Αμείλικτα ερωτήματα για το θάνατο του Ιάσονα έξω από τη βουλή

Ανακοίνωση κόλαφος του SOS Τροχαία Εγκλήματα" Πανελλαδικός Σύλλογος''

Parallaxi
αμείλικτα-ερωτήματα-για-το-θάνατο-του-735791
Parallaxi

Ανακοίνωση κόλαφος του Συλλόγου SOS Τροχαία Εγκλήματα” Πανελλαδικός Σύλλογος για το δυστύχημα στη Βουλή.

Υπάρχουν πηγές στην Κατεχάκη;

Συμπληρωματικά στην χθεσινή μας ανακοίνωση για τον θανάσιμο τραυματισμό του 23χρονου Ιάσονα στην είσοδο της Βουλής (δείτε παρακάτω) μερικά ερωτήματα μήπως ΑΠΕ- ΜΠΕ και «πηγές του Αρχηγείου» σταματήσουν να προκαλούν την νοημοσύνη μας και το κοινό αίσθημα.

Στις 14 Μαρτίου 2021 η Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής δημοσιοποίησε το παρακάτω

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

«Την Παρασκευή 12 Μαρτίου 2021 και ώρα 12.25΄, στη λεωφόρο Βασιλίσσης Σοφίας στο ύψος της εισόδου της Βουλής, υπηρεσιακό όχημα της Γενικής Διεύθυνσης Προστασίας Επισήμων και Ευπαθών Στόχων του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας, ενεπλάκη σε τροχαίο ατύχημα με Ι.Χ. δίκυκλη μοτοσυκλέτα, με αποτέλεσμα τον πολύ σοβαρό τραυματισμό του οδηγού της.

Η Υποδιεύθυνση Τροχαίας Αθηνών, που διενεργεί την προανάκριση, προέβη στις προβλεπόμενες προανακριτικές ενέργειες (παραγγελία για πραγματογνωμοσύνη, αιμοληψία, λήψη καταθέσεων, αυτοψία του χώρου, σχεδιάγραμμα κ.ο.κ.). Επίσης, ενημερώθηκε ο κ. Εισαγγελέας Πρωτοδικών Αθηνών στον οποίο μετά το πέρας της προανάκρισης θα διαβιβαστεί η σχετική δικογραφία. Σημειώνεται ότι ο εμπλεκόμενος αστυνομικός, με απόφαση της Υπηρεσίας του, τέθηκε προσωρινά εκτός υπηρεσίας οδηγού, ενώ παράλληλα έχει διαταχθεί διοικητική έρευνα». (ΕΔΩ)

Το δελτίο φυσικά διανεμήθηκε από το ΑΜΕ – ΜΠΕ. Την ίδια ημέρα λίγες ώρες αργότερα το ίδιο πρακτορείο διένειμε ένα δεύτερο δελτίο για το θέμα, αυτή την φορά όμως όχι από κάποια υπηρεσία της ΕΛΑΣ αλλά από… «πηγές του Αρχηγείου της ΕΛΑΣ». Το γεγονός είναι απίστευτο δεδομένου ότι η έρευνα και όλες οι σχετικές πράξεις διερεύνησης σε σχέση με τα θανατηφόρο τροχαίο μπροστά στη Βουλή με δράστη αστυνομικό πραγματοποιείται από την Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής. Mη κατονομαζόμενες «πηγές» και μάλιστα του Αρχηγείου της ΕΛΑΣ, την ίδια ώρα διανέμουν δηλώσεις…. μια υπόμνηση δηλαδή προς πάσα κατεύθυνση, ότι υπάρχουν και κάποιοι πιο πάνω που έχουν λόγο…

Είναι προφανές πως αν το Αρχηγείο της ΕΛΑΣ ήθελε να εκδώσει δικιά του ανακοίνωση μπορούσε να το κάνει και το ΑΜΕ-ΜΠΕ να την διακινήσει. Όμως η διακίνηση πληροφοριών από «πηγές» μέσω του κρατικού πρακτορείου ειδήσεων προκαλεί μεγάλα ερωτήματα. Η ΕΛΑΣ δεν είναι κόμμα για νάχει «κύκλους», «πηγές» και non paper που διακινούν πληροφορίες και ενημερώνουν. Έχει θεσμοθετημένα όργανα και επώνυμους αξιωματικούς που συμμετέχουν σ αυτά που αν ήθελαν μπορούσαν επίσης επωνύμως να κάνουν δήλωση. Τι λέει λοιπόν η «δήλωση των πηγών του Αρχηγείου» που γνώρισε πλατιά δημοσιότητα υπό τον τίτλο:

«Γιατί δεν συνελήφθη ο οδηγός του τροχαίου που συνέβη έξω από τη Βουλή»

«Απάντηση για την μη σύλληψη του οδηγού υπηρεσιακού αυτοκινήτου που ενεπλάκη στο τροχαίο με μοτοσυκλέτα έξω από τη Βουλή δίνουν πηγές του Αρχηγείου της ΕΛΑΣ. Όπως επισημαίνεται ο οδηγός δεν συνελήφθη επειδή το τροχαίο δεν ήταν θανατηφόρο, καθώς επίσης επειδή βάσει του άρθρου 43 παρ. 5 του ΚΟΚ παρέμεινε στο σημείο του ατυχήματος και δεν ήταν ύποπτος φυγής». (ΕΔΩ)

Μάλιστα. Άς δούμε λοιπόν τη λέει για την εγκατάλειψη το άρθρο 43 του ΚΟΚ (κατάπτυστο ως προς τις ποινές):

Η αναφερόμενη από της «πηγές» παρ. 5 του άρθρου 43 ορίζει: «Σε περίπτωση σωματικής βλάβης, η οποία προκαλείται από όχημα, αν ο οδηγός αυτού συμμορφώθηκε με τις υποχρεώσεις της παραγράφου 2 του άρθρου αυτού, δεν εφαρμόζονται οι διατάξεις για κράτηση του άρθρου 419 του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας.»

Ενώ η παρ.2. που σύμφωνα με τις «πηγές» συμμορφώθηκε μ αυτήν ορίζει: «Αν από το οδικό τροχαίο επήλθε θάνατος ή σωματική βλάβη, κάθε οδηγός ή άλλος που χρησιμοποιεί την οδό, ο οποίος ενεπλάκη με οποιονδήποτε τρόπο στο ατύχημα, υποχρεούται επιπλέον: α) Να δώσει την αναγκαία βοή8εια και συμπαράσταση στους παθόντες. β) Να ειδοποιήσει την πλησιέστερη Αστυνομική Αρχή και να παραμείνει στον τόπο του ατυχήματος μέχρι την άφιξή της, εκτός αν είναι αναγκαία η απομάκρυνσή του για την ειδοποίηση της Αστυνομίας ή για την περίθαλψή των τραυματιών ή του ίδιου. Και στην περίπτωση αυτήν ο οδηγός υποχρεούται να αναγγείλει το ατύχημα στην Αστυνομική Αρχή το ταχύτερο δυνατόν. γ) Να αποτρέψει οποιαδήποτε μεταβολή στον τόπο του ατυχήματος η οποία θα μπορούσε να δυσκολέψει το έργο της Αστυνομίας με εξαίρεση τις ενέργειές του εκείνες οι οποίες αποβλέπουν στην αποκατάσταση της τυχόν διακοπείσας κυκλοφορίας.

Ρωτάμε όχι τις «πηγές» ή αυτούς που ακούνε πηγές που μιλάνε (ΑΠΕ-ΜΠΕ) αλλά αυτούς πού κάνουν την προανάκριση και τον εισαγγελέα που εποπτεύει και θα συντάξει το κατηγορητήριο:

Ο οδηγός αποσπασμένος αστυνομικός για προστασία της κας Μπακογιάννη: Ποια βοήθεια προσέφερε, και από ποιά απόσταση δεδομένου ότι οι πάντες αναφέρουν ότι μετά τη σύγκρουση εισήλθε με το αυτοκίνητο και παρέμεινε στο προαύλιο της Βουλής. Να σημειώσουμε πως προφανώς για να καταλάβει αυτή την θέση (συνοδός ασφαλείας) σίγουρα γνωρίζει και παροχή Πρώτων Βοηθειών για κάθε πιθανή περίπτωση που ήθελε προκύψει. Στο σημείο λοιπόν και μέχρι νάρθεί το ΕΚΑΒ αποτελούσε τον καλύτερο γνώστη του πως το θύμα να βοηθηθεί. Ποια βοήθεια προσέφερε στον Ιάσονα μέχρι να ρθεί το ασθενοφόρο;

Ειδοποίησε ο ίδιος την Αστυνομική Αρχή για το συμβάν που προκάλεσε;

Μετακίνησε χωρίς λόγο (ή μάλλον για προφανή λόγο) το αυτοκίνητο του από τον τόπο του συμβάντος αφού ο δρόμος είχε κλείσει έτσι κι αλλιώς από τη μηχανή και το σώμα του αναβάτη της μεταβάλλοντας τα στοιχεία στη σκηνή του ατυχήματος; Οι πάντες εκτός των «πηγών» αναφέρουν ότι το αυτοκίνητο αμέσως μετά τη σύγκρουση εισήλθε στο προαύλιο της Βουλής.

Μια απάντηση είναι αναγκαία, όχι από «πηγές», αλλά από υπεύθυνους, καλύτερα από τον αρμόδιο εισαγγελέα, που ελπίζουμε να επιβλέπει την έρευνα παριστάμενος και όχι τηλεφωνικώς όπως στην συντριπτική πλειοψηφία των θανατηφόρων τροχαίων «ατυχημάτων» συμβαίνει.

Το γεγονός ότι ο δράστης ήταν γνωστός (στο χώρο που εισήλθε) και το ότι δεν απομακρύνθηκε πολύ μακριά δεν σημαίνει ότι εφάρμοσε αυτά που ο νόμος ορίζει και που εκ του επαγγέλματος του σαφώς πρέπει να γνωρίζει πολύ καλύτερα απ οποιονδήποτε μέσο πολίτη.

Αγνοούμε που υπάρχουν «πηγές» στην Κατεχάκη.

Αυτό που ξέρουμε είναι ότι όσο αυτές αναβλύζουν τόσο θα ανθεί η καχυποψία και θα υποσκάπτεται η απόδοση Δικαιοσύνης.

Είναι προφανές ότι στην υπόθεση πρέπει να υπάρχει πλήρης διαφάνεια και οι όποιες κατηγορίες να βασιστούν σε πραγματικά γεγονότα και όχι σε απόψεις «πηγών».

Κανένας θάνατος στο δρόμο δεν είναι αποδεκτός!

15/3/2021

Πανελλαδικός σύλλογος SOS Tροχαία Εγκλήματα

Η χθεσινή ανακοίνωση του Συλλόγου 

«Οι προστάτες του νόμου» … υπεράνω του νόμου.

Κυριακή

Την Παρασκευή 12 Μάρτη το μεσημέρι την ώρα που στη Βουλή γινόταν συζήτηση για την αστυνομική βία, αυτοκίνητο της ασφάλειας της Ντόρας Μπακογιάννη (όπως ανακοίνωσε η ίδια δύο μέρες μετά το συμβάν) με επιβαίνοντα ένα τουλάχιστον αποσπασμένο αστυνομικό επιχειρώντας να εισέλθει παράνομα στην είσοδο της Βουλής (κατερχόμενο την Βασιλίσσης Όλγας έστριψε αριστερά σε σημείο που δεν επιτρέπεται) χτύπησε και τραυμάτισε θανάσιμα τον 23χρονο Ιάσονα, μοτοσικλετιστή που κινούνταν στο αντίθετο ρεύμα έχοντας πράσινο και φορώντας κράνος.

Ούτε το πράσινο, ούτε το κράνος στάθηκαν ικανά να τον προφυλάξουν…

Αμέσως μετά τη σύγκρουση η μπάρα εισόδου της Βουλής σηκώθηκε και το εμπλεκόμενο όχημα και ο/οι επιβαίνον/τες βρήκαν καταφύγιο σ αυτήν χωρίς όπως επιτάσσει ο νόμος να σταματήσουν στο σημείο και να καλέσουν ασθενοφόρο οι ίδιοι και να τεθούν στη διάθεση της αστυνομίας.

Το γεγονός συνέβη παρουσία και άλλων αστυνομικών και μάλιστα της Τροχαίας που επέδειξαν σκαιά συμπεριφορά απέναντι σε αυτόπτες μάρτυρες που διαμαρτύρονταν για το γεγονός υπογραμμίζοντας ότι ο οδηγός της μηχανής κινούνταν κανονικά με πράσινο.

Είναι προφανές πως ο τόπος του συμβάντος είναι ένας από τα καλύτερα παρακολουθούμενα σημεία της Αθήνας και άρα το συμβάν έχει καταγραφεί από πολλαπλές κάμερες. Αυτές και μόνο είναι αρκετές για την απόδειξη της αλήθειας. Η Τροχαία οφείλει να αναζητήσει άμεσα τις καταγραφές να τις προωθήσει στον εισαγγελέα και να τις γνωστοποιήσει στην οικογένεια του Ιάσονα.

Από κεί θα φανεί καθαρά αν η παραβατική/δολοφονική συμπεριφορά ανήκει αποκλειστικά στον οδηγό του αυτοκινήτου ή αν υπήρξε συνεργός αστυνομικός στο οδόστρωμα που του έκανε σήμα να περάσει.

Είναι προφανές πως ο φόνος του 23χρονου Ιάσονα δεν αποτελεί ατύχημα.

Το να σε χτυπάνε θανάσιμα ενώ κινείσαι κανονικά στο δρόμο σου και με όλα τα μέσα προστασίας δεν οφείλεται ούτε στην τύχη ούτε σε αμέλεια. Αυτή είναι η πανομοιότυπα επαναλαμβανόμενη ιστορία στους ελληνικούς δρόμους με μόνη παραλλαγή το διαφορετικό όνομα του θυμάτων.

Ωστόσο το κράτος «μας» ορίζει όλα αυτά τα εγκλήματα ως «ατυχήματα» προερχόμενα από αμέλεια. Και επιφυλάσσει στους δράστες μια ολιγόμηνη ποινή με αναστολή όποτε κατορθώσει να τελεσιδικήσει η υπόθεση και ούτε καν αφαίρεση της άδειας οδήγησης (το ίδιο φυσικά θα γινόταν αν η υπόθεση εκδικαζόταν στο αυτόφωρο). Ακόμα και για την περίπτωση της εγκατάλειψης του θύματος η ποινή χάρις στο κατάπτυστο άρθρο 43 του ΚΟΚ που καμιά κυβέρνηση δεν δέχτηκε ν αλλάξει είναι πλημμέλημα με ολιγόμηνη φυλάκιση, παρότι η εγκατάλειψη θύματος από μη οδηγό αποτελεί κακούργημα με ποινή κάθειρξης (άρθρο 306ΠΚ).

Το μέλλον λοιπόν είναι ξεκάθαρο (αν η υπόθεση δεν βρεθεί σε κανένα αρχείο), κάποτε (επτά – οκτώ χρόνια;) η υπόθεση θα τελεσιδικήσει με μια ολιγόμηνη ποινή με αναστολή για τον δράστη.

Ο Ιάσονας έχασε τη ζωή του για πάντα. Η οικογένεια του έχασε το παδί της για πάντα.

Γι αυτούς, για μας, για σένα δεν υπάρχει αναστολή. Δεν υπάρχει δεύτερη ευκαιρία.

Δεν υπάρχει δεύτερος Ιάσονας.

………………………………………………………………………………………………………

Κατά μία «παράδοξη» εκδοχή για τα εντεταλμένα όργανα της πολιτείας ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας δεν ισχύει για τους ίδιους παρά μόνον για τους υπηκόους της. Δυνατότητα να παραβιάζει άρθρα του ΚΟΚ έχει οδηγός αστυνομικού οχήματος μόνο για αντιμετώπιση εκτάκτων επειγόντων συμβάντων, με αναμμένο το φάρο και ενεργή τη σειρήνα ώστε να προφυλαχθούν οι άλλοι χρήστες του δικτύου. Συμβαίνει αυτό στην Ελλάδα σήμερα; Κάνουν πχ ποτέ χρήση του ΚΟΚ οι οδηγοί μηχανών της Ομάδας Δράση;

Αλλά γιατί να το κάνουν;

Αν στηθεί κανείς για λίγο στην είσοδο της Βουλής θα δεί πως τηρούν την προτεραιότητα τα αυτοκίνητα που μπαινοβγαίνουν και επίσης πόσοι βουλευτές και υπουργοί φοράνε ζώνη ασφαλείας ή κράνος.

Ας μη ξεχνάμε πως πρώην υπουργός Μεταφορών αυτής της χώρας συνελήφθη να οδηγά με πλαστές Πινακίδες (Μιχάλης Λιάπης), ενώ ο σημερινός υπουργός Προστασίας του Πολίτη συνελήφθη (σε προηγούμενη θητεία του στην ίδια θέση) από υφιστάμενους του, μετά από καταδίωξη για οδήγηση με υπερβολική ταχύτητα και παραβίαση διπλής διαχωριστικής (Μ. Χρυσοχοίδης).

……………………………………………………………………………………………………………………………………..

Δυστυχώς ο Ιάσονας δεν είναι το πρώτο θύμα αυτής της λογικής: στις 5 Ιανουαρίου 2011 η 7χρονη Έρρικα που βγήκε να πεί τα κάλαντα στο Μενίδι, χτυπήθηκε θανάσιμα από μοτοσικλετιστή της ΔΙΑΣ που επιχείρησε να προσπεράσει φορτηγό. Στις 1 Φεβρουαρίου 2013 η 20χρονη πεζή Πωλίνα Κελεμπετσιώτη παρασύρθηκε και τραυματίστηκε θανάσιμα στη λεωφόρο Γρ. Λαμπράκη στον Κορυδαλλό από περιπολικό.

…………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Όλοι αυτοί που σήμερα δηλώνουν «συντετριμμένοι» το μόνο που έχουν να κάνουν σαν ελάχιστη ένδειξη ειλικρινούς μεταμέλειας είναι να καταθέσουν μια νομοθετική πρόταση που θα μετατρέπει την εγκατάλειψη θύματος όπως και όλες τις παραβατικές συμπεριφορές που οδηγούν σε θάνατο ή σοβαρό τραυματισμό στο οδικό δίκτυο σε κακούργημα.

Αρκετά με την «Αμέλεια». Δεν είμαστε Αφελείς.

Αθήνα 14/3/2021

Πανελλαδικός σύλλογος SOS Τροχαία Εγκλήματα

ΥΓ. Μερικά ΜΜΕ αναφέρουν το αυτοκίνητο ως εξερχόμενο από την Βουλή, αλλά και σ αυτή την περίπτωση οι πάντες αναφέρουν ότι ο Ιάσονας προχωρούσε με πράσινο.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα