Το μυστικό της Comfort TV: Γιατί βλέπουμε «Τα Φιλαράκια» ξανά και ξανά
Αν αναρωτιόσουν για το κόλλημά σου, ιδού οι λόγοι.
Ένα εκτενές κείμενο για την εποχή της Comfort TV, που ορίζεται από τη συνήθεια μας να βλέπουμε ξανά και ξανά επιτυχημένες σειρές του παρελθόντος (Friends, Bing Bang Theory, The Office κ.α.), δημοσιεύει ο Guardian.
«Για πολλούς ανθρώπους, η ζωή είναι μια μακριά, σκληρή κλωτσιά στην ουρήθρα. Και κάποιες φορές, όταν φτάνεις στο σπίτι μετά από μια κουραστική μέρα με κλωτσιές στην ουρήθρα, αυτό που θέλεις μόνο να είναι να δεις ένα σόου για καλούς, αρεστούς ανθρώπους που αγαπούν ο ένας τον άλλο – εκεί που ό, τι κι αν συμβαίνει, στο τέλος του τριαντάλεπτου, όλα θα πάνε καλά».
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Αυτό είναι το σενάριο που μίσησαν όλοι οι ηθοποιοί στα «Φιλαράκια»
Με αυτή τη φράση από τη σειρά του Netflix ”Bojack Horseman”, ο αρθρογράφος Richard Godwin κάνει την απαραίτητη εισαγωγή για αυτό που ονομάζει Comfort TV: τις σειρές που κυριάρχησαν τη δεκαετία του 1990 αλλά και εκείνη του 2000 και έχουν πολλές φορές χαλαρωτική επίδραση μετά από μια έντονη και κουραστική ημέρα.
«Ξεκίνησα να βλέπω όσο περισσότερο Modern Family μπορώ όταν περνούσα άσχημα στη δουλειά μου. Εθίστηκα σε αυτή τη ζεστασιά και στο να νιώθω καλά για τον εαυτό μου»
«Βλέπω το Gilmore Girls όταν νιώθω έντονο στρες, αλλά και όταν θέλω νοητά να επιστρέψω σε έναν καθησυχαστικό κόσμο χωρίς κινδύνους»
«Το βρίσκω πιο ξεκούραστο να ξαναβλέπω κάτι επειδή δε χρειάζεται να συμμετέχω σε όλες αυτές τις συζητήσεις στα social media για τη ”νέα μεγάλη σειρά” ή να ανησυχώ για τα spoilers. Μπορώ έτσι να δημιουργήσω τη δική μου μικρή ”φούσκα”, να μπω μέσα και να αποσυνδεθώ από τα υπόλοιπα»
«Υπάρχει μια μεγάλη δόση νοσταλγίας. Και πάντα ξέρεις τι θα συμβεί»
Όλες οι παραπάνω φράσεις ανήκουν σε τριαντάρηδες που απαντούν στο «γιατί» της επανάληψης επάνω στην επανάληψη. Τώρα, λοιπόν, που μπορούμε να παρακολουθούμε σειρές με τον δικό μας ρυθμό ο καθένας, η υπομονή μας για τις μεγάλες σεζόν και τα πολυάριθμα καστ μειώνεται, όπως σημειώνει ο αρθρογράφος.
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ποια cafe θα μπορούσαν να γίνουν το στέκι των FRIENDS στη Θεσσαλονίκη;
«Οι μεγαλύτερες παραγωγές του Netflix έχουν προσελκύσει συνδρομητές και έχουν βοηθήσει στο branding του, αλλά η σημαντικότερη επιτυχία του πηγάζει από το γεγονός ότι δίνει τη δυνατότητα στους θεατές να παρακολουθήσουν μεγάλες ποσότητες από όλα τα είδη του περιεχομένου όπου κι αν βρίσκονται, χωρίς αποτυχία και με μικρό κόστος. Δε βάζει κανείς Netflix για το ”Stranger Things” αλλά για την ψυχαγωγία γενικά», παρατηρεί ο Μάθιου Μπολ, ένας Αμερικανός επαγγελματίας στο χώρο των κεφαλαίων και δεινός σχολιαστής των streaming δικτύων.
Ο ίδιος εντοπίζει ότι το Netflix θα μπορούσε να έχει την ίδια επιτυχία ακόμα και χωρίς τα «Φιλαράκια» στη βιβλιοθήκη του, αλλά έγινε διάσημο ακριβώς για τον ίδιο λόγο που η παρέα του Central Perk το κατάφερε: επειδή είναι εύκολο για κάποιον να (το) παρακολουθήσει.
Η δημοφιλία των σειρών που μας έρχονται από τα 90s και τα 00s βασίζεται πάνω στη μοναξιά που βιώνουν οι νεότερες γενιές. Παρά το γεγονός ότι συνηθίζουμε να φανταζόμαστε του ηλικιωμένους μπροστά σε μια οθόνη να αναζητούν συντροφιά, είναι κάτι που και οι νέοι κάνουν. Εκείνες οι σειρές προσφέρουν χαρακτήρες οικείους και θυμίζουν φίλους και μέλη της οικογένειας από τον πραγματικό κόσμο.
Πηγή: The Guardian