Top

Aπό αύριο εμβολιασμοί έξω από εκκλησίες- Προς επέκταση η υποχρεωτικότητα

Δύο νεκροί από κορωνοϊό το τελευταίο 24ωρο στο Ηράκλειο.

Parallaxi
aπό-αύριο-εμβολιασμοί-έξω-από-εκκλησίε-807107
Parallaxi

corona

Δεν απέκλεισε την επέκταση της υποχρεωτικότητας του εμβολιασμού και σε άλλους κλάδους εργαζομένων πέραν αυτών στην Υγεία, την Πρόνοια, στους οίκους ευγηρίας κλπ, ο αναπληρωτής υπουργός Εσωτερικών, Στέλιος Πέτσας, σε συνέντευξη του στο MEGA.

Ωστόσο εξέφρασε την πεποίθηση ότι με την πάροδο του θέρους όλο και περισσότεροι συμπολίτες μας θα προστρέξουν να εμβολιαστούν, θωρακίζοντας την υγεία τους και αυτή του περίγυρου τους, ενώ απηύθυνε έκκληση στους νέους να κλείσουν σήμερα ραντεβού για εμβόλιο το οποίο «έχουν τη δυνατότητα να κάνουν ακόμη και αύριο», όπως είπε.

Ειδικότερα για τους εργαζομένους στη εστίαση και την εκπαίδευση, περιλαμβανομένων και των φοιτητών, ο κ. Πέτσας εξέφρασε την πεποίθηση ότι θα αυξηθούν τα ποσοστά εμβολιασμού τα οποία λόγω Αυγούστου είχαν σημειώσει αισθητή πτώση. «Όσο πλησιάζει ο καιρός που θα ενεργοποιούνται οι εσωτερικοί χώροι συνάθροισης, είτε για σίτιση είτε για ψυχαγωγία, η αγορά θα αυτορυθμιστεί και θα εμβολιαστούν οι επαγγελματίες και οι εργαζόμενοι του χώρου», εκτίμησε.

Υπογράμμισε τη μέριμνα της Πολιτείας για τους εργαζομένους σε υπηρεσίες πρώτης γραμμής, δηλαδή όσους εξυπηρετούν κόσμο στα διάφορα γκισέ των δημοσίων υπηρεσιών, προσθέτοντας ότι υπάρχει η σκέψη να επεκταθεί η υποχρεωτικότητα και σε αυτούς «εάν το συστήσουν βεβαίως οι ειδικοί». Στην κατηγορία αυτή, όπως διευκρίνισε ο αναπλ. Υπουργός, περιλαμβάνονται η εφορία, τα ΚΕΠ, ο ΕΦΚΑ, το προσωπικό των Σωμάτων Ασφαλείας και στις Ένοπλες Δυνάμεις. «Αν χρειαστεί κι αν φτάσουμε σε αυτό το σημείο. Ελπίζω ότι δεν θα χρειάζεται», προσέθεσε.

Δέχθηκε ότι έμεινε ανοιχτό το ζήτημα για τη εστίαση, το οποίο «απασχολεί έντονα την αγορά», η οποία θα το ρυθμίσει μόνη της, όπως επισήμανε, ενώ σημείωσε ότι «έχουν ήδη εμβολιαστεί οι άνθρωποι της εστίασης».

Σημείωσε ότι επίσης οι εκπαιδευτικοί έχουν υψηλό ποσοστό εμβολιασμού «κι ελπίζω σε περαιτέρω αύξηση». Για το ζήτημα των μαθητών και των φοιτητών σχολίασε την επικρατούσα αντίληψη περί “άτρωτου” που νιώθει ο νεώτερος πληθυσμός και τους κάλεσε να εμβολιαστούν. «Πρέπει να επιταχύνουμε ξανά τον εμβολιασμό», τόνισε για τον τομέα της εκπαίδευσης.

Εξάλλου, συμπλήρωσε ο κ. Πέτσας, ο εμβολιασμός θα βοηθήσει όλους μας να επανέλθουμε στην καθημερινή μας δραστηριότητα, προσφέροντάς μας ανοσία ή έστω και ελαφρότερη νόσηση ώστε να μην κατακλυστούν ξανά τα νοσοκομεία με βαριά περιστατικά και διασωλήνωσης.

«Βεβαίως έχουν γίνει προσλήψεις σε υγειονομικό και νοσηλευτικό προσωπικό άλλα προκάλεσε έντονη ανησυχία η έξαρση που σημειώθηκε πρόσφατα και το γεγονός ότι να δίνουμε χρόνο στον ιό να δημιουργεί τις μεταλλάξεις που τον ισχυροποιούν» σημείωσε ο κ. Πέτσας και προσέθεσε: «Ωστόσο τελευταία παρατηρείται κάποια αύξηση του ποσοστού των εμβολιασμών γεγονός το οποίο δημιουργεί αισιοδοξία».

Στο μεταξύ, με βάση όσα είπε ο Βασίλης Κικίλιας, κινητά συνεργεία θα πραγματοποιούν πιλοτικά εμβολιασμούς σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη έξω από ιερούς ναούς σε πλατείες από αύριο.

Μάλιστα, σύντομα αναμένεται να ξεκινήσουν και οι εμβολιασμοί από ιδιώτες γιατρούς.

Στο 2,2% κινήθηκε ο δείκτης θετικότητας στη χώρα

Σημαντικό είναι ότι στο 2,2% κινήθηκε ο δείκτης θετικότητας στη χώρα κατά τους δειγματοληπτικούς ελέγχους που πραγματοποίησαν κλιμάκια του ΕΟΔΥ σε κεντρικά σημεία 65 Περιφερειακών Ενοτήτων της χώρας.

Παρακάτω τα στοιχεία για τη Θεσσαλονίκη:

ΠΕ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ: ΑΝΩ ΠΟΛΗ

54 αρνητικά rapid test

ΠΕ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ: ΔΕΘ-ΠΥΛΗ

722 rapid test με 10 θετικά (1.39%) αφορούν σε 4 άνδρες και 6 γυναίκες με διάμεση ηλικία τα 21 έτη

ΠΕ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ: ΕΥΟΣΜΟΣ

401 rapid test με 28 θετικά (6.98%) αφορούν σε 16 άνδρες και 12 γυναίκες με διάμεση ηλικία τα 37 έτη

ΠΕ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ: ΙΑΤΡΕΙΟ ΔΕΘ

110 rapid test με 8 θετικά (7.27%) αφορούν σε 1 άνδρα και 7 γυναίκες με διάμεση ηλικία τα 29 έτη

ΠΕ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ: ΙΑΤΡΕΙΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ

170 rapid test με 7 θετικά (4.12%) αφορούν σε 4 άνδρες και 3 γυναίκες με διάμεση ηλικία τα 49 έτη

ΠΕ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ: ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ

405 rapid test με 5 θετικά (1.23%) αφορούν σε 2 άνδρες και 3 γυναίκες με διάμεση ηλικία τα 34 έτη

ΠΕ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ: ΚΑΤΩ ΤΟΥΜΠΑ

196 rapid test με 5 θετικά (2.55%) αφορούν σε 1 άνδρα και 4 γυναίκες με διάμεση ηλικία τα 27 έτη

ΠΕ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ: ΝΕΑΠΟΛΗ

111 rapid test με 5 θετικά (4.5%) αφορούν σε 2 άνδρες και 3 γυναίκες με διάμεση ηλικία τα 23 έτη

ΠΕ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ: ΞΗΡΟΚΡΗΝΗ

191 rapid test με 5 θετικά (2.62%) αφορούν σε 4 άνδρες και 1 γυναίκα με διάμεση ηλικία τα 30 έτη

ΠΕ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ: ΠΥΛΑΙΑ

102 rapid test με 4 θετικά (3.92%) αφορούν σε 2 άνδρες και 2 γυναίκες με διάμεση ηλικία τα 38 έτη

ΠΕ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ: ΤΡΙΑΝΔΡΙΑ

48 rapid test με 1 θετικό (2.08%) αφορά σε 1 γυναίκα 20 ετών

ΠΕ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ: ΧΑΡΙΛΑΟΥ

66 rapid test με 2 θετικά (3.03%) αφορούν σε 2 άνδρες με διάμεση ηλικία τα 39 έτη

ΠΕ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ: ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟ

213 rapid test με 6 θετικά (2.82%) αφορούν σε 4 άνδρες και 2 γυναίκες με διάμεση ηλικία τα 42 έτη

Άκης Σκέρτσος: Το τέταρτο κύμα πλήττει τους ανεμβολίαστους

Την αισιοδοξία του ότι εντός του φθινοπώρου μπορεί να επιτευχθεί ο στόχος της δημιουργίας του τείχους ανοσοπροστασίας, που μεταφράζεται αριθμητικά σε 7 εκατομμύρια εμβολιασμένους πολίτες συν όλους όσοι έχουν αποκτήσει φυσική ανοσία, εκφράζει μέσω άρθρου του στην εφημερίδα «Τα Νέα Σαββατοκύριακο» ο υπουργός Επικρατείας, Άκης Σκέρτσος.

Απορρίπτει τις αιτιάσεις περί δήθεν τιμωρητικών μέτρων σε βάρος των ανεμβολίαστων χαρακτηρίζοντας τις πρόσφατες ρυθμίσεις προστατευτικές για την Δημόσια Υγεία, υπογραμμίζει εκ νέου πως δεν υπάρχει προοπτική λήψης οριζόντιων μέτρων και παρακινεί όλους όσοι ακόμη διστάζουν να σπεύσουν να εμβολιαστούν. «Αν σήμερα είχαμε καταφέρει να εμβολιάσουμε όλο τον πληθυσμό της χώρας, αντί για 332 διασωληνωμένους θα είχαμε περίπου 50 περιστατικά διασωλήνωσης στα νοσοκομεία της χώρας. Θα είχαμε μετατρέψει δηλαδή την πανδημία σε μια βαριά γρίπη από την οποία κινδυνεύουν πρωτίστως όσοι υποφέρουν και από άλλες υποκείμενες ασθένειες και η οποία δεν προκαλεί δυσβάστακτο κόστος σε ανθρώπινες ζωές αλλά ούτε και υπερφόρτωση στο σύστημα υγείας».

Αναλυτικά το άρθρο του υπουργού Επικρατείας, Άκη Σκέρτσου, αναφέρει τα εξής;

«Η πανδημία των ανεμβολίαστων

Την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές 332 συμπολίτες μας νοσούν βαριά από covid και είναι διασωληνωμένοι στα νοσοκομεία όλης της χώρας. Από αυτούς περισσότεροι από 9 στους 10, για την ακρίβεια 305 (92%), είναι ανεμβολίαστοι και μόλις 27 (8%) είναι πλήρως εμβολιασμένοι.

Η πανδημία στο τέταρτο κύμα της, που έχει ξεκινήσει και στη χώρα μας από τα τέλη Ιουνίου, εξελίσσεται σε μια πανδημία των ανεμβολίαστων. Η μετάλλαξη Δ χτυπάει πλέον πολύ πιο επιθετικά, πέρα από τους ευάλωτους ηλικιωμένους, και τους νεότερους. 11 ανεμβολίαστοι διασωληνωμένοι είναι νέοι άνθρωποι έως 39 ετών, ένας εκ των οποίων ανήλικος, και 110 διασωληνωμένοι μεταξύ 40 έως 59 ετών.

Η πανδημία, πλέον, πλήττει στη συντριπτική τους πλειονότητα πολίτες που έχουν επιλέξει να μην κάνουν έως τώρα το εμβόλιο ενώ αυτό είναι καθολικά διαθέσιμο, άμεσα προσβάσιμο, δωρεάν και, το σημαντικότερο από όλα, ασφαλές. Αυτό μαρτυρούν, άλλωστε, τα επιστημονικά δεδομένα από τη συστηματική φαρμακοεπαγρύπνηση που έχει γίνει στους 2,5 δισεκατομμύρια ανθρώπους που έχουν κάνει το εμβόλιο έως σήμερα παγκοσμίως.

Όσοι εύλογα περίμεναν να δουν τις πιθανές παρενέργειες που μπορεί να εμφανίσουν εκείνοι που έσπευσαν να κάνουν νωρίς το εμβόλιο, πλέον δεν έχουν λόγο να καθυστερούν. Το 33% του παγκόσμιου πληθυσμού έχει εμβολιαστεί χωρίς να παρατηρηθούν παρενέργειες. Έτσι μπορεί να επανέλθει με πολύ μεγαλύτερη ασφάλεια στην κανονική του ζωή, αφήνοντας πίσω τους περιορισμούς του προηγούμενου ενάμιση χρόνου που έβαλαν φρένο στις ζωές μας.

Η στατιστική ανάλυση των δεδομένων από τις νοσηλείες και τον εμβολιασμό του γενικού πληθυσμού δείχνει ότι όσοι είναι ανεμβολίαστοι έχουν 13 φορές περισσότερες πιθανότητες από τους εμβολιασμένους να διασωληνωθούν αν νοσήσουν. Ο κίνδυνος αυτός είναι ακόμη μεγαλύτερος, αυξάνεται στις 20 φορές, για τους ανεμβολίαστους συμπολίτες μας που είναι άνω των 60 ετών.

Πρακτικά, για να μιλάμε με παραδείγματα, αυτό σημαίνει ότι αν σήμερα είχαμε καταφέρει να εμβολιάσουμε όλο τον πληθυσμό της χώρας, αντί για 332 διασωληνωμένους θα είχαμε περίπου 50 περιστατικά διασωλήνωσης στα νοσοκομεία της χώρας. Θα είχαμε μετατρέψει δηλαδή την πανδημία σε μια βαριά γρίπη από την οποία κινδυνεύουν πρωτίστως όσοι υποφέρουν και από άλλες υποκείμενες ασθένειες και η οποία δεν προκαλεί δυσβάστακτο κόστος σε ανθρώπινες ζωές αλλά ούτε και υπερφόρτωση στο σύστημα υγείας.

Πού βρισκόμαστε σήμερα και πού θέλουμε να πάμε με βάση τα παραπάνω δεδομένα; Έχοντας υπερβεί τους 6,1 εκα. πολίτες που έχουν επιλέξει να κάνουν το εμβόλιο (68,5% των ενηλίκων και 57% του γενικού πληθυσμού) είναι αυτονόητο ότι δεν πρόκειται να υπάρξουν ξανά οριζόντια περιοριστικά μέτρα σε οικονομία και κοινωνία.

Μέτρα δημόσιας υγείας θα συνεχίσουν να υφίστανται, όπως οφείλει να πράττει η Πολιτεία, αλλά για τους ανεμβολίαστους. Για να προστατεύσουμε τη δική τους υγεία, να περιορίσουμε την εξάπλωση των μεταλλάξεων και να μειώσουμε την υπερφόρτωση του συστήματος υγείας.

Τα μέτρα αυτά δεν είναι τιμωρητικά ή διχαστικά -όπως ισχυρίζονται κάποιοι που θέλουν να χαϊδεύουν τα αυτιά των σκεπτικιστών ή των αντιεμβολιαστών- αλλά προστατευτικά. Όπως ήταν εξαρχής προστατευτικά όταν απλώνονταν σε όλη την κοινωνία διότι δεν είχαμε ακόμη το εμβόλιο σαν ασπίδα προστασίας. Το μόνο που έχουν να κάνουν όσοι δεν θέλουν να τα υφίστανται είναι να εμβολιαστούν άμεσα, εύκολα και δωρεάν.

Αντίστοιχα το σύστημα υγείας, με τις διευρυμένες αλλά ταυτόχρονα πεπερασμένες δυνατότητες που έχει, θα συνεχίσει να υποδέχεται και να παρέχει περίθαλψη σε όλους τους πολίτες και όχι μόνο σε περιστατικά covid όπως είχε συμβεί στο παρελθόν. Είναι μη αποδεκτό υγειονομικά και ανορθόδοξο δικαιοπολιτικά να στερούμε κρίσιμες και αναγκαίες υπηρεσίες υγείας από την πλειονότητα των πολιτών που έχουν επιλέξει να εμβολιαστούν και έχουν ανάγκη τη νοσοκομειακή περίθαλψη για άλλους λόγους πλην του κορονοϊού.

Ο συλλογικός στόχος που πρέπει να θέσουμε από εδώ και πέρα είναι να πάμε από τα 6 στα 7 εκατομμύρια πολίτες που έχουν επιλέξει να κάνουν το εμβόλιο, ώστε συνδυαστικά με όσους έχουν αποκτήσει φυσική ανοσία να μπούμε στο φθινόπωρο σχεδόν με το 80% του πληθυσμού θωρακισμένο από τους κινδύνους της πανδημίας. Τα ποσοστά αυτά δεν είναι άπιαστα. Σημειώνονται ήδη σε χώρες της δυτικής Ευρώπης. Και αν κρίνουμε από την αισθητή αύξηση των νέων ραντεβού για εμβολιασμό που σημειώνεται από τις 16/8 και μετά, πιστεύουμε ότι μπορούμε να τα πετύχουμε και εμείς».

Χάρτης των κρουσμάτων: 343 σε Θεσσαλονίκη- 730 στην Αττική

Όλο το ΦΕΚ για τους ανεμβολίαστους εργαζόμενους 

Η απόφαση προβλέπει:

Άρθρο 1 της απόφασης – Πεδίο εφαρμογής

1. Οι διατάξεις της παρούσας απόφασης εφαρμόζονται για όλα τα φυσικά πρόσωπα που υπόκεινται σε υποχρεωτικό εμβολιασμό κατά τους ορισμούς του άρθρου 206 του ν. 4820/2021 (Α’ 130) και της κείμενης νομοθεσίας, καθώς και για όλες τις δημόσιες και ιδιωτικές δομές που έχουν την υποχρέωση ελέγχου συμμόρφωσης της υποχρεωτικότητας του εμβολιασμού.

2. Το προσωπικό κατά την έννοια της παρ. 3 του άρθρου 206 του ν. 4821/2021 που απασχολείται στις Μονάδες Ψυχικής Υγείας του ν. 2716/1999 (Α’ 96), στους εγκεκριμένους οργανισμούς και φορείς απεξάρτησης του άρθρου 51 του ν. 4139/2013 (Α’ 74), στους συμβουλευτικούς σταθμούς και θεραπευτικά κέντρα του άρθρου 58 του ν. 4139/2013, στα Κέντρα Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας του άρθρου 61 του ν. 3459/2006 (Α’ 103), καθώς και στα Κέντρα Ανοικτής Προστασίας Ηλικιωμένων (ΚΑΠΗ) εμβολιάζεται υποχρεωτικά κατά του κορωνοϊού COVID-19 για επιτακτικούς λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας. Το υπόχρεο προσωπικό του προηγούμενου εδαφίου πρέπει να έχει λάβει την πρώτη ή τη μοναδική δόση έως τις 15 Σεπτεμβρίου 2021, η δε ολοκλήρωση του εμβολιαστικού κύκλου πρέπει να γίνει σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διαδικασίες και στον προβλεπόμενο χρόνο. Για την υποβολή αιτήσεων απαλλαγής από τον υποχρεωτικό εμβολιασμό για ιατρικούς λόγους από το προσωπικό των ανωτέρω φορέων σύμφωνα με την υπό στοιχεία Δ1α/Γ.Π.οικ.50933/13.8.2021 υπουργική απόφαση (Β’ 3794) η προθεσμία των τριών εργάσιμων ημερών της παρ. 7 του άρθρου 2 της εν λόγω απόφασης αρχίζει από την ημερομηνία δημοσίευσης της παρούσας απόφασης (27.8.2021) . Σε περίπτωση μη τήρησης της υποχρέωσης επέρχονται οι συνέπειες της παρ. 6 του άρθρου 206 του ν. 4820/2021.

Άρθρο 2 της απόφασης – Παρακολούθηση και τρόπος ελέγχου της συμμόρφωσης με την υποχρέωση εμβολιασμού κατά του κορωνοϊού COVID-19

1. Για την υλοποίηση του σκοπού ελέγχου της συμμόρφωσης του υπόχρεου προσωπικού του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 206 του ν. 4820/2021 (Α’ 130), ο διοικητικός προϊστάμενος κάθε δημόσιας δομής ή ο διοικητικός προϊστάμενος ή ο νόμιμος εκπρόσωπος κάθε ιδιωτικής δομής καταρτίζει λίστα φυσικών προσώπων υποχρέων εμβολιασμού του οικείου φορέα.

2. Η λίστα των υποχρέων ανά φορέα περιέχει τα εξής:

α) στοιχεία ταυτοποίησης ως εξής: ονοματεπώνυμο, όνομα πατρός, όνομα μητρός, Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (Α.Φ.Μ.), Αριθμό Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης (Α.Μ.Κ.Α.) ή Προσωρινό Αριθμό Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης (Π.Α.Μ.Κ.Α.) και

β) στοιχεία ως προς τη συμμόρφωσή τους με την υποχρέωση εμβολιασμού ως εξής:

βα) εάν είναι πλήρως εμβολιασμένοι, ββ) εάν έχουν νοσήσει και πότε, προκειμένου να διαπιστωθεί η παρέλευση έξι (6) μηνών από τη θετική διάγνωση, βγ) εάν έχουν προγραμματίσει πρώτη ή δεύτερη δόση εμβολιασμού και σε ποια ημερομηνία,

βδ) εάν έχουν υποβάλλει αίτηση εξαίρεσης από τον υποχρεωτικό εμβολιασμό για ιατρικούς λόγους σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία παρέχοντας και κάθε αναγκαίο αποδεικτικό στοιχείο ως προς την κατάθεσή της και βε) εάν έχουν λάβει απάντηση από την αρμόδια υγειονομική επιτροπή ως προς την αίτηση εξαίρεσης από τον υποχρεωτικό εμβολιασμό.

3. Για τη συμπλήρωση των στοιχείων των υποπερ. βα και ββ) της περ. β’ της παρ. 2 οι υπόχρεοι του άρθρου 1 (φυσικά πρόσωπα που υπόκεινται σε υποχρεωτικό εμβολιασμό)  υποχρεούνται, όπως παρέχουν κάθε αναγκαία συνδρομή, ειδικότερα υποχρεούνται, όπως προβαίνουν σε επίδειξη προς τον διοικητικό τους προϊστάμενο του Ψηφιακού Πιστοποιητικού COVID-19 της Ε.Ε. (EU Digital COVID Certificate – EUDCC) του Κανονισμού (ΕΕ) 2021/953 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 14ης Ιουνίου 2021 και του άρθρου πρώτου της από 30.5.2021 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (Α’ 87), η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 1 του ν. 4806/2021 (Α’ 95) με πληροφορίες σχετικά με την κατάσταση του φυσικού προσώπου-κατόχου του όσον αφορά στον εμβολιασμό ή στη νόσηση από τον κορωνοϊό COVID-19, ή βεβαίωσης εμβολιασμού της παρ. 5 του άρθρου 55 του ν. 4764/2020 (Α’ 256), ή βεβαίωσης θετικού διαγνωστικού ελέγχου της παρ. 1 του άρθρου 5 της υπ’ αρ. 2650/10.4.2020 (Β’ 1298) κοινής απόφασης των Υπουργών Υγείας και Επικρατείας, ή ισοδύναμου πιστοποιητικού ή βεβαίωσης τρίτης χώρας, τα οποία ελέγχονται κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 205 του ν. 4820/2021.

Για την εφαρμογή της υποπερ. βγ) της παρ. 2 (εάν δηλαδή έχει προγραμματίσει πρώτη ή δεύτερη δόση εμβολιασμού και σε ποια ημερομηνία)  κατατίθεται από τον υπόχρεο υπεύθυνη δήλωση για τον προγραμματισμό μοναδικής/πρώτης ή δεύτερης δόσης εμβολιασμού και η ημερομηνία αυτής και επιδεικνύεται το σχετικό αποδεικτικό προγραμματισμού ραντεβού. Η κατά τα ανωτέρω δήλωση υπέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης και επισύρει τις νόμιμες κυρώσεις σε περίπτωση ψευδούς δήλωσης.

Άρθρο 3 της απόφασης – Διαδικασίες ελέγχου συμμόρφωσης προς την υποχρεωτικότητα μέσω ηλεκτρονικών διασταυρώσεων

1. Για την επίτευξη του σκοπού του ελέγχου της συμμόρφωσης προς την υποχρεωτικότητα του εμβολιασμού, μπορούν να πραγματοποιούνται ηλεκτρονικές διασταυρώσεις με τις αντίστοιχες εγγραφές στα μητρώα και πληροφοριακά συστήματα του δημοσίου τομέα.

2. Το πληροφοριακό σύστημα του «Μητρώου Ανθρώπινου Δυναμικού Ελληνικού Δημοσίου» ή το Πληροφοριακό Σύστημα ΕΡΓΑΝΗ του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων δύνανται να διαλειτουργούν για τον σκοπό αυτό με το «Εθνικό Μητρώο Εμβολιασμών κατά του κορωνοϊού COVID-19», το «Εθνικό Μητρώο Ασθενών από COVID-19», με το σύστημα Προτεραιοποίησης Εμβολιαζομένων κατά του κορωνοϊού COVID-19, καθώς και με το Σύστημα προγραμματισμού συνεδριών εμβολιασμού κατά του κορωνοϊού COVID-19, προκει-μένου να υποβάλλονται, μέσω της εφαρμογής του Μητρώου Ανθρώπινου Δυναμικού Ελληνικού Δημοσίου ή του Πληροφοριακού Συστήματος ΕΡΓΑΝΗ, οι υπόχρεοι εμβολιασμού των φορέων και να λαμβάνεται απόκριση ως προς την κατάσταση του εμβολιασμού τους ή τυχόν νόσησής τους.

3. Από το χρονικό σημείο διαλειτουργικότητας των ανωτέρω πληροφοριακών συστημάτων οι διοικητικοί προϊστάμενοι κάθε δημόσιας και ιδιωτικής δομής υποχρεούνται να καταχωρούν στο Μητρώο Ανθρώπινου Δυναμικού του Ελληνικού Δημοσίου ή στο Πληροφοριακό Σύστημα ΕΡΓΑΝΗ του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, το σύνολο των υποχρέων προς εμβολιασμό κάθε δομής, επιλέγοντας την ένδειξη Υπόχρεος προς Εμβολιασμό. Τα στοιχεία των υποχρέων προς εμβολιασμό διαβιβάζονται ημερησίως με ασφαλή ηλεκτρονικά μέσα τηρουμένων των κατάλληλων τεχνικών και οργανωτικών μέτρων, προκειμένου να διασφαλίζεται η προστασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα:

α) στην ανώνυμη εταιρεία μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα με την επωνυμία «ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ Ανώνυμη Εταιρεία» και τον διακριτικό τίτλο «ΗΔΙΚΑ ΑΕ», υπό την ιδιότητά της ως εκτελούσας την επεξεργασία δεδομένων του Εθνικού Μητρώου Εμβολιασμών κατά του κορωνοϊού COVID-19 και του Εθνικού Μητρώου Ασθενών από COVID-19, για λογαριασμό του Υπουργείου Υγείας ως υπευθύνου επεξεργασίας, και ως υπεύθυνης για τη λειτουργία του συστήματος προγραμματισμού συνεδριών εμβολιασμού κατά του κορωνοϊού COVID-19,

β) προς τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (ΓΓΠΣΔΔ), η οποία τηρεί και λειτουργεί, υπό την ευθύνη και εποπτεία της, το σύστημα Προτεραιοποίησης Εμβολιαζομένων κατά του κορωνοϊ-ού COVID-19, σύμφωνα με το άρθρο 56 του ν. 4764/2020 (Α’ 256) με σκοπό την προτεραιοποίηση και ταυτοποίηση των υπόχρεων φυσικών προσώπων.

4. Η «ΗΔΙΚΑ ΑΕ» διαβιβάζει, μέσω ασφαλούς ηλεκτρονικής σύνδεσης και διεπαφής, αποκρίσεις επί των αιτούμενων δεδομένων υποχρέων φυσικών προσώπων, όπως αυτά τηρούνται στο Εθνικό Μητρώο Εμβολιασμών φυσικών προσώπων κατά του Κορωνοϊού COVID-19, και το Εθνικό Μητρώο Ασθενών από Κορωνοϊό COVID-19. Ειδικότερα η “ΗΔΙΚΑ ΑΕ” (μέσω διεπαφής με web service με το Εθνικό Μητρώο Εμβολιασμών κατά του Κορωνοϊού COVID-19) χορηγεί τα ακόλουθα στοιχεία ανά φυσικό πρόσωπο υποχρέου: α) τη διενέργεια ή μη εμβολιασμού κατά του COVID-19, β) την ημερομηνία υλοποίησης πρώτης ή και δεύτερης δόσης, γ) τη συνδρομή απαλλαγής από εμβολιασμό λόγω νόσησης του υποχρέου (μέσω διεπαφής με web service με το Εθνικό Μητρώο Ασθενών από Κορωνοϊό COVID-19) με γνωστοποίηση της ημερομηνίας νόσησης.

5. Ομοίως από το Σύστημα προγραμματισμού συνεδριών εμβολιασμού κατά του κορωνοϊού COVID- 19, το οποίο λειτουργεί υπό την ευθύνη και εποπτεία της ΗΔΙΚΑ Α.Ε., επαληθεύονται οι ημερομηνίες ορισμού ραντεβού για εμβολιασμό των υποχρέων.

6. Τα ανωτέρω διαβιβαζόμενα δεδομένα υποχρέων φυσικών προσώπων σε εμβολιασμό, αξιοποιούνται από τους διοικητικούς προϊσταμένους των αντίστοιχων δομών και κάθε συναρμόδιο όργανο για την επιβολή των προβλεπόμενων κυρώσεων των περ. α και β της παρ. 6 του άρθρου 206 του ν. 4820/2021 (Α’ 130) σε περίπτωση μη συμμόρφωσης προς την υποχρέωση εμβολιασμού.

7. Για το χρονικό διάστημα μέχρι την ολοκλήρωση της διαλειτουργικότητας των ανωτέρω συστημάτων, η παρακολούθηση και ο έλεγχος της συμμόρφωσης με την υποχρέωση εμβολιασμού διενεργούνται σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 2.

Άρθρο 4 της απόφασης – Διαδικασία καταχώρισης στο Π.Σ. «ΕΡΓΑΝΗ» των εργαζομένων του ιδιωτικού τομέα των οποίων η παροχή εργασίας δεν γίνεται αποδεκτή λόγω μη συμμόρφωσης προς την υποχρεωτικότητα εμβολιασμού

1. Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης των εργαζομένων σε ιδιωτικές δομές προς την υποχρεωτικότητα του εμβολιασμού, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 206 του ν. 4820/2021 (Α’ 130) σε συνδυασμό με το άρθρο 1 της παρούσας απόφασης, ο εργοδότης υποχρεούται να υποβάλει στο Π.Σ. «ΕΡΓΑΝΗ» δήλωση, ως το συνημμένο παράρτημα Ι, με τίτλο «Δήλωση ένταξης σε καθεστώς μη αποδοχής παροχής εργασίας εργαζόμενου σύμφωνα με το άρθρο 206 του ν. 4820/2021» με καταχωρημένη την ημερομηνία ένταξης των εργαζομένων στο καθεστώς αυτό. Η ανωτέρω δήλωση υποβάλλεται από τους υπόχρεους, κατά τα ανωτέρω, εργοδότες, κατ’ εφαρμογή των παρ. 1 και 2 του άρθρου 206 του ν. 4820/2021 σε συνδυασμό και με το άρθρο 1 της παρούσας αντίστοιχα, σύμφωνα με το κατωτέρω χρονοδιάγραμμα:

i) Από την ημερομηνία δημοσίευσης της παρούσας και σε κάθε περίπτωση εντός σαράντα οκτώ (48) ωρών από την ένταξη σε καθεστώς μη αποδοχής παροχής εργασίας, για τους εργαζόμενους για τους οποίους η πρώτη ή η μοναδική δόση θα έπρεπε να έχει λάβει χώρα έως τις 16 Αυγούστου 2021. Για τους εργαζόμενους που ήδη τελούν σε καθεστώς μη αποδοχής παροχής εργασίας κατά τη δημοσίευση της παρούσας, δηλ. έχουν ενταχθεί στο εν λόγω καθεστώς με ημερομηνία έναρξης εντός του χρονικού διαστήματος από 16.8.2021 έως και 31.8.2021 η εν λόγω δήλωση δύναται να υποβάλλεται απολογιστικά έως και τις 3 Σεπτεμβρίου 2021. 

ii) Από 1η Σεπτεμβρίου 2021 και μετά και σε κάθε περίπτωση εντός σαράντα οκτώ (48) ωρών από την ένταξη σε καθεστώς μη αποδοχής παροχής εργασίας, για τους εργαζόμενους για τους οποίους η πρώτη ή η μοναδική δόση θα έπρεπε να έχει λάβει χώρα έως την 1η Σεπτεμβρίου 2021.

iii) Από 15 Σεπτεμβρίου 2021 και μετά και σε κάθε περίπτωση εντός σαράντα οκτώ (48) ωρών από την ένταξη σε καθεστώς μη αποδοχής παροχής εργασίας, για τους εργαζόμενους για τους οποίους η πρώτη ή η μοναδική δόση θα έπρεπε να έχει λάβει χώρα έως τις 15 Σεπτεμβρίου 2021.

Δήλωση απένταξης

2. Στην περίπτωση των εργαζομένων της παρ. 1 που λαμβάνουν την πρώτη ή τη μοναδική δόση εμβολιασμού πέραν των προβλεπόμενων προθεσμιών υποχρεωτικότητας, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 206 του ν. 4820/2021 σε συνδυασμό με το άρθρο 1 της παρούσας, ο εργοδότης υποχρεούται να υποβάλει στο Π.Σ. «ΕΡΓΑΝΗ» δήλωση, ως το συνημμένο παράρτημα ΙΙ, με τίτλο «Δήλωση απένταξης από καθεστώς μη αποδοχής παροχής εργασίας εργαζόμενου σύμφωνα με το άρθρο 206 του ν. 4820/2021» με καταχωρημένη την ημερομηνία απένταξης των εργαζομένων από το καθεστώς αυτό. 

Η ανωτέρω δήλωση υποβάλλεται από τους υπόχρεους, κατά τα ανωτέρω, εργοδότες, κατ’ εφαρμογή των παρ. 1 και 2 του άρθρου 206 του ν. 4820/2021 σε συνδυασμό και με το άρθρο 1 της παρούσας αντίστοιχα, εντός σαράντα οκτώ (48) ωρών από την απένταξη από το καθεστώς μη αποδοχής παροχής εργασίας και επαναφορά του μισθωτού στην εργασία του.

Ηράκλειο: Δύο νεκροί το τελευταίο 24ωρο

Δύο άνθρωποι εξέπνευσαν από επιπλοκές του κορωνοϊού το τελευταίο 24ωρο, στο Ηράκλειο.

Όπως μετέδωσε το creta24.gr, πρόκειται για μια γυναίκα 70 ετών και έναν 80χρονο άνδρα, που νοσηλεύονταν στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο και το Βενιζέλειο αντίστοιχα.

Η 70χρονη νοσηλευόταν στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας του ΠΑΓΝΗ, όπου κατέληξε, ενώ ο 80χρονος στην κλινική covid του Βενιζέλειου.

Έπασχαν αμφότεροι από υποκείμενα νοσήματα.

Mε πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ / creta24.gr/ in.gr 

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα