Εκθέσεις

BINTEO: Μία μαγική βραδιά αφιερωμένη στον σπουδαίο Astor Piazzola

Οι κήποι της Βίλας Αλλατίνη φιλοξένησαν ένα μοναδικό αφιέρωμα με αφορμή τα 100 χρόνια από τη γέννηση του Αργεντίνου συνθέτη.

Parallaxi
binteo-μία-μαγική-βραδιά-αφιερωμένη-στον-σπ-817136
Parallaxi

Μία μαγική βραδιά πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 14 Σεπτεμβρίου στους κήπους της Βίλας Αλλατίνη, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων «Βραδιές Πολιτισμού στη Βίλα Αλλατίνη 2021». Πιο συγκεκριμένα, το μουσικό σχήμα Transcription Ensemble παρουσίασε το «Astor Piazzola-Αφιέρωμα 100 χρόνια από τη Γέννηση του».

Οι Transcription Ensemble (Γιώργος Κανδυλίδης – βιολί, Χρήστος Γρίμπας – βιολοντσέλο και Νίκος Ζαφρανάς – πιάνο) στοχεύουν στην ανάδειξη δημοφιλών έργων αλλά και λιγότερο γνωστών αριστουργημάτων του ρεπερτορίου, σε μεταγραφή για μικρό σύνολο. Πιο συγκεκριμένα σε συνεργασία με τον βραβευμένο Δημήτρη Αραμπατζή (μπαντονεόν) παρουσίασαν εμβληματικά έργα του διάσημου Αργεντίνου συνθέτη, που έκανε το Tango γνωστό παγκοσμίως, τιμώντας την επέτειο των 100 χρόνων από τη γέννησή του. Χορεύουν μοναδικά, ερωτικά, ανεπανάληπτα ο Γιάννης Σαπατόρης και η Λυδία Ντινέζ.

Δείτε το χαρακτηριστικό video:

Λίγα λόγια για τον Astor Piazzola

Ο Άστορ Πιατσόλα (Ástor Pantaleón Piazzolla) γεννήθηκε στη Μαρ ντελ Πλάτα στις 11 Μαρτίου 1921 και έφυγε από τη ζωή στο Μπουένος Άιρες στις 4 Ιουλίου 1992.  Ήταν Αργεντίνος συνθέτης του τάγκο και μπαντονεονίστας του δεύτερου μισού του 20ού αιώνα. Οι συνθέσεις του έφεραν επανάσταση στο παραδοσιακό τάγκο, ενσωματώνοντας σ’ αυτό στοιχεία της τζαζ και της κλασικής μουσικής και δημιούργησαν το nuevo tango (νέο τάγκο). Βιρτουόζος μπαντονεονίστας, συχνά ερμήνευε τις συνθέσεις του με διάφορα μουσικά σχήματα. Στην Αργεντινή είναι γνωστός ως “El Gran Ástor” (“ο Μέγας Άστορ”).

Το 1992, ο Αμερικανός κριτικός της μουσικής Stephen Holden περιέγραψε τον Πιατσόλα ως “τον καλύτερο συνθέτη της τάνγκο μουσικής παγκοσμίως”.

Ήταν το μοναδικό παιδί Ιταλών μεταναστών, του Βιτσέντε Πιαρσόλα και της Ασούντα Μανέτι. Ο παππούς του Pantaleón Piazzolla, ναύτης και ψαράς στο επάγγελμα, μετανάστευσε στο Μαρ ντελ Πλάτα από το Τράνι, μια παραθαλάσσια πόλη στην νοτιοαναλική Απουλία, στα τέλη του 19ου αιώνα. Η μητέρα του ήταν η κόρη δυο Ιταλών μεταναστών από την Τοσκάνη.

Το 1925 ο Άστορ Πιατσόλα μετακόμισε με την οικογένειά του στο χωριό Γκρήνουιτς της Νέας Υόρκης, το οποίο εκείνη την περίοδο ήταν μια βίαιη γειτονιά, κατοικούμενη από γκάνγκστερ και σκληρά εργαζόμενους μετανάστες. Οι γονείς του εργάζονταν αρκετές ώρες κάθε μέρα και ο Πιατσόλα σύντομα έμαθε να φροντίζει ο ίδιος τον εαυτό του στον δρόμο παρόλο που κούτσαινε ελαφρά. Εκεί έμαθε να μιλά τέσσερις ξένες γλώσσες: ισπανικά, αγγλικά, γαλλικά, ιταλικά.

Στο σπίτι άκουγε τις επιτυχίες του πατέρα του στις ορχήστρες του Κάρλος Γκαρδέλ και του Jylio de Caro. Από μικρή ηλικία άκουγε τζαζ και κλασική μουσική, συμπεριλαμβανομένου του Μπαχ. Ξεκίνησε να παίζει μπαντονεόν το 1929 όταν ο πατέρας του είδε ένα τέτοιο σε ένα παλαιοπωλείο της Νέας Υόρκης.

100 χρόνια από τη γέννηση του: Τι είναι για μένα ο Άστορ Πιατσόλα

Με την επιστροφή στην Νέα Υόρκη μετά από μια σύντομη επίσκεψή της στο Μαρ ντελ Πλάτα το 1930, η οικογένεια μετακόμισε στο νότιο Μανχάταν. Το 1932 ο Πιατσόλα συνέθεσε το πρώτο του τάνγκο, με τίτλο “La Catinga”. Την επόμενη χρονιά έκανε μαθήματα μουσικής με τους Ούγγρο πιανίστα της κλασικής μουσικής Bela Wilda, μαθητή του Rachmaninoff ο οποίος τον δίδαξε να παίζει Μπαχ στο μπαντονεόν. Το 1934 συνάντησε τον Κάρλος Γκαρδέλ, μια από τις σημαντικότερες προσωπικότητες στην ιστορία του τάνγκο, και έπαιξε έναν μικρό ρόλο στην ταινία του El día que me quieras.

Ο Γκαρδέλ προσκάλεσε τον νεαρό μπαντονεονίστα να τον ακολουθήσει στην περιοδεία του. Προς απογοήτευση του Πιατσόλα, ο πατέρας του αποφάσισε ότι δεν ήταν αρκετά μεγάλος για να πάει μόνος του. Το γεγονός ότι του απαγορεύτηκε η συμμετοχή στην περιοδεία του Γκαρδέλ αποδείχθηκε προφητική καθώς σε εκείνη την περιοδεία το 1935 ο Γκαρδέλ και ολόκληρη η ορχήστρα του σκοτώθηκαν σε αεροπορικό δυστύχημα. Μετά από χρόνια, ο Πιατσόλα ανέφερε αστειευόμενος ότι εάν ο πατέρας του δεν ήταν τόσο προσεκτικός, ο ίδιος θα έπαιζε άρπα αντί για μπαντονεόν.

*Υπενθυμίζεται πως οι βραδιές πολιτισμού στη Βίλα Αλλατίνη στηρίζουν τους πυρόπληκτους της Β. Εύβοιας

Διαβάστε επίσης:

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα