Όσκαρ χωρίς καμιά αγωνία
Χωρίς βασικό αντίπαλο κατεβαίνει ουσιαστικά στην αρένα των Όσκαρ, η "Επιστροφή" του Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιάριτου με 12 υποψηφιότητες.
And the oscar goes: Χωρίς βασικό αντίπαλο κατεβαίνει ουσιαστικά στην αρένα των Όσκαρ, η “Επιστροφή” του Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιάριτου με 12 υποψηφιότητες και ακολουθεί το “Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής” του Τζορτζ Μίλερ με 10 (έκπληξηηηηηηηη) και η “Διάσωση” του Ρίντλεϊ Σκοτ με 7, Spotlight, Carol και Γέφυρα των Κατασκόπων με 6 και The Big Short με 5. Στην κατηγορία καλύτερη ταινία αλλά και σκηνοθεσία δεν υπάρχει ορατός αντίπαλος. Ο Λεονάρντο μετά από 3 άκαρπες υποψηφιότητες δύσκολα θα χάσει το αγαλματάκι παρόλο που απέναντί του βρίσκονται 3 υποψηφιότητες ρόλων πραγματικών προσώπων, που πολύ αγαπά η Ακαδημία: Έντι Ρεντμέιν ως η τρανσέξουαλ δανέζα καλλιτέχνις Λίλι Έλμπε στο The Danish Girl (το πήρε πέρυσι, μην του γίνει και συνήθεια), Μπράιαν Κράνστον (του Breaking Bad) ως ο σεναριογράφος που κυνηγήθηκε στη διάρκεια του Μακαρθισμού, Ντάλτον Τράμπο, στην ταινία Trumbo και ο συνήθης ύποπτος Μάικλ Φασμπέντερ ως Στιβ Τζομπς.
Η απουσία: Δυστυχώς το “Hateful eight” του Ταραντίνο περιορίστηκε στην κατηγορία Β’ γυναικείου (η Τζένιφερ Τζέισον Λι το αξίζει πέραν πάσης αμφιβολίας) και στις κατηγορίες Φωτογραφία και Μουσική, αν και δεν περιμέναμε κάτι διαφορετικό. Μια από τις καλύτερες ταινίες της φετινής χρονιάς, κατά την ταπεινή μου γνώμη, ένα ευφυές ανέκδοτο που συνδύασε την πλοκή ενός μυστηρίου της Αγκάθα Κρίστι με τη μυθολογία του γουέστερν που δεν θα μπορούσαν να εκτιμήσουν τα 6000 (ολίγον) γερασμένα μέλη της Ακαδημίας.
H έκπληξη: Η εισχώρηση στην οκτάδα του Straight Outta Compton, χωρίς καμιά άλλη υποψηφιότητα (βγάλε άκρη). Ο παραγκωνισμός των μεγάλων ονομάτων Στίβεν Σπίλμπεργκ και Ρίντλεϊ Σκοτ για χάρη του Λένι Έιμπραμσον του πολύ καλού Room. Και φυσικά η γαλλική υποψηφιότητα στην κατηγορία του ξενόγλωσσου μιας ταινίας που μιλάει τουρκικά. Ίσως είναι η πρώτη φορά που μια χώρα θέτει υποψηφιότητα με ταινία που δεν μιλά τη γλώσσα της, παρόλο που είναι γαλλική παραγωγή και έχει γαλλίδα συνσεναριογράφο (και εκεί τελειώνουν και οι δεσμοί της ταινίας με τη Γαλλία).
Στις υποψηφιότητες στις κατηγορίες των ρόλων συναντούμε ξανά τους νικητές των φετινών Χρυσών Σφαιρών, Λεονάρντο Ντι Κάπριο (Η Επιστροφή), Ματ Ντέιμον (Η Διάσωση), Μπρι Λάρσον (Room), Τζένιφερ Λόρενς (Joy), Σιλβέστερ Σταλόνε (Creed) και Κέιτ Γουίνσλετ (Steve Jobs).
Αλλά ας δούμε τις υποψηφιότητες. Με bold σημειώνω αυτούς που πιστεύω (ή θέλω να πιστεύω) ότι θα φύγουν με ένα όσκαρ:
Καλύτερη Ταινία: Η Επιστροφή, Spotlight, Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής, H Διάσωση, Το Μεγάλο Σορτάρισμα, Η Γέφυρα των Κατασκόπων, Brooklyn, Room Σκηνοθεσία: Άνταμ ΜακΚέι (Το Μεγάλο Σορτάρισμα), Τζορτζ Μίλερ (Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής), Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιάριτου (Η Επιστροφή), Λένι Έιμπραμσον (Room), Τομ ΜακΚάρθι (Spotlight) Α’ Ανδρικός Ρόλος: Λεονάρντο Ντι Κάπριο (Η Επιστροφή) Μάικλ Φασμπέντερ (Steve Jobs), Ματ Ντέιμον (Η Διάσωση), Έντι Ρεντμέιν (The Danish Girl), Μπράιαν Κράνστον (Trumbo)
Α’ Γυναικείος Ρόλος: Κέιτ Μπλάνσετ (Carol) Μπρι Λάρσον (Room), Σέρσα Ρόναν (Brooklyn), Σάρλοτ Ράμπλινγκ (45 Χρόνια), Τζένιφερ Λόρενς (Joy) Β’ Ανδρικός Ρόλος: Σιλβέστερ Σταλόνε (Creed), Μαρκ Ράιλανς (Η Γέφυρα των Κατασκόπων), Κρίστιαν Μπέιλ (Το Μεγάλο Σορτάρισμα), Τομ Χάρντι (Η Επιστροφή), Μαρκ Ράφαλο (Spotlight) Β’ Γυναικείος Ρόλος: Κέιτ Γουίνσλετ (Steve Jobs) Τζένιφερ Τζέισον Λι (Οι Μισητοί 8) Ρούνι Μάρα (Carol) Ρέιτσελ ΜακΆνταμς (Spotlight) Αλίσια Βικάντερ (The Danish Girl) Διασκευασμένο Σενάριο: Το Μεγάλο Σορτάρισμα, Brooklyn, Carol, Η Διάσωση, Room Πρωτότυπο Σενάριο: Η Γέφυρα των Κατασκόπων, Ex Machina, Τα Μυαλά που Κουβαλάς Spotlight, Straight Outta Compton
Οπτικά Εφέ: Ex Machina, Mad Max: Ο Δρόμος Της Οργής, Η Διάσωση, Η Επιστροφή, Star Wars: Η Δύναμη Ξυπνά Μοντάζ Το Μεγάλο Σορτάρισμα, Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής, Η Επιστροφή, Spotlight, Star Wars: Η Δύναμη Ξυπνά Μουσική: Η Γέφυρα των Κατασκόπων, Carol, Οι Μισητοί 8, Sicario, Star Wars: Η Δύναμη Ξυπνά Τραγούδι: “Earned It” (50 Αποχρώσεις του Γκρι), “Manta Ray” (Racing Extinction), “Simple Song #3” (Νιότη), “Til It Happens To You” (The Hunting Ground), “Writing’s On The Wall” (Spectre) Animation Μεγάλου Μήκους: Anomalisa, Boy and the World, Τα Μυαλά που Κουβαλάς, Shawn: The Sheep Movie, When Marnie Was There Φωτογραφία: Carol, Οι Μισητοί 8, Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής, Η Επιστροφή, Sicario Κοστούμια: Carol, Cinderella, The Danish Girl, Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής, Η Επιστροφή Μεϊκάπ: Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής, The 100 Year Old Man Who Climbed Out a Window and Disappeared, Η Επιστροφή
Ήχος: Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής, Η Διάσωση, Η Επιστροφή, Sicario, Star Wars: Η Δύναμη Ξυπνά Καλλιτεχνική Διεύθυνση: Η Γέφυρα των Κατασκόπων, The Danish Girl, Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής, Η Διάσωση, Η Επιστροφή
Ξενόγλωσση Ταινία: Embrace of the Serpent (Κολομβία), Οι Ατίθασες (Γαλλία), Ο Γιος του Σαούλ (Ουγγαρία), Theeb (Ιορδανία), A War (Δανία) Ντοκιμαντέρ Μεγάλου Μήκους: Amy, Cartel Land, The Look of Silence, What Happened, Miss Simone?, Winter on Fire: Ukraine’s Fight for Freedom
Η τελετή απονομής των 88ων Όσκαρ θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 28 Φεβρουαρίου στο Dolby Theatre του Λος Άντζελες, με παρουσιαστή για δεύτερη φορά τον Αμερικανό κωμικό ηθοποιό Κρις Ροκ.
Διαβάστε ακόμη: 10 ταινίες φαβορί για τα όσκαρ και Οι εννιά για το όσκαρ που δεν μιλάει αγγλικά