Όσα έρχονται στο θέατρο αυτό το φθινόπωρο
Όλες οι βεβαιωμένες παραστάσεις που αποτελούν τα φετινά θεατρικά στοιχήματα, μέχρι την Πρωτοχρονιά, για να επιλέξετε τι θα βάλετε στην ατζέντα σας.
Η θεατρική χρονιά στη Θεσσαλονίκη ξεκινά λίγο πιο αισιόδοξα από πέρσι με το άνοιγμα μιας ιστορικής σκηνής που έμεινε κλειστό τα τελευταία χρόνια, του θεάτρου Αμαλία και μια ρύθμιση χρεών του ΚΘΒΕ που του δίνει μια ανάσα. Οι βεβαιωμένες παραστάσεις που αποτελούν τα φετινά θεατρικά στοιχήματα, μέχρι την Πρωτοχρονιά, για να επιλέξετε τι θα βάλετε στην ατζέντα σας. Μια σειρά παραστάσεων ανήκει στον κύκλο των 51ων Δημητρίων.
Οι παραστάσεις του ΚΘΒΕ
Μάνα Κουράγιο και τα παιδιά της, του Μπέρτολτ Μπρεχτ
Για όσους από μας είχαν την τύχη να δουν το 1982 τη ‘’Μάνα Κουράγιο’’ στο ΚΘΒΕ σε σκηνοθεσία Θόδωρου Τερζόπουλου με τη Λίνα Λαμπράκη στον ομώνυμο ρόλο η αναμονή έχει έναν ακόμα συμβολικό λόγο. Χρειάστηκαν 35 χρόνια για να ξανανέβει το έργο. Το κλασικό αντιπολεμικό αριστούργημα του Μπέρτολτ Μπρεχτ, που γράφτηκε το 1939, ενώ ο συγγραφέας βρισκόταν αυτοεξόριστος στη Σουηδία, σηματοδοτεί μια διπλή επιστροφή. Ο Σέρβος σκηνοθέτης Νικίτα Μιλιβόγιεβιτς επιστρέφει μετά από 13 χρόνια για να σκηνοθετήσει και η Λυδία Φωτοπούλου, 8 χρόνια μετά την τελευταία της συνεργασία με το ΚΘΒΕ, επιστρέφει στη κοιτίδα της για να ερμηνεύσει τον ομώνυμο ρόλο. Η Άννα Φίρλινγκ, γνωστή ως Μάνα Κουράγιο, είναι η αντι-ηρωίδα του Μπρεχτ. Μάνα τριών παιδιών από διαφορετικούς πατέρες, είναι μια δαιμόνια εμπόρισσα που κατά τη διάρκεια του τριακονταετούς πολέμου (1618-1648) αγωνίζεται να επιβιώσει η ίδια και τα παιδιά της επιστρατεύοντας κάθε μέσο. Με έντονο αίσθημα αυτοσυντήρησης και εντυπωσιακή προσαρμοστικότητα, παμπόνηρη, σκληρή, αθυρόστομη, η Μάνα Κουράγιο παθαίνει όσα αντέχει και δεν αντέχει άνθρωπος. Δρώντας με γνώμονα το κέρδος, καταλήγει, στο τέλος, να χάσει ό,τι πιο πολύτιμο έχει. Ο Μιλιβόγεβιτς επικεντρώνει στο σημερινό παραλογισμό της απληστίας. Που είναι μια από τις σημαντικότερες πληγές της κοινωνίας μας. Η ΄Μάνα Κουράγιο’’ έχει απήχηση στη νέα γενιά και για αυτό στην παράστασή μας ο κεντρικός χαρακτήρας θα πλαισιώνεται από νέους ηθοποιούς, οι οποίοι θα υποδυθούν όλους τους χαρακτήρες που την περιβάλλουν. Στον κεντρικό ρόλο η Λυδία Φωτοπούλου. Συμμετέχει 10μελής Ορχήστρα Φοιτητών του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του ΑΠΘ.
*Πρεμιέρα την Παρασκευή 21/10, ΕΜΣ, Εθνικής Αμύνης 2, τηλ. 2315 200 200
Οικογενειακή γιορτή (FESTEN) των Τόμας Βίντερμπεργκ, Μόγκενς Ρούκοφ, Μπο Χρ. Χάνσεν
Γνωρίσαμε το «Festen» μέσα από την πολύκροτη ταινία του Τόμας Βίντερμπεργκ, του 1998. Ήταν η πρώτη ταινία του Δόγματος 95. ‘’Αυτό που κάναμε στο “Festen” ήταν στενά συνδεδεμένο με το θέατρο, υποθέτω όσο πιο στενά μπορούν να συνδεθούν οι δυο τέχνες’’ δήλωσε ο Βίντερμπεργκ. Το 2004, ο βρετανός Ντέιβιντ Έλντριτζ διασκεύασε το σενάριο της ταινίας για το θέατρο, καταθέτοντας στο σύγχρονο δραματολόγιο ένα αριστουργηματικό έργο. Ένα έργο που έχει ως κέντρο την οικογένεια και θα μπορούσε να θεωρηθεί μια σύγχρονη τραγωδία.
Μια οικογενειακή γιορτή γίνεται αφορμή να διαταραχτεί η επίπλαστη αρμονία που για χρόνια επικρατούσε μέσα στο σπίτι της οικογένειας Χάνσεν. Με φόντο τα καλά κρυμμένα μυστικά της οικογένειας αποκαλύπτονται, χωρίς όμως στην πραγματικότητα να συγκλονίζουν κανέναν. Η γιορτή συνεχίζεται κανονικά – το γλέντι δε σταματάει. O καλοκουρδισμένος μεγαλοαστικός μηχανισμός αντιστέκεται.
Με το Γιάννη Παρασκευόπουλο, στο τιμόνι της παράστασηςπου έχει ήδη σκηνοθετήσει 13 παραστάσεις του ΚΘΒΕ και εξομολογείται πως η πρόκληση της παράστασης τού δημιουργεί την ανάγκη να δημιουργήσει με τους συνεργάτες του το δικό τους ΔΟΓΜΑ και να κοιτάξει, ξανά, αυτό που είναι πυρήνας του θεάτρου: ο άνθρωπος. Στους ρόλους Νεφέλη Ανθοπούλου, Σταυρούλα Αραμπατζόγλου, Στεφανία Ζώρα, Νίκος Καπέλιος, Κωνσταντίνος Λιάρος, Γιολάντα Μπαλαούρα, Κλειώ-Δανάη Οθωναίου, Ιωάννα Παγιατάκη, Βασίλης Παπαγεωργίου, Γιάννης Παρασκευόπουλος, Βασίλης Σπυρόπουλος, Χρίστος Στυλιανού, Αλέξανδρος Τσακίρης, Κωνσταντίνος Χατζησάββας.
*Πρεμιέρα Παρασκευή 25/11, ΦΟΥΑΓΙΕ ΤΗΣ ΕΜΣ, ΕΜΣ, Εθνικής Αμύνης 2, τηλ. 2315 200 200
Ψύλλοι στα αφτιά του Ζωρζ Φεντώ
Γραμμένο το 1907 το ορόσημο της μπελ επόκ, αποτελεί συνώνυμο της γνήσιας φάρσας στα καλύτερά της για τους φρενήρεις ρυθμούς της και την επινοητικότητά της. Ανέβηκε άλλη μια φορά στη σκηνή του ΚΘΒΕ από τον Εύη Γαβριηλίδη, το 1992.
Το θέμα του αιώνιο…. Τι συμβαίνει όταν μπαίνουν «Ψύλλοι στα αφτιά» των παντρεμένων ζευγαριών για το «αμάρτημα της απιστίας»; Ποιος είναι το θύμα και ποιος ο θύτης, όταν οι ερωτικές ορμές των δύο φύλων αυξάνονται επικίνδυνα κι η συζυγική πίστη απειλείται; Η απιστία είναι τόσο παλιά όσο κι ο θεσμός του γάμου, ωστόσο, η κοινωνική του απαξία ποικίλλει από εποχή σε εποχή, από κοινωνία σε κοινωνία, από πολιτισμό σε πολιτισμό. Ένα έργο κέντημα από τον μάστορα της φάρσας και των συζυγικών συνθέσεων, γεμάτο σουρεαλισμό, ένα παιχνίδι παρεξηγήσεων κι ανατροπών, μέσα από το οποίο η αστική τάξη των αρχών του 20ου αιώνα αναγνωρίζει τον εαυτό της, τις φαντασιώσεις και τους ανεκπλήρωτους πόθους της. Η παράσταση σκηνοθετείται από τον καλλιτεχνικό διευθυντή του ΚΘΒΕ που έχει ανεβάσει εδώ τα ‘’Η γυναίκα του Λωτ’’ (2001) και ‘’Η Τρελοβγενιώ’’ (2014). Ο Γιάννης Αναστασάκης επισημαίνει το ανελέητο χιούμορ με το οποίο σαρκάζει αυτός ο σπουδαίος Γάλλος συγγραφέας την αστική κοινωνία και τα ήθη της, βάζοντας ωρολογιακούς μηχανισμούς που αν τυχόν εκραγούν δε θα μείνει τίποτα στη θέση του. Η εξαιρετική μετάφραση του Μίνου Βολανάκη αποδίδει με μεγαλοφυή τρόπο το σπινθηροβόλο πνεύμα του έργου και τη γλυκιά αθωότητα των ηρώων του. Στον διπλό πρωταγωνιστικό ρόλο (Βίκτορ Εμμανουήλ/Πος) ο Ταξιάρχης Χάνος.
*Πρεμιέρα 18/11, Βασιλικό Θέατρο, τηλ. 2315-200200
Το τρίτο στεφάνι του Κώστα Ταχτσή
Το εμβληματικό μυθιστόρημα του Κώστα Ταχτσή που αποτέλεσε τομή στη σύγχρονη λογοτεχνία, αυτοβιογραφικό, χαρακτηρίστηκε από την κριτική ως αριστουργηματικό, κομβικό, επικό, μυθικό, ένα επίτευγμα της μεταπολεμικής λογοτεχνίας, το σημαντικότερο μυθιστόρημα της νεοελληνικής λογοτεχνίας.
Μέσα από τις προσωπικές ιστορίες δυο γυναικών που η μοίρα ένωσε τους δρόμους τους, της Εκάβης και της Νίνας, χρωματίζεται ο καθρέφτης της νεοελληνικής κοινωνίας με όλες τις αντιφάσεις της. Αγωνίες, βάσανα, αγώνας για επιβίωση, πάθη, ψέματα και απογοητεύσεις, μικροί και μεγάλοι καημοί, όνειρα για μια καλύτερη ζωή, γάμοι και θάνατοι, μνήμες και περασμένα μεγαλεία, αλλά και αγάπη κι όλη η ομορφιά της ζωής παρά τις δυσκολίες της, όπως τη βίωσαν οι δυο αυτές γυναίκες, χρωματίζουν με χιούμορ και τρυφερότητα την Ελλάδα του μεσοπολέμου, της Κατοχής και του Εμφυλίου. Με το ΚΘΒΕ συνεργάζεται για την παράσταση ο Θανάσης Παπαγεωργίου και σημειώνει πως “Το τρίτο στεφάνι” δεν καταδεικνύει την Ελλάδα που πέρασε μέσα από ιστορικά γεγονότα ή ντοκουμέντα. Είναι οι άνθρωποι που έχτισαν αυτή τη χώρα, εκείνοι που με τον τρόπο της σκέψης και της ζωής διαμορφώνουν τις συνθήκες της πνευματικής της ανάπτυξης. Γιατί μία χώρα οργανώνει τη ζωή της και πορεύεται έτσι όπως θέλει ο λαός της, επειδή εκείνος είναι η χώρα. Κι αν αυτός ο λαός άγεται και φέρεται από τις πολιτικές συνθήκες, αυτό δεν τον απαλλάσσει από αυτή τη διαμόρφωση. Η θεατρική διασκευή είναι του Σταμάτη Φασουλή και στο ρόλο της Εκάβης η Ελισάβετ Κωνσταντινίδου στην πρώτη της συνεργασία με το ΚΘΒΕ.
*Πρεμιέρα Παρασκευή 7/10, ΜΟΝΗ ΛΑΖΑΡΙΣΤΩΝ-ΣΚΗΝΗ ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΚΑΡΑΝΤΙΝΟΣ, τηλ. 2315 200 200
Δείτε ακόμα
Στη διάρκεια του χειμώνα το ΚΘΒΕ παρουσιάζει ακόμα το ‘’Δεν σε ξέχασα ποτέ’’, του Λέοντα Α. Ναρ, Μια μουσικοθεατρική παράσταση για έναν έρωτα που, μετά από πολλές περιπέτειες, αν και ανεκπλήρωτος, αναζητά δικαίωση. Μια παράσταση για τη ζωή μιας διάσημης τραγουδίστριας που τραγουδάει επί σκηνής 13 σεφαραδίτικα τραγούδια που τιμάει την ιστορία της ισραηλιτικής κοινότητας Θεσσαλονίκης σε επιλεγμένους χώρους. Ακόμα η μεγάλη περσινή επιτυχία ‘’Σωτηρία με λένε’’ της Σοφίας Αδαμίδου σε Σκηνοθεσία-Δραματουργική επεξεργασία-Μουσική επιμέλεια: Χριστίνα Χατζηβασιλείου, με την καθηλωτική ερμηνεία της Έφης Σταμούλη στο ρόλο της Μπέλλου, Το ‘’Ταξιδεύοντας με τον ΠΑΟΚ’’ του Σταύρου Τσιώλη σε σκηνοθεσία Ταξιάρχη Χάνου, με πηγή έμπνευσης την ιστορική κάθοδο 2.500 οπαδών του ΠΑΟΚ σιδηροδρομικώς στην Αθήνα για τον κρίσιμο αγώνα της ομάδας τους με τον Ολυμπιακό το 1999 και μια τυχαία συνάντηση που είχε την ίδια μέρα με δύο κορίτσια, ο σπουδαίος κινηματογραφιστής Σταύρος Τσιώλης γράφει ένα έργο με χιούμορ και τρυφερότητα για δυο γυναίκες με «σπασμένες φτερούγες» και ένα ταξίδι που δεν ολοκληρώθηκε.
“Insenso” του Δημήτρη Δημητριάδη
Το έργο που άνοιξε την αυλαία της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης στο Βρότσλαβ της Πολωνίας τον Ιανουάριο 2016, θα έχουμε την ευκαιρία να απολαύσουμε και στη Θεσσαλονίκη. Ο Δημήτρης Δημητριάδης ορίζει το έργο του «Insenso» σαν μια όπερα χωρίς μουσική όπου ο λόγος και το ανθρώπινο σώμα αποτελούν τα μοναδικά όργανα. Κίνηση, λόγος σε αντίστιξη, σε αρμονία η δυσαρμονία. Ένστικτο και λογική σε μια αιώνια συνομιλία. Ένα θέατρο όπου η κίνηση, το σώμα, δεν αποτελούν το αναγκαίο υπόβαθρο του λόγου αλλά που μπαίνουν σε μια διαλεκτική σύγκρουση μαζί του. Θέατρο της έξ-στασης που αναζητεί την ψυχική και σωματική μετακίνηση από την στασιμότητα του αποδεκτού σε σκηνοθεσία Πέτρου Σεβαστίκογλου.
*1-9/10, ΜΙΚΡΟ ΘΕΑΤΡΟ ΤΗΣ ΜΟΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΣΤΩΝ, τηλ. 2315 200 200
Απομνημονεύματα του Στρατηγού Μακρυγιάννη
Με αφορμή τα 150 χρόνια από το θάνατο του Στρατηγού Μακρυγιάννη, ο ηθοποιός και σκηνοθέτης Θανάσης Σαράντος σκηνοθετεί και ερμηνεύει τα «Απομνημονεύματα» του ήρωα. Με τα πιο λιτά σκηνικά μέσα και συνοδεία λύρας και ταμπουρά, ακούγεται ο λόγος του Μακρυγιάννη, για πρώτη φορά σε θεατρική μορφή. Ο διαχρονικός λόγος ενός μεγάλου Έλληνα ακούγεται επίκαιρος όσο ποτέ σήμερα. Πρόκειται για μια παραγωγή της Εταιρείας «ηθικόν ακμαιότατον» σε σκηνοθεσία Θανάση Σαράντου. Μουσική επί σκηνής: Στέλιος Βαρβέρης (πολίτικη λύρα, ούτι, σάζι, μπουζούκι, γιαλί ταμπούρ).
*14/10, ΜΙΚΡΟ ΘΕΑΤΡΟ ΤΗΣ ΜΟΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΣΤΩΝ, τηλ. 2315 200 200
Ο Αμερικάνος του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη
Θεατρική διασκευή του κλασικού διηγήματος «Ο Αμερικάνος» του Σκιαθίτη συγγραφέα για έναν ηθοποιό και έναν μουσικό, που υπενθυμίζει τις διαστάσεις που μπορεί να πάρει η ανθρώπινη μοναξιά και η «αθεράπευτη» καχυποψία απέναντι σε οτιδήποτε άγνωστο ή φαινομενικά «ξένο». Ο Θανάσης Σαράντος σκηνοθετεί αλλά ερμηνεύει και ως αφηγητής μια περσόνα του Παπαδιαμάντη, κρυφοκοιτάζει τη δράση και μεταμορφώνεται σε όλα τα πρόσωπα που αφηγείται, με τη συνδρομή ζωντανής μουσικής και ηχητικού περιβάλλοντος. Μια συμπαραγωγή της Εταιρείας «ηθικόν ακμαιότατον» με το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας
*20-23/10, ΜΙΚΡΟ ΘΕΑΤΡΟ ΤΗΣ ΜΟΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΣΤΩΝ, τηλ. 2315 200 200
Στο Μέγαρο το MIME FESTIVAL
Η eVolution DanceTheater είναι μια διεθνώς φημισμένη ομάδα χορού, που δημιουργήθηκε το 2008 στη Ρώμη από τον Αμερικανό Anthony Heinl, πρώην χορευτή και χορογράφο των MOMIX. Το Electricity, η καινούργια παράσταση της ομαδας eVolution Dance Theater, είναι μια “υψηλής τάσης” παραγωγή που “ηλεκτρίζει” την ατμόσφαιρα και τις αισθήσεις. Όπως και στις προηγούμενες παραστάσεις, έτσι και εδώ, το σκηνικό θέαμα είναι ένας δυνατός συνδυασμός χορού, ακροβατικών, θεάτρου, video art, οπτικών εφέ και προηγμένης τεχνολογίας (25/10).Ο μεγάλος Καλλιτέχνης του Γέλιου, ο Ρώσος Alexey Mironov, είναι ένας από τους πιο καταξιωμένους μίμους – κλόουν παγκοσμίως. Έγινε ευρύτερα γνωστός κυρίως από τις παραστάσεις του με το Cirque du Soleil και από τη συνεργασία του με τον περίφημο “Slava” Polunin. H παράσταση Bon Voyage έχει παρουσιαστεί σε πολλές σκηνές ανά τον κόσμο προκαλώντας γέλιο και συγκίνηση, καθώς ο Mironov, με την ανεπανάληπτη τέχνη και το ιδιαίτερο χιούμορ του, αγγίζει συναισθήματα όλων μας. Μια παράσταση με στοιχεία αυτοσχεδιασμού, γεμάτη εκπλήξεις και απρόσμενες καταστάσεις (14/10).
Ο Τούρκος dervish Ziya Azazi δημιουργεί εξαιρετικές σόλο χορογραφίες με διαφορετικές εκδοχές, πάντα βασισμένες και επηρεασμένες από τον χορό των Σούφι. Συνεχίζοντας την αναζήτησή του σε νέες τάσεις εναλλακτικών χορογραφιών και μέσω του παραδοσιακού χορού των Σούφι, δημιούργησε εξαιρετικές χορογραφίες στη σόλο performance Dervish που έχει παρουσιαστεί σ’ όλο τον κόσμο. Η συγκεκριμένη παράσταση θεωρείται πάντοτε μια παράσταση-σταθμός, αφού κατάφερε να μεταφράσει, για πρώτη φορά, μια τόσο μυστική κουλτούρα όπως αυτή των Σούφι, σε μια μοντέρνα γλώσσα. Αποτελείται από 2 μέρη, το Azab και το Dervish in progress. (15/10).
*14,15 και 25/10, ΑΙΘΟΥΣΑ ΦΙΛΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ Μ1, τηλ. 2310 895 800
Στο Αυλαία
Θυμήσου εκείνα τα χρόνια
Μια παράσταση αφιερωμένη στην Ελληνική Οπερέτα με την Ορχήστρα «SINFONIETTA» Αθηνών υπό την Διεύθυνση του Μαέστρου της Εθνικής Λυρικής Σκηνής Γιώργου Αραβίδη. Στο Τραγούδι η Μέτζο Σοπράνο Φωτεινή Αθανασάκη και ο Βαρύτονος Νικόλαος Καραγκιαούρης.
Πρεμιέρα: Σάββατο 24/9/2016
Απόψε στο Στράτφορντ
Ένας θίασος ηθοποιών ετοιμάζεται να δώσει την παράσταση του. Το κοινό είναι στη θέση του. Οι ερμηνευτές, τα κοστούμια, τα σκηνικά κι ένα καλοδουλεμένο έργο… όλα έτοιμα! Μόνο που ‘‘Απόψε στο Στράτφορντ ‘’ δεν έχουν ιδέα τι τους περιμένει! Πώς ένα δράμα μετατρέπεται σε κωμωδία ; Και πώς μια κωμωδία μπορεί να καταλήξει σε δράμα; Οι NoVanTheatreGroup παρουσιάζουν μια ανατρεπτική κωμωδία θεάτρου μέσα στο θέατρο, ιχνηλατώντας τα πρώτα συγγραφικά βήματα του Γουίλιαμ Σαίξπηρ και φωτίζοντας τα λεγόμενα ‘’σκοτεινά χρόνια’’ της ζωής του. Σε σκηνοθεσία Λένας Πετροπούλου με τους: Γεώργιος Δερνίκας, Πέτρος Μαλιάρας, Μαρία Παπαγιαννάκη, Βασίλης Κανελλόπουλος, Λένια Κοκκίνου (5-20/12/2016)
*Αυλαία, Πλατεία ΧΑΝΘ, τηλ. 2310-237700
Είμαι σαν εσάς, Λατρεύω τα μήλα
«Είμαι σαν εσάς, λατρεύω τα μήλα» ονομάζεται το θεατρικό έργο της Θηρεσίας Βάλζερ (Theresia Walser), στο οποίο συναντιούνται τρεις σύζυγοι πρώην δικτατόρων στα παρασκήνια, για μία εν αναμονή συνέντευξη τύπου όπου θα συμμετέχουν περίπου 100 δημοσιογράφοι για μια ταινία μεγάλου μήκους με θέμα τις βιογραφίες τους. Συμμετέχει ένας διερμηνέας, ο οποίος μεταφράζει όλες τις συνομιλίες.
Η Θηρεσία Βάλζερ πραγματεύεται τα διαχρονικά ερωτήματα κατάχρησης εξουσίας και πολιτικής ματαιότητας μ’ έναν καθ ́ όλα κωμικό τρόπο. Ο μεγαλύτερος αριθμός των φράσεων που χρησιμοποιούνται από τις κυρίες στο έργο της, είναι αυθεντικά τσιτάτα και ατάκες της Ιμέλντα Μάρκος, της Μάργκοτ Χόνεκερ και της Λέιλα Μπέν-Αλι, οι οποίες μεταφερθήκανε σε ένα καινούριο θεατρικό συγκείμενο. Η παράσταση θα διαπραγματευτεί σε παράλληλη χρήση της ελληνικής και της γερμανικής γλώσσας και με υπέρτιτλους. Την παράσταση και το έργο διατρέχει το μοτίβο της μετάφρασης, ως μια ευθεία αναφορά στις διάφορες “μεταφράσεις” που αναγκαστικά καθορίζουν τις διακρατικές, κοινωνικές και διαπροσωπικές σχέσεις, άλλοτε μεταδίδοντας και άλλοτε διαστρεβλώνοντας το νόημα”.
*23-28 Σεπτεμβρίου 2016, Θέατρο Αυλαία, Ώρα: 21:00, Γενική είσοδος: 10,00€, μειωμένο 8,00€, Πληροφορίες – κρατήσεις: 2310237700
Στο Black Box
“SMILEY”: Μια ιστορία αγάπης του Guillem Clua
Μετά από μια επιτυχημένη θεατρική χρονιά στην Αθήνα, όπου και ανέβηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα, το “Smiley” του Guillem Clua, ενός από τους πιο ταλαντούχους και πολλά υποσχόμενους θεατρικούς συγγραφείς της Καταλανικής Σκηνής και μετά τη μεγάλη επιτυχία που σημείωσε σε όποια χώρα και αν έχει παιχτεί, ανηφορίζει στη Θεσσαλονίκη. Στο Blackbox, από τις 28 Σεπτεμβρίου έως και τις 9 Οκτωβρίου 2016 και μόνο για 10 παραστάσεις.
Ο Δημήτρης Μακαλιάς και ο Μίνως Θεοχάρης σε μια από τις πιο έξυπνες, σύγχρονες και γρήγορες ρομαντικές κωμωδίες των τελευταίων ετών σε σκηνοθεσία του Μάνου Πετούση. Δύο αγόρια του σήμερα, ερωτεύονται, μαλώνουν και παλεύουν να βρουν την αγάπη σε μια εποχή που ο ρομαντισμός ξαναγεννιέται μέσα στα πληκτρολόγια των κινητών μας. Το «Smiley» είναι μια αυθεντική ιστορία αγάπης, γεμάτη συναίσθημα και γέλιο. Μιλάει με χιούμορ για τους φόβους που όλοι αντιμετωπίζουμε όταν πρώτη φορά ερωτευτούμε. Ανακαλύπτει το πόσο άλλαξε η ζωή μας από τότε που η επικοινωνία στηρίχτηκε στα μέσα μαζικής δικτύωσης ενώ σε ξεναγεί στις συνήθειες και τους τρόπους της gay κοινότητας.
*28/9-9/10, BlackBox, Βασιλίσσης Όλγας 65 & Φλέμινγκ 2, T. 2310 829254
Θέατρο Τ- Μια ζωή Θέατρο
Στην πιάτσα της Φλέμινγκ και το θέατρο της Γλυκερίας Καλαϊτζή ανεβαίνει το Μια ζωή θέατρο του David Mamet. Mία κωμωδία-ύμνος στη τέχνη του θεάτρου και τους ανθρώπους του. Στα μάτια των θεατών αποκαλύπτονται όλα τα μυστικά της σκηνής και των παρασκηνίων πριν, κατά τη διάρκεια και μετά το τέλος μιας παράστασης. Δυο ηθοποιοί, ο Ρόμπερτ και ο Τζον, παίζουν ρόλους, συγκινούν, ξεχνάνε λόγια, κάνουν ατελείωτα σαρδάμ, μπαίνουν σε λάθος σκηνές, από τον μέτρι της γραφής τον αμερικάνο Ντέιβιντ Μάμετ
Μετάφραση: Στάθης Μαυρόπουλος. Σκηνοθεσία: Γλυκερία Καλαϊτζή. Παίζουν: Στάθης Μαυρόπουλος, Πέτρος Μαλιάρας
*Πρεμιέρα 9/12, θέατρο Τ, Φλέμινγκ 16, τηλ. 2310854333
Η Ωραία του Πέραν του Δημητρίου Παπαδόπουλου
Αυτό το ερωτικό ρομάντζο γράφτηκε το 1920 και αποτέλεσε ένα από τα πιο πολυπαιγμένα έργα των λαϊκών θιάσων. Η ερωτική ιστορία του Αιμίλιου και της Ερμιόνης, που αγαπήθηκε τότε από χιλιάδες ζευγάρια, ξαναζεί σε μια παράσταση που υπερασπίζεται με πάθος τoν «μαύρο» ρομαντισμό της εποχής της. Σκηνοθετούν οι Θεοδώρα Καπράλου και Γιώργος Παπαγεωργίου και ερμηνεύουν Γιώργος Παπαγεωργίου, Αντιγόνη Φρυδά. (Πρεμιέρα: 7/10)
Η μεγάλη επιστροφή του θεάτρου Αμαλία
Το θέατρο ΑΜΑΛΙΑ, ένα από τα πιο ιστορικά και αγαπημένα θέατρα της Θεσσαλονίκης, ανοίγει και πάλι τις πόρτες του στο κοινό σε λίγες μέρες και επιστρέφει δυναμικά στην πολιτιστική ζωή της πόλης. Μια δυναμική σύμπραξη του σκηνοθέτη και ηθοποιού Θωμά Βελισσάρη (θέατρο Εταιρότητα), του Γιάννη Γκουντάρα (artminds) και του Θωμά Χαρέλα, θεατρικού παραγωγού και καλλιτεχνικού διευθυντή του Βlackbox, είναι αυτή που φέρνει στη ζωή ένα θέατρο που παραμένει κλειστό από το 2012. Από τα τέλη της δεκαετίας του ‘80 και μέχρι το 2012 υπήρξε η θεατρική στέγη της Πειραματικής Σκηνής της «Τέχνης» που ιδρύθηκε με πρωτοβουλία του θεατρολόγου Νικηφόρου Παπανδρέου, καθιστώντας το θέατρο ΑΜΑΛΙΑ έναν από τους σημαντικότερους χώρους πολιτισμού της πόλης.
Με πολλή όρεξη για δουλειά και με νέες ιδέες ξεκινάει μια νέα πολιτιστική περιπέτεια σε αυτό το ιστορικό θέατρο. Το πρώτο Εντατικό Εργαστήρι Υποκριτικής της πόλης σε Καλλιτεχνική Διεύθυνση του σκηνοθέτη Νίκου Σακαλίδη, θεατρικές παραστάσεις, σεμινάρια, όπερα, εικαστικές και άλλες δράσεις θα οργανωθούν και θα φιλοξενηθούν στο Αμαλία. Η ALTERCOM θα κάνει την αρχή και θα παρουσιάσει τη Μουσική Παράσταση «Θυμήσου εκείνα τα χρόνια» μια παράσταση αφιερωμένη στην Ελληνική Οπερέτα με την Ορχήστρα «SINFONIETTA» Αθηνών υπό την Διεύθυνση του Μαέστρου της Εθνικής Λυρικής Σκηνής Γιώργου Αραβίδη. Στο Τραγούδι η Μέτζο Σοπράνο Φωτεινή Αθανασάκη και ο Βαρύτονος Νικόλαος Καραγκιαούρης. (24-25/9). Η επόμενη παράσταση στο Αμαλία είναι η “Έντα Γκάμπλερ” σε σκηνοθεσία Νίκου Σακαλίδη από το θέατρο Εταιρότητα και θα κάνει (Πρεμιέρα 19/10).
*Θέατρο Αμαλία, Αμαλίας 64 και Παρασκευοπούλου
Η Κατερίνα
Η παράσταση του Γιώργου Νανούρη θα παρουσιαστεί στη Θεσσαλονίκη στα τέλη Σεπτεμβρίου. Η ‘’Κατερίνα’’ σε σκηνοθεσία Γιώργου Νανούρη βασίζεται στο βιογραφικό, best seller, βιβλίο του Αύγουστου Κορτώ «Το βιβλίο της Κατερίνας» -η ηρωίδα είναι η μητέρα του-, που αφορά στην ιστορία της διπολικής Κατερίνας, που αμφιταλαντεύεται ανάμεσα στη ζωή και την αυτοκαταστροφή. Τον ομώνυμο ρόλο ερμηνεύει η Λένα Παπαληγούρα, με τον Λόλεκ να τη συνοδεύει μουσικά ζωντανά επί σκηνής. Μαζί τους και ο Γιώργος Νανούρης.
*Δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα το θέατρο που θα φιλοξενήσει την παράσταση.