Netflix: Δημοσίευσε για πρώτη φορά στοιχεία τηλεθέασης
Ποια σειρά είναι στην κορυφή για το 2023;
Μετά τις επικρίσεις για έλλειψη διαφάνειας σε σχέση με τις επιδόσεις των προγραμμάτων του, το Netflix αρχίζει να δημοσιεύει δύο φορές τον χρόνο μια «εμπεριστατωμένη βουτιά» σε ό,τι παρακολουθούν οι συνδρομητές του.
Στην πρώτη του έκθεση που δημοσιεύτηκε χθες, Τρίτη, παρέχει δεδομένα για τουλάχιστον 18.000 τίτλους που αντιστοιχούν σε σχεδόν 100 δισ. ώρες προβολής.
Στην κορυφή ως προς τις ώρες παρακολούθησης βρέθηκε το πολιτικό θρίλερ The Night Agent, η σειρά με 812 εκατ. ώρες προβολής παγκοσμίως, το πρώτο εξάμηνο του 2023.
Σε περίοπτη θέση στη λίστα βρέθηκαν οι σειρές Ginny and Georgia, Gilmore Girls, Seinfeld, Friends και The Office. Ενώ το Mother, όπου πρωταγωνιστεί η Τζένιφερ Λόπεζ, ήταν η ταινία με τις περισσότερες ώρες (249 εκατ.) παρακολούθησης.
Περίπου το ένα τρίτο από το σύνολο των ωρών τηλεθέασης αντιστοιχούσε σε μη αγγλικά θεάματα, ενώ, σύμφωνα με τα στοιχεία του Netflix, μεγάλη απήχηση φαίνεται να έχουν ακόμη οι παλιότεροι τίτλοι σειρών και ταινιών.
Η διαφάνεια στο επίκεντρο
Οπως παραδέχτηκε ο Τεντ Σαράντος, ο συν-διευθύνων σύμβουλος του Netflix, «η έλλειψη δεδομένων και διαφάνειας στην εταιρεία δημιούργησε ένα περιβάλλον δυσπιστίας» στο Χόλιγουντ.
Υπενθυμίζεται πως η διαφάνεια στις υπηρεσίες streaming ήταν κεντρικό ζήτημα κατά τις φετινές απεργίες στο Χόλιγουντ. Σεναριογράφοι και ηθοποιοί αξίωσαν μεγαλύτερα πνευματικά δικαιώματα για τα προγράμματα που είχαν καλές επιδόσεις στις συνδρομητικές πλατφόρμες, όπως ακριβώς συνέβαινε και με τα συμβατικά τηλεοπτικά δίκτυα.
Ωστόσο, καθώς στο «χρηματιστήριο» του Χόλιγουντ οι αμοιβές εξαρτώνται και από την επιτυχία του εκάστοτε προγράμματος, τα συνδικάτα και οι ατζέντηδες χρέωναν στο Netflix πως είχε λόγους να κρατά απόρρητες αυτές τις πληροφορίες – σε αντίθεση με τις δημόσιες αξιολογήσεις της Nielsen για τα τηλεοπτικά προγράμματα.
Ο Σαράντος δήλωσε ότι η αλλαγή αυτή πολιτικής δεν οφείλεται στις απεργίες, αλλά είναι αποτέλεσμα μιας ανάγκης για «ένα καλύτερο περιβάλλον για τα σωματεία, τους παραγωγούς, τους δημιουργούς και τον Τύπο».
Πηγή: Financial Times/BBC