Κινηματογράφος

And the Oscar goes to… Πότε αρχίζει η τελετή απονομής και ποιες είναι οι υποψηφιότητες

Λίγες ώρες μας χωρίζουν από την λαμπερή τελετή των Βραβείων Όσκαρ 2024 - Όσα πρέπει να ξέρεις

Ραφαήλ Γκαϊδατζής
and-the-oscar-goes-to-πότε-αρχίζει-η-τελετή-απονομής-κ-178983
Ραφαήλ Γκαϊδατζής

Λίγες ώρες μας χωρίζουν από την λαμπερή τελετή των Βραβείων Όσκαρ 2024, που θα φιλοξενηθούν στο «Dolby Theater» του Λος Άντζελες.

Η απονομή των βραβείων είναι προγραμματισμένη για την Κυριακή 10 Μαρτίου, αλλά στην χώρα μας θα είναι ξημερώματα Δευτέρας 11 Μαρτίου.

Αναλυτικότερα, η COSMOTE TV που έχει αναλάβει και φέτος την τηλεοπτική κάλυψη θα ξεκινήσεις από τις 21:30 της Κυριακής την μετάδοση της εκπομπής «OSCARS’ NIGHT» πριν την έναρξη της τελετής, στο κανάλι COSMOTE CINEMA OSCARS. Στην εκπομπή θα γίνονται ζωντανές συνδέσεις με τις ΗΠΑ όπου θα βρίσκεται ο Γιώργος Σατσίδης στο κόκκινο χαλί του «Dolby Theatre».

Η ζωντανή μετάδοση της 96ης τελετής των Βραβείων Όσκαρ ξεκινά στη 01:00 (11/03) και θα μεταδοθεί ζωντανά από το κανάλι COSMOTE CINEMA OSCARS HD.

Επίσης τονίζεται ότι και στα φετινά βραβεία, κεντρικός παρουσιαστής της τελετής θα είναι ο Τζίμι Κίμελ, γνωστός από την βραδινή εκπομπή «Jimmy Kimmel Live!» που προβάλλεται στις ΗΠΑ από το ABC Network.

Οι υποψηφιότητες

Τις προηγούμενες ημέρες ανακοινώθηκαν όλες οι υποψηφιότητες με τις περισσότερες να συγκεντρώνει η ταινία Oppenheimer του Κρίστοφερ Νόλαν -13 – και να ακολουθεί με 11 το Poor Things του Γιώργου Λάνθιμου.

Ένα σημείο που έχει ενδιαφέρον για τα φετινά Οσκαρ είναι πως 3 από τις 10 υποψήφιες ταινίες είναι σκηνοθετημένες από γυναίκες. Και αυτό είναι το απόλυτο ρεκόρ. Τα ονόματά τους γράφουν ιστορία: Ζιστίν Τριέ για την «Ανατομία μιας Πτωσης«, Γκρέτα Γκέργουιγκ για τη «Barbie» και Σελίν Σονγκ για τις «Περασμένες Ζωές».

Με 13 υποψηφιότητες το «Οπενχάιμερ» του Κρίστοφερ Νόλαν» οδηγεί την κούρσα. Συγκεκριμμένα διεκδικεί Οσκαρ: Καλύτερης Ταινίας, Σκηνοθεσίας, Διασκευασμένου Σεναρίου, Α’ Ανδρικού (Κίλιαν Μέρφι), Β’ Ανδρικού (Ρόμπερτ Ντάουνι Τζ.) Β’ Γυναικείου (Εμιλι Μπλαντ), Μοντάζ, Φωτογραφίας, Μουσικής, Ενδυματολογίας, Σκηνογραφίας, Ηχου, Κομμώσεων & Μακιγιάζ.

Με 11 υποψηφιότητες ακολουθεί το «Poor Things» του Γιώργου Λάνθιμου που ξεπέρασε και τις πιο τρελές προσδοκίες και τα πιο αισιόδοξα προγνωστικά: Καλύτερης Ταινίας, Σκηνοθεσίας, Διασκευασμένου Σεναρίου, Μοντάζ (για τον Γιώργο Μαυροψαρίδη), Φωτογραφίας, Α’ Γυναικείου Ρόλου (Εμα Στόουν), Β’ Ανδρικού (Μαρκ Ράφαλο), Σκηνογραφίας, Ενδυματολογίας, Μουσικής, Κομμώσεων & Μακιγιάζ.

10 υποψηφιότητες συγκέντρωσαν «Οι Δολοφόνοι του Ανθισμένου Φεγγαριού» του Μάρτιν Σκορσέζε με τον ίδιο τον Σκορσέζε να σκοράρει την 10η υποψηφιότητα της καριέρας του στη Σκηνοθεσία. Οι υπόλοιπες κατηγορίες: Καλύτερης Ταινίας, A Γυναικείου (Λίλι Γκλάντστοουν), Β’ Ανδρικού (Ρόμπερτ Ντε Νίρο), Φωτογραφίας, Μοντάζ, Τραγουδιού (Wahzhazhe: A Song For My People), Μουσικής, Ενδυματολογίας, Σκηνογραφίας.

8 υποψηφιότητες για την «Barbie» της Γκρέτα Γκέργουιγκ Iσως η πιο περίεργη σοδειά για την ταινία box-office φαινόμενο της χρονιάς. Διεκδικεί τα Οσκαρ: Καλύτερης Ταινίας, Διασκευασμένου σεναρίου, Β’ Γυναικείου Ρόλου (Αμέρικα Φερέρα), Β Ανδρικού Ρόλου (Ράιαν Γκόσλινγκ), 2 slots στην πεντάδα Τραγουδιού (I’m Just Ken και What Was I Made For?), Σκηνογραφίας, Ενδυματολογίας.

7 υποψηφιότητες το «Maestro» του Μπράντλεϊ Κούπερ με τον ίδιο να μένει εκτός της πεντάδας σκηνοθεσίας, αλλά να βλέπει το όνομά του στην κατηγορία Α’ Ανδρικού ρόλου και Πρωτότυπου Σεναρίου.

Από 5 υποψηφιότητες κέρδισαν τα: «Η Ανατομία Μίας Πτώσης» της Ζιστίν Τριέ, «Τα Παιδιά του Χειμώνα» του Αλεξάντερ Πέιν, «Ζώνη Ενδιαφέροντος» του Τζόναθαν Γκλέιζερ και το «American Fiction» του Κορντ Τζέφερσον.

3 υποψηφιότητες για τον «Ναπολέοντα» του Ρίντλεϊ Σκοτ Ειδικών Εφέ, Σκηνογραφίας, Ενδυματολογίας

2 υποψηφιότητες για το underdog «Περασμένες Ζωές της Σελίν Σονγκ αλλά αρκετά σημαντικές: Καλύτερης Ταινίας και Πρωτότυπου Σεναρίου.

Τι προβλέπουν τα διεθνή ΜΜΕ για Oppenheimer και Poor Things

Οι κριτικοί κινηματογράφου και οι δημοσιογράφοι που ειδικεύονται στον κόσμο της έβδομης τέχνης αναλύουν όλα τα δεδομένα διεξοδικά και επιχειρούν να προβλέψουν με επιτυχία ποιοι και γιατί θα είναι οι νικητές της βραδιάς των Όσκαρ. Με πόσα αγαλματίδια άραγε θα κλείσει η βραδιά για το Poor Things του Γιώργου Λάνθιμου, ποιες θα είναι οι «εκπλήξεις» και ποιοι θα φύγουν αδικημένοι από την 96η τελετή;

Συνολικά, πάντως, η αίσθηση που έχουν τα Μέσα Ενημέρωσης είναι σαφής: Το Oppenheimer, η ταινία του Κρίστοφερ Νόλαν για τον δημιουργό της ατομικής βόμβας, θα είναι ο κυρίαρχος και πλέον «παίζεται» ο αριθμός των Όσκαρ με τα οποία θα κλείσει τη βραδιά. Οι περισσότεροι εκτιμούν πως θα είναι 8, μεταξύ των οποίων όλα τα «μεγάλα»: Καλύτερης Ταινίας, Σκηνοθεσίας, Α’ και Β’ ανδρικού ρόλου. Σύμφωνα με τις προβλέψεις για τα Όσκαρ, το Oppenheimer θα πάρει ακόμα τα Όσκαρ Φωτογραφίας, Μοντάζ, Ήχου και Μουσικής.

Επίσης, όλοι συμφωνούν πως για το Όσκαρ Α’ γυναικείου ρόλου, η μάχη θα κριθεί μεταξύ Έμα Στόουν και Λίλι Γκλάντστοουν, με τις πιθανότητες όμως να συγκλίνουν ελαφρώς περισσότερο προς την αυτόχθονα Αμερικανίδα, παρά στην πρωταγωνίστρια του Λάνθιμου. Το Poor Things φαίνεται να κερδίζει δύο από τα συνολικά 11 Όσκαρ που είναι υποψήφιο, με τις πιθανότητες να εστιάζονται στα Κοστούμια και το Μακιγιάζ.

Το άλλο μεγάλο blockbaster της χρονιάς, η Barbie, φαίνεται πως θα κερδίσει το Όσκαρ Τραγουδιού, για το «What Was I Made For?», ενώ κάποιες προβλέψεις, δίνουν στην ταινία της μεγάλης αδικημένης, σύμφωνα με πολλούς, Γκρέτα Γκέργουικ και το Όσκαρ Σχεδιασμού Παραγωγής. Οι προβλέψεις συγκλίνουν και στη νικήτρια του Β’ γυναικείου ρόλου που μάλλον καταλήγει στην Νταβάιν Ρόι Ράντολφ για την ταινία The Holdovers.

Σύμφωνα με το Vanity Fair, που μάλιστα διοργανώνει και ένα από τα πιο glamorous Oscar after parties, ο απόλυτος κυρίαρχος της βραδιάς, θα είναι η ταινία Oppenheimer, του Κρίστοφερ Νόλαν. Μάλιστα, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά έρχονται «μεγάλες νίκες» για το Oppenheimer, ενώ παράλληλα το περιοδικό προβλέπει «μάχη» για τον Α΄ γυναικείο ρόλο. Αναλυτικότερα, το Vanity Fair, «δίνει» το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας στο Oppenheimer, μαζί με τη σκηνοθεσία στον Κρίστοφερ Νόλαν και τον Α’ Ανδρικό Ρόλο στον Κίλιαν Μέρφι. Στην ταινία που αφηγείται τη ζωή του εφευρέτη της ατομικής βόμβας, φαίνεται όμως πως θα καταλήξουν κι άλλα βραβεία, σύμφωνα με τις προβλέψεις για τα Όσκαρ 2024 από το Vanity Fair: Το Β΄ ανδρικού ρόλου στον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ, της Φωτογραφίας, του Μοντάζ, του Ήχου και της Μουσικής.

Το Vanity Fair, πάντως, προβλέπει πως το Poor Things του Γιώργου Λάνθιμου θα είναι ο «μεγάλος χαμένος» της βραδιάς, καθώς δεν του απονέμει κανένα Όσκαρ – ούτε και του Α’ γυναικείου ρόλου, που πιστεύει πως θα καταλήξει όχι στην Έμα Στόουν, αλλά στη Λίλι Γκλάντστοουν. Ίδιες είναι και οι προβλέψεις του Hollywood Reporter, που υποτίθεται πως στηρίζονται σε μαθηματικό μοντέλο, όπως και του Forbes.

Πολύ κοντά με το Vanity Fair είναι και οι προβλέψεις των New York Times για τα Όσκαρ 2024, αν και κάπως πιο αισιόδοξες για το Poor Things. Συγκεκριμένα, η αμερικανική εφημερίδα προβλέπει πως το βραβείο Όσκαρ Μακιγιάζ θα καταλήξει στην ταινία του Λάνθιμου – με κύριο «ανταγωνιστή» το Maestro, όπως και το Όσκαρ για τα Κοστούμια που φαίνεται πως θα πάρει η Holly Waddington για τη δουλειά της, ειδικά όσον αφορά στον χαρακτήρα της Bella Baxter. Κατά τα λοιπά, κυριαρχεί και πάλι το Oppenheimer, στο οποίο οι New York Times «δίνουν» συνολικά 8 Όσκαρ (Καλύτερης ταινίας, σκηνοθεσίας, Α’ και Β’ ανδρικού ρόλου, ήχου, μοντάζ, φωτογραφίας και μουσικής), ενώ επίσης προβλέπεται πως η Γκλαντστόουν θα κερδίσει τη Στόουν για το Α’ γυναικείου ρόλου.

Μεγάλη μάχη και στα στοιχήματα – Poor Things VS Oppenheimer στα προγνωστικά

Το Οπενχάιμερ «σαρώνει» στις κορυφαίες κατηγορίες με αποδόσεις τόσο χαμηλές που δεν αξίζουν ούτε το ποντάρισμα. Για το Όσκαρ καλύτερης ταινίες η απόδοση κινείται οριακά πάνω από τη μονάδα. Για το βραβείο καλύτερου ηθοποιού, η απόδοση του Κίλιαν Μέρφι περιστρέφεται γύρω από το 1,1, ενώ ο σκηνοθέτης της ταινίες Κρίστοφερ Νόλαν, δίπλα από το όνομά του, έχει αποδόσεις που επίσης κινούνται στη μονάδα (1,02 ή 1,03).

Για τις υπόλοιπες υποψηφιότητες, στην κατηγορία «Καλύτερης Ταινίας» το Poor Things του Γιώργου Λάνθιμου μπορείτε να το βρείτε με αποδόσεις που κυμαίνονται από το 10 έως το 20. Και αντίστοιχα, Τα παιδιά του Χειμώνα (The Holdovers) από το 20 έως το 25. Σε αποδόσεις άνω του 20 συναντάμε και τη Ζώνη Ενδιαφέροντος (The Zone of Interest), ενώ η Ανατομία μιας Πτώσης (Anatomy Of a Fall), όπως και η Barbie, κινούνται πάνω από 50 φτάνοντας έως και 80. Σε αποδόσεις που αντιστοιχούν σε ένα «θαύμα για τη νίκη» βρίσκονται και το American Fiction (από 60 έως 80.00), το Δολοφόνοι του Ανθισμένου Φεγγαρίου (Killers of the Flower Moon, από 60 έως και πάνω από 100), το Περασμένες Ζωές (Past Lives, από 70 ή 100 έως και 150.00) και ο Μαέστρος (Maestro, από 75 έως και πάνω από 150).

Στην κατηγορία του Καλύτερου Πρώτου Ανδρικού Ρόλου, ο Κίλιαν Μέρφι, όπως προαναφέρθηκε έχει απόδοση μόλις 1,10. Και ακολουθούν ο Πολ Τζιαμάτι (Τα παιδιά του Χειμώνα) με αποδόσεις από 4,5 έως 7, ο Μπράντλεϊ Κούπερ (Ο Μαέστρος) με αποδόσεις γύρω από το 15, ο Τζέφρι Ράιτ (American Friction) από 35 έως και 50 ακόμα και 80 και ο Κόλμαν Ντομίνγκο (Ράστιν) από 75 έως 100.

Το αγαλματίδιο της καλύτερης ηθοποιού, σύμφωνα με τις στοιχηματικές εταιρείες, έχει μεγάλες πιθανότητες να καταλήξει στα χέρια της Λίλι Γλάντστόουν (Οι Δολοφόνοι του Ανθισμένου Φεγγαρίου), η οποία έχει αποδόσεις «ξεκάθαρου φαβορί» με 1,4 έως 1,5. Ελπίδες για νίκη δίνουν και στην Έμα Στόουν, οι αποδόσεις της οποίας θα μπορούσαμε να πούμε προσφέρουν εξαιρετική ευκαιρία. Η πρωταγωνίστρια της ταινίας του Λάνθιμου ακούγεται πολύ για το βραβείο και η νίκη της προσφέρεται στο 2,3 με 2,6. Ακολουθούν τη αουτσάιντερ Σάντρα Χίλερ με αποδόσεις από 10 έως 13 και τέλος στην κατηγορία του «θαύματος» η Κάρεϊ Μάλιγκαν (Ο Μαέστρος) και η Ανέτ Μπένινγκ με αποδόσεις από 50 έως 70.

Τέλος στην κατηγορία του Καλύτερου Σκηνοθέτη, ο Κρίστοφερ Νόλαν (Οπενχάιμερ) μοιάζει να μην έχει αντίπαλο με αποδόσεις που κινούνται ελάχιστα πάνω από τη μονάδα (1,02 ή 103). Και ακολουθούν, ο Γιώργος Λάνθιμος (Poor Things) με αποδόσεις από 8 έως και 13, ο Μάρτι Σκορτσέζε (Δολοφόνοι του Ανθισμένου Φεγγαρίου) από 17 έως 21, η Ζιστίν Τριέ (Ανατομία Μιας Πτώσης) από 20 έως 25 και ο Τζόναθαν Γκλέιζερ (Ζώνη Ενδιαφέροντος) με αποδόσεις γύρω από το 40.

Τι κρύβουν οι «δωροσακούλες» αξίας 180.000 δολαρίων που θα πάρουν οι υποψήφιοι

H τσάντα αξίας 180.000 δολαρίων που θα δοθεί φέτος στους υποψήφιους για Όσκαρ περιέχει μία all-inclusive ελβετική απόδραση, πολυτελή προϊόντα περιποίησης δέρματος, μία επταήμερη απόδραση σε ένα ολιστικό καταφύγιο ευεξίας, αλλά και μια διαμονή σε ιδιωτική βίλα στο Saint-Barths

Η τσάντα που θα δοθεί στους υποψήφιους για Όσκαρ, όπως ο Ράιαν Γκόσλινγκ φέρει την υπογραφή της εταιρείας μάρκετινγκ ψυχαγωγίας με έδρα το Λος Άντζελες Distinctive Assets και έχουν σχεδιαστεί «για να περιποιούνται, να απολαμβάνουν, να εκπλήσσουν και να εμπνέουν». Χρησιμεύουν όμως παράλληλα για να αναδείξουν τις μικρές επιχειρήσεις, τα εμπορικά σήματα που ανήκουν σε μειονότητες, τις γυναίκες επιχειρηματίες και τις εταιρείες που δίνουν ανταπόδοση.

«Αυτό είναι μάρκετινγκ διασημοτήτων με αποστολή», είπε ο Λας Φάρι, ιδρυτής της Distinctive Assets. Εκτός από μια πολυτελή ελβετική απόδραση για έως και δέκα επισκέπτες από το Chalet Zermatt Peak, ένα επταήμερο ολιστικό καταφύγιο ευεξίας από το Golden Door και μια διαμονή τριών διανυκτερεύσεων σε μια συναρπαστική ιδιωτική βίλα από το Saint-Barth Paradise, μικρότερα αντικείμενα όπως μείγματα μοκτέιλ και σακίδια από λιγότερο γνωστές μάρκες περιλαμβάνονται επίσης στην τσάντα.

Τα κατοικίδια των διασημοτήτων θα είναι όπως όλα δείχνουν οι μεγάλοι νικητές μετά τη φετινή μεγάλη βραδιά των Όσκαρ, με δύο δώρα που στοχεύουν στα τετράποδα να διακρίνονται στην ετήσια τσάντα με τα «καλούδια». Οι γάτες μπορούν να απολαύσουν δωρεάν σακούλες με ωμή αφυδατωμένη σούπερ-τροφή από τη βιολογική καναδική μάρκα Smack, ενώ οι σκύλοι θα ενθουσιαστούν επίσης όταν λάβουν αγαθά από την εταιρεία vdog που θα δωρίσει 10.000 «γκουρμέ» γεύματα σκύλων.

