Η θεατρική ατζέντα της εβδομάδας στη Θεσσαλονίκη από 17/03 έως 23/3
Ο απόλυτος οδηγός για το θέατρο στη Θεσσαλονίκη είναι εδώ!
Φορώντας ο καιρός τα χρωματιστά και λουλουδάτα του και θυμίζοντας μας πόσο όμορφη εποχή είναι η άνοιξη, η διάθεση για βόλτες το βράδυ στην πόλη όλο και μεγαλώνει πια, αναζητώντας καλούς λόγους για να μη πάμε από νωρίς στο σπίτι.
Εννοείται πως μία θεατρική παράσταση είναι πάντα μία καλή επιλογή και, ευτυχώς, κι αυτή την εβδομάδα η καλύτερη ατζέντα της πόλης έχει πολλές εξαιρετικές θεατρικές παραστάσεις για όλους!
Και για να ζήσετε μια θεατρική βραδιά χωρίς άγχος, εξασφαλίστε την άφιξή σας κάνοντας reserve το ταξί σας!
ΟΙ ΝΕΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Αφηγήτρια ταινιών | Θέατρο Τ
Μετά από έναν επιτυχημένο κύκλο παραστάσεων στο ΠΛΥΦΑ στην Αθήνα, η «Αφηγήτρια ταινιών» του Χιλιανού Ερνάν Ριβέρα Λετελιέρ, η νέα συμπαραγωγή της Εταιρείας Θεάτρου Τροχιές («Προσοχή: Εκτελούνται Έργα») και της νεοσύστατης Laterna Magica, έρχεται στη Θεσσαλονίκη και το Θέατρο Τ από τις 17 Μαρτίου και για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων. Για 8 βραδιές, ο σκηνοθέτης Νικόλας Λαμπάκης μετατρέπει τη σκηνή του Τ στο σαλόνι της νεαρής αφηγήτριας ταινιών, την οποία ενσαρκώνει η Νοεμή Βασιλειάδου, προσκαλώντας το κοινό να παρακολουθήσει μία από τις περίφημες αφηγήσεις της.
Σε ένα ξηρό και άνυδρο τοπίο στην έρημο Ατακάμα της Χιλής, η ζωή κυλά δύσκολα για τους κατοίκους. Οι περισσότεροι είναι πάμφτωχοι εργάτες στα ορυχεία νίτρου και δεν έχουν καν τη δυνατότητα να πάνε στον κινηματογράφο, τη μοναδική επιλογή διασκέδασης που προσφέρει η περιοχή τους. Έτσι, ένα χαρισματικό κορίτσι αναλαμβάνει να παρακολουθεί η ίδια ταινίες και στη συνέχεια να τις αφηγείται στους συγχωριανούς της. Το σπίτι της μετατρέπεται σε μια ιδιότυπη σκηνή, όπου με αξιοθαύμαστη αφηγηματική ικανότητα το κορίτσι ζωντανεύει τις ταινίες. Μέσω της ιδιόμορφης καλλιτεχνικής της ιδιότητας, η μικρή αφηγήτρια ονειρεύεται μια άλλη ζωή, πέρα από τα στενά όρια της κοινωνικής πραγματικότητας που την περιβάλλει. Μέχρι που η έλευση της τηλεόρασης αλλάζει τα πάντα.
Συντελεστές: Κείμενο: Ερνάν Ριβέρα Λετελιέρ | Μετάφραση: Λένα Φραγκοπούλου | Σκηνοθεσία – Δραματουργία – Σκηνικά: Νικόλας Λαμπάκης | Κοστούμια: Ουρανία Φραγγέα | Μουσική: Παντελής Πρωτοπαπάς | Φωτισμοί: Σάκης Μπιρμπίλης, Χάρης Βασιλόπουλος | Βοηθός σκηνοθέτη: Σπύρος Μπόσγας | Κατασκευή σκηνικού: Βασίλης Παπαχρήστος, Διονύσης Ασβεστάς | Κατασκευή κοστουμιού: Στεφανία Σταθάκη | Φωτογραφίες: Μαίρη Λεονάρδου, G&L Productions Photo Studio | Υπεύθυνη επικοινωνίας: Λία Κεσοπούλου | Παραγωγή: Εταιρεία Θεάτρου Τροχιές (ΑΜΚΕ), Laterna Magica (ΑΜΚΕ)
Ερμηνεύει η Νοεμή Βασιλειάδου
*Θέατρο Τ, Αλεξάνδρου Φλέμινγκ 16, Θεσσαλονίκη | Παραστάσεις: 17 Μαρτίου – 8 Απριλίου, κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:30 | Διάρκεια: 75’ (χωρίς διάλειμμα) | Τιμές εισιτηρίων: 13€ κανονικό | 11€ φοιτητών, ανέργων, ΑμεΑ & 65+ | Ατέλειες 8€ (μόνο από το ταμείο του θεάτρου και εφόσον υπάρχουν διαθέσιμες θέσεις) | Προπώληση εισιτηρίων: https://www.more.com/gr-el/tickets/theater/afigitria-tainion-thessaloniki/ | Πληροφορίες / Κρατήσεις: 2310 854 333
Forget me Not | Θέατρο Αυλαία
Η Μυρτώ Γκόνη και ο Κωνσταντίνος Μπιμπής συστήνουν στο ελληνικό κοινό τον πολυβραβευμένο συγγραφέα Tristan Bernays, με την παράσταση “Forget me Not”.
Το”next best thing” του βρετανικού θεάτρου, που λίγο πριν κλείσει τα 40 έχει ήδη παρουσιάσει έργα του στο The Globe, στο Soho Theatre, στο South wark Playhouse, στο Bush Theatre, στο National Theatre Studio, αλλά και στο Classic Stage Company της Νέας Υόρκης.
Το “Forget me Not” είναι η ιστορία ενός ζευγαριού απ’ το πρώτο του βλέμμα μέχρι την τελευταία τους ανάσα. Αλλά όχι απαραίτητα μ’ αυτή τη σειρά. Το έργο μεταπηδά χωρίς φραγμούς στις αναμνήσεις, στο χώρο και τον χρόνο. Σε κάθε ανάμνηση οι χαρακτήρες είναι κάπου αλλού, σε διαφορετικό χρόνο, και συχνά κάποιοι άλλοι. Σαν δυο ατρόμητοι εξερευνητές ταξιδεύουν σε νέους κόσμους. Σε κόσμους με μια εσωτερική δική τους λογική. Στο μέλλον και το παρελθόν τους. Στη γνωριμία, στη γέννηση του παιδιού τους, στα βαθιά τους γεράματα, στη λήθη του έρωτα τους. Μια συγκινητική ιστορία για την προσπάθεια δύο ερωτευμένων ανθρώπων να παραμείνουν ενωμένοι μέσα στα χρόνια. Άλλωστε «το ότι αγαπάς κάποιον αυτό δε σημαίνει ότι θα κρατήσει για πάντα. Για την ακρίβεια πολλές φορές γίνεται αφόρητα δύσκολο».
Σκηνοθεσία – Μετάφραση – Δραματουργία – Ερμηνεία: Μυρτώ Γκόνη & Κωνσταντίνος Μπιμπής | Βοηθός Σκηνοθέτη: Εύα Διαμαντή Πρωτότυπη Μουσική: Γρηγόρης Ελευθερίου | Σχεδιασμός Φωτισμού: Νίκος Βλασόπουλος | Σκηνικό: Ευαγγελία Θεριανού | Βοηθός Σκηνογράφου: Ζενεβίεβ Αθανασοπούλου | Παραγωγή: Θεατρικές Επιχειρήσεις Τάγαρη
*Θέατρο Αυλαία (Τσιμισκή 136, Τηλ. 2310 230 013) | Δευτέρα 17 και Τρίτη 18 Μαρτίου | Ώρα έναρξης : 9.00 μμ | Τιμές εισιτηρίων : 18 € & 15 € (φοιτητικό- άνεργοι-ΑΜΕΑ) | Προπώληση : more.com & Ταμείο Θεάτρου ΑΥΛΑΙΑ
Έγκλημα και τιμωρία | Μονή Λαζαριστών
«Έγκλημα και τιμωρία», μια παράσταση, βασισμένη στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Φιόντορ Ντοστογιέφσκι, θα παρουσιαστεί σε πρωτότυπη θεατρική μεταφορά Θανάση Τριαρίδη και σε σκηνοθεσία της Νικαίτης Κοντούρη στη Μονή Λαζαριστών (Σκηνή Σωκράτης Καραντινός).
Ένα νεαρός φοιτητής της Νομικής και επίδοξος συγγραφέας, στην Αγία Πετρούπολη του 1865, ο Ροντιόν Ρασκόλνικωφ, δολοφονεί με μπαλτά την γριά τοκογλύφο Αλιόνα Ιβάνοβνα – λογαριάζοντας την ως “μία ψείρα” που πρέπει να εξαληφθεί από την ηθικό ορίζοντα της ανθρωπότητας. Καθώς δεν υπάρχουν στοιχεία για την ενοχή του ο αστυνόμος Πορφύριος Πέτροβιτς προσπαθεί να τον πιέσει ψυχολογικά ώστε να οδηγηθεί στην ομολογία. Η Σόνια, η Διάφανη Πόρνη, έρχεται να αγαπήσει τον εφιάλτη του Ροντιόν – για να τον πάρει μέσα της και να τον μετασχηματίσει σε αγάπη. Ο Αρκάντι Σβιντριγκάιλοφ ενσαρκώνει το κυνικό κακό που κατισχύει, η Ντούνια, η αδελφή του Ρόντια, θύμα του Αρκάντι, ανασυστήνει την θυσιαστική αγάπη. Πού βρίσκεται η φύση των ανθρώπων – στον αρχέγονο φόνο ή στην επινοημένη ηθική; Υπάρχει Θεός ή όλα επιτρέπονται; Γιατί ο Ροντιόν βλέπει στο όνειρό του τους θαλάμους αερίων του Άουσβιτς; Γιατί οι άντρες σκοτώνουν και οι γυναίκες σώζουν; Και με ποια διαδρομή η Πουλχερία Ρασκολνίκοβα, η μητέρα του Ροντιόν, δίνει μια προσωπική διέξοδο στην ανθρώπινη τραγωδία που απλώνεται δίχως όρια στην συνθήκη της νεωτερικότητας;
Στην θεατρική μεταφορά του Θανάση Τριαρίδη η δράση συναιρείται σε οχτώ πρόσωπα – ενώ στην σκηνή βρίσκεται και ο ίδιος ο Ντοστογιέφσκι ως ένας από τους πρωταγωνιστές του εφιαλτικού σύμπαντος. Μέσα στο έργο ανακαλείται προφανώς ο Άμλετ (ως συνδεόμενο όριο με τον Ρασκόλνικωφ), η Κόλαση του Δάντη, ο Νίτσε, ο Φρόιντ και ο Κάφκα (που ορίζουν την εποχή του Χάους – συνεπώς και καθε σύγχρονη ανάγνωση του κόσμου πριν από αυτήν). Ενώ στον τρόπο που η Πουλχερία γίνεται δραματουργικά το πρόσωπο-κλειδί του έργου προφανώς αντανακλάται ο αυτοθυσιαστικός ενσυναισθητικός κόσμος του Αντρέι Ταρκόφσκι.
Τέλος, στα όνειρα του Ρασκόλνικωφ και της Σόνιας γίνεται η σύνδεση που χαρακτηρίζει όλη την δραματουργία του Τριαρίδη: Οι Θάλαμοι Αερίων του Άουσβιτς εισβάλλουν κυρίαρχοι, ως διαρκής εφιάλτης του μέλλοντος. Σύμφωνα με την πάγια θέση του Τριαρίδη μετά το Άουσβιτς, δεν μπορεί υπάρξουν οι μεγάλες καταστατικές αφηγήσεις της ανθρωπότητας δίχως να το συμπεριλάβουν στο πλέγμα τους – χωρίς να προσπαθήσουν να το δούνε και να το μετρήσουν, γύρω και μέσα τους.
Συντελεστές: Πρωτότυπη Θεατρική Μεταφορά: Θανάσης Τριαρίδης | Σκηνοθεσία: Νικαίτη Κοντούρη | Συνεργάτης Σκηνοθέτης: Γιάννης Παρασκευόπουλος | Κοστούμια- Σκηνικά: Ευαγγελία Κιρκινέ | Μουσική: Μάνος Μυλωνάκης | Τραγούδι παράστασης: Γιάννης Αγγελάκας | Χορογραφία: Τάσος Παπαδόπουλος | Φωτισμοί: Μελίνα Μάσχα | Βοηθός σκηνογράφου- ενδυματολόγου: Σόνια Καϊτατζή | Οργάνωση παραγωγής: Αθανασία Ανδρώνη | Φωτογραφίες: Mike Rafail (That Long Black Cloud)
Διανομή: Δημήτρης -Τάρικ Ελ Φλάιτι (Ρασκόλνικωφ), Ελίζα Χαραλαμπογιάννη (Σόνια), Φανή Καλογήρου Βαλτή (Ντούνια), Χρίστος Στυλιανού (Πορφύριος), Στέλιος Καλαϊτζής (Σβιντριγκάιλοφ, Δημήτρης Φουρλής (Ντοστογιέφσκι), Δημήτρης Καυκάς (Ντιμίτρι Ραζουμίχιν), Έφη Σταμούλη (Πουλχερία)
Φίλοι, Πόρνες, Κατάδικοι, Θαμώνες Ταβέρνας, Κλώνοι των Ηρωίδων και των Ηρώων: Λίλη Αδρασκέλα, Αγγελική Κιντώνη, Νίκος Κουσούλης, Εύη Κουταλιανού, Τίτος Μακρυγιάννης, Φαμπρίτσιο Μούτσο, Χριστίνα Μπακαστάθη, Γιάννης Παρασκευόπουλος, Μαρία Νεφέλη Παρασκευοπούλου, Νίκος Τσολερίδης, Στέλιος Χρυσαφίδης
«Έγκλημα και τιμωρία» | Πρεμιέρα: Σάββατο 22|03|2025 – Βασισμένο στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Φιόντορ Ντοστογιέφσκι | Πρωτότυπη Θεατρική Μεταφορά: Θανάσης Τριαρίδης | Σκηνοθεσία: Νικαίτη Κοντούρη | Πρεμιέρα: Παρασκευή 21|03|2025 | Ώρες παραστάσεων: Τετάρτη: 19:00 – Πέμπτη-Παρασκευή: 21:00 – Σάββατο: 18.00 & 21.00 – Κυριακή: 19:00
Αγαπητέ Μ@λάκα | METROPOLITAN: The Urban Theater
Μπορεί κάποιος να είναι και αγαπητός και μ@λάκας; Μετά από μία επιτυχημένη πορεία στο «Μικρό Γκλόρια» της Αθήνας, το ανατρεπτικό έργο της αντισυμβατικής Γαλλίδας Βιρζινί Ντεπάντ, «Αγαπητέ Μ@λάκα», που μετέφεραν, για πρώτη φορά παγκοσμίως, στη θεατρική σκηνή ο Σωτήρης Καραμεσίνης και η Εύα Κοτανίδη, έρχεται στη Θεσσαλονίκη και το θέατρο Metropolitan μόνο για 4 παραστάσεις, στις 20, 21, 22 και 23 Μαρτίου!
Μία σταρ του σινεμά που στα 50 της έρχεται αντιμέτωπη με τη σκληρή πραγματικότητα της showbiz. Ένας δημοφιλής συγγραφέας που κρύβει την ανασφάλειά του στις ουσίες και τις κακοποιητικές ερωτικές σχέσεις. Μία φεμινίστρια influencer που αντλεί όλη της την αυτοπεποίθηση από τους φανατικούς της followers στο Instagram. Τι χωρίζει αλλά, κυρίως, τι ενώνει αυτούς τους τόσο διαφορετικούς ανθρώπους;
Γραμμένο το 2022 με αφορμή την έκρηξη του κινήματος #MeToo, το έργο της Ντεπάντ μιλάει αφιλτράριστα και χωρίς ίχνος πολιτικής ορθότητας για πολλά από αυτά που απασχολούν τον σύγχρονο άνθρωπο: τις κακοποιητικές συμπεριφορές και τη σεξουαλική παρενόχληση, τη σκληρότητα της κοινωνίας απέναντι στους ανθρώπους που μεγαλώνουν, την απομόνωση και την αποξένωση πριν αλλά και μετά την πανδημία, την εξάρτηση από τα social media, τα πρότυπα και τα στερεότυπα, τους ρόλους των φύλων, μα πάνω και πέρα απ’ όλα, τον ρόλο των φίλων και της φιλίας, «της μόνης αληθινής σχέσης που συνδέει τους ανθρώπους», όπως λέει και η ίδια η συγγραφέας, τον μόνο δεσμό που μπορεί να κάνει τον άνθρωπο λιγότερο μ@λάκα και τη ζωή περισσότερο υποφερτή.
Με τρεις εξαιρετικούς ηθοποιούς επί σκηνής που καθηλώνουν με τις ερμηνείες τους (Μυρτώ Γκόνη, Εύα Κοτανίδη, Ορέστης Τζιόβας) και την ευρηματική σκηνοθεσία του Σωτήρη Καραμεσίνη που προσαρμόζει την επιστολική μορφή του κειμένου στη σύγχρονη ψηφιακή εποχή, δίνοντας στο κοινό τον ρόλο του ενεργητικού ακροατή και θεατή σε μια συνθήκη δημόσιου chat, η παράσταση «Αγαπητέ Μ@λάκα» συνδυάζει τη γλύκα με την πίκρα και το γέλιο με το δάκρυ, προσκαλώντας το κοινό της Θεσσαλονίκης σε ένα ταξίδι ενσυναίσθησης, αποδοχής και συνειδητοποίησης: Είμαστε, τελικά, αληθινοί άνθρωποι;
Συντελεστές: Μετάφραση: Γιώργος Καράμπελας | Δραματουργία – Διασκευή: Σωτήρης Καραμεσίνης – Εύα Κοτανίδη | Σκηνοθεσία: Σωτήρης Καραμεσίνης | Φωτισμοί: Μελίνα Μάσχα | Μουσική επιμέλεια: Music Art Lab | Video Art: Έλενα Παυλάκη | Φωτογραφίες – Trailer: Πάτροκλος Σκαφίδας | Γραφιστικός σχεδιασμός: Γιάννης Λόλης | Επικοινωνία: Λία Κεσοπούλου | Παραγωγή: Musarte & Σαλτιμπάγκοι
Ερμηνεύουν (με αλφαβητική σειρά): Μαρία Εγγλεζάκη, Εύα Κοτανίδη, Ορέστης Τζιόβας
*Metropolitan: The Urban Theater, Βασ. Όλγας 65 & Φλέμινγκ 2, Θεσσαλονίκη (τηλ. 2311 284 773) | Παραστάσεις: 20, 21, 22 και 23 Μαρτίου 2025, Πέμπτη-Παρασκευή-Σάββατο στις 21:00 και Κυριακή στις 20:00 | Διάρκεια παράστασης: 120 λεπτά (με διάλειμμα) | Τιμές εισιτηρίων: Κανονικό: 20 ευρώ | Μειωμένο: 15 ευρώ | Link αγοράς εισιτηρίων: https://www.ticketservices.gr/event/metropolitan-urban-theater-agapite-mlk/
Οι Μεθυσμένοι | Θέατρο Αυλαία
Δεκατέσσερις χαρακτήρες, από τον διευθυντή ενός μεγάλου φεστιβάλ κινηματογράφου μέχρι μια πόρνη πολυτελείας, όλοι τους βρίσκονται στις πιο παράλογες καταστάσεις, κατά τη διάρκεια μιας μόνο νύχτας. Ένας από αυτούς βρίσκεται σε ένα μπάτσελορ πάρτι, ένας άλλος επιστρέφει στο σπίτι μετά από ένα επίσημο δείπνο και κάποιοι άλλοι πίνουν μέχρι τελικής πτώσης στο σπίτι με τους φίλους τους. Δεν τους συνδέει μόνο το γεγονός ότι ο καθένας από αυτούς είναι τύφλα στο μεθύσι. Αυτή η μέθη δεν χαλαρώνει απλώς τη γλώσσα τους, αλλά θέτει σε κίνηση μια αλυσίδα απροσδόκητων συνομιλιών για την αληθινή αγάπη και την επιθυμία να ζήσουν χωρίς φόβο, επιτρέποντάς τους να έρθουν αντιμέτωποι με την κατανόηση της ιδέας του θείου μέσα στην ανθρωπότητα.
Συντελεστές: Συγγραφέας: Ivan Vyrypaev | Μετάφραση: Δαυίδ Μαλτέζε | Σκηνοθεσία: Ανδρέας Παράσχος | Σκηνικά / Κοστούμια: Μαρίνα Κωνσταντινίδου | Κίνηση: Τάσος Παπαδόπουλος | Μουσική: Μαρενγκλέν Μπούζο | Γραφιστικός σχεδιασμός: Ζωή Πάπαρη | Φωτιστικός σχεδιασμός: Αθηνά Μπανάβα | Projection: Δήμητρα Τζαλαβρέτα | Trailer: Αθηνά Τρούσσα, Ιάσονας Πρελορέντζος, Μαλβίνα Παπάζογλου | Φωτογραφίες: Λευτέρης Τσινάρης | Υπεύθυνη επικοινωνίας: Αλεξάνδρα Κασιούμη | Παραγωγή: Bloom Theatre Group
Επί σκηνής: Άννα-Μαρία Γάτου | Γιώργος Κωνσταντίνου | Βασίλης Μπόγδανος | Γιώργος Κωνσταντινίδης | Υρώ Τσάμογλου
* Θέατρο Αυλαία, Τσιμισκή 136, (Πλατεία ΧΑΝΘ) | Παραστάσεις: Πέμπτη 20/3, Παρασκευή 21/3, Σάββατο 22/3 στις 21:15 και Κυριακή 23/3 στις 20:00 | Διάρκεια παράστασης: 120 λεπτά | Τιμές εισιτηρίων: 15€ κανονικό | 12€ μειωμένο (φοιτητών, ανέργων, ΑμεΑ, & πολυτέκνων) | 10€ σπουδαστών θεάτρου & ηθοποιών | Προπώληση εισιτηρίων: https://www.more.com/gr-el/tickets/theater/oi-methysmenoi-tou-ivan-vyrypaev/ και από το ταμείο του θεάτρου ΑΥΛΑΙΑ. | Για τηλεφωνικές κρατήσεις: 6942508293 (καθημερινά 10:00-14:00 και 17:00-21:00)
OI A N A p O d O I | Θέατρο Άνετον
Ένα εσωτερικό οδοιπορικό από την ανυπαρξία ως το τίποτα μέσα στο χρόνο: η γέννηση, ο πρώτος λόγος, η σιωπή, ο πόνος, το «εγώ», το «εσύ», ο καθρέφτης ανάμεσά μας, το φύλο, ο κόσμος και η μοναξιά του. Ένα πάσχον σώμα, έρμαιο της ματαιότητας μιας εποχής, όπου όλα είναι λίγο, περίπου, αμφίβολα, διφορούμενα, πιθανόν να συμβούν αλλά ίσως και όχι, σωπαίνει για να ακούσει, μιλάει για να θυμηθεί, αντιστέκεται μέσα στο χρόνο και παλεύει να σπάσει τα δεσμά που το κρατάνε εκεί που δεν υπάρχει τίποτα πια.
“Και δεν θα ξαναϋπάρξει χρόνος μέχρι να βγω από δω”.
Οι θεατές δεν θα παρακολουθήσουν να εκτυλίσσεται μια ιστορία επί σκηνής. Δεν θα έχουν τη δυνατότητα να προεκτείνουν την μετά-ιστορία στη φαντασία τους, αλλά μάλλον να προεκτείνουν μέσα τους την προσωπική τους ιστορία.
Η Ιστορία γράφεται από στιγμές. Κάθε στιγμή μπορεί να γίνει αυτή η ιστορία.
Συντελεστές: Κείμενο: Ελεονώρα Αϊβαζίδου, Νίκη Καραμανίδου | Ιδέα, Σκηνοθεσία, Δραματουργία: Ελεονώρα Αϊβαζίδου | Μουσική Επιμέλεια: Ελεονώρα Αϊβαζίδου | Ενδυματολογική Επιμέλεια: Μαρίνα Γκούμλα | Βοηθός σκηνοθέτη: Άννα Κοτλόβα | Βοηθός παραγωγής: Χρήστος Αθηνέλης | Βίντεο: Πάνος Μπουντούρογλου | Φωτογραφίες: Χρήστος Καρράς | Παραγωγή: ΟΜΝΙΑ ΑΜΚΕ | Επικοινωνία: Μαρία Τότσκα
Ερμηνεύει η Ελεονώρα Αϊβαζίδου
*Δημοτικό θέατρο ΑΝΕΤΟΝ (Παρασκευοπούλου 42) | Σάββατο 22 & Κυριακή 23 Μαρτίου 2025 | Ώρα: 21.00 | Διάρκεια: 30′ | Κρατήσεις θέσεων: 6982 762912, 6997 165761 | Εισιτήρια: https://www.ticketservices.gr/event/theatro-aneton-oi-anapodoi/ | Τιμή εισιτηρίων: 10 ευρώ γενική είσοδος, 7 ευρώ (Φοιτητικό, Ανέργων, ΑμεΑ)
ΟΙ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΝ
Καθρέφτης (Mirror / Spiegel) | Goethe-Institut Thessaloniki
Μια μοναδική για τα δεδομένα της πόλης εμπειρία εμβύθισης που συνδυάζει σύγχρονο χορό, οπτικοακουστικά μέσα, εγκαταστάσεις, και τεχνολογία, εμπνευσμένη από το “κρυφό διαμάντι” του Michael Ende, το “Καθρέφτης Μέσα στον Καθρέφτη”.
Ένας άνθρωπος που ζει πάνω σε ένα τραπέζι, που είναι επίσης και πλανήτης. Ένας ταξιδιώτης που, για να βρει αυτό που ψάχνει, ξεκινά να ταξιδεύει προς τα μέσα. Ένας κλόουν που δεν πιστεύει πως υπάρχει. Ένας προορισμός που ποτέ δεν μπορεί κανείς να φτάσει, μια διαδρομή που δεν μπορεί να καλυφθεί. Ένας λαβύρινθος και ένα πλάσμα που τρέφεται από το συλλογικό ασυνείδητο των ονειρευόμενων που έχουν χαθεί μέσα του.
Η Die Wolke art group, γνωστή στο κοινό της Θεσσαλονίκης από έργα που συζητούνται ακόμα, όπως τα Poetics of Space, Τρικυμία, και το πρόφατο Across Time στο Επταπύργιο, παρουσιάζει τη νέα της δουλειά με τίτλο Καθρέφτης, μια πολύ διαφορετική παράσταση-εγκατάσταση εμπνευσμένη από το βιβλίο του Michael Ende “Ο Καθρέφτης Μέσα Στον Καθρέφτη: ένας λαβύρινθος” [“Der Spiegel im Spiegel: ein Labyrinth”]. Σε συνεργασία με το Goethe-Institut Thessaloniki και υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού, το έργο παίρνει τη μορφή της περιπατητικής εμπειρίας, της performance σύγχρονου χορού, αλλά και της διαμεσικής έκθεσης για εξαιρετικά περιορισμένο αριθμό θεατών.
Συντελεστές: Χορογραφία: Δροσιά Τριαντάκη | Performance: Δανάη Χριστακάκου, Γιώργης Πανόπουλος, Ελευθερία Σκουλάκη Λαζού, Βασιάνα Σκοπετέα, Δροσιά Τριαντάκη | Μουσική: Dani Joss, Γιώργος Χωλόπουλος | Visuals, mapping, σκηνοθετική επιμέλεια: Dani Joss | Φωτογραφία: Ηλίας Γεωργιάδης | Σκηνικά, ηλεκτρονικά: Ιωάννης Περισοράτης | Κατασκευές: Ιωάννης Περισοράτης, Baptiste van Pinxteren | Ηχογράφησαν οι μουσικοί: Ιω Le Moller, Αλέξανδρος Λουλούδης
*Κάθε Παρασκευή και Σάββατο στο Goethe-Institut Thessaloniki (Βασ. Όλγας 66, 54642) | Πληροφορίες / εισιτήρια: die-wolke.org/mirror
Θελεστίνα | Βασιλικό Θέατρο
Η νέα παραγωγή του ΚΘΒΕ «Θελεστίνα» του Φερνάντο ντε Ρόχας που ξεκίνησε, σε απόδοση κειμένου και σκηνοθεσία του Καλλιτεχνικού Διευθυντή του ΚΘΒΕ, Αστέριου Πελτέκη, στο Βασιλικό Θέατρο. Πρόκειται για μια ιλλαροτραγωδία που «εξερευνά» τις ανθρώπινες αδυναμίες, την απληστία και τον έρωτα, η οποία διαδραματίζεται στα τέλη του Μεσαίωνα και ανεβαίνει για πρώτη φορά από το ΚΘΒΕ.
Ο ερωτευμένος νεαρός ιππότης Καλίστο, αδυνατώντας να διαχειριστεί την απόρριψη της αγαπημένης του Μελιβέας, δέχεται τη συμβουλή του υπηρέτη του Σεμπρόνιο και ζητάει βοήθεια από τη Θελεστίνα, μια δαιμόνια προξενήτρα, πρώην ιερόδουλη και νυν προαγωγό, η οποία κατέχει τα μυστικά του έρωτα και δίνει λύσεις στα προβλήματα, έναντι αμοιβής, με αλχημείες και μαγικά βότανα. Η Θελεστίνα, βάζει το σχέδιο της σε εφαρμογή, ώστε το νεαρό ζευγάρι να ερωτευθεί με πάθος. Πανούργα, χειριστική και εξαιρετικά ικανή στο να καταλαβαίνει τους ανθρώπους και να εκμεταλλεύεται τις αδυναμίες τους, χρησιμοποιεί ανορθόδοξους τρόπους, μηχανορραφίες και «ραφές» παντός τύπου που εκχυδαΐζουν τον αγνό «πλατωνικό» έρωτα και εμπλέκουν τους ήρωες σε απρόβλεπτες περιπέτειες… Ποια θα είναι η είναι η κατάληξη του δυνατού αυτού έρωτα, που μέσα από αλχημείες και εξαπατήσεις, πυροδοτεί μια σειρά θανάσιμων αμαρτημάτων, όπως η λαγνεία και η απληστία, σε μια κοινωνία γεμάτη δεισιδαιμονίες, στην Ισπανία του 15ου αιώνα;
Συντελεστές: Απόδοση κειμένου – Σκηνοθεσία: Αστέριος Πελτέκης | Μουσική: Στέφανος Κορκολής | Εικαστική σύνθεση και εγκατάσταση: Φρόσω Λύτρα | Κοστούμια: Νίκος Χαρλαύτης | Φωτισμοί: Στέλιος Τζολόπουλος | Συνεργάτις σκηνογράφος – ενδυματολόγος: Δανάη Πανά | Επιμέλεια κίνησης: Αναστασία Κελέση | Βοηθός σκηνοθέτη: Εύη Σαρμή | Οργάνωση Παραγωγής: Φιλοθέη Ελευθεριάδου | Φωτογραφίες: Mike Rafail | That long black cloud
Διανομή: Ζωή Ευθυμίου (Νεαρή Θελεστίνα/Β΄Θελεστίνα/Περαστική), Γιώργος Κολοβός (Καλίστο), Θάνος Κοντογιώργης (Σεμπρόνιο/Τριστάν/Περαστικός), Ελισάβετ Κωνσταντινίδου (Θελεστίνα), Χριστίνα Κωνσταντινίδου (Αλίσα/Πόρνη/ Γ΄Θελεστίνα/Περαστική/ σε διπλή διανομή), Τατιάνα Μελίδου (Μελιβέα), Δημήτρης Μορφακίδης (Πάρμενο/ Σόσια/Περαστικός), Αλεξάνδρα Παλαιολόγου (Αρεούσα/ Περαστική), Χρύσα Ρώπα (Ελίσια), Μίλτος Σαμαράς (Θεντούριο/Περαστικός), Εύη Σαρμή (Λουκρέθια), Ελευθερία Τέτουλα (Αλίσα/ Πόρνη/ Γ΄Θελεστίνα/Περαστική/ σε διπλή διανομή), Ταξιάρχης Χάνος (Πλεμπέριο/ Περαστικός)
Χορεύτρια: Έρωτας/ Πόρνη/ Περαστική: Αναστασία Κελέση
Βασιλικό Θέατρο (Πλατεία Λευκού Πύργου) | Ώρες παραστάσεων: Τετάρτη: 19:00 – Πέμπτη-Παρασκευή- Σάββατο: 21:00 – Κυριακή: 19:00 | Προπώληση: ntng.gr |more.com | 11876 | Πληροφορίες – κρατήσεις στο Τ. 2315 200 200 και στα εκδοτήρια του ΚΘΒΕ
Sexy Laundry | Αριστοτέλειον Θέατρο
Μετά από 4 χρόνια και αμέτρητες sold out παραστάσεις στην Αθήνα, ο Σπύρος Παπαδόπουλος και η Ρένια Λουϊζίδου ήρθαν για 4 εβδομάδες στο Αριστοτέλειον Θέατρο της Θεσσαλονίκης για να βγάλουν τα συζυγικά τους άπλυτα στη φόρα στην ξεκαρδιστική, τρυφερή και βαθιά ανθρώπινη κωμωδία Sexy Laundry της Michele Riml.
Σπύρος Παπαδόπουλος – Ρένια Λουιζίδου: Η χημεία τους αδιαμφισβήτητη και ο “γάμος” τους μπορεί πλέον να χαρακτηριστεί ως ένα από τα μεγαλύτερα θεατρικά γεγονότα των τελευταίων ετών.
Ένα έργο- ποίημα για την ερωτική ζωή του σύγχρονου ζευγαριού
Το θεατρικό έργο της Michele Riml, “SexyLaundry” καταπιάνεται με τα ερωτικά αδιέξοδα και αποτελεί ένανειλικρινή κωμικό καθρέφτη της ερωτικής ζωής των σύγχρονων ζευγαριών.
25 χρόνια γάμου, 3 παιδιά, λίγα παχάκια, ολίγη φαλακρίτσα, πολλή γκρίνια, πολλή ανασφάλεια, πολλή αγάπη και ολίγον sex. Η ιστορία περιστρέφεται γύρω από ένα παντρεμένο ζευγάρι που αποφασίζει να “ξαναπαντρευτεί” και να αναζωπυρώσει τη σεξουαλική του ζωή.
Ο Λάρι και η Άλις βρίσκονται σ’ ένα δωμάτιο πολυτελούς ξενοδοχείου, και με το εγχειρίδιο “ΣΕΞ ΓΙΑ ΑΡΧΑΡΙΟΥΣ” ανά χείρας, αμήχανοι προσπαθούν να βρουν τη χαμένη ερωτική επιθυμία και το το περασμένο μεγαλείο του πάθους τους.
Η παράσταση που σκηνοθετεί ο Σπύρος Παπαδόπουλος
Ο Σπύρος Παπαδόπουλος και η Ρένια Λουιζίδου με όπλα τους το χιούμορ και την ειλικρίνεια καθίζουν τον γάμο τους στο “ντιβάνι” της ψυχανάλυσης και μέσα σε ένα δωμάτιο πολυτελούς ξενοδοχείου αποδεικνύουν πως τελικά η δύναμη της αγάπης μπορεί να νικήσει τα πάντα.
Η δυναμική τους είναι και το κλειδί της παράστασης, καθώς με τις ερμηνείες τους, καταφέρνουν να δώσουν σάρκα και οστά στους χαρακτήρες και το κοινό μπορεί να ταυτιστεί, να συνδεθεί μαζί τους και να αναλογιστεί τη σημασία της επικοινωνίας, της εμπιστοσύνης και της ανανέωσης σε μια μακροχρόνια σχέση.
Συντελεστές: Σκηνοθεσία: Σπύρος Παπαδόπουλος | Μετάφραση: Νικολέτα Κοτσαηλίδου | Σκηνικά – Κοστούμια: Ηλένια Δουλαδίρη | Φωτισμοί: Χρήστος Τζιόγκας | Μουσική επιμέλεια: Ιάκωβος Δρόσος | Πρωταγωνιστούν: Σπύρος Παπαδόπουλος και Ρένια Λουιζίδου
*Αριστοτέλειον Θέατρο (Εθ. Αμύνης 2, Θεσσαλονίκη) | Έως: Κυριακή 6 Απριλίου | Μέρες & Ώρες Παραστάσεων: Τετάρτη 19:00 , Πέμπτη 21:00, Παρασκευή 21:00, Σάββατο 18:00 και 21:00, Κυριακή 19:00 | Τιμές Εισιτηρίων: Τετάρτη: 18€, Πέμπτη – Κυριακή: από 18 έως 25€ | Διάρκεια παράστασης: 90 λεπτά (χωρίς διάλειμμα) | Προπώληση εισιτηρίων: More
Πες μου μια Λέξη/Give me your answer, Do! | Φουαγιέ του Θεάτρου Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών
Το υπαρξιακό δράμα του Μπράιαν Φρίελ στο Φουαγιέ του Θεάτρου Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών, σε μετάφραση Έλενας Λαναρά και σε σκηνοθεσία του Ευδόκιμου Τσολακίδη.
Το έργο «Πες μου μια λέξη!» [Give me your answer, Do!] του Μπράιν Φρίελ, κυκλοφόρησε το 1997 και εστιάζει στην υπαρξιακή αγωνία του συγγραφέα, που ακροβατεί ανάμεσα στην ανάγκη του για αναγνώριση και στον φόβο του για αξιολόγηση. Η αίσθηση ότι το ταλέντο του κρύβεται μέσα σε χειρόγραφα που κανείς δεν είχε μέχρι τώρα πρόσβαση, αποτελεί την κινητήριο δύναμη της δημιουργίας του, μεταθέτοντας την αγωνία της αναγνώρισης για το μέλλον. Γιατί, όπως λέει και η Ντέιζι, «το να είσαι ζωντανός είναι να αναβάλλεις την τελική ετυμηγορία […]. Γιατί οι ετυμηγορίες βγαίνουν μόνο όταν όλα έχουν τελειώσει, όταν όλα έχουν ολοκληρωθεί».
Σε ένα παλιό, εμφανώς παρατημένο σπίτι, σε μια επαρχία της Ιρλανδίας, ζει ο συγγραφέας Τομ Κόνολι με την αλκοολική γυναίκα του, Ντέιζι. Στο σπίτι αυτό φιλοξενείται ο Ντέιβιντ, απεσταλμένος ενός Πανεπιστημίου στο Τέξας, που μελετάει το αρχείο του Τομ για να διερευνήσει τις πιθανότητες να πουληθούν τα άπαντα του στην Πανεπιστημιακή Βιβλιοθήκη. Η κόρη του ζευγαριού, Μπρίτζετ, είναι ψυχικά ασθενής και διαμένει για χρόνια σε ίδρυμα. Τις δυσκολίες της ζωής τους εντείνουν οι οικονομικές δυσχέρειες. Σε αναμονή της τελικής ετυμηγορίας του Ντέιβιντ, που θα καθορίσει τόσο τη λογοτεχνική αξία του έργου του Τομ όσο και τη δυνατότητα για οικονομική εξέλιξη, στο σπίτι έρχονται η μητέρα της Ντέιζι, μια συνταξιούχος γιατρός που υποφέρει από τα αρθριτικά της, και ο πατέρας της, ένας κλεπτομανής, πρώην πιανίστας σε μπαρ. Στην παρέα προστίθεται ο οικογενειακός φίλος τους, ο Γκάρετ, ένας υπερφίαλος εμπορικά επιτυχημένος συγγραφέας και η σύζυγός του Γκρέιν.
Συντελεστές: Μετάφραση: Έλενα Λαναρά | Σκηνοθεσία- Σκηνική προσαρμογή μετάφρασης, Μουσική επιμέλεια: Ευδόκιμος Τσολακίδης | Διαμόρφωση σκηνικού χώρου – Κοστούμια: Δανάη Πανά | Φωτισμοί: Στέλιος Τζολόπουλος | Βίντεο: Άντα Λιάκου | Βοηθός Σκηνοθέτη: Πελαγία Αγγελίδου | Οργάνωση παραγωγής: Εύα Κουμανδράκη
Διανομή (με αλφαβητική σειρά): Πελαγία Αγγελίδου (Νοσοκόμα), Θανάσης Δισλής (Ντέιβιντ), Έφη Δρόσου (Μάγκι), Γιώργος Καύκας (Τομ), Φαίη Κοκκινοπούλου (Γκρέιν), Θεοδώρα Λούκας (Ντέιζι), Κώστας Σαντάς (Τζακ), Γιάννης Τσάτσαρης (Γκάρετ), Φιγκυράν: Χριστίνα Λουκά (Μπρίτζετ)
Φουαγιέ Θεάτρου Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών (Εθ. Αμύνης 2) | Διάρκεια: 100 ‘ (χωρίς διάλειμμα) | Κατάλληλο για άτομα άνω των 12 ετών | Ώρες παραστάσεων: Τετάρτη: 19:00, Πέμπτη-Παρασκευή: 21:00, Σάββατο: 18.00 & 21.00, Κυριακή: 19:00 | Προπώληση: ntng.gr |more.com | 11876 | Πληροφορίες- κρατήσεις στο Τ. 2315 200 200 και στα εκδοτήρια του ΚΘΒΕ
«Παλιάααα …Διαθήκη» | Θέατρο Αθήναιον
Παράταση λόγω επιτυχίας για το stand up comedy show του Κωνσταντίνου Ραβνιωτόπουλου «Παλιάααα… Διαθήκη» στο Θέατρο Αθήναιον.
Μια παράσταση που έχει ως ατού το ξεχωριστό, ευφυές χιούμορ του Κωνσταντίνου, με το οποίο και μέσα από τις διηγήσεις τις Παλαιάς Διαθήκης, σατιρίζει και τον Κ. Μητσοτάκη, και τον Στέφανο Κασσελάκη, το ΠΑΣΟΚ, το ΚΚΕ, τον Κυριάκο Βελόπουλο, όπως και πολλά σημερινά γεγονότα, χωρίς να πολιτικολογεί, χωρίς να θίγει το θρησκευτικό συναίσθημα, αλλά δημιουργώντας μια ξέφρενη κωμωδία, του 2025!
Έτσι μοναδικά και όχι επιλεκτικά, εμπλέκονται στην stand up comedy παράσταση με θέμα την Παλαιά Διαθήκη, η Λαίδη Γκάγκα, η Γωγώ Τσαμπά, η Κάτια Δανδουλάκη, η Κατερίνα Καινούργιου και η βασίλισσα Ελισάβετ! Ο Άρης Σερβετάλης, ο Richard Gere, ο Άδωνις Γεωργιάδης, ο Κώστας Σπυρόπουλος, ο Σπαλιάρας, ο… Ο.Η.Ε. ο Αυτιάς, ο Παπαδάκης, ο Άρης Σερβετάλης, ο πανταχού παρών Σπύρος Μπιμπίλας! Άραγε πως ευθύνεται για τον κατακλυσμό η… Παγώνη και για τις πληγές του Φαραώ ο… μάγος Σανκάρα;
Hi light; Η ιστορία του Σαμψών και του Δαυίδ! Θα μάθετε τι σχέση έχει ο Σαμψών με τον Τρύφωνα Σαμαρά, με ποιο μυστικό όπλο του μπορούμε να κερδίσουμε τους Τούρκους και ποιος Θεσσαλονικιός τρόμαξε τον Δαυίδ με αποτέλεσμα να σκοτώσει τον Γολιάθ!
Θα γελάσετε πολύ με τις ατάκες της μαμάς Αδάμ, ΑΝ έβλεπε την Εύα! Με το πως ο Νώε έκανε 3 γιούς στα… 500 του! τι σχέση έχει η Κιβωτός με το 07 του Άι Γιάννη και την Θεσσαλονίκη! Πως γλίτωσε ο Λωτ και οι κόρες του έχοντας ως πρότυπο τις… Άγριες Μέλισσες; Πως μια μοχθηρή γυναίκα, η Σάρα βρέθηκε στην εκπομπή του Κουσουλού;
Ο Κωνσταντίνος Ραβνιωτόπουλος που ξέρει όλα τα μυστικά της κωμωδίας, έχει και τις απαντήσεις. Μην το χάσετε!
Και εκτός από όλα αυτά, βάζει στην παράσταση αντιπολεμικές πινελιές, όπως και κατά της πατριαρχίας, ενώ αναδεικνύει τα μηδενικά δικαιώματα της γυναίκας, μετατρέποντας έτσι μια φαινομενικά μονοθεματική παράσταση, σε μια κωμωδία που τα έχει όλα!!!
*Κινηματοθέατρο Αθήναιον (Β. Όλγας 35) | Παρασκευή 21 Μαρτίου | Ώρα; 9.15 μ.μ. | Εισιτήρια: Γενική είσοδος 12 ευρώ και στο more.com, 10 ευρώ στο Goldmall, όπως και στο ταμείο του θεάτρου με κράτηση τις προηγούμενες μέρες (ή φοιτητικά κ.λ.π.) | Τηλ. Κρατήσεων; 6906467283
Πολυξένη | Βασιλικό Θέατρο
Η Στέλλα Μιχαηλίδου επιστρέφει στο ΚΘΒΕ, ως συγγραφέας και σκηνοθέτις, με το θεατρικό της έργο για παιδιά «Πολυξένη» που είναι βασισμένο στο ομώνυμο βραβευμένο παραμύθι της. Πρόκειται για ένα έργο τρυφερό, συγκινητικό το οποίο απευθύνεται σε μικρούς και μεγάλους θεατές, αναδεικνύοντας την ανάγκη της αποδοχής του διαφορετικού, τη σημασία του να είσαι ξεχωριστός/ή, να παλεύεις χωρίς να χάνεις τον εαυτό σου και να συνδέεσαι με τους ανθρώπους εκείνους, με τους οποίους μπορείς να μοιραστείς και να αγαπηθείς ουσιαστικά. Ποια είναι η Πολυξένη;
Το κοριτσάκι με το γαλάζιο τριαντάφυλλο στο μάγουλο, που δυσκολεύεται να μιλήσει γρήγορα όπως τα υπόλοιπα παιδιά, και στο σχολείο νιώθει πολύ πολύ ξένη; Αλλά όταν τραγουδάει η γλώσσα της πάει ροδάνι; Είμαι η θάλασσα, είμαι κοράλλι Είμαι εσείς και όλοι οι άλλοι Παιδάκι είμαι, είμαι χορτάρι Είμαι ό,τι εσείς και όλοι οι άλλοι
Συντελεστές: Κείμενο-Σκηνοθεσία: Στέλλα Μιχαηλίδου | Σκηνικά- Κοστούμια: Ολυμπία Σιδερίδου | Μουσική: Κώστας Βόμβολος| Κίνηση: Αλέξης Τσιάμογλου | Φωτισμοί: Γιάννης Τούμπας | Μουσική διδασκαλία: Παναγιώτης Μπάρλας | Animation: Μπάμπης Βενετόπουλος | Βοηθός Σκηνοθέτη: Γιάννης Διδασκάλου | Βοηθός φωτισμού: Τουλίν Οσμάν | Οργάνωση παραγωγής: Ειρήνη Χατζηκυριακίδου *Βοηθός σκηνογράφου/ ενδυματολόγου (στο πλαίσιο πρακτικής άσκησης): Αναστασία Νεαμονίτη
Διανομή: Αφηγητές: Ο θίασος | Γαλάτεια Αγγελή (Πολυξένη) | Άννα Κυριακίδου (Μαμά) | Θοδωρής Πολυζώνης (Παππούς) | Σταυρούλα Αραμπατζόγλου (Δασκάλα)| Χριστίνα Ζαχάρωφ (Λυδία) | Γιάννης Τσιακμάκης (Κωνσταντίνος) | Βασίλης Κουλακιώτης (Μαθητής, Άκραμ) | Δημήτρης Καρτόκης (Άντρας, Κύριος Χάρης) | Μελίνα Αποστολίδου (Άστεγη) | Χορευτής: Ρέβο Κουαχασβίλι | Φιγκυράν: Γιάννης Ακριβόπουλος, Βασιλική Σάρλη
Παραστάσεις για το κοινό: Κάθε Κυριακή 11:00 | Βασιλικό Θέατρο | Διάρκεια παράστασης: 1 ώρα και 20 λεπτά (η παράσταση έχει διάλειμμα) | Τις Κυριακές θα ισχύουν 20 θέσεις δωρεάν ανέργων ανά ημέρα παράστασης με δικαίωμα δωρεάν εισιτηρίου και στο παιδί.
Το να Έχεις Φτερά και να μην Μπορείς να Πετάξεις / Με Σιχάθηκα | Θέατρο Τ
«Το να έχεις φτερά και να μην μπορείς να πετάξεις, είναι κάτι το αχαρακτήριστο, κάτι το αδιανόητο, είναι κάτι το τελείως ελληνικό. Αυτή η ψυχολογία της κότας.»
Ένας από τους πιο γνωστούς και πολυανεβασμένους μονολόγους της Λένας Κιτσοπούλου, η «Μ.Α.Ι.Ρ.Ο.Υ.Λ.Α.», ζωντανεύει στη σκηνή του Θεάτρου Τ μέσα από τη σκηνοθετική ματιά της Δέσπως Πύρτσιου, η οποία δανείζεται μία από τις χαρακτηριστικότερες ατάκες της ηρωίδας του έργου, ανοίγοντας έναν διάλογο με το σήμερα και την εύθραυστη ψυχολογία της σύγχρονης ελληνικής κοινωνίας.
Στην παράσταση «Το να έχεις φτερά και να μην μπορείς να πετάξεις / με σιχάθηκα», η Κορίνα Κυρκίμη ενσαρκώνει την ηρωίδα της Κιτσοπούλου, μιας νέας γυναίκας σε οριακή κατάσταση που, μέσα σε μία ώρα, καταφέρνει να μοιραστεί με το κοινό όλα όσα την έχουν οδηγήσει εκεί: το υπαρξιακό κενό και η αβάσταχτη μοναξιά του σύγχρονου ανθρώπου, ο συμβιβασμός με τα «πρέπει» της κοινωνίας, η ασφυξία που προκαλούν οι ρόλοι που καλείται να έχει μια γυναίκα, η απάθεια και η αδράνεια απέναντι σε όσα συμβαίνουν, η έλλειψη ονείρων και στόχων ικανών να σε κάνουν «να πετάξεις», προσπαθώντας να αγγίξεις τη ζωή που θα ήθελες να ζήσεις. Παραληρηματικός λόγος, καταιγιστικός ρυθμός, ξεμπρόστιασμα του comme il faut και μπόλικο μαύρο χιούμορ, σε μια παράσταση in yer face theater που επιδιώκει να αφυπνίσει τους θεατές σχετικά με το αληθινό νόημα της ζωής. TW: Αναφορά σε αυτοχειρία και σκηνές βίας.
Συντελεστές: Κείμενο: Λένα Κιτσοπούλου | Δραματουργική επεξεργασία – Σκηνοθεσία: Δέσπω Πύρτσιου | Σκηνογραφία – Ενδυματολογική επιμέλεια: Αλεξάνδρα Δρόσου | Κίνηση – Χορογραφία: Ευρώπη Κεσσίδου | Σχεδιασμός φωτισμών: Εμμανουέλα Κρίσιλια | Βοηθός Σκηνοθέτη: Αριάδνη Ζούπινα | Συνεργάτις Δραματουργός: Κορίνα Κυρκίμη | Φωτογραφίες – Γραφιστική επιμέλεια: Αναστασία Λουλέ | Υπεύθυνη προβολής: Λία Κεσοπούλου | Επί σκηνής: Κορίνα Κυρκίμη | Συμμετέχουν: Αριάδνη Ζούπινα, Πάνος Κεφαλούρος
«Το να Έχεις Φτερά και να μην Μπορείς να Πετάξεις / Με Σιχάθηκα» | Θέατρο Τ (Αλεξάνδρου Φλέμινγκ 16, Θεσσαλονίκη) | Τελευταίες παραστάσεις: Παρασκευή 21, Σάββατο 22 και Κυριακή 23 Μαρτίου στις 21:30 | Πληροφορίες – Κρατήσεις: 2310 854 333 / Διάρκεια παράστασης: 75 λεπτά / Εισιτήρια-Τιμές εισιτηρίων: από 10€ -12€ / προπώληση: More.com
Το Τενεκεδένιο Σχολείο | Θέατρο Αυλαία
Με τη Μικρασιατική καταστροφή το 1922, δεκάδες χιλιάδες πρόσφυγες από την Ιωνία (Σμύρνη), θα κατακλύσουν τη Θεσσαλονίκη. Στον οικιστικό χώρο της Θεσσαλονίκης εγκαταστάθηκαν περί τους 110.000 πρόσφυγες, όταν ο πληθυσμός στην ίδια περιοχή ήταν περίπου 120.000.
Πολλοί πρόσφυγες εγκαταστάθηκαν στην Άνω Πόλη, κτίζοντας παράγκες σε επαφή με τα κάστρα, ενώ αρκετοί βρήκαν καταφύγιο στο κέντρο της πόλης, στους ναούς, με επίκεντρο τον ναό της Παναγίας Αχειροποιήτου, σε σχολεία, τεμένη και εμπορικές στοές. Παράλληλα, άλλοι πρόσφυγες αναπτύχθηκαν στην Καλαμαριά, την Τούμπα και την Αγία Φωτεινή, άλλοι κατευθύνθηκαν στα περίχωρα, κι εγκαταστάθηκαν σε στρατόπεδα, ή ίδρυσαν συνοικισμούς, σε ανάμνηση των αλησμόνητων πατρίδων (Κορδελιό, Μενεμένη, Ξηροκρήνη, Νέα Ευκαρπία, Νέα Κρήνη, Νέα Μηχανιώνα, Νέα Μαγνησία, Συκιές, Νεάπολη, Σαράντα Εκκλησιές).
Ένα χρόνο μετά την εγκατάστασή τους, το 1923, χιλιάδες παιδιά δεν έχουν καμία εκπαίδευση- η Πρόνοια και το κράτος δεν έχει δυνατότητες να παρέχει σχολικές υποδομές κι έτσι με πρωτοβουλία των ίδιων των προσφύγων, μία μοναδική ιστορία γεννιέται…
Στην αυλή του Ορφανοτροφείου «Μέγας Αλέξανδρος» στην Τούμπα, οι πρόσφυγες αδελφοί –και πρόγονοί μας- από την Σμύρνη έφτιαξαν με τα ίδια τους τα χέρια, από ξύλα και τενεκέδες, το πρώτο προσφυγικό σχολείο της Θεσσαλονίκης, όπου μέχρι και σήμερα υπάρχει το 56ο Νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης με την επιγραφή «Τενεκεδένιο Σχολείο». Στην ιστορία μας αναβιώνεται μία αξιολάτρευτη παρέα προσφυγόπουλων του 1923, οι οποίοι μαζί με τους γονείς και τους αγαπημένους τους δασκάλους, τον –λόγιο- κύριο Χαρίλαο και την –μελωδικότατη- κυρία Πολυξένη, έγραψαν Ιστορία. Μέσα από τις λάσπες των προσφυγικών καταυλισμών ενώθηκαν, συν δημιούργησαν κάνοντας την αναποδιά παιχνίδι, την δυσκολία ελπίδα και την προσφυγιά αλληλεγγύη.
«Το Τενεκεδένιο Σχολείο», το θεατρικό έργο, βασισμένο σε πραγματικά ιστορικά στοιχεία, με αυθεντική πρωτότυπη μουσική και παραδοσιακά σμυρναίικα και ρεμπέτικα τραγούδια, ζωντανεύει φέτος στη σκηνή, ως ένα από τα πιο συγκινητικά κομμάτια της ιστορίας της Θεσσαλονίκης.
Συντελεστές: Κείμενα: Άννα Ιακώβου | Εικονογράφηση: Εύα Καραντινού | Σκηνοθεσία: Μαργαρίτα Νασιούλα | Βοηθός Σκηνοθέτη – παραγωγής: Νίκη Αναστασίου | Μουσική – ενορχήστρωση: Θοδωρής Παπαδημητρίου | Μουσική διδασκαλία: Κέλλυ Γιακουμάκη | Χορογραφίες: Χρήστος Κατίδης | Σκηνικά Κοστούμια: Μαγδαληνή Σίγα | Βοηθός Σκηνογράφου, Ενδυματολόγου: Ειρήνη Αγιαννίτη | Κατασκευή Κοστουμιών: Ελένη Χασιώτη | Τεχνική υποστήριξη: Μιχάλης Βιδάλης, Ιάσονας Πετρίδης | Ιδέα-καλλιτεχνική επιμέλεια: Παύλος Μητσόπουλος | Παραγωγή: Παραδοσιακό Θέατρο
Επί σκηνής: Κέλλυ Γιακουμάκη, Ηλίας Παπαδόπουλος, Πέτρος Ζαφειρίου, Θανάσης Χασιώτης, Πασχαλίνα Τζιλή, Μελίνα Ταχτσίδου
Το Τενεκεδένιο Σχολείο | Θέατρο Αυλαία, Τσιμισκή 136, Πλατεία ΧΑΝΘ | Κυριακή 23 Μαρτίου στις 11:30 | Διάρκεια παράστασης: 80 λεπτά με διάλειμμα 10 λεπτών | Τιμές εισιτηρίων: 15€ Κανονικό, 12€ Μειωμένο (ανηλίκων 2-17 ετών και με επίδειξη αποδεικτικού για ανέργους, ΑμεΑ, πολύτεκνους, φοιτητικό, 66+), Ειδικές τιμές για groups άνω των 20 ατόμων | Προπώληση: More.com
Τραγούδια Δωματίου | Μικρή Σκηνή
Ο Δημήτρης Μπασλάμ μουσικός, τραγουδοποιός και συγγραφέας παιδικών παραμυθιών (ο Γαργαλιστής, ο Αγησίλαος, θυμωμένη μπετονιέρα, τα παπούτσια του βαρύτονου και πολλά άλλα) έρχεται τις Κυριακές στη Μικρή Σκηνή στη Θεσσαλονίκη, με τα “Τραγούδια δωματίου”!
Αλήθεια ή ψέμα, δεν το γνωρίζουμε, αλλά ο γαργαληστής, αυτός ο σύγχρονος Ρομπέν των Δασών, λένε πως συνάντησε στην χώρα της Θυμωμένης Μπετονιέρας όλους τους ήρωες των ιστοριών του Δημήτρη Μπασλάμ. Έφαγε σουσαμόσουπα από τον βραβευμένο σεφ Αγησίλαγο ακούγοντας στο πικ απ άριες της κοντέσας Ουαάα. Χόρεψε ταραντέλα με τα τεράστια παπούτσια του Βαρύτονου ανάμεσα σε κατακίτρινα λεμονόψαρα και κολυμβήτριες πυγολαμπίδες.
Λένε ακόμα πως πέταξε με το μπαλόνι της μικρής Ζωής ως το διάστημα, όπου συνάντησε τον παραπονεμένο ήλιο που περίμενε μάταια το ρεπό του. Ξαναγύρισε με ένα αστέρι που έπεφτε για μία ευχή και έχτισε έναν δούρειο ίππο με τους κουκουνάριους της Μάικο. Συνάντησε τον Τενεκέ με τα τέσσερα καρούμπαλα, την θεία με το τεράστιο καπέλο της και τον ιπποπόταμο που έτρωγε ένα παγωτό διαίτης πηγαίνοντας στην παραλία.
Βοήθησε μια κόκκινη χελώνα να περάσει την διάβαση, ένα κίτρινο παπιγιόν να ξαναβρεί το ταίρι του και τον μικρό Μάγο να μετατρέψει την πανοπλία του πιο δυνατού ανθρώπου στον Κόσμο σε ένα μαλακό μπλε Πουλόβερ που το έστειλε με το τεράστιο ταχυδρομικό Κιρκίρι για τα γενέθλια του Μπασλάμ.
Επί σκηνής 4 μουσικοί. Λένε κωμικές ιστορίες, και παραμύθια. Τραγουδούν με πειραχτική διάθεση για την αγάπη, την γενναιοδωρία, τον ελεύθερο χρόνο, την συντροφικότητα, τον κύκλο της ζωής, την χαρά και το παιχνίδι.
Συντελεστές: Δημήτρης Μπασλάμ: Κιθάρες/ γιουκαλίλι / Κρουστά / Τραγούδι – Ανθή Κύρκου: Πλήκτρα / Toy Piano / Τραγούδι – Θάνος Καζαντζής: Τύμπανα /Αυτοσχέδια κρουστά – Εύα Ντούρου: Συνθεσάιζερ/ Λούπες/ Τραγούδι
Κου-κουτί! | Κάτω Φουαγιέ (-1) Βασιλικού Θεάτρου
Μετά τη μεγάλη επιτυχία της περσινής βρεφικής δράσης με τίτλο «Από το δωμάτιο στο σαλόνι», το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος επιστρέφει με τη νέα του παραγωγή «Κου-κουτί!», σε σύλληψη ιδέας Ελένης Γιαννούση, Σωτήρη Ρουμελιώτη και Ιόλης Ρώσσιου ενώ στη σκηνοθεσία υπογράφουν η Ελένη Γιαννούση και ο Σωτήρης Ρουμελιώτης.
Το «Κου-κουτί!» απευθύνεται σε παιδιά από 18 μηνών έως 4 ετών και παρασύρει τους μικρούς θεατές σε ένα παιχνίδι ανακάλυψης και δημιουργίας, καθώς ένα άσπρο μικρό “κου-κουτάκι!” κρύβει μέσα του απεριόριστες δυνατότητες.
Μετά το τέλος της παράστασης η οποία βοηθάει στην ανάπτυξη της φαντασίας, τα παιδιά, μαζί με τους γονείς τους, έχουν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε ένα προαιρετικό παιχνίδι που ακολουθεί.
Ένα ανθρωπάκι βρίσκεται ανάμεσα σε λευκά χαρτόκουτα. Όταν προκύψει η ανάγκη να φτιάξει σπιτάκια για το ίδιο αλλά και τους φίλους του, ένας ολόκληρος κόσμος ξετυλίγεται μπροστά του, αφού με τη φαντασία του τα κουτιά αποκτούν χρώμα, μορφή, κίνηση. Η παράσταση υπενθυμίζει την ανάγκη κάθε πλάσματος να φτιάξει τη φωλίτσα του, να κατοικήσει το δικό του «σπίτι» και τελικά να νιώσει ασφάλεια στο καταφύγιο που πλάθει μέσα στον μεγάλο κόσμο.
Συντελεστές: Σύλληψη ιδέας: Ελένη Γιαννούση, Σωτήρης Ρουμελιώτης, Ιόλη Ρώσσιου | Σκηνοθεσία: Ελένη Γιαννούση- Σωτήρης Ρουμελιώτης | Σκηνογραφία: Σωτήρης Ρουμελιώτης | Μουσική Σύνθεση: Ιόλη Ρώσσιου | Οργάνωση παραγωγής: Ματίνα Παγουλάτου, Μαίρη Χατζηαγγελίδου
Ερμηνεύει ο Δημήτρης Σακατζής
ΔΡΑΣΗ- ΒΡΕΦΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: «Κου-κουτί!» | Παραστάσεις: 22/03, 29/03, 05/04 και 12/04 | Ώρα έναρξης: 12.00 | Διάρκεια: 30′ και 10′ παιχνίδι | Χώρος: Κάτω Φουαγιέ Βασιλικού Θεάτρου | Πληροφορίες- κρατήσεις στο Τ. 2315 200 200 και στα εκδοτήρια του ΚΘΒΕ