Υποκλίθηκαν στο Netflix τα βραβεία BAFTA
Που πήγαν τα βραβεία των βρετανών που δόθηκαν χθες βράδυ.
Οι ”Ντάνιελς” και η ψυχολογική ντραμεντί ”Τα Πάντα Όλα” έκαναν το πρώτο μεγάλο βήμα προς τα Όσκαρ κερδίζοντας χτες τα ξημερώματα το μεγάλο βραβείο του Σωματείου Σκηνοθετών (DGA). H νίκη των Ντάνιελ Σάινερτς και Ντάνιελ Κουάν αποτελεί βαρόμετρο για την πορεία της υποψηφιότητας τους στα Όσκαρ καθώς μόλις οκτώ φορές στο παρελθόν οι σκηνοθέτες που κέρδισαν το DGA έχασαν τελικά το Όσκαρ Σκηνοθεσίας. Η τελευταία φορά συνέβη το 2019 με τον Σαμ Μέντες να κερδίζει μεν το DGA αλλά έχασε το Όσκαρ από τον Κορεάτη Μπουν Τζουν Χο.
Να θυμίσουμε επίσης ότι πέρυσι το CODA κέρδισε το Όσκαρ καλύτερης ταινίας, όμως η σκηνοθέτις της ταινίας Σίαν Χέντερ δεν ήταν κάν υποψήφια στην πεντάδα για το Όσκαρ σκηνοθεσίας, το οποίο παρέλαβε η νικήτρια του DGA Τζεϊν Κάμπιον για την Εξουσία του Σκύλου.
Αξίζει να σημειωθεί πως Τα Πάντα Όλα κέρδισαν άλλο ένα Σωματειακό Βραβείο μέσα στο Σαββατοκύριακο, αυτό της Καλλιτεχνικής Διεύθυνσης (Σκηνογραφία) βάζοντας πλώρη για το αντίστοιχο Όσκαρ.
BAFTA
Και ενώ στην Αμερική τα Σωματεία άνοιξαν τον χορό των βραβεύσεων, στην Αγγλία απονεμήθηκαν χτες το βράδυ τα BAFTA, τα βραβεία της βρετανικής κινηματογραφικής Ακαδημίας. ΟΙ Βρετανοί υποκλίθηκαν στο Netflix και στο αντιπολεμικό δράμα Ουδέν Νεότερο από το Δυτικό Μέτωπο. Η ταινία του Έντουαρντ Μπέργκερ μάζεψε 7 βραβεία, μεταξύ των οποίων ταινίας, σκηνοθεσίας, ξενόγλωσσης ταινίας, σεναρίου και μουσικής.
Τι σημασία έχει αυτός ο θρίαμβος του Netflix και της εξαιρετικής – κατά τ΄άλλα – γερμανικής ταινίας για τα Όσκαρ; Μάλλον καμία. Με εξαίρεση τα φάλτσα στον Α Ανδρικό (όπου οι Βρετανοί βράβευσαν τον Όστιν Μπάτλερ του Έλβις αντί του Φρεϊζερ για την Φάλαινα) και στον Β γυναικείο (όπου η Κέρι Κόντον από τα Πνεύματα του Ινισέριν πανάξια προσπέρασε την Άντζελα Μπάσετ του Black Panther) που αποκτούν ειδικό ενδιαφέρον λίγο πριν τα βραβεία του Σωματείου των Ηθοποιών είναι σαφές (ειδικά μετά την σημερινή νίκη των Ντάνιελς στα DGA) πως ο προσανατολισμός των μελών της αμερικάνικης Ακαδημίας είναι να αφήσουν τις πλατφόρμες λίγο πιο πίσω και να αναζητήσουν φέτος πρωτότυπες ιδέες που έδωσαν ώθηση στην κλασική διανομή των κινηματογραφικών αιθουσών. Φυσικά όλα αυτά μένει να επιβεβαιωθούν το επόμενο Σαββατοκύριακο όταν θα απονεμηθούν τα SAG Awards (δηλ τα βραβεία των Ηθοποιών). Σε συμβολικό επίπεδο πάντως οι Βρετανοί θέλησαν να συνδέσουν το θρίαμβο του Ουδέν Νεότερο από το Δυτικό Μέτωπο στα BAFTA (αλλά και τη νίκη του ντοκιμαντέρ Ναβάλνι) με τον πόλεμο στην Ουκρανία (που κλείνει αυτές τις μέρες ένα χρόνο από τότε που ξεκίνησε επίσημα) και την αντίθεση τους με το αυταρχικό καθεστώς του Πούτιν.
Οι νικητές των BAFTA αναλυτικά : Καλύτερη Ταινία: Ουδέν Νεότερο από το Δυτικό Μέτωπο του Εντουαρντ Μπέργκερ Σκηνοθεσία: Εντουαρντ Μπέργκερ, «All Quiet On The Western Front» Α’ Ανδρικός Ρόλος: Οστιν Μπάτλερ, «Elvis» Α’ Γυναικείος Ρόλος: Κέιτ Μπλάνσετ, «Tar» Β’ Ανδρικός Ρόλος: Μπάρι Κέογκαν, «Τα Πνεύματα του Ινισέριν» Β’ Γυναικείος Ρόλος: Κέρι Κόντον , «The Banshees of Inisherin» Πρωτότυπο Σενάριο: The Banshees of Inisherin Διασκευασμένο Σενάριο: All Quiet On The Western Front Καλύτερη Βρετανική Ταινία: Τα Πνεύματα του Ινισέριν Ντοκιμαντέρ: Navalny Ξενόγλωσση Ταινία: All Quiet On The Western Front Ντεμπούτο από Βρετανό Σεναριογράφο, Σκηνοθέτη ή Παραγωγό: Σάρλοτ Γουέλς, «Aftersun» Καλύτερη Ταινία Κινουμένων Σχεδίων: Guillermo del Toro’s Pinocchio Φωτογραφία: All Quiet On The Western Front Μοντάζ: Everything Everywhere All At Once Μουσική: All Quiet On The Western Front Σκηνικά: Babylon Κοστούμια: Elvis Μακιγιάζ & Κομμώσεις: Elvis Ηχος: All Quiet On The Western Front Εφέ: Avatar: The Way of Water Κάστινγκ: Elvis Βρετανικό Μικρού Μήκους Animation: The Boy, The Mole, The Fox And The Horse Βρετανική Μικρού Μήκους Ταινία: An Irish Goodbye Ανερχόμενο Αστέρι: Εμα Μακί