Γυρίσματα και στην Ελλάδα της ταινίας για τον Μπίλι Γουάιλντερ

Ο Κρίστοφ Βαλτς θα υποδυθεί τον θρύλο του Χόλιγουντ

Parallaxi
γυρίσματα-και-στην-ελλάδα-της-ταινίας-899665
Parallaxi

Ο αυστριακός ηθοποιός Κρίστοφ Βαλτς (Christoph Waltz) θα υποδυθεί τον θρύλο του Χόλιγουντ Μπίλι Γουάιλντερ (Billy Wilder) σε μια νέα ταινία του παραγωγού Τζέρεμι Τόμας (Jeremy Thomas), με τίτλο «Billy Wilder & Me».

Βασισμένη στο βιβλίο του Τζόναθαν Κόου (Jonathan Coe) και σε διασκευή του Κρίστοφερ Χάμπτον (Christopher Hampton) αποτυπώνει στη μεγάλη οθόνη «το είδωλο της χρυσής εποχής του Χόλιγουντ» υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του Στίβεν Φρίαρς (Stephen Frears).

Σύμφωνα με την επίσημη σύνοψη της ταινίας, το καλοκαίρι του 1977, μια νεαρή γυναίκα ξεκινά να εργάζεται για τον διάσημο σκηνοθέτη Μπίλι Γουάιλντερ και τον σεναριογράφο του Ιζ Ντάιαμοντ στα γυρίσματα της ταινίας «Fedora» σε ένα ελληνικό νησί. 

Στη συνέχεια ακολουθεί τον Γουάιλντερ στη Γερμανία για τις ανάγκες των γυρισμάτων της ταινίας και εκεί θα βρεθεί να μοιράζεται μαζί του ένα ταξίδι μνήμης στην καρδιά της οικογενειακής του ιστορίας.

Ο Κρίστοφερ Χάμπτον τόνισε ότι: «το υπέροχο μυθιστόρημα του Τζόναθαν Κόου έδωσε την κατάλληλη ευκαιρία να εκφράσω την ευγνωμοσύνη και τον θαυμασμό μου για έναν από τους αδιαμφισβήτητους γίγαντες της ιστορίας του κινηματογράφου».

Συμπαραγωγοί της ταινίας είναι οι Ράινχαρντ Μπρούντιγκ (Reinhard Brundig) και Χρήστος Β. Κωνσταντακόπουλος, ενώ τα γυρίσματα θα ξεκινήσουν την άνοιξη του 2023 στην Ελλάδα, το Μόναχο και το Παρίσι, σύμφωνα με το δημοσίευμα του variety.

Ποιος ήταν ο Γουάιλντερ

Ο Μπίλι Γουάιλντερ (Billy Wilder, 22 Ιουνίου 1906 – 27 Μαρτίου 2002) ήταν Αυστριακός σκηνοθέτης, σεναριογράφος, παραγωγός, καλλιτέχνης και δημοσιογράφος, με καριέρα στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής. Η καριέρα του διήρκεσε περισσότερο από 50 χρόνια. Θεωρείται ως ένας από τους πιο ιδιοφυείς σκηνοθέτες της χρυσής εποχής του Χόλιγουντ, λόγω της ευρείας γκάμας ταινιών που σκηνοθέτησε. Η βράβευσή του με τρία όσκαρ τόσο για την παραγωγή, όσο και για τη σκηνοθεσία και τη συγγραφή του σεναρίου της ταινίας Η γκαρσονιέρα (The Apartment, 1960), τον κατέστησε ως έναν από τους μόλις πέντε καλλιτέχνες, που έχουν καταφέρει αυτό το επίτευγμα.

Ο Γουάιλντερ άρχισε να ασχολείται με τη συγγραφή σεναρίου ενώ ζούσε στο Βερολίνο στα τέλη της δεκαετίας του 1920. Μετά την άνοδο του Αδόλφου Χίτλερ, ο Γουάιλντερ, ο οποίος ήταν Εβραίος, έφυγε για το Παρίσι, όπου έκανε το σκηνοθετικό του ντεμπούτο με την ταινία Ο κακός δρόμος (Mauvaise graine, 1934). Στη συνέχεια μεταφέρθηκε στο Χόλιγουντ και το 1939 είχε την πρώτη του επιτυχία στο Χόλιγουντ με τη συμμετοχή του στη συγγραφή του σεναρίου της σατιρικής ταινίας του Ερνστ Λιούμπιτς Νινότσκα (Ninotcha). Πρώτη σκηνοθετική απόπειρα του Γουάιλντερ στο Χόλιγουντ ήταν με την ταινία Υπερφυσική μπεμπέκα (The Major And The Minor, 1942), ενώ η σκηνοθεσία του φιλμ νουάρ Κολασμένη αγάπη (Double Indemnity) δυο χρόνια αργότερα του χάρισε την πρώτη του υποψηφιότητα για όσκαρ σκηνοθεσίας. Το 1945 ο Γουάιλντερ κέρδισε όσκαρ σκηνοθεσίας καθώς και όσκαρ διασκευής σεναρίου για την ταινία Το χαμένο Σαββατοκύριακο (The Lost Weekend) και το 1950 συνέγραψε και σκηνοθέτησε τη θρυλική ταινία Η λεωφόρος της Δύσης (Sunset Boulevard).

Από τα μέσα της δεκαετίας του 1950 ο Γουάιλντερ γύριζε κυρίως κωμωδίες.[2] Μερικές από τις σημαντικότερες ταινίες του, εκείνης της περιόδου, είναι οι: Γλυκιά μου Σαμπρίνα (Sabrina, 1954), Επτά χρόνια φαγούρα (The Seven Year Itch, 1955), Μερικοί το προτιμούν καυτό (Some Like It Hot, 1959) και Η γκαρσονιέρα (The Apartment, 1960). Δεκατέσσερις από τους ηθοποιούς που σκηνοθέτησε ο Γουάιλντερ προτάθηκαν για όσκαρ. Το 1986 τιμήθηκε για την προσφορά του στην έβδομη τέχνη από το Αμερικανικό Ινστιτούτο Κινηματογράφου. Τιμήθηκε επίσης με το Irving G. Thalberg Memorial Award το 1988 και με το Εθνικό Μετάλλιο των Τεχνών το 1993.

Το πρωτοπόρο ύφος του Γουάιλντερ σε συνδυασμό με τα αμφιλεγόμενα θέματα που πραγματεύτηκε σε κάποιες από τις ταινίες του, διεύρυναν το φάσμα του αποδεκτού και συνετέλεσαν τόσο στην εξέλιξη του αμερικανικού κινηματογράφου, όσο και στην αφύπνιση του κοινού.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα