οι-θεατρικές-παραστάσεις-της-θεσσαλο-1145083

Θέατρο

Οι θεατρικές παραστάσεις της Θεσσαλονίκης που δεν θα γίνουν την Πρωτομαγιά

Τέσσερις παραστάσεις που δε θα ανέβουν την πρώτη του μήνα

Γιώργος Σταυρακίδης
Γιώργος Σταυρακίδης

Απεργιακές κινητοποιήσεις σε όλη τη χώρα διοργανώνουν συνδικαλιστικές οργανώσεις, πρωτοβάθμια σωματεία, Ομοσπονδίες, Εργατικά Κέντρα και Συνομοσπονδίες για την εργατική Πρωτομαγιά την Πέμπτη (01/05), ενώ στη Θεσσαλονίκη εκείνη τη μέρα δεν θα έχει στους δρόμους της πόλης ούτε λεωφορεία του ΟΑΣΘ όπως ανακοινώθηκε.

Την  Πρωτομαγιά όμως, θα υπάρχουν και θεατρικές παραστάσεις που δεν θα γίνουν λόγω της ημέρας, ενώ άλλες θα πραγματοποιηθούν κανονικά.

Για να μη βρεθεί κάποιος μπροστά σε μία… κλειδωμένη πόρτα, πάμε μαζί να δούμε ποιες παραστάσεις δεν θα γίνουν την Πέμπτη

18/9 | Θέατρο Αυλαία

Μετά το απόλυτο sold out και τη θερμή υποδοχή του κοινού, ο συγκλονιστικός θεατρικός μονόλογος «18/9» με τη Δώρα Χρυσικού ανεβαίνει ξανά στη σκηνή του Θεάτρου Αυλαία. Η παράσταση επαναλαμβάνεται για πέντε μοναδικές παραστάσεις από 30 Απριλίου έως 4 Μαΐου, δίνοντας την ευκαιρία σε όλους όσοι δεν πρόλαβαν να την παρακολουθήσουν να ζήσουν αυτή την καταιγιστική εμπειρία, ωστόσο η παράσταση της 1ης Μαίου τελικά – όπως αναγράφεται και στην ηλεκτρονική προπώληση – δεν θα γίνει λόγω της εργατικής Πρωτομαγιάς.

Το «18/9» είναι ένας μονόλογος αγωνίας και αγώνα. Στο επίκεντρο βρίσκεται η εγκληματική δράση της Χρυσής Αυγής, η δολοφονία του Παύλου Φύσσα και η εμβληματική δίκη για τη ναζιστική οργάνωση. Στοιχεία από αληθινές μαρτυρίες και πραγματικά περιστατικά μπλέκονται μέσα από τη μυθοπλασία με το κοινωνικό ψυχογράφημα ενός κοριτσιού που υπήρξε αυτόπτης μάρτυρας σ’ ένα ακροδεξιό έγκλημα με αποτέλεσμα να αλλάξει η ζωή της και να βρεθεί μπροστά σε αδυσώπητα διλήμματα.

Η ηρωίδα στο «18/9» δεν είναι αήττητη, ατρόμητη, γυαλιστερή ηρωίδα. Είναι διάφανη και εύθραυστη. Μπορούμε να δούμε όλες τις πληγές της. Είναι δικός μας άνθρωπος, γειτόνισσα, φίλη, αδελφή που παλεύει με τους φόβους της, τώρα, λίγες ώρες πριν από την κατάθεσή της στην δίκη για τα εγκλήματα της Χρυσής Αυγής.

Ταυτότητα παράστασης: Ιδέα: Δώρα Χρυσικού | Κείμενο: Μαρία Λούκα, Κοραής Δαμάτης | Συμμετοχή στην α’ γραφή του δικαστικού κειμένου: Χρύσα Λύκου | Σκηνοθεσία-δραματουργική επεξεργασία: Κοραής Δαμάτης | Δημιουργία σκηνικού χώρου: Αρετή Μουστάκα Κοστούμια: Βασιλική Σύρμα | Βίντεο παράστασης: Πηγή Δημητρακοπούλου | Μουσική επιμέλεια: Παύλος Ιωάννου | Σχεδιασμός φωτισμών: Νίκος Βλασσόπουλος | Εκφώνηση δελτίου ειδήσεων: Νατάσα Γιάμαλη | Φωνή μητέρας: Ασπασία Κράλλη | Φωτογραφίες: Μάριος Λώλος – Αλέξανδρος Κατσής | Γραφιστική Επιμέλεια & Trailer : Mαύρα Γίδια | Γραφείο Τύπου & Επικοινωνία: Ευαγγελία Σκρομπόλα | Social Media : Social Wave Ath

Ερμηνεύει η Δώρα Χρυσικού

*Στο Θέατρο Αυλαία, για 5 μοναδικές παραστάσεις, 30 Απριλίου – 4 Μαΐου 2025 | Εισιτήρια: Γενική είσοδος: 18 ευρώ – Μειωμένο: 16 ευρώ | Διάρκεια : 70 λεπτά ( χωρίς διάλειμμα) | Προπώληση: https://www.ticketservices.gr/event/theatro-avlaia-18-9/?lang=el

Έγκλημα και τιμωρία | Μονή Λαζαριστών

«Έγκλημα και τιμωρία», μια παράσταση, βασισμένη στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Φιόντορ Ντοστογιέφσκι, παρουσιάζεται σε πρωτότυπη θεατρική μεταφορά Θανάση Τριαρίδη και σε σκηνοθεσία της Νικαίτης Κοντούρη στη Μονή Λαζαριστών (Σκηνή Σωκράτης Καραντινός) και αυτή η εβδομάδα είναι η τελευταία της, με την Πέμπτη που κανονικά είναι μέρα παραστάσεων για τις παραγωγές του Κρατικού Θεάτρου, να μην έχει τελικά παράσταση λόγω της μέρας.

Ένα νεαρός φοιτητής της Νομικής και επίδοξος συγγραφέας, στην Αγία Πετρούπολη του 1865, ο Ροντιόν Ρασκόλνικωφ, δολοφονεί με μπαλτά την γριά τοκογλύφο Αλιόνα Ιβάνοβνα – λογαριάζοντας την ως “μία ψείρα” που πρέπει να εξαληφθεί από την ηθικό ορίζοντα της ανθρωπότητας. Καθώς δεν υπάρχουν στοιχεία για την ενοχή του ο αστυνόμος Πορφύριος Πέτροβιτς προσπαθεί να τον πιέσει ψυχολογικά ώστε να οδηγηθεί στην ομολογία. Η Σόνια, η Διάφανη Πόρνη, έρχεται να αγαπήσει τον εφιάλτη του Ροντιόν – για να τον πάρει μέσα της και να τον μετασχηματίσει σε αγάπη. Ο Αρκάντι Σβιντριγκάιλοφ ενσαρκώνει το κυνικό κακό που κατισχύει, η Ντούνια, η αδελφή του Ρόντια, θύμα του Αρκάντι, ανασυστήνει την θυσιαστική αγάπη. Πού βρίσκεται η φύση των ανθρώπων – στον αρχέγονο φόνο ή στην επινοημένη ηθική; Υπάρχει Θεός ή όλα επιτρέπονται; Γιατί ο Ροντιόν βλέπει στο όνειρό του τους θαλάμους αερίων του Άουσβιτς; Γιατί οι άντρες σκοτώνουν και οι γυναίκες σώζουν; Και με ποια διαδρομή η Πουλχερία Ρασκολνίκοβα, η μητέρα του Ροντιόν, δίνει μια προσωπική διέξοδο στην ανθρώπινη τραγωδία που απλώνεται δίχως όρια στην συνθήκη της νεωτερικότητας;

Στην θεατρική μεταφορά του Θανάση Τριαρίδη η δράση συναιρείται σε οχτώ πρόσωπα – ενώ στην σκηνή βρίσκεται και ο ίδιος ο Ντοστογιέφσκι ως ένας από τους πρωταγωνιστές του εφιαλτικού σύμπαντος. Μέσα στο έργο ανακαλείται προφανώς ο Άμλετ (ως συνδεόμενο όριο με τον Ρασκόλνικωφ), η Κόλαση του Δάντη, ο Νίτσε, ο Φρόιντ και ο Κάφκα (που ορίζουν την εποχή του Χάους – συνεπώς και καθε σύγχρονη ανάγνωση του κόσμου πριν από αυτήν). Ενώ στον τρόπο που η Πουλχερία γίνεται δραματουργικά το πρόσωπο-κλειδί του έργου προφανώς αντανακλάται ο αυτοθυσιαστικός ενσυναισθητικός κόσμος του Αντρέι Ταρκόφσκι.

Τέλος, στα όνειρα του Ρασκόλνικωφ και της Σόνιας γίνεται η σύνδεση που χαρακτηρίζει όλη την δραματουργία του Τριαρίδη: Οι Θάλαμοι Αερίων του Άουσβιτς εισβάλλουν κυρίαρχοι, ως διαρκής εφιάλτης του μέλλοντος. Σύμφωνα με την πάγια θέση του Τριαρίδη μετά το Άουσβιτς, δεν μπορεί υπάρξουν οι μεγάλες καταστατικές αφηγήσεις της ανθρωπότητας δίχως να το συμπεριλάβουν στο πλέγμα τους – χωρίς να προσπαθήσουν να το δούνε και να το μετρήσουν, γύρω και μέσα τους.

Συντελεστές: Πρωτότυπη Θεατρική Μεταφορά: Θανάσης Τριαρίδης | Σκηνοθεσία: Νικαίτη Κοντούρη | Συνεργάτης Σκηνοθέτης: Γιάννης Παρασκευόπουλος | Κοστούμια- Σκηνικά: Ευαγγελία Κιρκινέ | Μουσική: Μάνος Μυλωνάκης | Τραγούδι παράστασης: Γιάννης Αγγελάκας | Χορογραφία: Τάσος Παπαδόπουλος | Φωτισμοί: Μελίνα Μάσχα | Βοηθός σκηνογράφου- ενδυματολόγου: Σόνια Καϊτατζή | Οργάνωση παραγωγής: Αθανασία Ανδρώνη | Φωτογραφίες: Mike Rafail (That Long Black Cloud)

Διανομή: Δημήτρης -Τάρικ Ελ Φλάιτι (Ρασκόλνικωφ), Ελίζα Χαραλαμπογιάννη (Σόνια), Φανή Καλογήρου Βαλτή (Ντούνια), Χρίστος Στυλιανού (Πορφύριος), Στέλιος Καλαϊτζής (Σβιντριγκάιλοφ, Δημήτρης Φουρλής (Ντοστογιέφσκι), Δημήτρης Καυκάς (Ντιμίτρι Ραζουμίχιν), Έφη Σταμούλη (Πουλχερία)

Φίλοι, Πόρνες, Κατάδικοι, Θαμώνες Ταβέρνας, Κλώνοι των Ηρωίδων και των Ηρώων: Λίλη Αδρασκέλα, Αγγελική Κιντώνη, Νίκος Κουσούλης, Εύη Κουταλιανού, Τίτος Μακρυγιάννης, Φαμπρίτσιο Μούτσο, Χριστίνα Μπακαστάθη, Γιάννης Παρασκευόπουλος, Μαρία Νεφέλη Παρασκευοπούλου, Νίκος Τσολερίδης, Στέλιος Χρυσαφίδης

«Έγκλημα και τιμωρία» | Βασισμένο στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Φιόντορ Ντοστογιέφσκι | Πρωτότυπη Θεατρική Μεταφορά: Θανάσης Τριαρίδης | Σκηνοθεσία: Νικαίτη Κοντούρη | Ώρες παραστάσεων: Τετάρτη: 19:00 – Παρασκευή: 21:00 – Σάββατο: 18.00 & 21.00 – Κυριακή: 19:00 – Τελευταία εβδομάδα

Θελεστίνα | Βασιλικό Θέατρο

Τα ίδια ισχύουν και για την «Θελεστίνα» του Φερνάντο ντε Ρόχας που επίσης διανύει την τελευταία της εβδομάδα, σε απόδοση κειμένου και σκηνοθεσία του Καλλιτεχνικού Διευθυντή του ΚΘΒΕ, Αστέριου Πελτέκη, στο Βασιλικό Θέατρο. Όπως όλες οι παραγωγές του ΚΘΒΕ την Πρωτομαγιά δεν θα πραγματοποιηθεί παράσταση.

Ο ερωτευμένος νεαρός ιππότης Καλίστο, αδυνατώντας να διαχειριστεί την απόρριψη της αγαπημένης του Μελιβέας, δέχεται τη συμβουλή του υπηρέτη του Σεμπρόνιο και ζητάει βοήθεια από τη Θελεστίνα, μια δαιμόνια προξενήτρα, πρώην ιερόδουλη και νυν προαγωγό, η οποία κατέχει τα μυστικά του έρωτα και δίνει λύσεις στα προβλήματα, έναντι αμοιβής, με αλχημείεςφγ και μαγικά βότανα. Η Θελεστίνα, βάζει το σχέδιο της σε εφαρμογή, ώστε το νεαρό ζευγάρι να ερωτευθεί με πάθος. Πανούργα, χειριστική και εξαιρετικά ικανή στο να καταλαβαίνει τους ανθρώπους και να εκμεταλλεύεται τις αδυναμίες τους, χρησιμοποιεί ανορθόδοξους τρόπους, μηχανορραφίες και «ραφές» παντός τύπου που εκχυδαΐζουν τον αγνό «πλατωνικό» έρωτα και εμπλέκουν τους ήρωες σε απρόβλεπτες περιπέτειες… Ποια θα είναι η είναι η κατάληξη του δυνατού αυτού έρωτα, που μέσα από αλχημείες και εξαπατήσεις, πυροδοτεί μια σειρά θανάσιμων αμαρτημάτων, όπως η λαγνεία και η απληστία, σε μια κοινωνία γεμάτη δεισιδαιμονίες, στην Ισπανία του 15ου αιώνα;

Συντελεστές: Απόδοση κειμένου – Σκηνοθεσία: Αστέριος Πελτέκης | Μουσική: Στέφανος Κορκολής | Εικαστική σύνθεση και εγκατάσταση: Φρόσω Λύτρα | Κοστούμια: Νίκος Χαρλαύτης | Φωτισμοί: Στέλιος Τζολόπουλος | Συνεργάτις σκηνογράφος – ενδυματολόγος: Δανάη Πανά | Επιμέλεια κίνησης: Αναστασία Κελέση | Βοηθός σκηνοθέτη: Εύη Σαρμή | Οργάνωση Παραγωγής: Φιλοθέη Ελευθεριάδου | Φωτογραφίες: Mike Rafail | That long black cloud

Διανομή: Ζωή Ευθυμίου (Νεαρή Θελεστίνα/Β΄Θελεστίνα/Περαστική), Γιώργος Κολοβός (Καλίστο), Θάνος Κοντογιώργης (Σεμπρόνιο/Τριστάν/Περαστικός), Ελισάβετ Κωνσταντινίδου (Θελεστίνα), Χριστίνα Κωνσταντινίδου (Αλίσα/Πόρνη/ Γ΄Θελεστίνα/Περαστική/ σε διπλή διανομή), Τατιάνα Μελίδου (Μελιβέα), Δημήτρης Μορφακίδης (Πάρμενο/ Σόσια/Περαστικός), Αλεξάνδρα Παλαιολόγου (Αρεούσα/ Περαστική), Χρύσα Ρώπα (Ελίσια), Μίλτος Σαμαράς (Θεντούριο/Περαστικός), Εύη Σαρμή (Λουκρέθια), Ελευθερία Τέτουλα (Αλίσα/ Πόρνη/ Γ΄Θελεστίνα/Περαστική/ σε διπλή διανομή), Ταξιάρχης Χάνος (Πλεμπέριο/ Περαστικός)

Χορεύτρια: Έρωτας/ Πόρνη/ Περαστική: Αναστασία Κελέση

*Βασιλικό Θέατρο (Πλατεία Λευκού Πύργου) | Ώρες παραστάσεων: Τετάρτη: 19:00 – Παρασκευή- Σάββατο: 21:00 – Κυριακή: 19:00 | Προπώληση: ntng.gr |more.com | 11876 | Πληροφορίες – κρατήσεις στο Τ. 2315 200 200 και στα εκδοτήρια του ΚΘΒΕ

Όταν χαμήλωσε ο ουρανός | Μονή Λαζαριστών (μικρό θέατρο)

Τα ίδια ισχύουν και για το «Όταν χαμήλωσε ο ουρανός», του βραβευμένου με 4 Κρατικά Βραβεία του ΥΠ.ΠΟ, Μιχαήλ Άνθη, σε σκηνοθεσία Γιώργου Κιουρτσίδη, στο Μικρό Θέατρο Μονής Λαζαριστών όπου διανύοντας κι αυό την τελευταία του εβδομάδα, δεν θα πραγματοποιήσει παράσταση την Πρωτομαγιά.

Στα ερείπια ενός βομβαρδισμένου σπιτιού στην Γάζα, εγκλωβίζονται ένας Ισραηλινός λοχαγός κι ένας Παλαιστίνιος δάσκαλος. Οι δύο άντρες, ακίνητοι, θαμμένοι ζωντανοί, καταπλακωμένοι από ξύλα και πέτρες, μάταια προσπαθούν να απελευθερωθούν. Με σπαρακτικές κραυγές αναζητούν ένα σημείο ζωής των δικών τους ανθρώπων. Μετά τις εκατέρωθεν κατηγορίες για τις ευθύνες ενός πολέμου που μαίνεται χρόνια, η συνειδητοποίηση ότι το τέλος πλησιάζει, μαλακώνει την καρδιά τους. Υποχρεωμένοι να ζήσουν λεπτό προς λεπτό έναν βασανιστικό θάνατο λόγω του οξυγόνου που λιγοστεύει, δεν έχουν άλλη επιλογή απ’ το να αναμετρηθούν με τα πιστεύω τους που τους έφεραν μέχρι εδώ. Ο πραγματικός «άλλος» είναι πλέον ο εαυτός τους. Με αυτόν θα κάνουν απολογισμό. Οι επιλογές που έκαναν, τώρα βαραίνουν αλλιώς. Βλέπουν, συνειδητοποιούν τις πραγματικές τους διαστάσεις. Φανερές και κρυφές πλευρές της ζωής τους φωτίζονται απ’ το σκοτάδι της απόγνωσης. Κι όσο κι αν ο πόλεμος μέσα τους αντιστέκεται ακόμα και επιμένει, αναπόφευκτα έρχονται κοντά. Όταν δε μέσα απ’ τα ερείπια προβάλλει το χέρι τής επίσης εγκλωβισμένης γυναίκας του Παλαιστίνιου, ο πόλεμος των δύο κόσμων στο πρόσωπο των δύο αντρών «τελειώνει» με ένα συγκλονιστικό φινάλε.

Συντελεστές: Σκηνοθεσία: Γιώργος Κιουρτσίδης, Σκηνικά / Κοστούμια: Άννα Μαρία Αγγελίδου Μουσική- Σχεδιασμός Ήχων: Ανδρέας – Άγγελος Καρανικόλας, Φωτισμοί: Γιάννης Τούμπας, Βοηθός σκηνοθέτη: : Ανδρέας – Άγγελος Καρανικόλας, Οργάνωση παραγωγής: Μαριλύ Βεντούρη, Φωτογραφίες: Mike Rafail | That long black cloud

Διανομή: Μάρα Μαλγαρινού, Νίκος Νικολάου, Δημήτρης Σιακάρας

*«Όταν χαμήλωσε ο ουρανός» του Μιχαήλ Άνθη | Μικρό Θέατρο Μονής Λαζαριστών | Ώρες και μέρες παραστάσεων: Τετάρτη: 19:00 – Παρασκευή: 21:00 – Σάββατο: 18.00 & 21.00 – Κυριακή: 19:00

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα