Οι πέντε παραστάσεις του Ιουλίου στη Θεσσαλονίκη που “τρέχουν” για sold out

Οι παραστάσεις που πολλοί έχουν ήδη προμηθευτεί τα εισιτήρια τους για να είναι σίγουροι!

Γιώργος Σταυρακίδης
οι-πέντε-παραστάσεις-του-ιουλίου-στη-θ-1180651
Γιώργος Σταυρακίδης

Ο Ιούλιος είναι πλέον εδώ και η Θεσσαλονίκη περιμένει να υποδεχτεί εξαιρετικά θεάματα που θα μας παρακινήσουν να πάρουμε την παρέα μας (ή να πάμε και μόνοι μας, γιατί όχι;) και να τα απολαύσουμε.

Άλλωστε τι είναι το καλοκαίρι στην πόλη αν δεν πας μια βόλτα μέχρι τα ανοιχτά θέατρα της Θεσσαλονίκης, να δοκιμάσεις την υπομονή σου στις μεγάλες ουρές της εισόδου, να χαιρετήσεις φίλους και γνωστούς που θα συναντήσεις τυχαία εκεί, να σε χτυπήσει το αεράκι του σούρουπου (ή να λιώνεις με μία βεντάλια στο χέρι), να πάρεις μία κρύα μπύρα ή ένα νεράκι από τον πλανόδιο σερβιτόρο, να μαγευτείς από τα λόγια ενός θεατρικού κειμένου και να χειροκροτήσεις μέχρι να πονέσουν οι παλάμες σου…

Σκέψου πόσο υπέροχα φεύγεις, όταν αυτό που είδες δεν ήταν μία απλή (ή κακή) παράσταση αλλά σου άφησε κάτι μικρό ή μεγάλο στην ψυχούλα σου. Σκέψου τι ωραία είναι κάθε φορά που φεύγεις από μία παράσταση και θέλεις να τη συζητήσεις με κάποιον…

Για τέτοιες παραστάσεις θα μιλήσουμε εδώ. Παραστάσεις που περιμένουμε τον Ιούλιο στη Θεσσαλονίκη και θα κρατήσουμε μέσα μας για πάντα…

“I PAGLIACCI (Οι παλιάτσοι)” σε σκηνοθεσία Αθανάσιου Κολαλά

Στον αγαπημένο καλοκαιρινό πολιτιστικό θεσμό επιστέφει φέτος η όπερα. Συγκεκριμένα το κοινό θα έχει την ευκαιρία να δει το έργο «I Pagliacci» του Ruggero Leoncavallo στις 10,11,12 και 14 Ιουλίου, ενώ ήδη η πρώτη μέρα είναι sold out και αναμένεται σύντομα να μείνουν ελάχιστα εισιτήρια για τους πιο τυχερούς!

Πρόκειται για μια παραγωγή του Κέντρου Πολιτισμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας σε συμπαραγωγή με την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης και το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος.

Εκατό συντελεστές θα ανεβούν στην σκηνή για να ζωντανέψουν ένα από τα γνωστότερα πρώιμα έργα του ιταλικού βερισμού.

Η  ιστορία παρακολουθεί τη σχέση των πρωταγωνιστών ενός περιοδεύοντος θιάσου της Commedia del Arte. Σύμφωνα με τον αστικό μύθο βασίστηκε σε πραγματικά γεγονότα, που διαδραματίστηκαν στο Montalto της Calabria.

Μπροστά μας εκτυλίσσεται ένα ψυχολογικό παιχνίδι, με φόντο ένα ιταλικό χωριό. Ο βίαιος χαρακτήρας του Canio και η ανάγκη της Nedda να ξεφύγει προς μια πλασματική ελευθερία, μέσω της αγκαλιάς ενός άλλου άνδρα, αποτελούν ένα εκρηκτικό συνδυασμό, που πυροδοτείται από τον Tonio, ένα χαρακτήρα που βρίσκεται εκεί για να καθορίσει την εξέλιξη της ιστορίας, ωθώντας τους πρωταγωνιστές στα όρια των αντοχών τους και οδηγώντας τους σε μια παρανοϊκή βουτιά.

Στην παραγωγή του Φεστιβάλ Επταπυργίου η ιστορία μεταφέρεται στη δεκαετία του 50΄. Μια περίοδο που ακόμα υπάρχει το «χρώμα» του ιταλικού νότου, που τα απόνερα του πολέμου εξωθούν ανθρώπους, όπως η Νέντα, σε δύσκολες επιλογές επιβίωσης και που ακόμα η ενδοοικογενειακή βία και το bulling όχι απλά δεν κατακρίνονται αλλά θεωρούνται δείγματα ισχύος και δημοφιλίας. Είναι μια περίοδος για την οποία ο θεατής έχει αναφορές και ως εκ τούτου μπορεί εύκολα να κατανοήσει, να αποκωδικοποιήσει και να σηματοδοτήσει τα σκηνικά μηνύματα.

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Επταπυργίου κ. Αθανάσιος Κολαλάς, που υπογράφει τη σκηνοθεσία της παράστασης, αναφέρει: «Σήμερα, σε μια περίοδο που μαστίζεται από παραδείγματα κακοποιητικών συμπεριφορών, σε όλα ανεξαιρέτως τα κοινωνικά, οικονομικά, μορφωτικά επίπεδα, το να παρακολουθήσουμε την ιστορία μιας γυναίκας που ταλανίζεται ανάμεσα σε τρείς  νοσηρές, -ερωτικής φύσεως- σχέσεις (διαφορετικές όμως μεταξύ τους από άποψη προσέγγισης , μέσων και συμπεριφοράς), ενδεχομένως μας κάνει να αποκωδικοποιούμε και να αναγνωρίζουμε ευκολότερα ανάλογες περιπτώσεις τοξικότητας, ακόμα και αν αυτές κρύβονται πίσω από τη μάσκα του “νοιαστικού συζύγου”, του “σωτήρα εραστή” ή του “ερωτευμένου θαυμαστή”».

Υπενθυμίζεται ότι ο καλλιτεχνικός προγραμματισμός του «Φεστιβάλ Επταπυργίου 2024» στήθηκε γύρω από την γυναίκα.

«Σοκαρισμένοι από τα περιστατικά έμφυλης βίας, που αυξάνονται ολοένα, νιώσαμε με τον καλλιτεχνικό διευθυντή του φεστιβάλ Θανάση Κολαλά ότι έπρεπε φέτος να ρίξουμε τα φώτα πάνω της, να μη μείνουμε αδιάφοροι σε ό,τι συμβαίνει γύρω μας και μας αφορά. Με αυτό το σκεπτικό επιλέχθηκε και η Όπερα «Παλιάτσοι» του Λεονκαβάλλο, γιατί κατ’ ουσίαν είναι μία ιστορία ενδοοικογενειακής βίας, που έχει τραγική κατάληξη. Φέτος λέμε όχι στην έμφυλη βία, μέσα από την τέχνη και τον πολιτισμό» σημειώνει η πρόεδρος του Κέντρου Πολιτισμού Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας κυρία Άννα Μυκωνίου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτή τη χρονιά, το Φεστιβάλ έχει πάρει χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ. «Αυτό μας οδήγησε να κινηθούμε ευκολότερα και να το μετακυλήσουμε σε οικονομικότερα εισιτήρια», αναφέρει η κυρία Μυκωνίου προσθέτοντας ενδεικτικά πως τα εισιτήρια της όπερας σε όλα τα διαζώματα κοστίζουν 15 ευρώ, ενώ υπάρχουν παραγωγές του Φεστιβάλ Επταπυργίου με 5 ευρώ εισιτήριο.

Εξάλλου υπάρχει πρόβλεψη για εισιτήρια ανέργων, ατόμων άνω των 65 ετών, ΑμεΑ και φοιτητών.

Συντελεστές: Συμπαραγωγή του Κέντρου Πολιτισμού Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας με την ΚΟΘ και το ΚΘΒΕ | Μουσική διεύθυνση: Γιώργος Βράνος | Μικτή Χορωδία Θεσσαλονίκης – Διεύθυνση : Μαίρη Κωνσταντινίδου | Παιδική Χορωδία Ι.Ν. Αγίων Κυρίλλου και Μεθοδίου – Διεύθυνση : Μαρία Μελιγκοπούλου – Ελπίδα Τσάμη | Σκηνοθεσία – Σκηνικά Αθανάσιος Κολαλάς | Κοστούμια: Πένυ Ντάνη   | Χορογραφίες : Τατιάνα Παπαδοπούλου | Φωτισμοί : Σαράντος Ζουρντός

Παίζουν: Canio : Mikhael Spadaccini | Neda : Μαρία Κωστράκη | Tonio : Armando Puklavec | Peppe : Αλεξανδρος Σταυρόπουλος | Silvio : Γιώργος Ιατρού

Πληροφορίες: Φεστιβάλ Επταπυργίου | Επταπύργιο | 10,11,12 και 14 Ιουλίου | Ώρα: 21.15 | Προπώλησε σε όλα τα διαζώματα: 15€ | Μειωμένο εισιτήριο: 10€ | Η προπώληση έχει ήδη αρχίσει και γίνεται μέσω more.com https://www.more.com/music/festibal-eptapyrgiou-2024/ και στα φυσικά σημεία προπώλησης: WIND, Public, Media Markt.

“ΗΡΑΚΛΗΣ ΜΑΙΝΟΜΕΝΟΣ” σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά

Με την τραγωδία του Ευριπίδη «Ηρακλής Μαινόμενος» συνεχίζει τη μελέτη του πάνω στο Αρχαίο Δράμα, ο σκηνοθέτης Δημήτρης Καραντζάς, μετά τους υπέροχους «Πέρσες» του Αισχύλου, που παρακολουθήσαμε το 2022 (και στη Θεσσαλονίκη), ο σκηνοθέτης καταπιάνεται φέτος με μια λιγότερο δημοφιλή τραγωδία του Ευριπίδη που είχε παρουσιαστεί τελευταία φορά μάλιστα, από το Εθνικό Θέατρο, πριν 12 χρόνια, σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού!

Ο Ευριπίδης βάζει στο επίκεντρο τον Ηρακλή. Το μυθικό αυτό πρόσωπο, θα κατρακυλήσει στην πιο επώδυνη συντριβή και από ημίθεος θα γίνει μίασμα, μέσα από ένα ανελέητο παιχνίδι των Θεών. Σ’ αυτό, το πιο σκοτεινό και πιο ανθρώπινο έργο του Ποιητή, τόπος δράσης είναι η Θήβα, που βρίσκεται σε καθεστώς τυραννίας από τον Λύκο, αφότου ο Ηρακλής έφυγε για τον τελευταίο του άθλο. Ο πατέρας και η σύζυγος του Ηρακλή, εξόριστοι και μελλοθάνατοι, δεν έχουν καμία ελπίδα. Το ίδιο και ο Χορός που βρίσκεται ξαφνικά δούλος στο καθεστώς του Τυράννου Λύκου. Όταν ο Ηρακλής έρχεται από τον Άδη έχοντας καταφέρει όλους τους άθλους, ανατρέπει τον Λύκο και όλα δείχνουν ότι το τέλος τους θα είναι αίσιο. Αλλά η βούληση των Θεών – η Τυραννία του Ηρακλή – βάφει τα χέρια του ήρωα με το πιο νοσηρό αίμα. Το αίμα της γυναίκας και των παιδιών του, που θα σκοτώσει κεντρισμένος από τη μανία της Λύσσας.

Μια τιμωρία για έναν ήρωα(;), ημίθεο(;) ή απλώς έναν άνθρωπο που ξεπέρασε τον κανόνα, βγαίνοντας έξω από το ανθρώπινο και διαταράσσοντας τη δομή και τα προκαθορισμένα όρια; Μέσα από αυτή την παραβολή, με τις έντονες πολιτικές προεκτάσεις, ο Ευριπίδης φωτίζει το ανεπαρκές και “λίγο” της ανθρώπινης ύπαρξης μπροστά σε μια ανώτερη δύναμη – είτε αυτό λέγεται καθεστωτική Τυραννία, είτε Θεός – που καταρρίπτει την ανθρώπινη βούληση και την εξαφανίζει στην ανυπαρξία. Μια σφοδρή κριτική του Ευριπίδη για την απουσία Δημοκρατίας και την εγκατάλειψη των Θεών, γίνεται, παραστασιακά, μια κραυγή απόγνωσης του ανθρώπου μπροστά στην συνειδητοποίηση της αδυναμίας του.

Ένας σπουδαίος θίασος με τους Πυγμαλίωνα Δαδακαρίδη, Γιώργο Γάλλο, Στεφανία Γουλιώτη, Ηρώ Μπέζου, Άννα Καλαϊτζίδου, Γιάννη Κλίνη, Αινεία Τσαμάτη, Νίκο Μήλια, Γκαλ Ρομπίσα, Μπάμπη Γαλιατσάτο, Θανάση Ραφτόπουλο, Αντώνη Αντωνόπουλο, καθώς και τον διαπρεπή μουσικό Φώτη Σιώτα σε εξέχοντα ρόλο επί σκηνής, μας βυθίζει στην υπαρξιακή αγωνία της εμβληματικής τραγωδίας του Ευριπίδη, υπό τη σκηνοθετική καθοδήγηση του Δημήτρη Καραντζά που πρόσφατη είναι η μνήμη στη Θεσσαλονίκη από την σπουδαία παράσταση που προσέφερε στο κοινό της πόλης με τον “Καλό άνθρωπο του Σετσουάν” στο Βασιλικό Θέατρο

Στη Θεσσαλονίκη, στο Θέατρο Δάσους, θα δούμε τον “Ηρακλή Μαινόμενο” την Κυριακή 14, την Δευτέρα 15 και την Τρίτη 16 Ιουλίου στις 21.30

Πληροφορίες: Ηρακλής Μαινόμενος του Ευριπίδη | Κυριακή 14, την Δευτέρα 15 και την Τρίτη 16 Ιουλίου | Θέατρο Δάσους Θεσσαλονίκη (Δάσος Σέιχ Σου, Θεσσαλονίκη) | Ώρα: 21.30 | Τηλ: 231 520 0200 / Εισιτήρια-Τιμή εισιτηρίων: από 20€ – 23€ / Προπώληση: more.com

“ΟΡΕΣΤΕΙΑ” σε σκηνοθεσία του Θεόδωρου Τερζόπουλου 

Το Εθνικό Θέατρο συνεργάζεται για πρώτη φορά με τον διεθνώς καταξιωμένο Έλληνα σκηνοθέτη και δάσκαλο Θεόδωρο Τερζόπουλο, που σκηνοθετεί την Ορέστεια του Αισχύλου, τη μοναδική σωζόμενη τριλογία αρχαίου δράματος και τελευταίο σωζόμενο έργο του συγγραφέα (δύο μόλις χρόνια πριν από τον θάνατό του), σε μία ενιαία παράσταση.

Ένα ανεπανάληπτο πολιτιστικό γεγονός, μια εμβληματική παράσταση διανοητικού και φιλοσοφικού βάθους, που έρχεται να διευρύνει τα όρια της τέχνης.

Η Ορέστεια διδάχθηκε στην Αθήνα, στα Εν Άστει Διονύσια το 458 π.Χ., μια χρονιά με μεγάλες εντάσεις μεταξύ των Ολιγαρχικών και των Δημοκρατικών αποτυπώνοντας τους πολιτικούς, ιστορικούς και κοινωνικούς κραδασμούς της εποχής και τις βίαιες αναταραχές. Ανάμεσα στους λόγους των εντάσεων ήταν και οι μεταρρυθμίσεις του δημοκρατικού Εφιάλτη, που αφορούσαν τη λειτουργία και τη δομή του Αρείου Πάγου. Και ενώ η Αθήνα στο εσωτερικό βρισκόταν σε μεταβατική περίοδο, ακολουθούσε μια εξαιρετικά τολμηρή πολιτική ως προς τις άλλες πόλεις, και την ίδια εποχή συμμάχησε με το Άργος που είχε αποσκιρτήσει από την Πελοποννησιακή Συμμαχία. Η επιρροή και των δύο αυτών ιστορικών γεγονότων είναι ορατή στην Ορέστεια.

Ο συγγραφέας αντλεί το υλικό του από τον μύθο των Ατρειδών και τη φοβερή κατάρα του γένους τους. Έπειτα από δέκα χρόνια πολέμου το Παλάτι των Μυκηνών ετοιμάζεται να υποδεχτεί τον βασιλιά του, τον Αγαμέμνονα, ως θριαμβευτή στρατηγό όλων των Ελλήνων. Η άφιξή του όμως από την Τροία σημαίνει και τον θάνατό του από το χέρι της γυναίκας του Κλυταιμνήστρας με την υποστήριξη του Αιγίσθου. Στις Χοηφόρους η επιστροφή του Ορέστη θα φέρει την πολυπόθητη για την Ηλέκτρα εκδίκηση. Ο Χορός χαίρεται για τη λύτρωση του βασιλικού οίκου και ο Ορέστης ετοιμάζεται να καταφύγει ικέτης στους Δελφούς για να ζητήσει την προστασία του Απόλλωνα ενώ οι Ερινύες έρχονται να τον κυνηγήσουν. Οι Ευμενίδες βασίζονται στη δημιουργική εξιστόρηση κάποιων αττικών λατρευτικών μύθων για την καταφυγή του Ορέστη στην Αθήνα και για τη δίκη του από τους θεούς του Ολύμπου. Η αισχύλεια πλοκή εμπλουτίζεται από την ίδρυση του Αρείου Πάγου με πρωτοβουλία της Αθηνάς και τη σύνδεση αυτού του δικαστηρίου με τη λύση της κατάρας. Η ισορροπία και η συμφιλίωση έρχονται να κλείσουν τον κύκλο του αίματος και της εκδίκησης.

Έργο εκπληκτικής ωριμότητας, άρτιας αισθητικής, διανοητικού βάθους και πλήθους φιλοσοφικών αναζητήσεων, έργο που διευρύνει τα όρια της τέχνης και που υπερασπίζεται με τόλμη ένα δημοκρατικό πολίτευμα.

Η Ορέστεια έχει παρουσιαστεί από το Εθνικό Θέατρο στην Επίδαυρο πέντε φορές μέχρι σήμερα: το 1954 και το 1959 σε σκηνοθεσία Δημήτρη Ροντήρη, το 1972 σε σκηνοθεσία Τάκη Μουζενίδη, το 2001 σε σκηνοθεσία Γιάννη Κόκκου και το 2019 με τρεις σκηνοθέτριες (Ιώ Βουλγαράκη, Λίλλυ Μελεμέ, Γεωργία Μαυραγάνη), που ανέλαβαν μια τραγωδία η καθεμία, στην πρώτη τους δοκιμή στην Επίδαυρο.

Συντελεστές: Μετάφραση: Ελένη Βαροπούλου Σκηνοθεσία – Δραματουργική επεξεργασία: Θεόδωρος Τερζόπουλος Συνεργάτης σκηνοθέτης: Σάββας Στρούμπος Σκηνικά – Κοστούμια – Φωτισμοί: Θεόδωρος Τερζόπουλος Πρωτότυπη μουσική σύνθεση: Παναγιώτης Βελιανίτης Σύμβουλος δραματολόγος: Μαρία Σικιτάνο Δραματολόγος παράστασης: Ειρήνη Μουντράκη Βοηθός σκηνοθέτη: Θεοδώρα Πατητή Συνεργάτης σκηνογράφου: Σωκράτης Παπαδόπουλος Συνεργάτιδα ενδυματολόγου: Παναγιώτα Κοκκορού Συνεργάτης φωτιστή: Κωνσταντίνος Μπεθάνης Καλλιτεχνική συνεργάτιδα: Μαρία Βογιατζή

Παίζουν: Έβελυν Ασουάντ (Κασσάνδρα), Τάσος Δήμας (Φύλακας/Προπομπός), Κωνσταντίνος Ζωγράφος (Πυλάδης), Έλλη Ιγγλίζ (Τροφός), Κώστας Κοντογεωργόπουλος (Ορέστης), Δαυίδ Μαλτέζε (Αίγισθος), Άννα Μαρκά Μπονισέλ (Προφήτις), Νίκος Ντάσης (Απόλλων), Ντίνος Παπαγεωργίου (Κήρυκας), Αγλαΐα Παππά (Αθηνά), Σάββας Στρούμπος (Αγαμέμνων), Αλέξανδρος Τούντας (Οικέτης), Νιόβη Χαραλάμπους (Ηλέκτρα), Σοφία Χιλλ (Κλυταιμνήστρα/Το Είδωλον της Κλυταιμνήστρας)

Χορός: Μπάμπης Αλεφάντης, Ναταλία Γεωργοσοπούλου, Κατερίνα Δημάτη, Κωνσταντίνος Ζωγράφος, Πύρρος Θεοφανόπουλος, Έλλη Ιγγλίζ, Βασιλίνα Κατερίνη, Θάνος Μαγκλάρας, Ελπινίκη Μαραπίδη, Άννα Μαρκά Μπονισέλ, Λυγερή Μητροπούλου, Ρόζυ Μονάκη, Ασπασία Μπατατόλη, Νίκος Ντάσης, Βαγγέλης Παπαγιαννόπουλος, Σταύρος Παπαδόπουλος, Μυρτώ Ροζάκη, Γιάννης Σανιδάς, Αλέξανδρος Τούντας, Κατερίνα Χιλλ, Μιχάλης Ψαλίδας

Πληροφορίες: Φεστιβάλ Δάσους 2024 | Η «Ορέστεια» του Αισχύλου στη Θεσσαλονίκη από το Εθνικό Θέατρο | Θέατρο Δάσους, Θεσσαλονίκη | Παρασκευή 19 Ιουλίου 2024 | Πληροφορίες για Εισιτήρια-Τιμές εισιτηρίων-Κρατήσεις: Τηλ.2315 200 200/ Προπώληση Εισιτηρίων: Ταμεία ΚΘΒΕ – ntng.gr – more.com (όταν ξεκινήσει) – 11876

“ΑΜΛΕΤ” σε σκηνοθεσία Θέμη Μουμουλίδη

Τον ΑΜΛΕΤ, το κορυφαίο έργο του Ουίλιαμ Σαίξπηρ, παρουσιάζει η ΕΠΟΧΗ ΤΕΧΝΗΣ το καλοκαίρι του 2024 και φτάνει μέχρι τη Θεσσαλονίκη την Δευτέρα 22 και την Τρίτη 23 Ιουλίου στο Θέατρο Δάσους.

Με τον Άμλετ, ο Σαίξπηρ καταθέτει στο παγκόσμιο θέατρο ένα έργο μνημειώδες που, αιώνες τώρα, έχει δημιουργήσει τη δική του μυθολογία. Μια κατάδυση στην ουσία του ανθρώπου και ταυτόχρονα ένα requiem στη σκοτεινή πλευρά του. Μέσα από τον Άμλετ, ο Σαίξπηρ μας περιγράφει την εποχή του, που είναι και δική μας εποχή. Ένα κείμενο υπερχρονικό και βαθιά πολιτικό.

Ο Θέμης Μουμουλίδης, επιχειρεί μια σύγχρονη σκηνική ανάγνωση του έργου, με μια ομάδα σημαντικώνηθοποιών, με επικεφαλής τον Αναστάση Ροϊλό στον ρόλο του Άμλετ.

Με όχημα την μεγαλειώδη ποιητική μετάφραση του Γιώργου Χειμωνά, η παράσταση παρακολουθεί το «γκρέμισμα» ενός κόσμου, ανίκανου να υπακούσει σε κανόνες και ηθική. Ένας κόσμος σκοτεινός, αδίστακτος, όπου η φιλία αλλά και οι σχέσεις αίματος δεν σημαίνουν τίποτε. Ένας «ετοιμόρροπος» κόσμος σκοπιμοτήτων και ιδιοτέλειας: η χώρα αυτή ονομάζεται Κτηνωδία. Ο Άμλετ γνωρίζει εξαρχής ότι αυτός ο κόσμος είναι σάπιος και πρέπει να καταστραφεί: καμιά χρήση του κόσμου δεν είναι καλή. Να βουλιάξει! Σε όλη τη διαδρομή του έργου, ο Άμλετ-Σαίξπηρ, με μοναδικό όπλο τη θεατρική μηχανή, δεν σταματά να αποκαλύπτεικαι να καταγγέλλει. Ο Σαίξπηρ αναθέτει στον Άμλετ να «στήσει» μια παράσταση μέσα στην παράσταση, ώστε θεατές και πρωταγωνιστές της τραγωδίας να μπορούν μέσα από τον μεγεθυντικό φακό της σκηνής, να βιώσουν το μέγεθος της παρακμής, την οποία είναι νομοτελειακά αδύνατον να αποφύγεις. Γιατί ο κόσμος του υποδείγματος είναι ήδη νεκρός…

Συντελεστές: Μετάφραση ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ | Επεξεργασία κειμένου- Σκηνοθεσία ΘΕΜΗΣ ΜΟΥΜΟΥΛΙΔΗΣ | Μουσική ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΑΣΠΑΡΑΤΟΣ | Σκηνικό ΜΙΚΑΕΛΑ ΛΙΑΚΑΤΑ | Κοστούμια ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΥΡΜΑ | Κινησιολογική επεξεργασία ΠΑΤΡΙΣΙΑ ΑΠΕΡΓΗ | Φωτισμοί ΝΙΚΟΣ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ | Σπαθογραφίες ΑΝΑΣΤΑΣΗΣ ΡΟΪΛΟΣ | Βοηθός σκηνοθέτη ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΛΙΑΠΟΠΟΥΛΟΥ | Φωτογραφίες ΕΛΙΝΑ ΓΙΟΥΝΑΝΛΗ | ArtworkΘΩΜΑΣ ΠΑΛΥΒΟΣ | Παραγωγή: ΕΠΟΧΗ ΤΕΧΝΗΣ

Τους ρόλους ερμηνεύουν: ΑΝΑΣΤΑΣΗΣ ΡΟΪΛΟΣ | ΙΩΑΝΝΑ ΠΑΠΠΑ| ΜΙΧΑΛΗΣ ΣΥΡΙΟΠΟΥΛΟΣ | ΘΟΔΩΡΗΣ ΣΚΥΦΤΟΥΛΗΣ |ΘΑΝΑΣΗΣ ΔΟΒΡΗΣ || ΜΑΡΟΥΣΚΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ | ΤΖΕΝΗ ΚΑΖΑΚΟΥ | ΑΡΗΣ ΝΙΝΙΚΑΣ | ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΠΟΥΛΟΣ

Πληροφορίες: Θέατρο Δάσους | Δευτέρα 22 και Τρίτη 23 Ιουλίου 2024 | Προπώληση:more.com | ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ με τιμές προσφοράς για περιορισμένο αριθμό εισιτηρίων από 12€ | Τιμές εισιτηρίων:17, 18 , 20, 22 € | Ώρα έναρξης: 21:30

«ΑΙΑΣ» σε σκηνοθεσία Γιώργου Νανούρη

Ο Αίας του Σοφοκλή, έτσι όπως δημιούργησε και σκηνοθέτησε ο Γιώργος Νανούρης επιστρέφει στις θεατρικές σκηνές αυτό το καλοκαίρι και, στη Θεσσαλονίκη, στο θέατρο Δάσους τον Ιούλιο για μία βραδιά με πρωταγωνιστή τον υπέροχο Μιχάλη Σαράντη και επί σκηνής τον ζωγράφο Απόστολος Χαντζαράς που μας βάζει στο δικό του σύμπαν.

Στην παράσταση, η τέχνη του θεάτρου συναντιέται με αυτήν της ζωγραφικής. Ο Μιχάλης Σαράντης ερμηνεύει συγκλονιστικά και τους εννιά ρόλους της τραγωδίας, ενώ ο Απόστολος Χαντζαράς συνομιλεί μαζί του ζωγραφίζοντας, μπροστά στα μάτια των θεατών. Για όποιον την είδε ήδη, αλλά και όσους τη δουν αυτό το καλοκαίρι, η παράσταση είναι μία ξεχωριστή εμπειρία δια χειρός Γιώργου Νανούρη που ξέρει πάντα να συγκινεί το κοινό με τις δουλειές του.

Ο Αίαντας, ο μεγαλύτερος πολεμιστής στο στρατόπεδο των Ελλήνων, δικαιούται τα όπλα του Αχιλλέα μετά το θάνατο του. Όταν αυτά με δολοπλοκία καταλήγουν στον Οδυσσέα, αποφασίζει να εκδικηθεί. Γίνεται όμως έρμαιο της θεάς Αθηνάς και περίγελος του στρατεύματος των Αργείων. Ατιμασμένος και απεγνωσμένος, αυτοκτονεί.

Η σκηνογραφία και οι φωτισμοί του “Αίαντα” είναι σε επιμέλεια του σκηνοθέτη. Τη μετάφραση έχει κάνει ο ποιητής Νίκος A. Παναγιωτόπουλος.

Ο Μιχάλης Σαράντης, ηθοποιός με τεράστιο σκηνικό εκτόπισμα, εισχωρεί στην ουσία του έργου και αποδεικνύει πόσο σπουδαίος ερμηνευτής είναι υποδυόμενος όλους τους ρόλους του έργου. Είναι εντυπωσιακή η ευχέρεια και η ακρίβεια με την οποία κινείται, και διαχειρίζεται τη φωνή του, σαν ένα παλλόμενο και δονούμενο σώμα. Κάθε κίνηση του είναι φορτισμένη με ηλεκτρισμένη ενέργεια.

Στη Θεσσαλονίκη, στο Θέατρο Δάσους, θα δούμε την παράσταση την Δευτέρα 29 Ιουλίου στο Θέατρο Δάσους

Πληροφορίες: «Αίας» του Σοφοκλή | Δευτέρα 29 Ιουλίου | Ώρα: 21.30 | Θέατρο Δάσους Θεσσαλονίκη (Δάσος Σέιχ Σου, Θεσσαλονίκη) | Εισιτήρια-Τιμές εισιτηρίων: από 15€ -20€ / Προπώληση: more.com ταμεία ΚΘΒΕ

#TAGS
Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα