Κινηματογράφος

Πέντε ιστορίες ζωής της Μόνικα Μπελούτσι που (ίσως) δε γνωρίζατε

Για δύο μέρες η διάσημη ηθοποιός θα είναι στη Θεσσαλονίκη, καλεσμένη του Φεστιβάλ Κινηματογράφου - Το πρόγραμμα της

Parallaxi
πέντε-ιστορίες-ζωής-της-μόνικα-μπελού-1079007
Parallaxi

Το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης υποδέχεται στην 64η διοργάνωσή του την εκθαμβωτική Μόνικα Μπελούτσι. Μία από τις πιο λαμπερές και επιδραστικές παρουσίες στον χώρο του σινεμά παγκοσμίως, έρχεται στη Θεσσαλονίκη όπου και θα παραλάβει τιμητικό Χρυσό Αλέξανδρο, ενώ θα παρευρεθεί σε δύο προβολές της 64ης διοργάνωσης.

Το 2019, η Μόνικα Μπελούτσι πραγματοποίησε το θεατρικό της ντεμπούτο στην παράσταση Maria Callas: Letters and Memoirs, όπου ερμηνεύει σε μονόλογο αποσπάσματα από επιστολές της Μαρίας Κάλλας.

Η προβολή του υβριδικού φιλμ Μαρία Κάλλας: επιστολές και αναμνήσεις των Τομ Βολφ και Γιάννη Δημολίτσα, την Τετάρτη 8 Νοεμβρίου, στο Ολύμπιον, μας ταξιδεύει στους αθέατους διαδρόμους της δημιουργικής συνάντησης του σινεμά, του θεάτρου και της όπερας, αλλά και της συνομιλίας ανάμεσα σε δύο εμβληματικές προσωπικότητες της τέχνης.

Η αξέχαστη Μαλένα (2000) του Τζουζέπε Τορνατόρε, μια συγκινητική ιστορία ενηλικίωσης και συγχρόνως τοιχογραφία μιας οδυνηρής ιστορικής περιόδου, όπου η Μόνικα Μπελούτσι ερμηνεύει υποδειγματικά έναν πολυσύνθετο γυναικείο χαρακτήρα, θα προβληθεί την Πέμπτη 9 Νοεμβρίου, στο Ολύμπιον. Στο πλαίσιο της εκδήλωσης, η Μόνικα Μπελούτσι θα βραβευτεί με τιμητικό Χρυσό Αλέξανδρο για το σύνολο της προσφοράς της στο σινεμά.

Σύμφωνα με πληροφορίες, εκτός από τις δύο προβολές θα κάνει συναντήσεις με ανθρώπους του Φεστιβάλ, ενώ κράτησε χρόνο για τον εαυτό της ώστε να κάνει βόλτες και στην πόλη.

Λίγο πριν όμως την υποδεχτούμε στην πόλη, πέντε ιστορίες της ζωής της που (ίσως) δεν γνωρίζατε μέχρι τώρα. Μόνικα είναι αυτή…

  1. Η κόρη του φορτηγατζή

Όταν στις 30 Σεπτεμβρίου του 1964, ο φορτηγατζής ενός μικρού χωριού στην Ούμπρια της Ιταλίας με τη γυναίκα του έφεραν στον κόσμο το πρώτο τους παιδί, κανείς δεν φανταζόταν ότι λίγες δεκαετίες αργότερα θα κέρδιζε τον τίτλο της πιο σέξι γυναίκας στον κόσμο. Της όνομά της ήταν Μόνικα Άννα Μαρία Μπελούτσι. Τα παιδικά της χρόνια ήταν ανέμελα, όπως κάθε παιδιού που μεγάλωνε τη δεκαετία του ’70 στην ιταλική επαρχία. Η μικρή Μόνικα όμως είχε κάτι που την έκανε να ξεχωρίζει. Ήταν ασυνήθιστα όμορφη….

  1. Μοντέλο ετών 13

Όταν ήταν 13, ένας φωτογράφος από την περιοχή της την ανακάλυψε και της πρότεινε να την φωτογραφίσει. Έτσι, η Μόνικα κέρδισε το πρώτο της χαρτζιλίκι. Ωστόσο, δεν εγκατέλειψε το όνειρο της δικηγορίας. Μόλις αποφοίτησε από το σχολείο, γράφτηκε στη σχολή Νομικής του Πανεπιστημίου της Περούτζια. Παράλληλα έπιασε δουλειά ως σερβιτόρα για να μην επιβαρύνει τους γονείς της. Ζώντας πλέον σε μεγαλύτερη πόλη, μπήκε στο μάτι των ατζέντηδων, που την προσέγγιζαν πλέον με πολύ δελεαστικές επαγγελματικές προτάσεις. Σε μία από αυτές η Μόνικα ενέδωσε. Το 1988 άφησε τις σπουδές της και ταξίδεψε στο Μιλάνο. Εκεί υπέγραψε με το πρακτορείο Elite Model Management. Μέσα σε ένα χρόνο περπάτησε σε μεγάλες πασαρέλες, ταξίδεψε στο Παρίσι και στη Νέα Υόρκη, πόζαρε για τους Dolce & Gabbana και την γαλλική Elle. Σιγά σιγά το όνομα Μπελούτσι άρχισε να γίνεται γνωστό στον χώρο….

  1. Πρώτα βήματα στη μεγάλη οθόνη

Ταυτόχρονα με το μόντελινγκ, ξεκίνησε μαθήματα υποκριτικής. Ήξερε ήδη ότι το πρόσωπό της έγραφε καλά στον φακό. Χρειαζόταν όμως και την κατάρτιση. Για ακόμη μία φορά, πρώτοι οι συμπατριώτες της αναγνώρισαν το χάρισμά της και της έδωσαν μια ευκαιρία. Το 1990 πρωταγωνίστησε στην ιταλική τηλεταινία “Vita coi figli”. Ένα χρόνο αργότερα έκανε το ντεμπούτο της και στη μεγάλη οθόνη με την ταινία “La Riffa”. Και τελικά, το 1992 έκανε το πέρασμα στη διεθνή σκηνή. Υποδύθηκε την νύφη του Κόμη Δράκουλα στην ταινία «Δράκουλας» του Φράνσις Φορντ Κόπολα. Ήταν ένα σημείο καμπής για την ίδια. Έφευγε από την Ιταλία, άφηνε πίσω της έναν αποτυχημένο γάμο που διήρκεσε μόλις δύο χρόνια και ετοιμαζόταν να μπει στο Χόλιγουντ….

Μέχρι τα μέσα της δεκαετίας, συνέχισε να ενσαρκώνει μικρούς ρόλους σε αμερικανικές και ιταλικές παραγωγές. Το μεγάλο “μπαμ” στην καριέρα της ήρθε το 1996, όταν πρωτάθηκε για βραβείο Σεζάρ (το γαλλικό Όσκαρ) για την ερμηνεία της στο ρομαντικό δράμα του Ζιλ Μιμουνί «Διαμέρισμα στο κέντρο της πόλης» («L’ Appartement»). Στα γυρίσματα της συγκεκριμένης ταινίας γνώρισε και τον Γάλλο ηθοποιό Βενσάν Κασέλ, με τον οποίο λίγα χρόνια αργότερα παντρεύτηκε και απέκτησε δύο κόρες….

  1. Καταξίωση

Με την έλευση της νέας χιλιετίας, η καριέρα της Μόνικα Μπελούτσι απογειώθηκε. Υποδύθηκε τη Μαλένα στην ομώνυμη κομεντί, την Περσεφόνη στο “Μάτριξ”, τη Μαρία Μαγδαληνή στα “Πάθη του Χριστού”, την Κλεοπάτρα στον “Αστερίξ και Οβελίξ”.

Το όνομά της έγινε συνώνυμο της όμορφης και αισθησιακής γυναίκας στις συνειδήσεις των θεατών παγκοσμίως. Το 2015, σε ηλικία 51 ετών κλήθηκε να παίξει στο πλάι του Ντάνιελ Κρεγκ στην ταινία “Spectre”. Έγινε έτσι, το μεγαλύτερο σε ηλικία “κορίτσι του Μποντ” στην ιστορία του franchise. Ακόμα και σήμερα, στα 57 της, εξακολουθεί να ενσαρκώνει ρόλους “επιθυμητής γυναίκας”, ενώ κατέχει πάντα περίοπτη θέση σε όλες τις σχετικές λίστες ανδρικών και γυναικείων περιοδικών. Το όνομα της Ιταλίδας σταρ έχει καθιερωθεί στο διεθνές στερέωμα ως ένα από τα πλέον αναγνωρίσιμα. Το πρόσωπό της πάλι, θεωρείται από πολλούς ως το πρότυπο της -συμβατικής- γυναικείας ομορφιάς. Το 2021 επισκέφθηκε την Ελλάδα και εμφανίστηκε στο Ηρώδειο ως Μαρία Κάλλας. “Οι Έλληνες και οι Ιταλοί έχουμε το ίδιο ταπεραμέντο”, είπε μεταξύ άλλων στις δηλώσεις της….

  1. Η απίστευτη ομορφιά της

Στις 8 Νοεμβρίου του 2004, η αψεγάδιαστη Μόνικα ψηφίστηκε από τους γάλλους τηλεθεατές του σόου «La Plus belle femme du monde», ως η πιο όμορφη γυναίκα του κόσμου. Και αυτός δεν είναι ο μόνος τίτλος που έχει πάρει στη ζωή της. Έκτη πιο σέξι γυναίκα από το περιοδικό Maxim το 1999, ένατη το 2002 και 1η πιο ποθητή γυναίκα τον ίδιο χρόνο από το περιοδικό «Askmen», είναι μερικοί μόνο τίτλοι αναγνώρισης της ομορφιάς της. Ασφαλώς, παραμένει για χρόνια πρώτη στις καρδιές όλης της Ευρώπης για αυτή την ομορφιά της, ιδιαίτερα σε μεσογειακές χώρες που την έχουν και ως πρότυπο γυναικείας ομορφιάς.

Εχει καταρρίψει κάθε ρεκόρ. Όσο μεγαλώνει γίνεται και καλύτερη. Σε έναν χρόνο κλείνει τα 60 και παραμένει η απόλυτη αντρική φαντασίωση και γυναικεία φιλοδοξία.

Λίγα λόγια για εκείνη

Γεννήθηκε στις 30 Σεπτεμβρίου 1964 στην περιοχή Τσιττά ντι Καστέλλο, στην Ούμπρια της Ιταλίας, ως η μοναχοκόρη των Μπρουνέλα Μριγκάντι και Πασκουάλε Μπελούτσι και μεγάλωσε στο Σαν Τζιουστίνο. Στα 18 της γράφτηκε στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου της Περούτζια και παράλληλα άρχισε να ασχολείται με το μόντελιγκ για το χαρτζιλίκι της. Γρήγορα όμως την ανακάλυψαν τα λαγωνικά της μόδας και δύο χρόνια αργότερα εγκατέλειψε τις σπουδές της για να ακολουθήσει καριέρα μοντέλου. Εγκαταστάθηκε στο Μιλάνο και υπέγραψε συμβόλαιο συνεργασίας με το πρακτορείo Elite Model Management.

Μέσα σ’ ένα χρόνο είχε γίνει μεγάλο όνομα και συνεργαζόταν με οίκους μόδας, όπως οι Dolce & Gabbana και Christian Dior, ενώ έκανε εξώφυλλα για τα ανδρικά περιοδικά «Esquire» και «Maxim». Παράλληλα, έπαιρνε μαθήματα υποκριτικής, έχοντας κατά νου τον κόσμο της έβδομης τέχνης.

Το 1990 ξεκίνησε από την τηλεόραση με τη σειρά του Ντίνο Ρίζι «Vita Coi Figli» («Η ζωή με τα αγόρια») και συνέχισε με μικρούς ρόλους σε ιταλικές παραγωγές και στην ταινία «Δράκουλας» του Φράνσις Φορντ Κόπολα, όπου υποδύθηκε μία από τις νύφες του Κόμη Δράκουλα. Το 1990 παντρεύτηκε τον συμπατριώτη της φωτογράφο Κλάουντιο Κάρλος Μπάσο, αλλά ο γάμος τους δεν στέριωσε και το ζευγάρι χώρισε ύστερα από δύο χρόνια.

Υποψηφιότητα για Σεζάρ για την ερμηνεία της στο «Διαμέρισμα στο κέντρο της πόλης»

Η μεγάλη πτώση του ιταλικού κινηματογράφου εκείνα τα χρόνια την ανάγκασε να επιδιώξει διεθνή καριέρα. Το 1995 έπαιξε τη γυναίκα του Φαραώ στην αμερικανική τηλεταινία «Joseph» («Ιωσήφ»), δίπλα στον Μπεν Κίνγκσλεϊ και την Ντομινίκ Σαντά και τον επόμενο χρόνο άρχισε να εμφανίζεται σε γαλλικές παραγωγές. Το 1996 πρωταγωνίστησε στο ρομαντικό δράμα του Ζιλ Μιμουνί «Διαμέρισμα στο κέντρο της πόλης» («L’ Appartement») και για την ερμηνεία της κέρδισε μία υποψηφιότητα για Σεζάρ (το γαλλικό Όσκαρ). Την ίδια ώρα έπεφτε στην αγκαλιά του συμπρωταγωνιστή της Βενσάν Κεσέλ. Ο έρωτάς τους θα τους οδηγήσει στα σκαλιά της εκκλησίας το 1999. Το ζευγάρι θα αποκτήσει δύο κορίτσια και θα χωρίσει το 2013.

Το 2000 η Μόνικα Μπελούτσι κέρδισε τη διεθνή αναγνώριση – ίσως στο ρόλο της καριέρας της – με την ταινία του Τζουζέπε Τορνατόρε «Μαλένα». Υποδύεται τη Μαλένα, μία ήσυχη νεαρή κοπέλα που ζει μόνη της σ’ ένα χωριό της Σικελίας, καθώς ο άνδρας της πολεμάει στα μέτωπα του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Εκθαμβωτικά όμορφη, παλεύει να κρατήσει την αξιοπρέπειά της από τις γυναίκες που τη ζηλεύουν και την εχθρεύονται και από τους οι άνδρες που την ποθούν. Τον επόμενο χρόνο είχε μία ακόμη διεθνή επιτυχία με την υβριδική περιπέτεια του Κριστόφ Γκανς «Η αδελφότητα του Λύκου» («Le Pacte des Loupes»).

Το 2002 θα υποδυθεί την Κλεοπάτρα στην περιπέτεια του Αστερίξ «Επιχείρηση Κλεοπάτρα» («Astérix et Obélix: Mission Cléopâtre») και την ίδια χρονιά θα πρωταγωνιστήσει στο ψυχολογικό δράμα του Γκασπάρ Νοέ «Μη Αναστρέψιμος» («Irréversible»), που προκάλεσε πολλά αρνητικά σχόλια για την ωμή επίδειξη βίας. Το 2003 έπαιξε το ρόλο της Περσεφόνης στις συνέχειες της περίφημης ταινίας επιστημονικής φαντασίας «Matrix» («The Matrix Reloaded» και «The Matrix Revolutions»).

Συνεργασίες με Σπάικ Λι, Τέρι Γκίλιαμ και κορίτσι του Μποντ στην ταινία «Spectre»

Τον επόμενο χρόνο υποδύθηκε τη Μαρία Μαγδαληνή στο θρησκευτικό δράμα του Μελ Γκίμπσον «Τα Πάθη του Χριστού» («The Passion of the Christ»). Το ίδιο χρονικό διάστημα συνεργάστηκε με δύο σπουδαίους σκηνοθέτες: τον Σπάικ Λι στη σάτιρα «Ο Άντρας που μισούσαν οι γυναίκες» («She Hate Me», 2004) και τον Τέρι Γκίλιαμ στην ταινία φαντασίας «Οι αδελφοί Γκριμ» («The Brothers Grimm», 2005). To 2015 υποδύθηκε το κορίτσι του Τζέιμς Μποντ στην ταινία της σειράς «Spectre» που σκηνοθέτησε ο Σαμ Μέντες. Στα 50 της είναι το πιο μεγάλο σε ηλικία από τα κορίτσια του Πράκτορα 007.

Η Μόνικα Μπελούτσι έπαιξε και σε άλλες ταινίες, ενώ δεν ξέχασε τον κόσμο της μόδας και συνέχισε να συνεργάζεται με τον οίκο Dolce & Gabbana. Στις λίστες των ανδρικών περιοδικών με τις πιο «όμορφες», τις πιο «καυτές» και τις πιο «επιθυμητές» γυναίκες, κατέχει πάντα περίοπτη θέση.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα