Τηλεόραση

5+1 βιβλία που θα δούμε να παίρνουν ζωή στην τηλεόραση φέτος

Από το χαρτί, στην τηλεοπτική οθόνη τη σεζόν που ξεκινά

Στέλλα Μπίμπα
51-βιβλία-που-θα-δούμε-να-παίρνουν-ζωή-στ-1045170
Στέλλα Μπίμπα

Είσαι και εσύ από εκείνους που ανοίγεις την τηλεόραση και απεχθάνεσαι να «βομβαρδίζεσαι» από τις non-stop επαναλήψεις παλιών σειρών, τις ίδιες και τις ίδιες ατάκες, και περιμένεις επιτέλους να δεις ξανά κάτι καλό στην ελληνική τηλεόραση;

Η προηγούμενη τηλεοπτική σεζόν, μετά από χρόνια, μας άφησε μια θετική εικόνα ως προς το κομμάτι της μυθοπλασίας.

Καινούργια πρόσωπα με ταλέντο, αλλά και storylines που για πρώτη φορά δεν ήταν διασκευές ξένων έργων που έχουν το ίδιο μοτίβο και για πολλά χρόνια είναι οι safe επιλογές των τηλεοπτικών σταθμών για να γεμίσουν το πρόγραμμα τους.

Η μυθοπλασία θα αποτελέσει και φέτος το βασικό «όπλο» των τηλεοπτικών καναλιών, με αρκετές από τις σειρές που θα δούμε στις οθόνες μας να είναι μεταφορές βιβλίων που σε κάποιους μπορεί να είναι γνωστά, ενώ άλλοι να μην τα γνωρίζουν.

Λίγο πριν λοιπόν ξεκινήσει η τηλεοπτική σεζόν επικεντρώνουμε στις σειρές αυτές και παράλληλα με την υπόθεσή τους, σας παρουσιάζουμε και τα βιβλία από τα οποία προέρχονται και μπορούν να αποτελέσουν όμορφη συντροφιά στα τελευταία καλοκαιρινά μπάνια, βάζοντας σας παράλληλα στο κλίμα των όσων θα δούμε στις οθόνες μας προσεχώς…

ΤΟ ΝΑΥΑΓΙΟ 

Βασισμένο στο βιβλίο του Σπύρου Πετρουλάκη (ο οποίος έχει στο ενεργητικό του ακόμη μια τηλεοπτική επιτυχία με τον Σασμό που πάει για 3ο κύκλο). Ένα μυθιστόρημα βασισμένο σε αληθινά γεγονότα τα οποία σχετίζονται με το ”Ναυάγιο” του οχηματαγωγού ΗΡΑΚΛΕΙΟΝ, που βυθίστηκε τον Δεκέμβρη του 1966 στη βραχονησίδα Φαλκονέρα μεταξύ Κρήτης και Πειραιά, στερώντας τη ζωή σε τόσους ανθρώπους. Μια παραγωγή που θα κάνει πρεμιέρα τον Σεπτέμβριο στο Mega από τη JK Productions-Καραγιάννης.

Υπόθεση Βιβλίου

Τις σπουδαιότερες διαδρομές τις έχεις ήδη κάνει ψάχνοντας να βρεις τον χάρτη σου.

8/12/1966, Φαλκονέρα, ώρα 02:06. SOS από Ηράκλειον. Στίγμα μας: 36° 52´ B., 24° 08´ A. Βυθιζόμαστε!

Ο ασύρματος του πλοίου σιγεί, όπως και οι φωνές των επιβατών. Η Ειρήνη με τον Απόστολο, που ξεκίνησαν για το ταξίδι της ζωής τους, τώρα παλεύουν να τη σώσουν. Η μάχη με τον ασύμμετρο εχθρό είναι μεγάλη και άνιση. Ποιος θα σωθεί; Ποιος θα χαθεί;

Σύγχρονη εποχή.

Η Άρτεμις, τρεις μέρες μετά τον θάνατο της γιαγιάς της, ανακαλύπτει μερικές ξεθωριασμένες εφημερίδες μιας άλλης εποχής. Σε πρώτο πλάνο βρίσκεται το ναυάγιο του «Ηράκλειον». Η γυναίκα που αντικρίζει στην κυκλωμένη φωτογραφία τής θυμίζει τη γιαγιά της. Ίδιο όνομα, ίδιο πρόσωπο, μα διαφορετικό επώνυμο. Δίχως να το γνωρίζει, κρατά ένα κουβάρι με αγκαθωτά νήματα, που, καθώς ξετυλίγεται, τα αγκάθια του χώνονται βαθιά στην καρδιά της.

Κύθηρα, Αθήνα, Παρίσι. Ένα μυστηριώδες τρίγωνο, ένα ταξίδι που δεν τέλειωσε ποτέ.

ΤΟ ΠΡΟΞΕΝΙΟ ΤΗΣ ΙΟΥΛΙΑΣ

Το Προξενιό της Ιουλίας από το ομώνυμο βιβλίο του Γιώργου Σ. Πολίτη ετοιμάζεται να μας ταξιδέψει σε μια Ελλάδα κάπου στη δεκαετία του 50 σε μια εποχή κάπως συντηρητική αν συμμεριστούμε τα πράγματα σήμερα. Με ένα δυνατό cast ηθοποιών και με ένα trailer που σου κόβει την ανάσα το οποίο ήδη έχει κερδίσει το τηλεοπτικό κοινό που αδημονεί να την παρακολουθήσει, έρχεται στον Alpha.

Υπόθεση Βιβλίου 

Το προξενιό της Ιουλίας Βένιου με τον μεγαλοκτηματία Γιωργίκη Προβιό έμελλε να γίνει το σπουδαίο νέο ολάκερου του κάμπου της Λάρισας. Έπειτα από μερικά χρόνια, ο επίλογος του γάμου της σφραγίζεται με τη δολοφονία του συζύγου και της τρίχρονης κόρης της. Η ίδια, έχοντας καταδικαστεί σε θάνατο, παραμένει αμίλητη, αποδεχόμενη τη μοίρα και, συνεκδοχικά, την ενοχή της. Έξι ημέρες πριν από την εκτέλεσή της, η νεαρή δημοσιογράφος Αλεξάνδρα Γκίκα προσπαθεί να της πάρει μια συνέντευξη μέσα στις Φυλακές Αβέρωφ, όπου και κρατείται· στο πλευρό της ο δικηγόρος Δημητρός Ατζαλίνας. Οι αχνές μνήμες της καταδικασμένης, που δείχνει να ξυπνάει από τον λήθαργο, θα τους γυρίσουν πέντε χρόνια πίσω, στη μετεμφυλιακή εποχή τον Δεκέμβριο του 1949. Η αφήγησή της γεννά και στους δύο ζωηρές υποψίες πως υπάρχει μια «πλάγια ιστορία», μια δεύτερη εξήγηση των γεγονότων που η αποδοχή και απόδειξή της μπορεί να την αθωώσει. Αλλά ο χρόνος που τους απομένει είναι λιγοστός. Υποθέσεις, συνδέσεις γεγονότων, συνειρμοί, αποφάσεις κι ένας αγώνας δρόμου για να αποδείξουν την αθωότητά της, ενώ οι δείκτες του ρολογιού έχουν ξεκινήσει ήδη να μετρούν αντίστροφα. Τα γεγονότα δικαιολογούν κάθε ψήγμα αισιοδοξίας. Η αλήθεια, όμως, δεν έχει φανερώσει την τελική της όψη…

ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΜΕ ΤΟ ΣΑΛΙΓΚΑΡΙ

Εμπνευσμένο από το μυθιστόρημα της Πηνελόπη Κουρτζή που κυκλοφόρησε το 2021. Η ”Παραλία” έρχεται στην ΕΡΤ σε ένα ταξίδι πίσω στο χρόνο στην Κρήτη και συγκεκριμένα στα Μάταλα οπού εκεί θα γνωρίσουμε και εμείς τα περίφημα παιδιά των ”Λουλουδιών”. Ένα καλοκαίρι του 1969 μια νεαρή μεγαλωμένη στην Κρήτη με σπουδές στο Λονδίνο, παίρνει την απόφαση να γυρίσει πίσω στα πάτρια εδάφη σε μια περίοδο που υπάρχει δικτατορία με σκοπό να ανακοινώσει στους δικούς της ότι παντρεύεται τον αγαπημένο της που ζει επίσης στο Λονδίνο μαζί της. Τα πράγματα όμως ανατρέπονται όταν γνωρίσει τους χίπηδες και έναν νεαρό γιατρό που ξεχώριζε ανάμεσα τους…

Υπόθεση Βιβλίου 

«Σε θέλω δικό μου. Δεν αντέχω πια να σε μοιράζομαι. Προτιμώ να μη σε έχω καθόλου αν δεν ανήκεις μόνο σε εμένα».

Ο τόνος ήταν απολογητικός, η φράση απλή και χιλιοειπωμένη. Όμως καμία δεν είχε τολμήσει να του το πει μέχρι εκείνη τη στιγμή. Αλλά του το είπε. Εκείνη. Το κορίτσι με το σαλιγκάρι. Έφτασε στο αεροδρόμιο του Ελληνικού από το Λονδίνο στις 26 Μαρτίου του 1969. Έφτασε κρατώντας στη χούφτα της ένα μικρό, πληγωμένο σαλιγκάρι. Και από εκεί, πάντα με το μικρό σαλιγκάρι προστατευμένο στην κλειστή παλάμη της, πήγε στα Μάταλα. Εκεί όπου της είχαν υποσχεθεί ότι βρισκόταν ο παράδεισος της φύσης. Και των χίπηδων. Στα Μάταλα, τον παράδεισο της ελευθερίας. Και της Τζόνι Μίτσελ. Και του Χάρι. Προπαντός του Χάρι. Έμεινε μέχρι τον Μάιο του 1969, περιμένοντας, μαζί με τα παιδιά των λουλουδιών από όλο τον κόσμο, το καλοκαίρι της αγάπης. Μα αυτό δεν ήρθε ποτέ… Γιατί εκείνο τον Μάιο έγινε ό,τι έγινε.

Ένα μυθιστόρημα για ένα κορίτσι, που πίστευε πως η μεγαλύτερη ελευθερία της καρδιάς είναι να μπορεί να ανήκει, και για ένα αγόρι, που δεν μπορούσε να ερωτευτεί. Στην πιο ξέγνοιαστη παραλία του κόσμου, τα φημισμένα Μάταλα. Κάτω από τον μοναδικό ήλιο της Κρήτης, με τον αέρα της Αφρικής να φυσάει στο Λιβυκό Πέλαγος, διώχνοντας μακριά τις ιστορίες της τότε καθωσπρέπει κοινωνίας.

Η ΜΕΓΑΛΗ ΧΙΜΑΙΡΑ

Σε μια παραγωγή 6 επεισοδίων θα ξεδιπλωθεί μπροστά στα μάτια μας, το αριστούργημα του Μ. Καραγάτση από τη συχνότητα της ΕΡΤ. Μια παραγωγή που έχει ήδη ξεκινήσει γυρίσματα, ενώ σύμφωνα με δημοσιεύματα το κάθε επεισόδιο θα κοστίσει περίπου 750.000 ευρώ. Μια σειρά σε σκηνοθεσία Ντένη Ηλιάδη που αναμένεται να προβληθεί στις αρχές του 2024, ενώ αν δεν ξέρεις την υπόθεση πρέπει οπωσδήποτε να διαβάσεις το βιβλίο γιατί είναι ένα από τα κλασσικότερα δείγματα ελληνικής λογοτεχνίας.

Υπόθεση Βιβλίου

“Η μεγάλη χίμαιρα” είναι ένα λεπτομερές ψυχογράφημα.

Ο συγγραφέας καταπιάνεται με ένα γυναικείο χαρακτήρα και τον αναλύει συστηματικά. Η ιστορία της Μαρίνας, μιας νεαρής Γαλλίδας που ερωτεύεται, παντρεύεται και ακολουθεί τον άνδρα της στη Σύρα, στο πατρικό του σπίτι της Επισκοπής. Εκεί ζει, κάτω από τον βαρύ, αποδοκιμαστικό ίσκιο της πεθεράς της. Καθώς η Μαρίνα συνδέει την τύχη της με τα βαπόρια του άνδρα της, κάθε ψυχική της αναταραχή έχει περίεργες συνέπειες πάνω στη ζωή τους. Όταν έρχεται η οικονομική καταστροφή που είναι συνδεδεμένη με την ψυχική φθορά της ηρωίδας, τότε όλα μπαίνουν στο φαύλο κύκλο του έρωτα και του θανάτου. Από την ανοιχτή μπαλκονόπορτα τ’ αγιάζι σιγοπνέει μέσα στην κάμαρα, φτάνει αδύναμο ως το κρεβάτι και δροσίζει τ΄ ολόγυμνο κορμί της. Ανακουφίστηκε, την έπιασε κάτι σαν αποκάρωμα∙ κι αποκοιμήθηκε.

Μα δεν ήταν ύπνος αυτός. Ήταν μια κακή νάρκη, ένα λάφιασμα. Κάθε τόσο τα όνειρα την ανατάραζαν, τη στριφογύριζαν στο κρεβάτι με μοχθηρία, ώσπου το κορμί της κουράστηκε να παλεύει με τους ίσκιους. Απόμεινε μπρουμυτισμένη. Ο νυχτερινός αγέρας γίνηκε χίλια χέρια, μύρια πονηρά δάχτυλα που τη χάιδευαν στο ριζάφτι, στο μάκρος της ραχοκοκαλιάς, με περίτεχνα παιχνιδίσματα, να χαλαρώσουν το σφίξιμο των μερών της. Αυτό της άρεσε. Χαμογέλασε, μες στον ύπνο της∙ και χάθηκε σ’ ένα γκρεμό, σ’ ένα πέσιμο απέραντο, ιλιγγιακό. Στο βάθος του γκρεμού ήταν ένας άντρας. Δεν τον είδε∙ δεν πρόφτασε να τον δει. Ώσπου να γυρίσει, αυτός είχε κιόλας έρθει από πίσω της∙ την άρπαξε στα δυνατά της χέρια, κόλλησε το κορμί του στο κορμί της και την έσφιξε τόσο, που η ανάσα της κόπηκε σε λόξυγκα ηδονής. Είδε κι άλλα όνειρα, πολλά, ανακατωμένα και παράλογα. Μόλις τα ’βλεπε, αμέσως τα ξεχνούσε. Περνούσαν, το ’να πίσω απ’ τ’ άλλο, σαν μια ανόητη κι ανιαρή κινηματογραφική ταινία, που δεν εντυπώνει την παραμικρή εικόνα στη μνήμη. Μα κάθε τόσο ο άντρας του γκρεμού ξαναγύριζε.

Πεταγόταν αναπάντεχα, τη στιγμή που ούτε υποψιαζόταν την παρουσία του. Ερχόταν πάντοτε από πίσω της, μουλωχτός και θεληματικός, για να την αγκαλιάσει με δύναμη κυρίαρχη και να τη ρίξει σ’ ηδονική εξουθένωση. Αυτό γίνηκε πολλές φορές, αμέτρητες, κι ολοένα μέσα στον ακαθόριστο συρφετό των ονειρικών εικόνων. Ήρθε όμως η στιγμή που όλος αυτός ο μπερδεμένος όγκος των ονείρων άρχισε να παίρνει μορφή πιο συγκεκριμένη.

ΟΙ ΠΑΝΘΕΟΙ

Πολλά υποσχόμενη και βασισμένη στην ομώνυμη μυθιστορηματική σύνθεση του Τάσου Αθανασιάδη η οποία έρχεται με σκοπό να μας καθηλώσει στις οθόνες μας από αρχές Σεπτέμβρη σε μια σύγχρονη παραγωγή υψηλών προδιαγραφών. Η σειρά αναφέρεται στην ιστορία τριών γενεών, μιας  οικογένειας των Πανθέων από το 1897- 1940. Μια ιδέα που είχε υλοποιηθεί αρχικά το 1977-1979 και 47 χρόνια μετά επιστρέφει μέσα από τη συχνότητα του ΣΚΑΙ. Σε μια σειρά που πρωταγωνιστεί ένα εξαιρετικό cast καταξιωμένων ηθοποιών και σε παραγωγή JK Productions- Καραγιάννης είμαστε σίγουροι ότι θα είναι ένα πολύ επιτυχημένο project.

Υπόθεση Βιβλίου

Η ιστορία των «Πανθέων» ξεκινά το 1939…

Ενώ στην Ευρώπη τα σύννεφα του μεγάλου πολέμου βαραίνουν απειλητικά, στην Αθήνα τα ετερόκλητα μέλη της μεγάλης οικογένειας των Πανθέων, παιδιά, νύφες και εγγόνια, συγκεντρώνονται στο αρχοντικό τους στην Κηφισιά, στο προσκέφαλο του ετοιμοθάνατου πατριάρχη της οικογένειας, Βλάση Πανθέου. Ο θάνατος του γηραιού Βλάση, σφραγίζεται από ένα γεγονός που θα σοκάρει τα παιδιά του. Λίγο πριν αφήσει την τελευταία του πνοή, θα απαρνηθεί με αποτροπιασμό την εκλιπούσα σύζυγό του και μητέρα τους, τη Νένα. Τι σημαίνει αυτό; Ποιο μυστικό παίρνει μαζί του ο Βλάσης Πανθέος;..

Ταυτόχρονα, η απρόσμενη εμφάνιση της Μάρμως, της νεαρής συζύγου του γιου του Βλάση, Ανδρέα, θα ταράξει τις ισορροπίες και θα ξυπνήσει ένα απαγορευμένο πάθος, με το νεότερο μέλος της οικογένειας, τον Κίτσο, έναν μποέμ ταλαντούχο ζωγράφο…

Ο καιρός περνάει… Οι Πανθέοι ερωτεύονται, ζουν παράνομα πάθη και κάποιοι μέσα στο ρευστό κλίμα της εποχής, εκμεταλλεύονται τη συγκυρία και στήνουν με εκβιασμούς και απάτες, σχέδια γρήγορου πλουτισμού. Ταυτόχρονα, ένα επικίνδυνο δίκτυο κατασκόπων απλώνει τα πλοκάμια του, εκμεταλλευόμενο τις αδυναμίες και τα πάθη των ηρώων.

Η Ιστορία όμως τρέχει με πιο γρήγορα βήματα από τους ήρωες…

Σε λίγο η Ελλάδα θα μπει στον πόλεμο, που θα δοκιμάσει τις αντοχές, την αξιοπρέπεια και τη συνείδηση των ανθρώπων. Μια περίοδος, που όλοι θα πρέπει να επιβιώουν στα δύσκολα. Μια μάχη, σε μια εποχή που θα αναδείξει ήρωες, δειλούς και τυχοδιώκτες…

ΔΕΚΑΕΠΤΑ ΚΛΩΣΤΕΣ

Η Ιστορία των 17 Κλωστών του Πάνου Δημάκη εξιστορεί μια από της μεγαλύτερες μαζικές δολοφονίες που έχουν γίνει ποτέ στην Ελλάδα. Μετά την ολοκλήρωση των γυρισμάτων στα Κύθηρα η νέα δραματική σειρά σε σκηνοθεσία Σωτήρη Τσαφούλια μετά τη Cosmote Tv, θα προβάλλεται και μέσα από τη συχνότητα της Ert. Σε μια  ιστορία που λαμβάνει χώρα στα Κύθηρα το 1909 και μέσα από 6 επεισόδια μαθαίνουμε για το ψυχικό κόσμο που ενώ τα είχε όλα, είχε ανάγκη την αποδοχή των άλλων. Η απόρριψη και ένα χωρίο εναντίον του είναι αυτά που θα τον κάνουν έναν από τους μεγαλύτερους δολοφόνους της Ελλάδας. Ανυπομονώ να τη δω και να καταλάβω πως από την κανονικότητα καταλήγεις στο άλλο άκρο, η ηθική μιας κοινωνίας καταστρέφει έναν άνθρωπο με όπλα της το κουτσομπολιό, την απομόνωση και την κακία. Με πρωταγωνιστή τον Πάνο Βλάχο και ένα cast ταλαντούχων ηθοποιών που τον πλαισιώνουν υπέροχα στο να βγάλει προς τα έξω τον ψυχισμό του Καστελάνη.

Υπόθεση Βιβλίου

Τότε κατέβηκαν από τον ουρανό οι δεκάδες ιστορίες που ο Καστελάνης είχε ακούσει στη φυλακή, στο λιμάνι και τα καταγώγια. Σαν πύρινες γλώσσες σε μια δαιμονική επιφοίτηση έμπαιναν στο μυαλό του οι ζωές των ανθρώπων που είχε γνωρίσει. Με αστραπιαία ταχύτητα φίλτραρε με τον νου του τις πιο σκληρές και άδικες. Πόρνες, χαμίνια, μικροαπατεώνες, όλοι όσοι είχαν δει το απάνθρωπο πρόσωπο της κοινωνίας που τους είχε οδηγήσει σε μια ζωή φτώχειας, εγκλήματος και αποκλεισμού, χωρίς να την έχουν πραγματικά επιλέξει οι ίδιοι. Οι γλώσσες έγλειφαν κάθε χαραμάδα του μυαλού του και του ψιθύριζαν σαν Σειρήνες: “Εκδικήσου!” Άρχισε να ψιχαλίζει. Οι λεπτές στάλες της βροχής δρόσισαν τον Καστελάνη μέσα στην κάψα του φονικού. Αναμείχθηκαν με τον ιδρώτα του και κυλούσαν επάνω στο πρόσωπό του, γεμίζοντάς το με φρικιαστικές χωμάτινες ραβδώσεις από τη σκόνη που είχε καθίσει πάνω του όσο περπατούσε στις ερημιές. Η όψη του έγινε πιο τρομακτική. Τώρα χόρευε μες στην ψιχάλα έναν απόκρυφο δαιμονικό χορό. Τα ουρλιαχτά και ο απαλός ήχος της βροχής ήταν η μουσική στον χορό του. Δεν χτυπούσε πλέον στο ψαχνό, όμως το διασκέδαζε αφάνταστα. Οι γλώσσες στο μυαλό του τον επευφημούσαν και του έλεγαν να συνεχίσει με το ίδιο πάθος.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα