10+1 ταινίες του #Tidf26 που δεν πρέπει να χάσεις!
Η αυλαία ανοίγει και η parallaxi ξεχώρισε και παρουσιάζει τις ταινίες της μεγάλης κινηματογραφικής γιορτής της άνοιξης που δεν πρέπει να χάσεις!
Αυλαία για το 26ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ και η parallaxi ξεχώρισε και παρουσιάζει τις ταινίες της μεγάλης κινηματογραφικής γιορτής της άνοιξης που δεν πρέπει να χάσεις!
Ναβάλνι (Ντάνιελ Ρόερ): το βραβευμένο με το Όσκαρ ντοκιμαντέρ του 2023 αποτελεί ένα προφητικό και εξομολογητικό πορτραίτο του Αλεξεϊ Ναβάλνι, τον Ρώσο ακτιβιστή και πολιτικό αντίπαλο του Πούτιν, λίγο πριν πεθάνει κάτω από μυστηριώδεις συνθήκες σε μια φυλακή στη Σιβηρία.
Exergue – On Documenta 14 (Δημήτρης Αθυρίδης): Μια μοναδική φιλμική εμπειρία και ένας μαραθώνιος 14 ωρών σε ένα ημερολόγιο που καταγράφει τον καλλιτεχνικό διευθυντή Άνταμ Σίμτσικ και την επιμελητική του ομάδα επί δύο χρόνια καθώς οργανώνουν την documenta 14, μια ιστορική έκδοση της πιο σημαντικής έκθεσης τέχνης στον κόσμο, η οποία πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά το 2017 στο Κάσελ της Γερμανίας και στην Αθήνα, το επίκεντρο της οικονομικής κρίσης στην Ευρώπη εκείνη την εποχή. Ένα εξαιρετικό κολλάζ για την σύγχρονη τέχνη, την πολιτική, τα media, την Ευρώπη του σήμερα.
Johatsu – Into Thin Air (Αράτα Μόρι και Αντρέας Χάρτμαν) : Μια από τις πιο περίεργες ιστορίες αυτού του φεστιβάλ έρχεται από την Ιαπωνία. Άνθρωποι εξαφανίζονται από προσώπου γης χωρίς να αφήνουν ίχνος με τη βοήθεια των«Johatsu», των επονομαζόμενων εταιρειών «νυχτερινής μεταφοράς», οι οποίες τους διευκολύνουν να εξαφανιστούν προκειμένου να ξεκινήσουν μια νέα ζωή κάπου αλλού.
Αδέσποτα Κορμιά (Ελίνα Ψύκου): Τρεις γυναίκες δοκιμάζουν τα όρια του νομικού συστήματος της Ευρώπης καθώς ανακαλύπτουν ότι η άμβλωση, η εξωσωματική γονιμοποίηση και η ευθανασία αντίστοιχα δεν είναι νόμιμες στις χώρες τους. Τα Αδέσποτα κορμιά της Ελίνας Ψύκου έρχονται στην Θεσσαλονίκη μετά την παγκόσμια πρεμιέρα τους στο Φεστιβάλ CPH:DOX και εξερευνούν τη σωματική αυτονομία σε μια Ευρώπη, όπου επιτρέπεται να ταξιδέψεις, να εργαστείς, να καταναλώσεις ελεύθερα αλλά όχι απαραίτητα να ζήσεις ή να πεθάνεις όπως επιθυμείς.
Φωτιά: Η Ιστορία της Anita Pallenberg (Αλέξις Μπλουμ): Μοντέλο, ηθοποιός αλλά και fashion icon τις δεκαετίες του ’60 και του ’70, ιέρεια των Rolling Stones και πάνω απ’ όλα μια γυναίκα-θύελλα, ένας άνθρωπος γεμάτος ενέργεια και πάθος, που έζησε τη ζωή της στο μάξιμουμ της έντασης.
Vavel the Band (Μιχάλης Αγραφιώτης): Η ιδιαίτερη ιστορία της θεσσαλονικιώτικης heavy metal σκηνής της δεκαετίας του ’80 μέσα από την παράδοξη ιστορία μιας μπάντας που είχε το όνειρο να κάνει την υπέρβαση μέσα από μια διεθνή καριέρα φτάνοντας μέχρι το σταθμό τρένων του Ντίσελντορφ.
Πορτραίτο του συλλέκτη σε ώριμη ηλικία (Παν. Ευαγγελίδης) : Από τις πρεμιέρες του φετινού φεστιβάλ και κομμάτι τόσο της ρετροσπεκτίβας στον Παναγιώτη Ευαγγελίδη όσο και του μικρού αφιερώματος στην Μαρία Κάλλας. Ο συλλέκτης Δημήτρης Πυρομάλλης είναι ένας άνθρωπος στοιχειωμένος από τις δύο γυναίκες της ζωής του, την πρόωρα χαμένη μητέρα του και την Μαρία Κάλλας με την οποία μεγάλωσε και ολοκληρώθηκε κι αυτός μαζί με την συλλογή του.
Sorry/Not Sorry (Κάρολαϊν Σου και Κάρα Μόνες): μια τολμηρή προσέγγιση στο δίπολο φύλο-εξουσία, που ξεδιπλώνει μια ιστορία ανόδου, πτώσης και επανόδου (;) του διάσημου κωμικού Λούις Σι Κέι και συνδέθηκε με την έκρηξη του κινήματος #MeToo στο Χόλιγουντ.
Πυροβόλησαν τον πιανίστα (Φερνάντο Τρουέμπα): Η ταινία έναρξης του Φεστιβάλ αποτελεί την τελευταία συνεργασία του Φερνάντο Τρουέμπα με τον Ισπανό εικαστικό καλλιτέχνη Χαβιέρ Μαρισκάλ και αναδεικνύει τη μουσική της μπόσα νόβα μέσα από ένα νεονουάρ animated docudrama με κεντρικό ήρωα, έναν δημοσιογράφο που αναζητά πληροφορίες για τον Βραζιλιάνο πιανίστα Φρανσίσκο Τενόριο Ζούνιορ.
Γιάννης Σπανός – Πίσω από την Μαρκίζα (Άρης Δόριζας): η ταινία λήξης του Φεστιβάλ αποτελεί ένα μοναδικό πορτραίτο στην τεράστια πορεία του σπουδαίου συνθέτη Γιάννη Σπανού από το παιδικό σπίτι του στο Κιάτο ως τις μεγάλες συνεργασίες στο Παρίσι και την επιτυχία στην Ελλάδα, με σπάνια ντοκουμέντα και συνεντεύξεις. Μετά την προβολή θα ακολουθήσει ένα ξεχωριστό πάρτι με τους Μωζάικ.
Ziggy Stardust and the Spiders from Mars (Ντ. Α. Πένεμπεϊκερ): Το ρολοϊ γυρίζει στο 1973. Οι θεατές της συναυλίας του Ντέιβιντ Μπόουι στο Hammersmith Odeon έρχονται αντιμέτωποι με την έκπληξη του Ziggy Stardust, της σπουδαιότερης περσόνας που επινόησε ο Ντέιβιντ Μπόουι. Μαγεμένος από τη θυελλώδη σκηνική παρουσία του Μπόουι ο Ντ. Α. Πένεμπεϊκερ καταφέρνει να συλλάβει στο ντοκιμαντέρ του τη φρενίτιδα και την έξαψη του κοινού αλλά και το μοναδικό χάρισμα της εξωγήινης ανδρόγυνης γοητεία ενός ροκ σταρ που κατέφθασε από μακρινούς κόσμους.