Τα είδη υγείας και περιποίησης αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος του δέματος, όπως πολλά προϊόντα περιποίησης δέρματος, χάπια για το συκώτι, θεραπείες μικρεβελονισμού, ενώ στα αναλώσιμα περιλαμβάνονται μπισκότα κάσιους χωρίς γλουτένη, τσίχλες κεράσι χωρίς ζάχαρη, τεκίλα, τζιν και ένα μείγμα ροφήματος πεπτιδίων κολλαγόνου

Η «δωροσακούλα» των Όσκαρ περιέχει επίσης φορητά τσαντάκια, μπλέντερ και ψησταριές… υπέρυθρης ακτινοβολίας στη λίστα, αλλά και μία συνεδρία ύπνου για όταν τελειώσουν τα ταξίδια. Οι 70 εταιρείες των οποίων τα προϊόντα γίνονται δεκτά από τον ιδρυτή της Distinctive Assets, Λας Φάρι πρέπει επίσης να πληρώσουν ένα τέλος περίπου 4.000 δολαρίων. Οι τσάντες του περασμένου έτους εκτιμήθηκαν ότι αξίζουν περίπου 125.000 δολάρια, ενώ το ποσό φέτος εκτιμάται γύρω στα 180 χιλιάδες δολάρια.

«Αν και αυτή η τσάντα δώρου έχει, όπως πάντα, μια εντυπωσιακή εξαψήφια αξία», είπε, αυτό δεν είναι ούτε το επίκεντρο ούτε ο στόχος μας. Ακριβώς όπως οποιοσδήποτε ηθοποιός πρώτης γραμμής, δεν χρειάζεται εκατομμύρια δολάρια για να περπατήσει σε ένα πλατό, αυτά τα δώρα δίνονται με βάση την ανεκτίμητη αστρόσκονη που μπορούν να χαρίσουν αυτοί οι υποψήφιοι σε μια επωνυμία» τόνισε.

Οι προσφορές χαμηλού κόστους περιλαμβάνουν έναν επετειακό κύβο του Ρούμπικ Rubik’s Cube 50th Anniversary Collector’s Edition, καθώς και μια σύνοψη αποσπασμάτων ταινιών, ένα παιδικό βιβλίο «καλοσύνης και ενσυναίσθησης», καρτ-ποστάλ ευγνωμοσύνης που προάγουν τη διαγενεακή διασύνδεση και τα απομνημονεύματα του Μαρκ Ντέιλι.

Όλες οι πιθανές πρωτιές και τα ρεκόρ της 96ης απονομής

Η 96η απονομή των Όσκαρ περιλαμβάνει αρκετούς υποψηφίους που σε περίπτωση νίκης θα προσθέσουν το όνομά τους στη λίστα με τις πρωτιές και τα ρεκόρ των βραβείων.

Πέρυσι είδαμε τη Μισέλ Γέο να γίνεται η πρώτη Ασιάτισσα που κερδίζει το Όσκαρ Α’ γυναικείου ρόλου (για την ταινία «Τα Πάντα Όλα»), το 2021 η Φράνσις ΜακΝτόρμαντ έγινε η πρώτη γυναίκα που βραβεύτηκε ως ηθοποιός αλλά και ως παραγωγός (για το «Nomadland») και το 2020 τα «Παράσιτα» έγιναν η πρώτη μη αγγλόφωνη παραγωγή που κέρδισε το Όσκαρ καλύτερης ταινίας. Ιδού τα πιθανά ρεκόρ που μπορούν να σπάσουν φέτος, σύμφωνα με το The A.V. Club.

Οι πρωτιές των ηθοποιών

Στην κατηγορία του Α’ ανδρικού και Α’ γυναικείου ρόλου, δύο από τα φαβορί θα γράψουν οσκαρική ιστορία με τις νίκες τους. Ο Κίλιαν Μέρφι του «Οπενχάιμερ» θα γίνει ο πρώτος Ιρλανδός ηθοποιός που κερδίζει το συγκεκριμένο βραβείο – ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις, που έχει κερδίσει στο παρελθόν, έχει ιρλανδική και βρετανική υπηκοότητα και έχει γεννηθεί στην Αγγλία. Ενώ η Λίλι Γκλάντστοουν των «Δολοφόνων του Ανθισμένου Φεγγαριού», η πρώτη ιθαγενής Αμερικανίδα που είναι υποψήφια για βραβείο καλύτερης ηθοποιού, μπορεί να γίνει και η πρώτη που θα το κερδίσει.

«Δολοφόνοι» των ρεκόρ

Στους «Δολοφόνους του Ανθισμένου Φεγγαριού» υπάρχουν κι άλλοι πιθανοί κάτοχοι ρεκόρ. Ο Μάρτιν Σκορσέζε έγινε ο εν ζωή σκηνοθέτης με τις περισσότερες υποψηφιότητες και, αν κερδίσει, θα είναι ο γηραιότερος νικητής της κατηγορίας στα 81 του χρόνια – τίτλος που σήμερα κατέχει ο Κιντ Ίστγουντ, νικητής στα 74 για το «Million Dollar Baby». Η σχεδόν μόνιμη συνεργάτης του, Θέλμα Σουνμέικερ, μπορεί να κερδίσει το τέταρτο Όσκαρ της στην κατηγορία καλύτερου μοντάζ, κάτι που θα την φέρει στην πρώτη θέση, μπροστά από τους Ραλφ Ντόσον, Ντάνιελ Μάντελ και Μάικλ Καν, με τους οποίους σήμερα ισοβαθμεί.

Η περίπτωση Τζον Γουίλιαμς

Τι να πει κανείς για τον θρυλικό συνθέτη Τζον Ουίλιαμς, που φέτος είναι υποφήφιος για τη μουσική της ταινίας «Ο Ιντιάνα Τζόουνς και ο Δίσκος του Πεπρωμένου»; Στα 92 του χρόνια είναι ο γηραιότερος υποψήφιος για Όσκαρ και ο άνθρωπος εν ζωή με τις περισσότερες υποψηφιότητες – έχει 54 και τον ξεπερνά μόνο ο Γουόλτ Ντίσνεϊ. Αν κερδίσει φέτος θα γίνει και ο γηραιότερος νικητής στην ιστορία των Όσκαρ, τίτλος που αυτή τη στιγμή κατέχει ο Τζέιμς Άιβορι (κέρδισε βραβείο καλύτερου διασκευασμένου σεναρίου για το «Να με Φωνάζεις με το Όνομά σου» στα 89 του).

Άλλες πιθανές πρωτιές

Μερικές ακόμα πιθανές πρωτιές: Η Ζιστίν Τριέ της «Ανατομίας μιας Πτώσης» μπορεί να γίνει η πρώτη Γαλλίδα που κερδίζει το Όσκαρ σκηνοθεσίας ή εκείνο του καλύτερου πρωτότυπου σεναρίου. Αν η «Ζώνη Ενδιαφέροντος» κερδίσει το βραβείο καλύτερης διεθνούς ταινίας, θα είναι η πρώτη από το Ηνωμένο Βασίλειο που το καταφέρνει (πρόκειται για συμπαραγωγή Ηνωμένου Βασιλείου και Πολωνίας). Το «Robot Dreams» μπορεί να γίνει η πρώτη νικήτρια ταινία κινουμένων σχεδίων χωρίς διαλόγους. Και μια μάλλον απίθανη περίπτωση: αν το «Οπενχάιμερ» σαρώσει και στις 13 κατηγορίες που είναι υποψήφιο (ή έστω στις 12) θα σπάσει το ρεκόρ των ταινιών «Μπεν Χουρ», «Τιτανικός» και «Ο Άρχοντας των Δαχτυλιδιών: Η Επιστροφή του Βασιλιά» που έχουν από 11 νίκες.

Για τους λάτρεις τις στατιστικής…

…υπάρχουν μερικές ακόμη νίκες που θα είναι αξιοσημείωτες, χωρίς να αποτελούν ρεκόρ. Η Έμα Στόουν μπορεί να γίνει η δεύτερη γυναίκα, μετά τη Φράνσις ΜακΝτόρμαντ, που κερδίζει Όσκαρ ως ηθοποιός και ως παραγωγός για το «Poor Things». «Το Αγόρι και ο Ερωδιός» του Χαγιάο Μιγιαζάκι μπορεί να γίνει η δεύτερη μη αγγλόφωνη ταινία που θα κερδίζει το Όσκαρ κινουμένων σχεδίων (μετά την επίσης δική του «Ταξίδι στη Χώρα των Θαυμάτων»). Σε περίπτωση νίκης, ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο και η Τζόντι Φόστερ θα είναι ανάμεσα σε μόλις επτά άλλους ηθοποιούς που έχουν κερδίσει τρία ή περισσότερα Όσκαρ. Και, τέλος, η Ζιστίν Τριέ μπορεί να γίνει μόλις η τέταρτη γυναίκα που κερδίζει το Όσκαρ σκηνοθεσίας.

Οι μοναδικές αφίσες για τις υποψήφιες ταινίες δια χειρός Όλι Γκιμπς

Για να τιμήσει τις φετινές υποψηφιότητες των Όσκαρ για την Καλύτερη Ταινία, ο Βρετανός σχεδιαστής Ολι Γκιμπς (Olly Gibbs) δημιούργησε υπέροχες pop art αφίσες με μοναδικά σχέδια του χρυσού αγαλματιδίου. Σύμφωνα με το Creative Bloq, o Γκιμπς αναπαριστά κάθε ταινία με ένα δικό της Όσκαρ, δίνοντας σε κάθε σχέδιο μια απολαυστική δόση του χαρακτήρα της.

Σημειώνεται ότι κάθε χρόνο οι εικονογραφήσεις του Γκιμπς είναι κάτι που το κοινό των Όσκαρ τις περιμένει με ανυπομονησία. Παρά τη φήμη ότι το 2023 ήταν η τελευταία χρονιά που θα σχεδίαζε τις μοναδικές αφίσες, ο Ολι Γκιμπς επέστρεψε για να τιμήσει για μία ακόμη φορά μια τόσο συναρπαστική χρονιά του κινηματογράφου.

Τα διαμάντια θα λάμψουν στο κόκκινο χαλί των Όσκαρ

Τα διαμάντια και άλλοι πολύτιμοι λίθοι θα λάμψουν στο κόκκινο χαλί των Όσκαρ την Κυριακή, όταν διάσημες πρωταγωνίστριες ντυμένες με πολυτελή βραδινά φορέματα και αστραφτερά κοσμήματα θα συγκεντρωθούν για τις κορυφαίες τιμητικές διακρίσεις της βιομηχανίας του κινηματογράφου.

Η φανταχτερή τελετή του Χόλιγουντ θεωρείται ως η κλιμάκωση της περιόδου των βραβείων και η μεγαλύτερη επίδειξη πολυτελούς μόδας και κοσμημάτων.

«Νομίζω ότι θα δείτε διαμάντια, διαμάντια και πολλά μεγάλα διαμάντια», δήλωσε στο Reuters η Βικτόρια Ρέινολντς, επικεφαλής γεμολόγος και αντιπρόεδρος του τμήματος προώθησης πωλήσεων στο Tiffany & Co.

«Τα Όσκαρ αποτελούν πάντα, φυσικά, τη βιτρίνα για απίστευτους πολύτιμους λίθους», συμπλήρωσε.

Η Tiffany & Co. είναι ένας από τους πολλούς οίκους κοσμημάτων που θα ντύσουν τους πρωταγωνιστές με λαμπερά περιδέραια, σκουλαρίκια, καρφίτσες και άλλα κομμάτια, δανείζοντάς τους πολύτιμα αντικείμενα τις τελευταίες εβδομάδες.

Η υποψήφια για Όσκαρ Έμιλι Μπλαντ φόρεσε ένα διαμαντένιο κολιέ με φύλλα χρυσού 18 καρατίων και σκουλαρίκια, του σχεδιαστή Ζαν Σλυμπερζέ, στην τελετή απονομής των Χρυσών Σφαιρών και των Βραβείων Critics Choice Awards, ενώ η τραγουδίστρια Ντούα Λίπα φόρεσε ένα σετ με ένα βραχιόλι 18 καρατίων με πορτοκαλί ζαφείρια της Tiffany & Co και παρόμοια λαμπερά σκουλαρίκια στην τελετή απονομής των βραβείων BAFTA.

*με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ / cnn.gr / lifo.gr / ieidiseis.gr

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα