Αυτά είναι τα αποτελέσματα των χειμερινών εκπτώσεων
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης.
Ανικανοποίητοι από την κίνηση στην αγορά, κατά την περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων, εμφανίζονται οι ιδιοκτήτες εμπορικών καταστημάτων (ποσοστό 79%), σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης (ΕΣΘ).
Όπως ανακοίνωσε ο ΕΣΘ, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας, μόνο το 21% δήλωσε ικανοποιημένο από την κίνηση της αγοράς, σε αντίθεση με το 79% που δήλωσε ότι δεν έμεινε καθόλου ικανοποιημένο. Ειδικότερα, επί του συνόλου των επιχειρήσεων που συμμετείχαν στην έρευνα, το 67% είχε μείωση τζίρου, σε ποσοστό 10 – 20%, και το 7% είδε αύξηση στον τζίρο του σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Στην ίδια ερώτηση, το 26% των επιχειρηματιών απάντησαν ότι ο τζίρος τους παρέμεινε στα ίδια επίπεδα.
Επίσης, καλύτερη περίοδος ήταν το πρώτο χρονικό διάστημα της εκπτωτικής περιόδου (από 8 έως 31 Ιανουαρίου) για το 65% των ερωτηθέντων, ενώ το 21% απάντησαν ότι καμία χρονική περίοδος δεν έκανε τη διαφορά στην αγοραστική κίνηση.
Το ποσοστό έκπτωσης που προσέφεραν τα εμπορικά καταστήματα ήταν ποικίλο. Ξεκινούσε από 10%, ενώ για το 26% των ερωτηθέντων έφτανε και πάνω από 50% η έκπτωση που έκαναν στα εμπορεύματά τους. Το 30% των εμπορικών επιχειρήσεων έκαναν εκπτώσεις από 41 έως 50%, ενώ το 28% δήλωσαν ότι οι εκπτώσεις τους κυμάνθηκαν σε ποσοστό έως 21 έως 40%.
Εξάλλου, σε ερώτηση αν το χρονικό διάστημα των εκπτώσεων ήταν επαρκές, το 60% δήλωσε ότι ήταν επαρκές, ενώ το 40% δήλωσε ότι το χρονικό διάστημα των εκπτώσεων είναι μεγάλο.
“Παρόλο που οι εμπορικές επιχειρήσεις προσέφεραν χαμηλές τιμές την περίοδο των εκπτώσεων, η εικόνα που παρουσίαση η κίνηση στην αγορά δεν ήταν ενθαρρυντική. Στόχος είναι να ανατραπεί το υποτονικό κλίμα στη συνέχεια της χρονιάς, ώστε να αλλάξει και η ψυχολογία των εμπόρων και των καταναλωτών”, υπογραμμίζει ο ΕΣΘ.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