Κρυμμένη τέχνη μέσα σε φημισμένα λογότυπα

Όταν οι σχεδιαστές έχουν την σωστή έμπνευση.

Parallaxi
κρυμμένη-τέχνη-μέσα-σε-φημισμένα-λογό-609144
Parallaxi
Εικόνα unsplash

Η πρακτική ενός σχεδιαστή να κρύβει διάφορα στοιχεία στις δημιουργίες του είναι συνηθισμένη σχεδόν σε κάθε μορφή οπτικής επικοινωνίας και σίγουρα δεν είναι ένα τωρινό φαινόμενο. Το αποκορύφωμα σημειώθηκε στη δεκαετία του 1970 όταν το μικρό κείμενο συνοδευόμενο από μια πνευματώδη οπτικοποίηση του αποτέλεσε κεντρική ιδέα της γραφίστικης.

Πίσω από την συγκεκριμένη τέχνη και την στιγμιαία, ενδεχομένως και τυχαία έμπνευση, κάθε γραφίστα κρύβονται όμως και επιστημονικά δεδομένα. Πολλοί υποστηρίζουν πως απώτερος στόχος μιας τέτοια προσπάθειας είναι να ενεργοποιήσουν την ψυχολογία της όρασης η οποία θεωρητικά εξερευνά την δυνατότητα του ανθρώπινου εγκεφάλου να δημιουργεί ολόκληρα εννοιολογικά σχήματα συνδυάζοντας λέξεις, γραμμές και καμπύλες.

Στο ερώτημα αν αυτή η πρακτική εξακολουθεί να είναι πετυχημένη δεν υπάρχει μια σωστή απάντηση. Από την μία πλευρά η ιδιαιτερότητα ενός τέτοιου λογότυπου σκοπεύει να προσδώσει άμεσα μια συγκεκριμένη ταυτότητα σε ένα προϊόν με έναν οικονομικό τρόπο. Επομένως θα μπορούσε να θεωρηθεί πετυχημένη. Από την άλλη πλευρά ωστόσο υπάρχει η τάση για απλούστερα και χωρίς κρυμμένα σχέδια μηνύματα σε λογότυπα τα οποία χρησιμοποιούν ολοένα και περισσότερε εταιρείες, κυρίως αυτές που δραστηριοποιούνται στον χώρο της τεχνολογίας (Google, Facebook) κτλ. Σημαίνει αυτό πως δεν είναι επιτυχημένα; Σε καμία περίπτωση.

Σε κάθε περίπτωση πάντως η όλη προσπάθεια έχει οδηγήσει σε σχεδιαστικά “διαμάντια” τα οποία μάλιστα ορισμένες φορές πρέπει να επισημανθούν στον χρήστη για να εντοπιστούν. Και εκεί κρύβεται το μυστικό της επιτυχίας τους.

Amazon

Η κίτρινη γραμμή κάτω από το λογότυπο της Amazon μπήκε το 2000 ανάποδα για να θυμίζει χαμόγελο και από μια απλή γραμμή έγινε βέλος το οποίο ξεκινάει από το Α για να καταλήξει στο Z. Από δελτίου τύπου της εποχής επισημάνθηκε πως αυτό έγινε για να τονιστεί πως η εταιρεία προσφέρει τα πάντα από το Α έως το τελευταίο γράμμα του αγγλικού αλφαβήτου Ζ.

Oh my, I just realized the Amazon logo has an arrow that goes from A to Z! Am I alone? Eek pic.twitter.com/4gBEE0Iqez

Toblerone

Στη συσκευασία της πασίγνωστης σοκολάτας βλέπουμε το βουνό Matterhorn κοντά στην πόλη της Βέρνης που είναι ο τόπος από τον οποίο ξεκίνησε την πορεία της η τριγωνική σοκολάτα. Αυτό που λίγοι έχουν παρατηρήσει είναι πως μέσα στο βουνό υπάρχει η μορφή μιας αρκούδας που είναι το έμβλημα της πόλης.

Sony Vaio

Η σειρά ηλεκτρονικών υπολογιστών Vaio της SONY έχει ένα εμπνευσμένο λογότυπο το οποίο θεωρητικά απεικονίζει δυο ακρογωνιαίες έννοιες των Η/Υ. Τον αναλογικό και ψηφιακό κόσμο. Αν παρατηρήσει κανείς προσεκτικά τα δυο πρώτα γράμματα δημιουργούν ένα αναλογικό κύμα ενώ το τρίτο και το τέταρτο είναι το 1 και το 0 του δυαδικού κώδικα σήμα κατατεθέν του ψηφιακού κόσμου.

LG

Τα γράμματα L και G του γνωστού Νοτιοκορεάτικου κολοσσού απεικονίζουν ένα πρόσωπο που σου κλείνει το μάτι. Αν ενώσεις τα γράμματα και γυρίσεις το κεφάλι σου λίγο αριστερά θα συναντήσεις μια εμβληματική φιγούρα των video games. Τον PacMan!

LG Electronics Logo 2016 pic.twitter.com/nCRE1xdw6g

Starbucks

Η τελευταία έκδοση της γοργόνας, που αποτελεί το λογότυπο των Starbucks, δεν είναι απολύτως συμμετρική. Θέλει μεγάλη προσοχή για να ανακαλύψει κάποιος πως το δεξί μέρος της μύτης κατεβαίνει ελάχιστα πιο κάτω σε σχέση με το αριστερό. Παρόλο που η συγκεκριμένη κίνηση αντιβαίνει στην θεώρηση πως η συμμετρία αποτελεί ταυτόχρονα και ομορφιά οι σχεδιαστές υποστήριξαν πως με αυτό τον τρόπο η γοργόνα φαίνεται λίγο πιο ανθρώπινη.

 Tour de France

Το λογότυπο του παγκοσμίου φήμης ποδηλατικού γύρου της Γαλλίας εμπεριέχει έναν ποδηλάτη. Με τις ρόδες να είναι το γράμμα O και ο ήλιος δεν μένει και τίποτα στη φαντασία να αποκαλύψει.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα