Agenda

Ο απόλυτος οδηγός για το Θέατρο στη Θεσσαλονίκη αυτό το Σαββατοκύριακο!

Αν θες να πας Θέατρο μέσα στο Σαββατοκύριακο και δεν ξέρεις ποια παράσταση να επιλέξεις, συμβουλεύσου την λίστα μας!

Parallaxi
ο-απόλυτος-οδηγός-για-το-θέατρο-στη-θεσ-939927
Parallaxi

Θες να πας Θέατρο και δεν ξέρεις ποια παράσταση να δεις;

Συμβουλέψου τον οδηγό μας!

100 | Θέατρο Τ

Αν, στη στιγμή του θανάτου σου, το μόνο που μπορείς να κρατήσεις από τη ζωή σου – που θα σε συντροφεύει στην αιωνιότητα και θα ορίζει όλα όσα είσαι – είναι μία και μοναδική ανάμνηση, ποια θα ήταν αυτή; Θα μπορούσες να διαλέξεις κατευθείαν ή θα έπρεπε να ανατρέξεις σε όλα όσα έζησες, από τη γέννηση μέχρι το θάνατο, για να βρεις κάτι να αξίζει;

Στo “100” ακολουθούμε τέσσερις εντελώς διαφορετικούς ανθρώπους, που μόλις έκαναν το “Μεγάλο Ταξίδι”. Στον άλλο κόσμο, στο Κενό, συναντιούνται με ένα περίεργο ον, τον Οδηγό που τους ενημερώνει για το τι θα συμβεί. Έχουν λίγο χρόνο να βρουν μιαν ανάμνηση που θα ζουν ξανά και ξανά, για πάντα, στο επέκεινα. Οι ήρωες αναβιώνοντας μια σειρά από αναμνήσεις, θα προσπαθήσουν να θέσουν τα βιώματά τους σε προτεραιότητα, να καταλάβουν τι ήταν αυτό που τους καθόρισε στη ζωή τους και να καταλήξουν, τελικά, στο τι είναι πραγματικά σημαντικό στη σύντομη πορεία μας, από τη ζωή ως το θάνατο.

Οι ηθοποιοί, με μοναδικά εργαλεία τα σώματά τους, μερικά ραβδιά μπαμπού και ένα πορτοκάλι, και με τη βοήθεια ατμοσφαιρικών φωτισμών και πραγματικών σκηνικών ήχων που παράγονται από τον επί-σκηνής μουσικό, καλούνται να μας παρασύρουν σε μια πληθώρα διαφορετικών εικόνων και χώρων όπως ένα ράλι μοτοκρος, ένα χωριό στη σαβάνα και το μετρό του Λονδίνου, καθώς προσπαθούν να απαντήσουν στο ερώτημα: “Ποια στιγμή είναι αυτή που θα κρατούσες για πάντα;”

Μια παράσταση που ακροβατεί ανάμεσα στην κωμωδία και το δράμα, συνδυάζοντας τον καθημερινό λόγο με έντονα στοιχεία σωματικού θεάτρου. Έκανε πρεμιέρα στο Εδιμβούργο το 2002, στα πλαίσια του Fringe Festival, όπου και απέσπασε το 1ο βραβείο θεατρικής πρωτοπορίας. Από τότε παίζεται συνεχώς, με μεγάλη επιτυχία σε Ευρώπη και Αμερική.

Το “100” ήρθε για πρώτη φορά στην Ελλάδα με επαγγελματικό θίασο, σε πανελλήνια πρεμιέρα στην «Ανοιχτή Θεατρική Σκηνή της Πόλης – 2024», για τρεις μόνο παραστάσεις από την Εταιρεία Θεάτρου & Πολιτισμού DOT Ensemble. Στις 10/05 κάνει πρεμιέρα στο Θέατρο Τ. Μέχρι 26/05.

Συντελεστές Πρωτότυπο κείμενο: Christopher Heimann, Neil Monaghan, Diene Petterle | Μετάφραση: Χάρης Θώμος

Σκηνοθεσία: Χάρης Θώμος | Β. Σκηνοθέτη: Μυρσίνη Καρματζόγλου | Επιμέλεια κίνησης: Μαριάνθη Ψωματάκη | Σκηνογραφία – Ενδυματολογία: Μαρία Καβαλιώτη | Φωτισμοί: Αθηνά Μπανάβα | Σύνθεση μουσικής: Μάριος Αποστολακούλης | Επικοινωνία: Μαρία Τότσκα | Γραφιστική επιμέλεια – Ψηφιακές συνθέσεις: Χάρης Θώμος | Φωτογραφίες: Χρήστος Κυριαζίδης | Μουσικός επί σκηνής: Μάριος Αποστολακούλης

Επί σκηνής (με σειρά εμφάνισης): Θάνος Πουμάκης | Γεωργία Ποντσουκτσή | Αλέξανδρος Μιχαηλίδης | Αλέξανδρος Νικολαΐδης | Κορνηλία Προκοπίου

Παραγωγή: Εταιρεία Θεάτρου & Πολιτισμού DOT Ensemble ΑΜΚΕ

Πληροφορίες παράστασης

Πρεμιέρα: Παρασκευή 10/05 στις 21.15 | Κάθε Παρασκευή & Σάββατο στις 21.15 | Κάθε Κυριακή στις 20.00 Θέατρο Τ, Αλ. Φλέμιγνκ 16 – Θεσσαλονίκη – έως 26/05 Εισιτήρια: Γενική είσοδος: 14€ | Φοιτητικό – Ανέργων- ΑμεΑ – Πολυτέκνων – Άνω των 65: 10€ | Ομαδικό άνω των 8 ατόμων: 9€

Προπώληση: https://www.more.com/theater/ekato | Διάρκεια: 65’

The Doctor | Βασιλικό Θέατρο

The Doctor του Robert Icke, Σκηνοθεσία: Κατερίνα Ευαγγελάτου

Βασιλικό Θέατρο | Από 15 έως και 26 Μαΐου 2024

Η παράσταση που συγκλόνισε κοινό και κριτικούς, την φετινή σεζόν 2023-2024 στην Αθήνα, στο ΑΜΦΙ-ΘΕΑΤΡΟ, έρχεται στην Θεσσαλονίκη, στο Βασιλικό Θέατρο, για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων. Στο πολυβραβευμένο θρίλερ ιδεών του Robert Icke, οι αντικρουόμενες οπτικές για τον εαυτό μας και τον κόσμο, δημιουργούν ένα εκρηκτικό μείγμα. Έργο ευφυές και πολυπρισματικό, το «The Doctor» καταπιάνεται με ζητήματα ηθικής, ενεργοποιώντας τα αντανακλαστικά των θεατών απέναντι στα στερεότυπα και προκαλώντας τα όρια των δικών τους προκαταλήψεων. Το φύλο, η καταγωγή, η κοινωνική τάξη, αλλά και η θρησκεία ή η σεξουαλικότητα, με τους αυτοματισμούς και τις «ταμπέλες» που τα συνοδεύουν, λειτουργούν σαν έναυσμα για ένα επί σκηνής παιχνίδι πολλαπλών ρόλων και ταυτοτήτων που κόβει την ανάσα.

Όταν μία έφηβη μεταφέρεται σε κρίσιμη κατάσταση στο Ινστιτούτο Elizabeth μετά από μια αυτοσχέδια έκτρωση, η Καθηγήτρια Ρουθ Γουλφ (Στεφανία Γουλιώτη) αρνείται την είσοδο ενός ιερέα (Νίκος Χατζόπουλος) στο θάλαμο του κοριτσιού, διότι δεν διαθέτει επαρκείς πληροφορίες για τις θρησκευτικές πεποιθήσεις της ασθενούς. Γύρω από αυτήν την απόφαση, ξεσπά ένα σκάνδαλο που σύντομα λαμβάνει ανεξέλεγκτες διαστάσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Οι διαστρεβλώσεις κάθε είδους διαδέχονται η μία την άλλη, αναδεικνύοντας την περιπλοκότητα της κατάστασης. Όλοι έχουν γνώμη. Kαι την εκφράζουν με πάθος μέσα σε αυτήν τη δίνη που νομοτελειακά βυθίζει μαζί της όποιον βρεθεί στο επίκεντρό της. Η πορεία προς την αποκαθήλωση φαντάζει μη αναστρέψιμη. Eίναι καλή εποχή να μιλάμε για Εβραίους; Και γιατί όχι για γιατρούς; Είναι προτιμότερη η διαχείριση από την ηγεσία; Πώς βλέπουμε μια γυναίκα που ασκεί εξουσία; Και … τι χρώμα έχει η θρησκευτική πίστη;

Μέσα από αντιπαραθέσεις και αντιφάσεις η ιστορία ξετυλίγεται σαν ένα καυστικό νοητικό πείραμα, το οποίο αναδεικνύει όχι μόνο τα ηθικά διλήμματα και τα αδιέξοδα της πολιτικής ταυτοτήτων (identity politics), αλλά και την ανθρωποφάγα «κουλτούρα της ακύρωσης» (cancel culture), που λογοκρίνει, εξοστρακίζει και αποκαθηλώνει με εργαλείο τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Το «The Doctor» αποτελεί ένα παγκόσμιο θεατρικό φαινόμενο που θέτει την εποχή μας κάτω από ένα θεατρικό μεγεθυντικό φακό. Παρουσιάστηκε πρώτα στο Λονδίνο (θέατρο Almeida και West End), και στη συνέχεια ανέβηκε μέσα σε τρία χρόνια στα σημαντικότερα θεατρικά κέντρα του κόσμου, από την Νέα Υόρκη και το Armory έως το ιστορικό Burg theater της Βιέννης και από το Adelaide Festival στην Αυστραλία έως το International Theater Amsterdam (ITA). O Guardian το χαρακτήρισε «ιδιοφυή διάγνωση των σύγχρονων (κοινωνικών) ασθενειών».

Ο Βρετανός Robert Icke είναι βραβευμένος συγγραφέας και σκηνοθέτης θεάτρου και κινηματογράφου. Υπήρξε ο νεότερος νικητής του βραβείου Olivierγια την Καλύτερη Σκηνοθεσία, ενώ οι διακρίσεις του περιλαμβάνουν δύο Βραβεία Evening Standard «Καλύτερης Σκηνοθεσίας», το Βραβείο Critics’ Circle, το Βραβείο Kurt Hübner για την πρώτη του παραγωγή στη Γερμανία. Μέχρι το 2023, ο Icke ήταν ο «Ibsen Artistin Residence στο InternationalTheatre» του Άμστερνταμ, ενώ έχει χαρακτηριστεί από τους κριτικούς ως «η μεγάλη ελπίδα του βρετανικού θεάτρου».

H Κατερίνα Ευαγγελάτου έχει στο παρελθόν μεταφράσει και σκηνοθετήσει την διασκευή που συνυπογράφει ο Robert Icke με τον Duncan Mac Millan πάνω στο 1984 του Τζωρτζ Όργουελ (Θέατρο Κατερίνας Βασιλάκου, 2016).

Η φωτογράφιση και το τρέιλερ της παράστασης πραγματοποιήθηκαν στο OpboStudio.

«The Doctor» πολύ ελεύθερα βασισμένο στο έργο PROFESSORBERNHARDI του Άρτουρ Σνίτσλερ

Μετάφραση-Σκηνοθεσία: Κατερίνα Ευαγγελάτου | Σκηνικό: Εύα Μανιδάκη | Μουσική Σύνθεση-SoundDesign: Αλέξανδρος – Δράκος Κτιστάκης | Κοστούμια: Βασιλική Σύρμα | Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος | Σχεδιασμός βίντεο: Παντελής Μάκκας

Πρωταγωνιστούν: Στεφανία Γουλιώτη, Νίκος Χατζόπουλος, Αμαλία Νίνου, Κίττυ Παϊταζόγλου, Μαριάννα Δημητρίου, AuroraMarion, Λευτέρης Πολυχρόνης, Νίκη Σερέτη, Σταύρος Καλλιγάς, Αλίκη Ανδρειωμένου, Ζωή Ρηγοπούλου

Ηχητικός σχεδιασμός – Ηλίας Φλάμμος | Ειδικές κατασκευές – Αλέξανδρος Λόγγος | Βοηθός σκηνοθέτη – Μελίνα Φορτετσανάκη | Β’βοηθοί σκηνοθέτη – Αλέξανδρος Πάνου, Μιχαέλα Σαραντινοπούλου | Βοηθός σκηνογράφου – Μαρία Καλοφούτη | Βοηθός ενδυματολόγου – Ειρήνη Γεωργακίλα | Χειριστής κάμερας – Χρήστος Κέκες | Διαφήμιση – social media – Renegade Media / Βασίλης Ζαρκαδούλας | Ενδύτρια – Μαρία Τσακίρη | Σχεδιασμός κομμώσεων – Κωνσταντίνος Κολιούσης | Σχεδιασμός Μακιγιάζ – Τεό Ζωγραφάκι | Περούκα Στ. Γουλιώτη – Στέφανος Βασιλάκης | Κατασκευή σκηνικών – ArtWoodCreations, Στέλιος Λαμπαδάριος, Μάνος Βορδοναράκης | Κατασκευή γυναικείων κοστουμιών – Ευαγγελία Τσιούνη | Κατασκευή ανδρικών κοστουμιών – Γιώργος Παρλιάρος | Διεύθυνση παραγωγής – Κωνσταντίνα Αγγελέτου | Οργάνωση παραγωγής – Ξένια Καλαϊντζή | Βοηθοί παραγωγής – Άγγελος Κουρέπης | Υποστήριξη παραγωγής «Λυκόφως» – Κατερίνα Λιακοπούλοου | Υπεύθυνη τμήματος εισιτηρίων Λυκόφως – Στέλλα Μαυροειδή |Λογιστήριο «Λυκόφως» – Γιώργος Αναγνώστου

Παραγωγή Πολιτιστικός Οργανισμός: «Λυκόφως» – Γ. Λυκιαρδόπουλος | Διάρκεια παράστασης : 150’

Τιμές εισιτηρίων: 25€, 23€, 20€ & 17€ | Προπώληση: Ticketservices.gr | Ταμείο Θεάτρου ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟΝ (Εθνικής Αμύνης 2, τηλ. 2310 262 051)

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ: Μετά την έναρξη της παράστασης, η είσοδος δεν είναι δυνατή στο Θέατρο. Παρακαλούμε για την έγκαιρη προσέλευσή σας. Η παράσταση περιλαμβάνει ευαίσθητα θέματα όπως η αυτοκτονία και προτείνεται για θεατές άνω των 14 ετών

ROCK AMLET | Θέατρο Παππάς

Μετα την μεγάλη επιτυχία των πρώτων 6 παραστάσεων στις αρχές Απριλίου, των οποίων τα εισητήρια εξαντλήθηκαν, το μιούζικαλ “ROCK AMLET” επανέρχεται για τρεις ακόμη παραστάσεις, στις 24, 25 και 26 Μαίου, στο PAPPAS HALL του Αμερικάνικου Κολεγίου Ανατόλια. H παράσταση πραγματοποιείται με την υποστήριξη του Κολλεγίου Ανατόλια και του Συλλόγου Αποφοίτων. Το έργο είναι μεταφορά του γνωστού έργου του Σαίξπηρ σε ροκ μιούζικαλ με γνωστά τραγούδια του ’80 και ΄90 (Queen, Led Zepelin, Evanescence, Depeche Mode, David Bowie, κ.α.), σε ανάμιξη (mashup) με τη συμμετοχή 29 ερασιτεχνών ηθοποιών και πολλών συντελεστών, οι περισσότεροι από τους οποίους είναι απόφοιτοι και απόφοιτες του εκπαιδευτικού οργανισμού. Rock Hamlet – The Musical Παραστάσεις 24-25-26 Μαίου 2024, Θέατρο Παππάς (Pappas Hall), Κολλέγιο Ανατόλια Ώρα έναρξης: 9 μ.μ. Διάθεση εισιτηρίων : https://www.eventora.com/el/Events/rock-hamlet

Συντελεστές: Παίζουν: Δημήτρης Πογαρίδης – Άμλετ, Κυριάκος Κονταξιάν – Κλαύδιος, Αθηνά Χατζίκου – Γερτρούδη, Εύα Κασαπάκη / Δανάη Τσιμπικάκη – Οφηλία, Κώστας Αγιαννίδης – Πολώνιος, Ελένη Μπέλλου – Οράτια, Δημήτρης Κιακίδης – Νεκροθάφτης, Μίμης Βεϊζαδές – Ιερέας, Γρηγόρης Διδασκάλου – Φάντασμα (φωνή) Χορός – Χορωδία: Θέμης Γκαντίνας, Χρήστος Θωμαϊδης, Ελίζα Καρύδα, Βερονίκ Κονταξιάν, Κατερίνα Κουρτέση, Σμαρώ Μακιού, Σοφία Μεταξά, Όλγα Μπεληγιάννη, Βασιλεία Μπέλλου, Πέγκυ Περακάκη, Μαρία Πλατίδου, Σύλβια-Ιωάννα Κουμεντάκη, Χάρης Χατζηχρηστίδης Χορός – Χορεύτριες: Άννι Ακριβάκη, Χαρούλα Βιλδιρίδη – Μακρή, Μαριάννα Γκώγκου, Άννα Διαμαντίδου, Τίνα Ιωαννίδου, Ελίζα Καρύδα, Σύλβια – Ιωάννα Κουμεντάκη, Σοφία Μεταξά, Βασιλεία Μπέλλου, Μαρία Πλατίδου, Τζένη Σακελλαρίδου, Μανίνα Χριστοδούλου.

Σκηνοθεσία – επιλογή τραγουδιών – μεταφορά κειμένου – παραγωγή: Γρηγόρης Διδασκάλου | Διδασκαλία φωνητικής: Κωστίκα Τσολάκου | Κουστούμια – Αντικείμενα: Τίνα Ιωαννίδου, Ρομίνα Οικονομίδου, Ναταλί Χατζηχαραλάμπους, Ελίνα Χατζοπούλου, Βέτα Ρεϊση | Δημιουργικό αφίσας – προγράμματος : Μαρούλα Θεοφίλου | Σκηνικά: Έφη Καρυώτη, Ελεάννα Μακρίδου, Ρομίνα Οικονομίδου,Τζένη Σακελλαρίδου | Δημιουργία Mashup τραγουδιών: Πάνος Καραγιάννης | Διδασκαλία Χορογραφίας: Νάνσυ Φούσκα | Χορογραφίες: Νάνσυ Φούσκα, Γρηγόρης Διδασκάλου, Μανίνα Χριστοδούλου | Ηχητικά: Groove – Άλκης Οικονόμου | Φωτισμοί: Groove – Άλκης Οικονόμου | Φωτογραφίες: Κωστίκα Τσολάκου | Make up: Makeup Concepts – Μαριάννα Βλασίδου | Χτενίσματα: Hairmakeover – Νίκυ Αναστασοβίτη | Styling: Όλγα Μπεληγιάννη | Backstage support: Εύη Οικονόμου, Ναταλί Χατζηχαραλάμπους, Βέτα Ρεϊση | Διδασκαλία Ξιφομαχίας: Σχολή Ξιφομαχίας « Ξιφομάχος» – Κώστας Πασχαλίδης | Βοηθός Παραγωγής: Ελένη Μπέλλου | Μέσα Δικτύωσης: Εύα Κασαπάκη

Μαρίκα με είπανε – Μαρίκα με βγάλανε | Μονή Λαζαριστών – Σκηνή «Σωκράτης Καραντινός»

«Μαρίκα με είπανε – Μαρίκα με βγάλανε», μια μεγάλη μουσικοθεατρική παράσταση, που αποτελεί συμπαραγωγή του ΚΘΒΕ με το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ.Σερρών, έρχεται στη Μονή Λαζαριστών (Σκηνή Σωκράτης Καραντινός). Ο Γιώργος Ανδρέου και ο Οδυσσέας Ιωάννου δημιουργούν ένα μουσικό όσο και θεατρικό έργο αφιερωμένο στις γυναίκες του Λαϊκού Τραγουδιού, το οποίο θα παρουσιαστεί σε πανελλήνια πρώτη, σε σκηνοθεσία του Καλλιτεχνικού Διευθυντή του ΚΘΒΕ, Αστέριου Πελτέκη. Η πρεμιέρα θα δοθεί την Πέμπτη 28 Μαρτίου, στις 21.00.

Μαρίκα είναι η Παπαγκίκα, Μαρίκα είναι η Νίνου, για το έργο όμως Μαρίκα είναι κάθε λαϊκή τραγουδίστρια του πρώτου μισού του εικοστού αιώνα.

Το έργο και η παράσταση είναι ένας φόρος τιμής στις αρχετυπικές γυναικείες μορφές που επηρέασαν το Ελληνικό Λαϊκό και Ρεμπέτικο τραγούδι του περασμένου αιώνα. Οι γυναίκες του Τραγουδιού μας, ηρωίδες της σκηνής και της ζωής, με την τέχνη τους και την πίστη τους στο θαύμα, υψώθηκαν σε θαυμαστά πρόσωπα του Ελληνικού Πολιτισμού. Οι φωνές τους έχουν συντροφέψει και σημαδέψει την ιστορική διαδρομή του Ελληνισμού. Τα τραγούδια που ερμήνευσαν αλλά και οι ζωές που έζησαν, αποτελούν πολύτιμη μαρτυρία και πνευματική παρακαταθήκη.

Το έργο του Γιώργου Ανδρέου και του Οδυσσέα Ιωάννου αναφέρεται στην χρονική περίοδο ανάμεσα στο 1920 και το 1960. Σαράντα χρόνια που διαμόρφωσαν το Ελληνικό Λαϊκό Τραγούδι σε όλες του τις εκδοχές – Σμυρνέϊκο, Ρεμπέτικο, Λαϊκό. Σαράντα χρόνια αριστουργημάτων δίπλα σε θριάμβους και καταστροφές του Ελληνισμού.

Σαράντα χρόνια συναρπαστικά, συνταρακτικά, αλησμόνητα. Και χάρη στην εφεύρεση της ηχογράφησης, οι μαγικές φωνές είναι πάντα κοντά μας, ηχούν και συγκλονίζουν, γεννώντας την βιωματική διδαχή που μόνο η Παράδοση μπορεί να προσφέρει, από στόμα σε στόμα, από γενιά σε γενιά.

Με αφορμή, βιογραφικά και πραγματικά γεγονότα το έργο αφηγείται την Ιστορία όχι όπως έγινε “στ’ αλήθεια”, αλλά “πειράζοντας” κάποιες παραμέτρους της αναρωτιέται πώς θα ήταν αν είχαν γίνει τα πράγματα αλλιώς.

Περιέχει πρωτότυπα τραγούδια γραμμένα από τον Γιώργο Ανδρέου, αλλά και πολλά τραγούδια – ορόσημα από την πολύτιμη Ιστορία του Λαϊκού μας τραγουδιού (Σμυρνέικα, Παραδοσιακά καθώς και τραγούδια σημαντικών ιστορικών δημιουργών του Λαϊκού Τραγουδιού μας).

Κεντρικά πρόσωπα του έργου είναι δύο ερμηνεύτριες του Τραγουδιού και μία ηθοποιός:

– Την “παλιά” ερμηνεύει η Ελένη Τσαλιγοπούλου, τραγουδίστρια από τις σημαντικότερες του σύγχρονου Ελληνικού Τραγουδιού.

– Την “νεότερη” ερμηνεύει η Κορίνα Λεγάκη, μια από τις πιο ταλαντούχες τραγουδίστριες της νεότερης γενιάς του Τραγουδιού μας.

-Την κόρη- αφηγήτρια υποδύεται η Παναγιώτα Βιτετζάκη.

– Συμμετέχουν γυναίκες ηθοποιοί σε χαρακτηριστικές δράσεις.

ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ / ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΚΘΒΕ

Άλλη μια μεγάλη μουσικοθεατρική παραγωγή, σε συμπαραγωγή με το ΔΗΠΕΘΕ Σερρών, έρχεται στη Μονή Λαζαριστών να γεμίσει τα βράδια μας με ιστορίες, μουσικές και τραγούδια. Σε πανελλήνια πρώτη το έργο «Μαρίκα με είπανε, Μαρίκα με βγάλανε» των Οδυσσέα Ιωάννου και Γιώργου Ανδρέου. Ένα έργο ύμνος για τις αρχετυπικές γυναικείες μορφές που επηρέασαν το ελληνικό λαϊκό και ρεμπέτικο τραγούδι του περασμένου αιώνα. Η σκηνοθεσία μετατρέπει τα υπόλοιπα πρόσωπα του έργου σε «μοίρες» και «μάντισσες», προσθέτοντας μια μεταφυσική νότα στην παρουσίαση και κάνοντας μια βαθιά κατάδυση στο πεπρωμένο και στην πορεία της καλλιτεχνικής αλλά και της προσωπικής ζωής των σπουδαίων γυναικών καλλιτέχνιδων.

Ο άντρας ως παρουσία στη συγκεκριμένη ιστορία «λάμπει» διά της απουσίας του. Υπάρχει ως «διερχόμενος», στοιχείο εμπνευσμένο από το έργο του σπουδαίου εικαστικού Γ. Ξένου, που συμπληρώνει το παζλ της ιστορίας.

Με αφορμή αληθινές ιστορίες, ποτισμένες με πολλά στοιχεία μυθοπλασίας, οι έρωτες, τα μίση, τα πάθη και τα ταξίδια αναδύονται σαν παραμύθια και θρύλοι μέσα από ένα «μουσικό κουτί» που αποτελεί το σκηνικό πλαίσιο.

Στο πάλκο και στα ιστορικά νυχτερινά κέντρα στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, ξετυλίγεται το νήμα της ιστορίας μας μέσα από αφηγήσεις, τραγούδια ρεμπέτικα και λαϊκά ερμηνευμένα με μαεστρία και συναίσθημα από την Ελένη Τσαλιγοπούλου και την Κορίνα Λεγάκη, καθώς και από τις υπόλοιπες γυναίκες ηθοποιούς που ολοκληρώνουν υπέροχη ομάδα των συντελεστών της παράστασης.

Με χαρά ανέλαβα τη σκηνοθεσία αυτού του δύσκολου εγχειρήματος, όταν με τίμησαν με την πρότασή τους οι δύο σπουδαίοι δημιουργοί και νιώθω ευγνώμων που όλοι οι συντελεστές αυτού του έργου δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό τους επί σκηνής.

«Η Μαρίκα της Αθήνας κι η Μαρίκα της Αμερικής δεν συναντήθηκαν ποτέ. Αυτό θα διορθώσουμε απόψε. Απόψε η Μαρίκα της Αθήνας θα βρει κόρη και μητέρα. Απόψε οι δυο γυναίκες θα πουν τα δικά τους».

Ας ακουστούν οι πρώτες νότες που θα μας ταξιδέψουν στη μαγεία μιας άλλης εποχής. Κόκκινη κλωστή δεμένη στην ανέμη τυλιγμένη. Δώσε κλότσο να γυρίσει παραμύθι ν’ αρχινήσει!!!

Αστέριος Πελτέκης | Σκηνοθέτης – Καλλιτεχνικός Διευθυντής ΚΘΒΕ

ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΔΗΠΕΘΕ ΣΕΡΡΩΝ

ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΙΟΥ

Οι γυναίκες ερμηνεύτριες του λαϊκού μας τραγουδιού, εκείνες που μάθαμε μέσα από ηχογραφήσεις των αρχών του εικοστού αιώνα σε κερί και οι πιο κοντινές μας, είναι όλες τους νικήτριες – πέρασαν μέσα από τα χρόνια όρθιες, αγέρωχες και συγκινητικές, αγνοώντας με τον συνταρακτικό τους τρόπο όλα τα εμπόδια, όλες τις προκαταλήψεις, όλες τις πίκρες και τα βάσανα. Απέναντι σε πρότυπα αρσενικής επικυριαρχίας και συμπεριφορές καθόλου συμπεριληπτικές, εκείνες σήκωσαν κεφάλι και τα είπαν. Όλα τα είπαν. Πρώτα ερμήνευσαν τα τραγούδια, με τρόπο ανεπανάληπτο. Ύστερα, μέσα από τα τραγούδια, εξομολογήθηκαν την προσωπική τους υπαρκτική περιπέτεια. Και τέλος, ακροβατώντας στο σκοινί του πάλκου, μας άφησαν κληρονομιά και παρακαταθήκη την αστείρευτη κι άδολη αγάπη τους για το μέγα θαύμα που είναι η σχέση εκείνου (εκείνης) που ερμηνεύει με εκείνες κι εκείνους που τον ακούν – θαύμα επειδή σε μια στιγμή μαγική ενώνονται οι πάνω και οι κάτω στο ίδιο λυτρωτικό σύμπαν.

Το έργο μας με τον Οδυσσέα Ιωάννου, είναι ένας φόρος τιμής κι ευγνωμοσύνης στις γυναίκες του Τραγουδιού μας. Στις δυο Μαρίκες που δεν συναντήθηκαν ποτέ – κι όμως στο έργο μας κοιτάζονται καταπρόσωπο και τραγουδούν μαζί. Κοντά τους, πλάι τους, τραγουδούν όλες οι ερμηνεύτριες οι εξαίσιες, όλες οι μούσες μας, οι ηρωίδες μας. Ζητάμε να μιλήσουν με τα λόγια μας, να τραγουδήσουν τα καινούργια μας τραγούδια, αυτά που γράψαμε εμείς για εκείνες, αλλά και να μας θυμίσουνε κι εκείνα τα παλιά τραγούδια τους που ζουν και φέγγουν μέσα μας.

Ευχαριστώ την Ελένη Τσαλιγοπούλου και την Κορίνα Λεγάκη που ενσαρκώνουν τις λαμπρές δασκάλες τους. Ευχαριστώ την Παναγιώτα Βιτετζάκη, τη Λίλη Αδρασκέλα, την Ηρώ Δημητριάδου, την Εύη Σαρμή και τη Χρύσα Τουμανίδου. Ευχαριστώ όλους τους συντελεστές της παράστασης.

Με την ιδιότητα του Καλλιτεχνικού Διευθυντή του ΔΗΠΕΘΕ Σερρών αισθάνομαι την ανάγκη να ευχαριστήσω τον Καλλιτεχνικό Διευθυντή του ΚΘΒΕ Αστέρη Πελτέκη (και σκηνοθέτη της παράστασής μας) που αγκάλιασε από την πρώτη στιγμή το έργο και πρωτοστάτησε στην ιδέα της συμπαραγωγής του από τα δύο θέατρα – μιας σύμπραξης με ισχυρό συμβολισμό και μεγάλη χαρά για όλους μας. Ευχαριστώ εξίσου την Πρόεδρο, το ΔΣ κι όλους τους ανθρώπους του ΚΘΒΕ, του μεγάλου θεάτρου του ελληνικού βορρά με τη λαμπρή ιστορία. Ευχαριστώ επίσης την Πρόεδρο, το ΔΣ κι όλους τους ανθρώπους του ΔΗΠΕΘΕ Σερρών για τη συμπαράσταση και τη θετική συμπόρευση. «Όταν περπατώ στα σύννεφα κι όταν περπατώ στη γη, σ’ ένα τεντωμένο σκοινί ακροβατώ…»

Γιώργος Ανδρέου | Καλλιτεχνικός Διευθυντής ΔΗΠΕΘΕ Σερρών

ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ

Πώς θα ήταν αν είχαν γίνει τα πράγματα αλλιώς; Το έχουμε σκεφτεί όλοι πολλές φορές στη ζωή μας. Γυρίζουμε πίσω, αλλάζουμε μία παράμετρο και ζούμε στο μυαλό μας μια διαφορετική ιστορία. Κάποιος θα έλεγε πως αυτό δεν έχει κανένα νόημα, είναι χαμένος χρόνος, τα πράγματα έγιναν όπως έγιναν και με το μοναδικό που έχεις να διαπραγματευτείς είναι η πραγματικότητα. Αυτό όμως καταργεί μία από τις βασικές ποιότητες του ανθρώπινου μυαλού που είναι η φαντασία. Η φαντασία κοιτάει μπροστά και είναι το όνειρο, όμως κοιτάει και πίσω και έτσι απλωνόμαστε σε έναν μεγαλύτερο, πλατύτερο χρόνο από το παρόν.

Οι γυναίκες του λαϊκού μας τραγουδιού είναι αγίες. Αγιοποιήθηκαν μέσα από τη διαδρομή τους σε έναν κόσμο που τις ήθελε λυγισμένες, να παίζουν αξιοπρεπώς τους ρόλους που τους έγραφαν οι άντρες. Ερωμένες, Παναγίες, μητέρες και εν τέλει τραγουδίστριες. Αυτές οι γυναίκες, αυτές οι «απλώς τραγουδίστριες», έφτιαξαν τη μεγαλύτερη αγκαλιά παρηγοριάς ενός ολόκληρου λαού, εκείνη που μόνο οι μανάδες ξέρουν να φτιάχνουν. Δεν το ήξεραν τότε, δεν θα μπορούσαν να το ξέρουν, κανείς δεν μπορούσε να ξέρει τι ήταν αυτό που γεννιόταν στις πρόβες σε κουτούκια, τι ορμή στον χρόνο θα είχε ο ακαριαίος λόγος που εξέφρασε το λαϊκό αίσθημα, οι μελωδίες που έρχονταν από ένα αχαρτογράφητο παρελθόν και θα έφτιαχναν ένα τόσο στέρεο μέλλον, μία αλήθεια αξεπέραστη, μία «πατρίδα» που μας φύλαξε.

Ο Γιώργος Ανδρέου είχε ένα όνειρο και το είχε χρόνια. Μου το εμπιστεύτηκε, με έκανε συνοδοιπόρο, με έβαλε στον κόσμο του και του είμαι ευγνώμων. Βούτηξα στη Νίνου και την Παπαγκίκα και μέσω αυτών σε όλες τις ιέρειες μιας τέχνης ταπεινής και μεγαλειώδους. Προσπάθησα όχι να καταλάβω αλλά να νιώσω – δεν ξέρω αν υπάρχει άλλος τρόπος προσέγγισης αυτών των γυναικών, αυτών των σπουδαίων καλλιτεχνών.

Σας εύχομαι καλό ταξίδι σε εκείνα που έγιναν και εκείνα που δεν έγιναν ποτέ. Εξάλλου ποιος είναι απόλυτα σίγουρος για το πού ακριβώς διαχωρίζονται αυτά;

Οδυσσέας Ιωάννου

ΓΙΩΡΓΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ- ΟΔΥΣΣΕΑ ΙΩΑΝΝΟΥ «Μαρίκα με είπανε- Μαρίκα με βγάλανε»

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ Σκηνοθεσία: Αστέριος Πελτέκης | Σκηνικά: Δανάη Πανά | Κοστούμια: Νίκος Χαρλαύτης | Μουσική Σύνθεση- Ενορχήστρωση: Γιώργος Ανδρέου | Χορογραφίες: Στέλλα Εμίνογλου | Φωτισμοί: Στέλιος Τζολόπουλος | Video & graphics: Mike Rafail | Βοηθοί σκηνοθέτη: Λίλη Αδρασκέλα, Εύη Σαρμή

*Βοηθός φωτιστή, στο πλαίσιο πρακτικής άσκησης Τουλίν Οσμάν

Διανομή: Λίλη Αδρασκέλα (Κλωθώ), Παναγιώτα Βιτετζάκη (Κόρη), Ηρώ Δημητριάδου (Άτροπος), Εύη Σαρμή (Χαρτορίχτρα), Χρύσα Τουμανίδου (Λάχεσις) | Έκτακτη αντικατάσταση: Εύη Κουταλιανού

Τραγουδίστριες- Ερμηνεύτριες:

Μαρίκα 1: Κορίνα Λεγάκη | Μαρίκα 2: Ελένη Τσαλιγοπούλου

Μουσικοί επί σκηνής:

Τραϊανός Αλμπανούδης (κοντραμπάσο), Γιώργος Ανδρέου/ Σάκης Κοντονικόλας (πιάνο), Μαριάνθη Θεμελή (τρομπέτα), Βαγγέλης Καλαμαράς (ντραμς), Χρήστος Μακρής (φλάουτο), Παύλος Παφρανίδης (μπουζούκι), Ζωγράφος Σταυρίδης (ακορντεόν), Σπύρος Χατζηκωνσταντίνου (κιθάρα), Κωνσταντίνος Σακαρέλης/ Γιώργος Πουλιανίτης (όμποε)

Πληροφορίες

Μονή Λαζαριστών- Σκηνή «Σωκράτης Καραντινός» (Κολοκοτρώνη 25-27, Σταυρούπολη) | Πρεμιέρα: Πέμπτη 28 |03|2024, στις 21.00 | Ώρες παραστάσεων: Τετάρτη: 19:00 | Πέμπτη- Παρασκευή: 21:00 | Σάββατο: 18:00- 21:00 | Κυριακή: 19:00 | Προπώληση: ntng.gr |more.com | 11876 | Πληροφορίες- κρατήσεις στο Τ. 2315 200 200 και στα εκδοτήρια του ΚΘΒΕ

Ωράριο Ταμείων:

Βασιλικό Θέατρο: Τρίτη 08:30 – 16:00 / Τετάρτη έως Κυριακή 08:30- 21:30 | Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών: Τετάρτη έως Κυριακή 14:00 – 21:30 | Θέατρο Μονής Λαζαριστών: Τετάρτη έως Κυριακή 14:00 – 21:30 (τις ημέρες που θα πραγματοποιούνται πρωινές παραστάσεις το ωράριο των ταμείων θα είναι 8:30 – 15:30 για την Τρίτη και 8.30 – 21:30 για τις ημέρες Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή) | Πλατεία Αριστοτέλους: Το εκδοτήριο θα παραμείνει κλειστό

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ

Τετάρτη στις 19.00: Γενική είσοδος: 13€ | Εκπτωτικό Εισιτήριο:11€ (πολύτεκνοι, Άνω των 65, Εκπαιδευτικών) | Φοιτητικό – Μαθητικό: 9€

Πέμπτη (λαϊκή) για όλα τα θέατρα στις 21.00: Γενική είσοδος: 11€ | Εκπτωτικό Εισιτήριο: 9€ (Φοιτητικό – Μαθητικό, Πολύτεκνοι, Άνω των 65, Εκπαιδευτικών)

Παρασκευή & Σάββατο στις 21.00 και Κυριακή στις 19.00: Ζώνες Θεάτρου με διαβάθμιση στις τιμές των εισιτηρίων 21€, 18€, 15€, 13€ και περιορισμένος αριθμός θέσεων 7€ | Εκπτωτικό Εισιτήριο: 12€ (Φοιτητικό – Μαθητικό, Πολύτεκνοι, Άνω των 65, Εκπαιδευτικών)

Σάββατο στις 18.00: Γενική είσοδος: 13€ | Εκπτωτικό Εισιτήριο: 11€ (πολύτεκνοι, Άνω των 65, Εκπαιδευτικών) | Φοιτητικό- Μαθητικό: 9€

Ειδικές τιμές

Απαιτείται η αγορά των εισιτηρίων από τα ταμεία του ΚΘΒΕ και όχι ηλεκτρονικά. Κατά τις ημέρες Παρασκευή στις 21:00, Σάββατο στις 21:00 και Κυριακή στις 19:00 στις μεγάλες σκηνές οι ειδικές τιμές ισχύουν για τις επιλεγμένες θέσεις των 13€

ΑΜΕΑ: Δωρεάν | Μέλη του Συλ. Υπαλ. Υπουργείου Πολιτισμού Β. Ελλάδος: 5€ | Ατέλειες: Δωρεάν 10 θέσεις ανά ημέρα παράστασης στις μεγάλες σκηνές (Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών, Βασιλικό & Θέατρο Μονής Λαζαριστών – Σκηνή Σωκράτης Καραντινός) & 5 θέσεις ανά ημέρα παράστασης στις μικρές σκηνές (Φουαγιέ Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών, Φουαγιέ Βασιλικού Θεάτρου & Μικρό Θέατρο Μονής Λαζαριστών.

Κατόπιν εξαντλήσεως των θέσεων, τιμή εισιτήριου 5€ | Ισχύουν ατέλειες: ΕΣΗΕΜΘ, ΕΣΗΕΑ, ΣΕΗ, Τμημάτων Θεάτρου, Δραματικών Σχολών, Κινηματογράφου ΑΠΘ, Σκηνοθετών.

Ανέργων: Δωρεάν 10 θέσεις ανά ημέρα παράστασης στις μεγάλες σκηνές (Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών, Βασιλικό & Θέατρο Μονής Λαζαριστών – Σκηνή Σωκράτης Καραντινός) & 5 θέσεις ανά ημέρα παράστασης στις μικρές σκηνές (Φουαγιέ Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών, Φουαγιέ Βασιλικού Θεάτρου & Μικρό Θέατρο Μονής Λαζαριστών. Κατόπιν εξαντλήσεως των θέσεων, τιμή εισιτηρίου 5€

Φοιτητικό: από 3 έως 6 άτομα, τιμή 7€ / άτομο. Άνω των 10 ατόμων, τιμή 5€ / άτομο. «Εισιτήριο της παρέας»: Για παρέα 3 ατόμων τιμή 25€ στο σύνολο και για παρέα 4 ατόμων τιμή 30€ στο σύνολο.

Ομαδικά

Oμαδικό Εισιτήριο: 7 ευρώ (για 10 άτομα ισχύει για Τετάρτη, Πέμπτη και Σάββατο απόγευμα – από 20 άτομα και πάνω για Παρασκευή, Σάββατο βράδυ και Κυριακή) | Ομαδικό Μαθητικό Εσιτήριο για τις απογευματινές και βραδινές παραστάσεις: 6€ | Ομαδικές κρατήσεις (άνω των 10 ατόμων): 2315 200 011 & 2315 200 012

Loyalty Club

Οι κάτοχοι των καρτών του Loyalty Club του ΚΘΒΕ μπορούν να παρακολουθήσουν τις παραστάσεις χωρίς αντίτιμο, απολαμβάνοντας συγχρόνως και πολλά άλλα προνόμια. | Loyalty Card ΑΠΛΗ:120€, Loyalty Card EXTRA: 230€, Loyalty Card VIP: 350€

Αναζητήστε το ηλεκτρονικά ή στα ταμεία του ΚΘΒΕ

Δωροκάρτα ΚΘΒΕ- Art pass

Κάντε δώρο την art pass του ΚΘΒΕ και δώστε τη δυνατότητα στους αγαπημένους σας να απολαύσουν τις παραστάσεις του ΚΘΒΕ. Με κάθε art pass, παίρνετε δυο (2) εισιτήρια για οποιαδήποτε παραγωγή του ΚΘΒΕ (εξαιρούνται η παιδική και η βρεφική σκηνή), για οποιαδήποτε ημέρα και ώρα και για οποιαδήποτε θέση, στην τιμή των 30€. Η κάρτα ισχύει έως 31 Μαΐου 2024. Η προπώληση μπορεί να γίνει είτε ηλεκτρονικά είτε από τα εκδοτήρια του ΚΘΒΕ (Τ. 2315 200 200)

START THINKING GREEN Στο πλαίσιο της οικολογικής πολιτικής του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος τα ψηφιακά προγράμματα των παραστάσεών του πωλούνται σε ψηφιακή μορφή σε προνομιακή τιμή.

Roberto Zucco | Spacelab

Μετά την πρώτη επίσημη παρουσίαση στο Φεστιβάλ «Ανοιχτή Θεατρική Σκηνή 2024» του Δήμου Θεσσαλονίκης, το εμβληματικό έργο του Bernard Marie Koltes ‘Roberto Zucco’ συνεχίζει στον καλλιτεχνικό χώρο Spacelab, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. Από 10/05, κάθε Παρασκευή & Σάββατο, σε παραγωγή της Εταιρείας Θεάτρου MONKS.

«Δεν είναι η πρώτη φορά που εμπνέομαι απ’ αυτό που ονομάζουμε γεγονός του αστυνομικού δελτίου, όμως αυτό εδώ δεν είναι τέτοιο γεγονός».

Ορμώμενος από την πραγματική ιστορία του νεαρού Roberto Succo, ο οποίος μέχρι τα εικοσιπέντε του χρόνια είχε προλάβει να σκοτώσει τους γονείς του και να επιδοθεί σε σειρά ομηριών και φόνων, διατηρώντας άγνωστο – ίσως και μυστήριο – το πραγματικό του κίνητρο, ο Bernard-Marie Koltes συνθέτει ένα αστυνομικό και ψυχολογικό θρίλερ που έχει συχνά το ένα πόδι βουτηγμένο στη μαύρη κωμωδία. Ο Zucco αποδρά από τη φυλακή και μας φέρνει αντιμέτωπους με τις παθογένειες και τις αντιθέσεις του σύγχρονου δυτικού κόσμου, τη βία που κυριαρχεί σε σπίτια, πλατείες, πάρκα, αστυνομούμενες συγκεντρώσεις, περιθωριακά γκέτο και γήπεδα. Ο Roberto Zucco γίνεται η προσωποποίηση του φαύλου κύκλου της επιθετικότητας, της έλλειψης προοπτικής των νέων αλλά και της αμφισβήτησης των παραδοσιακών θεσμών μας: της οικογένειας, της κοινωνίας, της πολιτικής και της αστυνομίας.

Πληροφορίες παράστασης: Παραστάσεις: 10-11 Μαΐου, 17-18 Μαΐου & 24-25 Μαΐου Ώρα έναρξης: 21.15 | Χώρος: Spacelab (Μοναστηρίου 18, Θεσσαλονίκη)

Προπώληση: https://www.more.com/theater/roberto-zucco-spacelab/

Εισιτήρια: 15 ευρώ (κανονικό), 10 ευρώ (φοιτητικό, ΑμεΑ, ανέργων, πολυτέκνων, ομαδικό (άνω των 8 ατόμων) | Τιμή προπώλησης (Early bird): 10 ευρώ, έως 5 Μαΐου | Διάρκεια: 100 λεπτά | Καταλληλότητα: Άνω των 12

Συντελεστές: Μετάφραση: Δημήτρης Δημητριάδης | Σκηνοθεσία: Μιχάλης Σιώνας | Σκηνογραφία/Ενδυματολογία: Νίκη Αγγελίδου | Μουσική: Θανάσης Παναγιωτόπουλος, Μιχάλης Σιώνας | Φωτισμοί: Γιώργος Μιχαλάκος | Υπεύθυνη επικοινωνίας: Μαρία Τότσκα | Υπεύθυνη social media: Ανθούλα Αηδώνη | Φωτογραφίες: Χρήστος Κυριαζίδης | Σχεδιασμός αφίσας: Χάρης Θώμος | Επί σκηνής: Δημήτρης Γαλανάκης, Μυρσίνη Καρματζόγλου, Γιάννης Μαυρόπουλος, Γιάννης Μονοκρούσος, Βικτώρια Παπαδοπούλου – Σισκοπούλου | Μουσικός επί σκηνής: Θανάσης Παναγιωτόπουλος | Παραγωγή: Εταιρεία Θεάτρου MONKS

ΜΑΚΡΙΑ ΓΚΑΤΖΟΛΑ | Eightball Club

Η θεατρική δημιουργία με τίτλο «Μακριά Γκατζόλα» παρουσιάζεται για πρώτη φορά στη σκηνή του Eightball Club στα Λαδάδικα στις 12-13-14, 20-21-22 και 26-27-28 Μαΐου.

Γενικά

Μία δημιουργική μεταφορά στη σκηνή του έργου της Μαρίας Τσαβδαρίδου «Μακριά Γκατζόλα». Το έργο πραγματεύεται τη ζωή και τους κοινωνικούς προβληματισμούς ενός διεμφυλικού ατόμου στη σύγχρονη επαρχία αλλά και την ανάγκη για ελευθερία και έκφραση σε όλο το φάσμα της ελληνικής επικράτειας. Ο στόχος της παράστασης είναι να αφυπνίσει το θεατή ως προς αυτούς τους προβληματισμούς με κοινό παρονομαστή την ανιδιοτελή αγάπη που ο καθένας μας αναζητά στη ζωή του.

Υπόθεση

Η ηρωίδα με αφορμή τον θάνατο του αγαπημένου της, εξιστορεί τη ζωή της σε ποικίλες φάσεις της ξεκινώντας από τα νεανικά της χρόνια στην επαρχιακή πόλη που μεγάλωσε. Μέσα από τις εμπειρίες, προσπαθεί να ξεφύγει από τα δεδομένα που την απειλούν και να πάρει τη ζωή της στα χέρια της. Αναζητά την ελευθερία, την επαγγελματική αυτονομία, τον έρωτα, την αγάπη. Η αλλαγή σηματοδοτείται στη Θεσσαλονίκη που μόνο ρόδινα δεν βρίσκει τα πράγματα.

Παράσταση

Γκάτζος= Γάιδαρος όπως τον ονομάζουν στον Έβρο εξού και η Γκατζολία Μακριά Γκατζόλα = Μακριά Γαϊδούρα Στην παράσταση θα δούμε τέσσερις ηθοποιούς, να υποδύονται την «Ευτυχία», την κεντρική ηρωίδα. Ο αγαπημένος της Ίων, νεκρός πια, δίνει και στους τέσσερις το έναυσμα να ξεδιπλώσουν όλοι μαζί τον πολύπλοκο ψυχισμό της, την ανάγκη της για ελευθερία, αναγνώριση, κάθαρση από τα στερεότυπα της κοινωνίας που μεγάλωσε, το Σουφλί του Έβρου, και την επίγνωση ότι όλοι οι άνθρωποι μοιραζόμαστε τα ίδια προβλήματα ανεξάρτητα από το φύλο ή την καταγωγή μας.

Συντελεστές: Σκηνοθεσία και Eπιμέλεια κίνησης: Βάσω Τσαβδαρίδου | Κείμενο: Μαρία Τσαβδαρίδου | Μουσική – Τραγούδι: Chris Elle | Επιμέλεια αφίσας και γραφικών: Αθανάσιος Τρίπκος | Φωτογραφία: @my.lens.eyes Άλεξ Παπαθανασίου | Βίντεο – Μοντάζ: Αστέριος Γούσιος | Ηθοποιοί επί σκηνής : Αναστασία Καραβίδα, Άγγελος Μανωλίδης, Βαγγέλης Ντιλιλίγκας, Ελένη Τζαφέρη και ο Οδυσσέας Κλήμης, Άννα Μπογιατζιάν (βίντεο). } Υπεύθυνη Επικοινωνίας: Άννα Μπογιατζιάν

Ξαφνικά Πέρσι το Καλοκαίρι | Artbox Fargani

Το αριστούργημα του Τένεσι Ουίλιαμς «ΞΑΦΝΙΚΑ ΠΕΡΣΙ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ», μετά από 7 μήνες επιτυχημένων παραστάσεων στην Αθήνα, συνεχίζει την τεράστια επιτυχία της και στη Θεσσαλονίκη παίρνοντας παράταση παραστάσεων για 1 ακόμα εβδομάδα, έως και τις 26 Μαΐου 2024! Το αινιγματικό και αυτοψυχαναλυτικό αυτό έργο του μεγάλου Αμερικάνου συγγραφέα γράφτηκε το 1958 και πρωτοπαρουσιάστηκε την ίδια χρονιά στο Μπρόντγουεϊ με τεράστια επιτυχία. Έναν χρόνο αργότερα, έγινε κινηματογραφική ταινία, με πρωταγωνιστές την Κάθριν Χέπμπορν, την Ελίζαμπεθ Τέιλορ και τον Μοντγκόμερι Κλιφτ. Η Τέιλορ βραβεύτηκε με Χρυσή Σφαίρα για την ερμηνεία της και ήταν υποψήφια για Όσκαρ Α’ Γυναικείου ρόλου, όπως και η Κάθριν Χέπμπορν. Υπόθεση Η πλούσια και αυταρχική κυρία Βέναμπλ (Φιλαρέτη Κομνηνού) λάτρευε παθολογικά τον ποιητή γιο της Σεμπάστιαν και κάθε καλοκαίρι οι δυο τους ταξίδευαν μαζί. Το περσινό όμως καλοκαίρι, για πρώτη φορά δεν τον συνόδεψε εκείνη στις διακοπές του, αλλά η νεαρή ξαδέρφη του Κάθριν (Αναστασία Παντούση) που επωμίστηκε τον ρόλο που κατείχε εκείνη μονοπωλιακά ως τότε. Εκείνο το μοιραίο καλοκαίρι όμως ο Σεμπάστιαν πέθανε κάτω από μυστηριώδεις συνθήκες. Όταν η σοκαρισμένη Κάθριν αφηγείται την πραγματικότητα γύρω από τον θάνατό του, η κυρία Βέναμπλ αρνείται να την πιστέψει και προσπαθεί να πείσει/δωροδοκήσει τον διακεκριμένο νευροχειρουργό Τζον Κούκροβιτς (Δημήτρης Τσίκλης) να την χαρακτηρίσει φρενοβλαβή και να της κάνει λοβοτομή. Ο γιατρός δείχνοντας ψυχραιμία, σύνεση και ανωτερότητα, χωρίς να επηρεάζεται από το χρηματικό δέλεαρ και τους εκβιασμούς της κυρίας Βέναμπλ, προσπαθεί να κατανοήσει τη θέση της Κάθριν. Η κοπέλα θα ακουμπήσει πάνω του και θα τον εμπιστευτεί, ενώ εκείνος θα βυθιστεί αργά μέσα στον σκιερό και μυστηριώδη κόσμο που περιβάλλει την οικογένεια Βέναμπλ. Τι συνέβη στην πραγματικότητα το περασμένο καλοκαίρι; Ποιό μυστικό κρυβόταν πίσω από τον θάνατό του που έπρεπε να παραμείνει κρυφό;

Διανομή: Kυρία Βέναμπλ: Φιλαρέτη Κομνηνού | Κάθριν: Aναστασία Παντούση | Γιατρός Τζoν Κούκροβιτς: Δημήτρης Τσίκλης | Κυρία Χόλι: Λίλλυ Μελέμε | Τζορτζ: Πάρης Λεόντιος

Συντελεστές: Συγγραφέας: Τένεσι Ουίλιαμς | Σκηνοθεσία / Δραματουργική Επιμέλεια: Λίλλυ Μελεμέ | Μετάφραση: Αντώνης Γαλέος | Πρωτότυπη Μουσική Σύνθεση: Σταύρος Γασπαράτος | Σκηνικά: Μικαέλα Λιακατά | Κοστούμια: Ειρήνη Γεωργακίλα | Φωτισμοί: Μελίνα Μάσχα | Βοηθός Σκηνοθέτη: Λίνα Οικονόμου | Βοηθός Σκηνογράφου: Ξένια Κουβέλα | Βοηθός Ενδυματολόγου: Ίριδα Μυρσίνη Σιδέρη | Φωτογραφία / Trailer: Πάτροκλος Σκαφίδας | Γραφιστική Επιμέλεια: Μάριος Γαμπιεράκης (Μαύρα Γίδια) | Διεύθυνση Παραγωγής: Ιωάννης Παντελίδης | Προβολή/Επικοινωνία: Νταίζη Λεμπέση (τηλ: 690-8502631 / email: [email protected])  | Παραγωγή: Happy Productions

Παραστάσεις: Παρασκευή: 19:00 & 21:30, Σάββατο: 18:30 & 21:00, Κυριακή: 18:30 & 21:00 | Τιμές Εισιτηρίων: Ζώνη Α: 25€, Ζώνη Β: 20€ | Διάρκεια Παράστασης: 85 λεπτά χωρίς διάλειμμα | Artbox Fargani: Αγίου Παντελεήμονος 10, Καμάρα Θεσσαλονίκης | Τηλέφωνα Επικοινωνίας: 210-0080900 & 231 020 8007 | ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ: www.more.com/theater/ksafnika-persi-to-kalokairi-thessaloniki

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα