Ποιος προηγείται στην κούρσα για το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας;

Αυτό το χρυσό αγαλματίδιο ποιος θα το πάρει; Τα φαβορί και τα αουτσάιντερ λίγο πριν την τελική ευθεία.

Έφη Κελεμπέκη
ποιος-προηγείται-στην-κούρσα-για-το-όσ-537878
Έφη Κελεμπέκη

Μετά τις ανακοινώσεις τον υποψηφιοτήτων, η μάχη των Όσκαρ έχει πλέον περάσει στη δεύτερη φάση της και όλοι περιμένουν με αγωνία σε ποια χέρια θα καταλήξει φέτος το χρυσό αγαλματίδιο.

Πάμε, λοιπόν να δούμε ποιες ταινίες παρουσιάζονται ως αουτσάιντερ και ποιες ως φαβορί στην τελική ευθεία για τη φετινή διοργάνωση.

  1. The Father

Η πιο δυσεύρετη υποψηφιότητα, αυτή τη στιγμή προβάλλεται μόνο σε ένα κινηματογράφο στο New Jersey. Το δράμα για τη νόσο του Αλτσχάιμερ έχει μείνει πίσω σε σχέση με τις υπόλοιπες ταινίες, είτε γιατί έκανε την πρεμιέρα του πιο αργά, είτε γιατί η υποψηφιότητα της στην κατηγορία αυτή θεωρείται περισσότερο σαν ένα μέσο για την κατηγορία Α’ Ανδρικού ρόλου. Είναι επίσης η μόνη υποψηφιότητα για Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας που δεν ήταν υποψήφια στα βραβεία της Ένωσης Αμερικανών Παραγωγών. Μπορεί να έχει υποψηφιότητες σε έξι κατηγορίες, αν όμως κοιτάξουμε τις ταινίες που ανταγωνίζεται σε κάθε κατηγορία, βλέπουμε ότι ίσως οι περισσότερες πιθανότητές της είναι να κερδίσει στην κατηγορία Καλύτερου Μοντάζ, ή καθόλου.

  1. Sound of Metal

Το Sound of Metal και το Judas and the Black Messiah παλεύουν στήθος με στήθος, έχοντας και τα δύο από έξι υποψηφιότητες, μεταξύ των οποίων για τις κατηγορίες Καλύτερης Ταινίας και Πρωτότυπου Σεναρίου και δύο στις κατηγορίες Ρόλων. Παρ’ όλα αυτά, η απουσία τους σε σημαντικά βραβεία και στην κατηγορία Καλύτερου Σκηνοθέτη, τις βάζουν χαμηλά στη λίστα. Το μοντάζ και ο ήχος του Sound of Metal υπερτερούν της φωτογραφίας και της μουσικής του Judas and the Black Messiah, κι όμως, το δεύτερο έχει προβάδισμα.

  1. Judas and the Black Messiah

Οι λόγοι που έχει το Judas and the Black Messiah το προβάδισμα είναι αρχικά το γεγονός ότι ο Daniel Kaluuya έχει περισσότερες πιθανότητες να πάρει το Όσκαρ Β’ Ανδρικού Ρόλου. Επίσης, το γεγονός ότι και ο Kaluuya και ο LaKeith Stanfield έχουν υποψηφιότητα στην κατηγορία Β’ Ανδρικού Ρόλου, σημαίνει ότι λογικά και οι δύο είχαν πολλές ψήφους στην κατηγορία Α’ Ανδρικού Ρόλου. Τέλος, γιατί το θέμα των Μαύρων Πανθήρων έχει περισσότερη απήχηση στο κοινό.

  1. Mank

Παρά τις προσδοκίες κάποιων, το Mank του David Fincher είναι η ταινία με τις περισσότερες υποψηφιότητες στα φετινά Όσκαρ, χάρη σε κατηγορίες όπως Καλύτερου Makeup και Κομμώσεων, Καλύτερων Κοστουμιών και Καλύτερης Πρωτότυπης Μουσικής. Το σενάριο του, όμως, μάλλον μειώνει τις πιθανότητες του να νικήσει, ειδικά σε σύγκριση με τις ταινίες που ακολουθούν.

  1. The Trial of the Chicago 7

Η ταινία είναι ένα ακόμη από τα φαβορί που δεν πήραν υποψηφιότητα στην κατηγορία Καλύτερης Σκηνοθεσίας, καθώς ο Aaron Sorkin έχασε τη θέση από τον Δανό Thomas Vinterberg του Another Round. Αυτό είναι και το μεγάλο πρόβλημα σε μια κατά τ’ άλλα εξαιρετική λίστα με υποψηφιότητες. Μια νίκη  στην κατηγορία Καλύτερης Συνολικής Ερμηνείας στα Βραβεία Σωματείου Ηθοποιών, όπου η ταινία είναι ιδιαίτερα αγαπητή, είναι απαραίτητη για να αποκτήσει ξανά δυναμική.

  1. Promising Young Woman

Για να είναι μια ταινία φαβορί στα Όσκαρ, παραδοσιακά χρειάζεται υποψηφιότητες στις κατηγορίες καλύτερης ταινίας, σεναρίου, μοντάζ και στις κατηγορίες ρόλων. Οι μόνες δύο ταινίες που έχουν όλο το σετ φέτος είναι το Nomadland και το Promising Young Woman. Η ταινία της Emerald Fennell είναι μια πιο σύγχρονη επιλογή απο ότι συνηθίζει η Ακαδημία, έχει όμως αποδείξει ότι δικαίως έλαβε τόσες υποψηφιότητες, μέσω της ευρύτερης αποδοχής και αγάπης που έχει λάβει. Επιπλέον, η Carey Mulligan είναι από τους πιο δυνατούς αντιπάλους στις τέσσερις κατηγορίες ρόλων, μαζί με τον Daniel Kaluuya. Όπως και να ‘χει, ο δρόμος για το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας περνάει πρώτα από την καλύτερη σκηνοθεσία και το καλύτερο σενάριο, οπότε, αν θεωρήσουμε ότι η Chloé Zhao έχει κλειδώσει το πρώτο, είναι σημαντικό για το σενάριο της Fennell να κερδίσει στην κατηγορία του.

  1. Minari

Το Minari έχει σχεδόν όλα όσα χρειάζεται στις υποψηφιότητες, με τον σκηνοθέτη Lee Isaac Chung και τους ηθοποιούς Steven Yeun και Youn Yuh-Jung να λαμβάνουν αναγνώριση. (Θα είχε ενδιαφέρον να ήταν και ο Alan Kim υποψήφιος, όμως δεδομένου του ιστορικού της Ακαδημίας με τα μικρά αγόρια, ήταν εξ΄αρχής απίθανο). Δεν κατάφερε όμως να έχει μια υποψηφιότητα στην κατηγορία Καλύτερου Μοντάζ, που είναι πιο επιβλαβές απ’ ότι φαίνεται. Τα τελευταία 40 χρόνια μόνο μια ταινία κέρδισε στη κατηγορία Καλύτερης Ταινίας χωρίς να έχει υποψηφιότητα για Καλύτερο Μοντάζ και αυτή η ταινία ήταν το Birdman, που το μοντάζ του ήταν αόρατο. Τα καλά νέα είναι ότι το Minari είναι η μόνη υποψηφιότητα για Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας που είναι και υποψήφια στην κατηγορία Καλύτερης Συνολικής Ερμηνείας στα Βραβεία Σωματείου Ηθοποιών (με εξαίρεση το The Trial of the Chicago 7), όπου μια νίκη θα μπορούσε να δώσει στην ταινία του Chung την ώθηση που χρειάζεται για να φτάσει στην δόξα των Όσκαρ. Επίσης ένα τέτοιο ζεστό, ανθρωπιστικό δράμα, θα τα πάει καλά στην ψηφοφορία με σειρά προτίμησης.

1.Nomadland

Το Nomadland ανέβηκε στη κορυφή των προβλέψεων των ειδικών όταν κέρδισε τον Χρυσό Λέοντα στη Βενετία τον Σεπτέμβριο και από τότε παραμένει στην ίδια θέση. Η ταινία της Zhao έχει να καυχιέται για την αγάπη των κριτικών, ένα πολιτικό μήνυμα που είναι επείγον, αλλά όχι διδακτικό, μια σχεδόν άψογη διαδρομή στα βραβεία που προηγήθηκαν και, για την ίδια τη Zhao, μια υποψηφιότητα στην κατηγορία Καλύτερης Σκηνοθεσίας που έγραψε ιστορία. Οι υπόλοιπες υποψηφιότητες έχουν κρυφτεί κάτω από την προσοχή που προσελκύει αυτός ο τίτλος και η φετινή χρονιά σιγοβράζει σε χαμηλότερο επίπεδο από τις προηγούμενες, οπότε ίσως ο αγώνας των Όσκαρ να μην έχει λάβει την απαραίτητη προσοχή για πολλές ανατροπές. Θα μάθουμε σε πέντε εβδομάδες.

ΠΗΓΗ: Vulture

Δείτε Επίσης:

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα