Ελλάδα

Μπλόκο στην άρση απορρήτου των συνομιλιών για τα Τέμπη

Κατάργηση βραδινής βάρδιας σταθμαρχών και ρύθμιση κυκλοφορίας από ένα άτομο

Parallaxi
μπλόκο-στην-άρση-απορρήτου-των-συνομι-983953
Parallaxi

Πώς η κλοπή καλωδίων του ΟΣΕ έγινε πλημμέλημα από κακούργημα

Ο Ποινικός Κώδικας που ψηφίστηκε λίγο πριν από τις εκλογές του 2019 ελάφρυνε τις ποινές για όσους λυμαίνονται το σιδηροδρομικό δίκτυο Ο πολυσυζητημένος νέος Ποινικός Κώδικας που ψηφίστηκε λίγο πριν από τις εκλογές του 2019 οδηγούσε σχεδόν σε ατιμωρησία τις δεκάδες επικίνδυνες κλοπές καλωδίων του ΟΣΕ – με ζημιές περίπου 10-15 εκατ. ευρώ ετησίως -, οι οποίες προκάλεσαν τεράστιες ζημιές στο δίκτυο των σιδηροδρόμων και στο παλιό σύστημα τηλεδιοίκησης που επιχειρείται να αντικατασταθεί τα τελευταία χρόνια.

Με τις γνωστές, δηλαδή, ολέθριες συνέπειες λόγω της καθυστέρησης της εγκατάστασης του εν λόγω συστήματος, στο δραματικό δυστύχημα των Τεμπών.

Ο σταθμάρχης της Λάρισας και ο μηχανοδηγός γνώριζαν πως η κίνηση των τρένων γινόταν σε διπλή γραμμή Στον Ποινικό Κώδικα που προωθήθηκε τον Ιούνιο του 2019 αφαιρέθηκε αιφνιδιαστικά και χωρίς καμιά αιτιολογία το τμήμα νόμου του 2013 που προσδιόριζε ως κακουργηματικής μορφής την κλοπή αυτών των καλωδίων από το σιδηροδρομικό δίκτυο κ.λπ. και το άφησε σαν μια απλή ή διακεκριμένη κλοπή που είναι κυρίως πλημμεληματικής μορφής.

Εκτός κι αν αποδειχθεί από περαιτέρω δικαστική έρευνα – κάτι εξαιρετικά δυσχερές ή απίθανο – ότι το κέρδος της συμμορίας που συλλαμβάνεται από την πώληση των καλωδίων είναι μεγαλύτερο από 120.000 ευρώ ή προχωρούν κατ’ επάγγελμα σε τέτοιου είδους ενέργειες.

Με αποτέλεσμα μέλη συμμοριών που έχουν συλληφθεί τελευταία – όπως συνέβη στον Δομοκό και στην Κηφισιά – για αυτό το αδίκημα, που είναι και το ίδιο επικίνδυνο για τη ζωή των επιβατών των αμαξοστοιχιών, να αφήνονται ελεύθερα. Και ενώ πιο πριν αρκούσε να πιαστούν με τα καλώδια στα χέρια για να κατηγορηθούν για κακούργημα, με πολυετείς καθείρξεις.

Μπλόκο στην άρση απορρήτου των συνομιλιών Την ίδια ώρα σημαντικά προβλήματα στη διακρίβωση της αλήθειας για την τραγωδία στα Τέμπη μπορεί να δημιουργήσει ο νέος νόμος (ύστερα από την ανάδειξη της υπόθεσης των υποκλοπών) 5005/2022 (ΦΕΚ Α’ 236/21.12.2022) για την «άρση απορρήτου» των συνομιλιών.

Καθότι ο νέος νόμος δεν προβλέπει άρση απορρήτου για τα αδικήματα των ανθρωποκτονιών από αμέλεια (άρθρο 302 του ΠΚ) κατά συρροή και τη διατάραξη της ασφάλειας των συγκοινωνιών (άρθρο 291) για τα οποία έχουν ασκηθεί διώξεις για το τραγικό σιδηροδρομικό συμβάν στη Θεσσαλία.

Και έτσι λόγω αυτού του νομικού «κωλύματος» ίσως καθίσταται -σύμφωνα με νομικούς – δυσχερής η διερεύνηση των τηλεφωνικών κλήσεων μέσω κινητών τηλεφώνων που μπορεί να πραγματοποίησαν ο σταθμάρχης ή ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας σε μια, άγνωστη μέχρι σήμερα, προσπάθειά τους να αποτρέψουν την πρωτοφανή αιματοχυσία.

Στον παλιό νόμο Ν. 2225/1994 προβλεπόταν η άρση του απορρήτου των επικοινωνιών για ζητήματα ασφάλειας συγκοινωνιών και θα μπορούσε αμέσως να διαπιστωθεί ποιες επικοινωνίες μέσω κινητών είχαν πραγματοποιήσει οι πρωταγωνιστές της δραματικής υπόθεσης στα Τέμπη.

Πώς έγινε απλή κλοπή Στον νόμο 4199/2013 λοιπόν που προχωρούσε σε αναδιαμόρφωση του Ποινικού Κώδικα (ΠΔ 283/1985) υπήρχε μία νέα τέταρτη παράγραφος στο άρθρο 291 για την ασφάλεια των συγκοινωνιών και την κλοπή ή δολιοφθορά σιδηροδρομικού υλικού.

Στην εν λόγω παράγραφο μνημονευόταν ότι «όποιος αφαιρεί με σκοπό παράνομης ιδιοποίησης ή με πρόθεση καταστρέφει, ολικά ή εν μέρει, οποιοδήποτε υλικό ή αντικείμενο προορισμένο από τη θέση του ή από την κατασκευή του για την εξυπηρέτηση της λειτουργίας του σιδηροδρόμου ή την ασφάλεια της σιδηροδρομικής συγκοινωνίας, τιμωρείται με κάθειρξη, ανεξαρτήτως της ζημίας που απειλήθηκε ή προξενήθηκε ή της οικονομικής αξίας του υλικού ή αντικειμένου».

Δηλαδή με αυτόν τον νόμο προβλέπονταν ποινές μέχρι 10 χρόνια κάθειρξης στους κλέφτες, με το σχετικό αδίκημα να χαρακτηρίζεται κακούργημα. Αυτή η νομοθετική ρύθμιση είχε υπάρξει σε συνεννόηση τότε με το υπουργείο Μεταφορών ύστερα από τα δεκάδες κρούσματα κλοπής μετάλλων ή δολιοφθορών στο σιδηροδρομικό δίκτυο όλη της χώρας που έπαιρναν τη μορφή μάστιγας.

Ωστόσο, ενώ αυτό το νομοθέτημα οδηγούσε στη φυλακή πολλούς από τους κλέφτες καλωδίων και τα μέλη των κυκλωμάτων των σκραπ (προ μερικών ετών είχαν συλληφθεί ως συνεργοί και στελέχη του ΟΣΕ), ο νέος Ποινικός Κώδικας που κυρώθηκε με τον Ν. 4619/2019 (ΦΕΚ Α’ 95/11.6.2019) αφαίρεσε την… αφαίρεση υλικού και την «ιδιοποίησή» του.

Με τον νέο νόμο η κλοπή του σιδηροδρομικού υλικού εντάχθηκε στις απλές ή διακεκριμένες κλοπές σαν τυχαίο κρατικό υλικό. Κάτι που οδηγεί στην αποθράσυνση των κλεφτών και στη γρήγορη επάνοδό τους στην ίδια εγκληματική δράση.

Πηγή: tanea.gr

Τέμπη: Δύο κουμπιά θα είχαν αποτρέψει την τραγωδία – Ανοίγει η βεντάλια των ευθυνών

Έγγραφο ντοκουμέντο αποδεικνύει ότι η αυτόματη χάραξη στη Λάρισα λειτουργεί και μάλιστα χρησιμοποιήθηκε την μέρα του δυστυχήματος από τους προηγούμενους σταθμάρχες. Περισσότερο από δύο εβδομάδες μετά την τραγωδία στα Τέμπη και ενώ είναι σε εξέλιξη οι έρευνες των Αρχών για τα αίτια της φονικής σύγκρουσης των τρένων, νέα στοιχεία βλέπουν το φως της δημοσιότητας και η βεντάλια των ευθυνών ανοίγει ολοένα και περισσότερο. Μήνυση φοιτήτριας που ταξίδευε με το δεύτερο βαγόνι της μοιραίας αμαξοστοιχίας βάζει για πρώτη φορά στο κάδρο την ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών.

Το πόρισμα της ΡΑΣ έκρινε ανεπαρκή και ελλιπή την εκπαίδευση του προφυλακισμένου σταθμάρχη Λάρισας, ενώ η πολυσυζητημένη αυτόματη χάραξη πορείας των τρένων αποδεικνύεται πως λειτουργούσε καθώς, σύμφωνα με έγγραφο-φωτιά, που δημοσιεύει το LIVE NEWS, οι προηγούμενοι σταθμάρχες της βάρδιας την είχαν χρησιμοποιήσει. Παρά ταύτα και τα εμφανή και σοβαρά λάθη του σταθμάρχη, σήμερα κατατέθηκε η πρώτη μήνυση τραυματία του δυστυχήματος στα Τέμπη, που βάζει στο κάδρο την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών.

Ο σταθμάρχης της Λάρισας και ο μηχανοδηγός γνώριζαν πως η κίνηση των τρένων γινόταν σε διπλή γραμμή Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή και την περίφημη αυτόματη χάραξη, στην οποία ο 59χρονος σταθμάρχης της Λάρισας δεν είχε εκπαιδευτεί ή δεν ήξερε να χρησιμοποιεί.

Με δύο κουμπάκια θα είχε αποτραπεί η τραγωδία Ο Δημοσθένης Πίτσας, σταθμάρχης Λάρισας, δείχνει ζωντανά στο LIVE NEWS πως γίνεται η αυτόματη χάραξη που δεν ήξερε ο σταθμάρχης.

«Για παράδειγμα, αν υποθέσουμε πως περιμένουμε ένα τρένο από την Θεσσαλονίκη, παίρνουμε την αγγελία από τον προηγούμενο σταθμάρχη και χαράζουμε την διαδρομή του κατά την είσοδό της.

Αυτό γίνεται αυτοματοποιημένα, πατώντας ένα κουμπάκι στην αρχή και ένα στο τέλος της διαδρομής.

Εάν έχει γίνει κάποιο λάθος μπορούμε να το κάνουμε με δύο τρόπους. Είτε γυρίζοντας το κλειδί με το χέρι μας είτε κάνοντας αυτόματη χάραξη» εξηγεί.

Έγγραφο – φωτιά: Οι προηγούμενοι σταθμάρχες χρησιμοποιήσαν την αυτόματη χάραξη Η ανάλυση των στοιχείων του πίνακα ελέγχου στη Λάρισα απέδειξε ότι ο μοιραίος σταθμάρχης από την ώρα που έμεινε μόνος του δεν έκανε καμία ηλεκτρονική χάραξη ενώ σε σχετικό έγγραφο φαίνεται πως οι δύο αρχαιότεροι σταθμάρχες είχαν κάνει χρήση του ηλεκτρονικού συστήματος τηλεδιοίκησης.

Συγκεκριμένα, από τις 22.12.51 στις 28 Φεβρουαρίου έως τις 01.39.38 δεν έγινε ούτε μία ηλεκτρονική χάραξη και όλα γίνονταν χειροκίνητα.

Η αμαξοστοιχία 62 που συγκρούστηκε με αποτέλεσμα να χάσουν την ζωή τους 57 άνθρωποι στα Τέμπη, έφθασε στο σταθμό της Λάρισας στις 23.04 και η σύγκρουση έγινε σχεδόν 20 λεπτά αργότερα.

Τις ίδιες ώρες ο σταθμάρχης διαχειρίστηκε με τον ίδιο τρόπο και άλλα τρένα, όπου και πάλι είχε κάνει λάθος σε ένα αλλά το αντιλήφθηκε εγκαίρως ο μηχανοδηγός.

Αντιθέτως, από τις δοκιμές που έγιναν από τις 01.39.39 έως τις 02.39.45 το σύστημα λειτουργούσε κανονικά σύμφωνα με το έγγραφο που παρουσίασε το Mega.

Μήνυση τραυματία βάζει στο κάδρο την ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών Την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών βάζει -για πρώτη φορά- στο κάδρο της αναζήτησης και ποινικών ευθυνών, μηνυτήρια αναφορά που κατέθεσε 19χρονη φοιτήτρια που τραυματίστηκε σοβαρά στο τραγικό δυστύχημα των Τεμπών

Με την μηνυτήρια αναφορά η φοιτήτρια ζητά, όπως επισημαίνουν οι δικηγόροι της, «την πλήρη διερεύνηση σε σχέση με την τέλεση πληθώρας ποινικών αδικημάτων, τελεσθέντων εξ οιουδήποτε υπαιτίου, φυσικού ή ηθικού αυτουργού και συμμετόχου, με πράξεις ή δια παραλείψεως ανεξαρτήτως της θέσεως τους, είτε στην ιεραρχία των διοικήσεων του τριχοτομημένου ΟΣΕ, είτε στα πολιτικά πρόσωπα που έχουν την ευθύνη και την εποπτεία του, αφενός σε βάρος της εντολέως μας και αφετέρου εις βάρος των επιβατών του μοιραίου τραίνου “Intercity 62”».

«[…]Εντούτοις, άπαντες οι αρμόδιοι φορείς αποποιούνται τον ευθυνών τους, σε μια απέλπιδα προσπάθεια να μετακυλήσουν την ευθύνη τους, καθώς με πράξεις ή δια των παραλείψεών τους τυγχάνουν συνυπεύθυνοι για την τραγωδία αυτή. Αποτελεί χρέος της Δικαιοσύνης και των αρμοδίων Αρχών να επιληφθούν του ζητήματος και να διερευνήσουν την τέλεση των τελεσθέντων εις βάρος μου και εις βάρος των συνεπιβατών μου αδικημάτων» αναφέρει χαρακτηριστικά η φοιτήτρια στη μηνυτήρια αναφορά της.

Γιαπί το κτίριο τηλεδιοίκησης στη Λάρισα Τις τελευταίες ημέρες έχει προκύψει πολιτική κόντρα ανάμεσα στην κυβέρνηση και τον ΣΥΡΙΖΑ για το αν λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση στη Λάρισα, ωστόσο όπως φαίνεται το κτίριο της τηλεδιοίκησης έχει μετατραπεί σε ένα ατελείωτο γιαπί.

Ο χώρος μοιάζει εγκαταλειμμένος στην τύχη του, ενώ πλέον έχει μετατραπεί σε ένα ατελείωτο εργοτάξιο, όπου έχουν ξηλωθεί τα πάντα ακόμα και η οροφή, όπου πραγματοποιούνται εργασίες προκειμένου να φτιαχτεί από την αρχή και να τοποθετήσουν νέα και σύγχρονα μηχανήματα.

Σύμφωνα με τους εργαζομένους το κτίριο λειτουργούσε μέχρι το 2019, χωρίς να είναι γνωστό σε ποιο βαθμό και πόσο λειτουργικό ήταν.

Πάντως αν λειτουργούσε σωστά το κτίριο της τηλεδιοίκησης σύμφωνα με τους εργαζομένους θα έσωζε ζωές, καθώς οι σταθμάρχες θα είχαν τη δυνατότητα να δουν σε πραγματικό χρόνο πού και σε ποια γραμμή βρίσκονται οι αμαξοστοιχίες.

Έτσι σύμφωνα με έμπειρους σιδηροδρομικούς θα είχε φανεί ότι τα δύο τρένα είναι στην ίδια γραμμή και θα είχε αποφευχθεί η μεγαλύτερη σιδηροδρομική τραγωδία στα ελληνικά χρονικά.

Η εικόνα πάντως είναι αποκαλυπτική για το αν λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση, καθώς υπάρχουν παντού κρεμασμένα καλώδια παντού, πεταμένα τεφτέρια και παραπέμπει πιο πολύ σε οικοδομή παρά στο πλέον κομβικό κτίριο διοίκησης ενός σιδηροδρομικού σταθμού.

πηγή: tanea.gr

Αποκάλυψη OPEN: Κατάργηση βραδινής βάρδιας σταθμαρχών και ρύθμιση κυκλοφορίας από ένα άτομο – Το έγγραφο

Η τραγωδία στα Τέμπη ανέδειξε την κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου στην Ελλάδα. Οι αποκαλύψεις, πλέον, είναι σχεδόν καθημερινές. Νέα κενά στις θέσεις σταθμαρχών στη Θεσσαλονίκη «δείχνει» τώρα έγγραφο που αποκαλύπτει το OPEN.

Οι ελλείψεις, όπως φαίνεται, προκάλεσαν την κατάργηση της βραδινής βάρδιας και ρύθμιση κυκλοφορίας από ένα μόνο άτομο.

Ειδικότερα, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Μίλτου Σακκελάρη, έγγραφο του τμήματος επιθεώρησης της διεύθυνσης Μακεδονίας αναφέρεται στην κατάργηση της βραδινής βάρδιας και χρονολογείται την 30ή Ιουνίου το 2022.

Όπως αναφέρεται, θα υπάρχουν μόνο δύο βάρδιες, λόγω συνταξιοδοτήσεων και θα είναι και οι δύο διάρκειας εννέα ωρών. Δηλαδή, τον περασμένο Ιούνιο καταργήθηκε η βραδινή βάρδια.

Τέλος, αναφερόταν πως η ρύθμιση της κυκλοφορίας θα γίνεται από τον σταθμό ΤΧ1.

Κατατέθηκε η πρώτη μηνυτήρια αναφορά Την ίδια ώρα, στη Δικαιοσύνη προσέφυγε μία από τους τραυματίες, καταθέτοντας μηνυτήρια αναφορά κατά παντός υπευθύνου -ανοίγοντας έναν νέο κύκλο στη διερεύνηση της υπόθεσης και βάζοντας στο «κάδρο» πολιτικά πρόσωπα.

Όπως ανακοίνωσαν οι εταιρείες Θεόδωρος Π. Μαντάς και Συνεργάτες και Λουκάς Θ. Αποστολίδης και Συνεργάτες, που έχουν αναλάβει τη νομική εκπροσώπηση, κατέθεσαν μηνυτήρια αναφορά στην Εισαγγελία Πρωτοδικών της Αθήνας με την οποία στρέφονται σε βάρος παντός υπευθύνου. Παράλληλα, σημειώνουν πως επιφυλάσσονται να προβούν σε περαιτέρω ενέργειες για την προάσπιση των δικαιωμάτων της εντολέως τους.

«Με τη μηνυτήρια αναφορά που καταθέσαμε, ζητάμε την πλήρη διερεύνηση σε σχέση με την τέλεση πληθώρας ποινικών αδικημάτων, τελεσθέντων εξ οιουδήποτε υπαιτίου, φυσικού ή ηθικού αυτουργού και συμμετόχου, με πράξεις ή δια παραλείψεως ανεξαρτήτως της θέσεως τους, είτε στην ιεραρχία των διοικήσεων του τριχοτομημένου ΟΣΕ είτε στα πολιτικά πρόσωπα που έχουν την ευθύνη και την εποπτεία του, αφενός σε βάρος της εντολέως μας και αφετέρου εις βάρος των επιβατών του μοιραίου τραίνου “Intercity 62”» αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση.

πηγή:ethnos.gr

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα