Λόγοι για να πάτε σινεμά (20-26/8)
του Στάθη Κόλια Το καλοκαίρι φτάνει σιγά, σιγά στο τέλος του, οι selfie στις παραλίες αρχίζουν να σταματάνε και τα λεωφορεία και οι δρόμοι αρχίζουν να ξαναγεμίζουν. Αλλά ανεξαρτήτως αυτών, ταινίες συνεχίζουν να έρχονται για να μας ψυχαγωγήσουν, προβληματίσουν και ταξιδέψουν. Εκτός όμως από την άφιξη νέων ταινιών η Θεσσαλονίκη πάντα χαρακτηριζόταν από έντονες πολιτιστικές […]
του Στάθη Κόλια
Το καλοκαίρι φτάνει σιγά, σιγά στο τέλος του, οι selfie στις παραλίες αρχίζουν να σταματάνε και τα λεωφορεία και οι δρόμοι αρχίζουν να ξαναγεμίζουν. Αλλά ανεξαρτήτως αυτών, ταινίες συνεχίζουν να έρχονται για να μας ψυχαγωγήσουν, προβληματίσουν και ταξιδέψουν. Εκτός όμως από την άφιξη νέων ταινιών η Θεσσαλονίκη πάντα χαρακτηριζόταν από έντονες πολιτιστικές δράσεις. Οπότε μην χάσετε μέχρι την Κυριακή να απολαύσετε καλοκαιρινό έναστρο κινηματογράφο σε ταράτσες της πόλης στο Taratsa Film Festival.
Καλή κινηματογραφική εβδομάδα.
Γιατί να τη δείτε; -Γιατί δεν ερμηνεύει ο Timothy Olyphant τον Agent 47. -Γιατί είναι καλύτερο από το πρώτο. Δεν λες βέβαια πως ο πήχης ήταν ψηλά. -Γιατί, σαν μπαλαρίνα από τα Μπολσόι, ο Rupert Friend εντυπωσιάζει τα πλήθη, καθώς ενώ είναι στον αέρα, βγάζει τα πιστόλια του και εξουδετερώνει τους αντιπάλους του και όλα αυτά χωρίς να ακουμπήσει το έδαφος και χωρίς να σκίσει το σακάκι του. -Γιατί όταν οι χαρακτήρες δεν μιλάνε, η ταινία έχει ένα κάποιο ενδιαφέρον με τις σκηνές δράσης της, και ειδικά με την ευρηματικότητα των σκοτωμών που παρουσιάζει. -Για τη θέαση της υπέροχης αρχιτεκτονικής της Σιγκαπούρης στην τελευταία σεκάνς του έργου. Γιατί να μην τη δείτε; -Γιατί δεν έχει σενάριο και κάθε φορά που θα μιλάνε οι χαρακτήρες της, θα σας δημιουργείται η ανάγκη να βάλετε στο αθόρυβο την προβολή. -Γιατί αποτελεί την επιτομή της πιο άσκοπης και κουραστικής χρήσης του exposition. Ξεπερνάει μέχρι και το ρόλο του Joseph Gordon-Levitt στο «Inception» και το σκύλο του Παπακαλιάτη στο «Αν». -Γιατί λόγω της απίστευτης τεχνολογίας που χρησιμοποιούν οι πρωταγωνιστές και του γεγονότος ότι πάντα έχουν σήμα όπου και αν βρίσκονται σε πολλά σημεία, η ταινία θυμίζει περισσότερο διαφήμιση καρτοκινητής.
3. Ευχήσου και όλα γίνονται/ Absolutely Anything
Γιατί να τη δείτε; -Γιατί πρωταγωνιστεί ο Simon Pegg και παρόλο που υποδύεται για ακόμη μια φορά τον εαυτό του προκαλεί γέλιο ειδικά στις συναντήσεις του με τον καθρέφτη του. -Γιατί αν και έχει έναν χρόνο που μας άφησε για το ταξίδι στα άστρα ο Robin Williams, δανείζει τη φωνή του στο σκύλο χαρίζοντας μας γέλιο και συγκίνηση. -Γιατί οι Monty Python γίνονται εξωγήινοι και ελέγχουν και διακωμωδούν τις ζωές μας. Μια κατάσταση που με μεγάλη χαρά θα αποδεχόμασταν. Γιατί να μην τη δείτε; -Γιατί μπορεί να επιστρέφει μετά από είκοσι χρόνια στη σκηνοθεσία ο Terry Jones των Monty Python, αλλά φαίνεται πως υπήρχε λόγος σοβαρός που απείχε τόσο καιρό από τη δημιουργία. Δυστυχώς, η σκηνοθεσία είναι απλοϊκή, ερασιτεχνική και εν τέλει απογοητευτική. -Γιατί αν και πονάει το πληκτρολόγιο που συντάσσει αυτές τις λέξεις δεν έχει χιούμορ. Δεν θυμίζει σε τίποτα Monty Python και αναλώνεται σε κρύα, ανάλαφρα και ανακυκλώσιμα αστεία.
Γιατί να τη δείτε; -Γιατί έχετε αφιερώσει τη ψυχή σας και το χρόνο σας στη γαλλική κωμωδία. -Γιατί τουλάχιστον στο πρώτο μισό είναι μία απολαυστική και ευρηματική κωμωδία καταστάσεων. Γιατί να μην τη δείτε; -Γιατί αντιμετωπίζει επιφανειακά και μη ρεαλιστικά τις οικογενειακές σχέσεις των πρωταγωνιστών του. -Γιατί ακροβατεί αποτυχημένα και μη αρμονικά ανάμεσα στην κωμωδία και το δράμα.
Γιατί να τη δείτε; -Γιατί είναι ένα δράμα εποχής το οποίο με συγκινητικό τρόπο μιλάει για τη φρίκη του πολέμου και για τον έρωτα που ξεπερνάει στρατόπεδα και αντιμαχόμενες πλευρές και αναδεικνύει την αξία αλλά και τη δύναμη της αγάπης. -Γιατί βασίζεται στο βιβλίο της Irene Nemirovsky το οποίο γράφτηκε μεταξύ του 1940 και του 1941 λίγους μήνες πριν πεθάνει η συγγραφέας στο Άουσβιτς το 1942. -Για τις εξαιρετικές ερμηνείες που αποσπά ο σκηνοθέτης από τη Michelle Williams, την Kristin Scott Thomas και τον Matthias Schoenaerts. Γιατί να μην τη δείτε; -Γιατί δεν χαρακτηρίζεται από τη μεγάλη ανατροπή. Αλλά δεν πειράζει καθόλου.