Οι Νικητές από τα Βραβεία του Σωματείου Σεναριογράφων και η αλλοπρόσαλλη Ακαδημία
Ολοκληρώθηκε ο κύκλος των Κινηματογραφικών Σωματείων.
Με το Σωματείο των Σεναριογράφων να απονέμει τα δικά του βραβεία πριν από μερικές ώρες ολοκληρώθηκε ο κύκλος των Κινηματογραφικών Σωματείων και φυσικά επιβεβαιώθηκε το σενάριο που ήθελε όλα τα μεγάλα σωματεία να μοιράζουν με τέτοιο τρόπο τις επιλογές τους ώστε να μην βγαίνει ουσιαστικά άκρη για το ποιος ή ποιοι είναι εν τέλει τα φαβορί της φετινής κούρσας.
Σημειώστε αναδρομικά ότι οι Παραγωγοί (PGA) είχαν ξεχωρίσει ως ταινία της χρονιάς το Πράσινο Βιβλίο, το οποίο παρά το κουτσούρεμα που έφαγε στα Όσκαρ πλασάρεται ως το αουτσαϊντερ της χρονιάς από τους μπούκερ στα στοιχηματικά γραφεία, οι Ηθοποιοί ψήφισαν το Black Panther ενώ οι Σκηνοθέτες σε μια πιο νορμάλ συνθήκη επιλέξαν ως σκηνοθέτη της χρονιάς τον Κουαρόν για τη Roma.
Την περίεργη αυτή εικόνα ήρθαν να ενισχύσουν οι Σεναριογράφοι, με δύο τελείως χαλαρές επιλογές, ψηφίζοντας για την κατηγορία του Καλύτερου Πρωτότυπου Σεναρίου το νεανικό Eighth Grade του Μπό Μπερνχαμ (ο οποίος είχε αποσπάσει και το βραβείο καλύτερου πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη από το Σωματείο Σκηνοθετών) ενώ στο Διασκευασμένο η επιλογή τους ήταν το Θα Μπορούσες Ποτέ να με Συγχωρέσεις; των Νικολ Χολοσέφνερ και Τζεφ Γουίτι.
Να σημειώσουμε βέβαια πως οι οσκαρικές κατηγορίες των σεναρίων έχουν σαφείς διαφοροποιήσεις σε ότι αφορά τις υποψηφιότητες αφού το Σωματείο Σεναριογράφων δεν συμπεριέλαβε για πρακτικούς λόγους την Ευνοούμενη (οι σεναριογράφοι της ταινίας δεν είναι μέλη του) που παίζει δυνατά για το αντίστοιχο Όσκαρ.
Κοντολογίς τα Σωματεία φέτος μπέρδεψαν περισσότερο την κατάσταση παρά την ξεκαθάρισαν και αυτό είναι μια σαφής ένδειξη ότι η Απονομή της Κυριακής μόνο φαβορί δεν έχει αφού στις περισσότερες περιπτώσεις ειδικά φέτος οι καραμπόλες και οι εκπλήξεις καραδοκούν. Το είδαμε άλλωστε αυτό και με την ανακοίνωση των υποψηφιοτήτων πριν από περίπου ένα μήνα και φυσικά αναμένεται να το ξαναδούμε μέχρι το τέλος της εβδομάδας καθώς και η ψηφοφορία των μελών της Ακαδημίας ολοκληρώνεται και διάφορες πληροφορίες θα σκάνε στον αέρα. Περισσότερα για αυτό όμως θα πούμε στις προβλέψεις μας προσεχώς.
Εκείνο βέβαια που μένει από αυτή την οσκαρική κούρσα δεν είναι τόσο η ευαίσθητη δυναμική των φετινών ταινιών όσο οι αλλοπρόσαλλες αποφάσεις της ίδιας της Ακαδημίας, που από πέρυσι το καλοκαίρι, στο πλαίσιο μιας ανανέωσης – φρεσκαρίσματος της απονομής, προσπάθησε να περάσει μια σειρά αποφάσεων που δεν έπεισαν ποτέ για την χρησιμότητα τους, δεν επικοινωνήθηκαν όπως έπρεπε, ούτε η διαχείριση των αντιδράσεων που προέκυψαν έγινε με τη δέουσα ψυχραιμία.
Από την θέσπιση μιας αλά MTV κατηγορίας για την δημοφιλέστερη ταινία της χρονιάς μέχρι την επιλογή και εν τέλει την απόσυρση του stand up comedian Κέβιν Χαρτ η Ακαδημία λογάριασε χωρίς να σκεφτεί το feed back που θα λάμβανε ενώ δεν τόλμησε καν να τις διαχειριστεί επικοινωνιακά. Το αν θα της βγει φυσικά η απουσία οικοδεσπότη θα φανεί στο χειροκρότημα της ερχόμενης Κυριακής.
Αυτό φάνηκε όταν άρχισαν να βγαίνουν κι άλλες παράδοξες πληροφορίες όπως η προσπάθεια «απαγόρευσης» σε αρκετούς δημοφιλείς ηθοποιούς του Χόλιγουντ να εμφανιστούν σε διάφορα δημόσια events και σωματειακά βραβεία ή η αμήχανη διαχείριση των φετινών υποψήφιων τραγουδιών που στην αρχή τα περισσότερα κόπηκαν με το πρόσχημα της συντόμευσης του σώου σε 3 ώρες αλλά πάλι οι social αντιδράσεις ήταν τέτοιες που υποχρέωσαν την Ακαδημία να πάρει πάλι πίσω την απόφαση της.
Και φτάσαμε στο τελικό φιάσκο της επιλογής των 4 κατηγοριών που θα έμεναν εκτός live – πάλι με το πρόσχημα συντόμευσης της απονομής – με την Ακαδημία να έρχεται και εδώ μπροστά σε ένα τσουνάμι αντιδράσεων, αυτή τη φορά από αρκετούς επαγγελματίες του χώρου, τα ίδια τα μέλη της και τα Σωματεία που απαρτίζουν την ίδια την Ακαδημία. Αποτέλεσμα;
Η Ακαδημία πήρε και πάλι πίσω την απόφαση της, οι 24 κατηγορίες θα μεταδοθούν όπως πάντα και πλέον αναμένουμε με ενδιαφέρον να δούμε ποια θα είναι η τελική διαχείριση της απονομής. Όμως είναι πια δεδομένο ότι ο «μπαμπούλας» των social media και της ορθής λογικής καραδοκούν σε κάθε της βήμα.