H Populous εξηγεί την ιδέα γύρω από το νέο γήπεδο του ΠΑΟΚ
Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση, το νέο γήπεδο δεν αποτελεί απλώς έδρα για ποδοσφαιρικούς αγώνες, αλλά έναν ζωντανό, χωρίς αποκλεισμούς προορισμό
Τα σχέδια για το νέο γήπεδο του ΠΑΟΚ παρουσίασε επίσημα η παγκοσμίου φήμης αρχιτεκτονική εταιρεία Populous, που σε συνεργασία με την ελληνική SALFO έχει αναλάβει τον σχεδιασμό και την υλοποίηση του έργου.
Το νέο στολίδι της Τούμπας, υπό τον τίτλο «Η Αγκαλιά του Αετού», χαρακτηρίζεται ως ένα φιλόδοξο έργο που παντρεύει την αθλητική υποδομή με την αστική αναγέννηση, δίνοντας έμφαση στην ιστορία και την ταυτότητα του συλλόγου.
Ένα ζωντανό αστικό ορόσημο
Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση της Populous, το νέο γήπεδο δεν αποτελεί απλώς έδρα για ποδοσφαιρικούς αγώνες, αλλά έναν ζωντανό, χωρίς αποκλεισμούς προορισμό, πλήρως ενσωματωμένο στον αστικό ιστό της Θεσσαλονίκης. Ένα πράσινο πέρασμα από Βορρά προς Νότο, πάρκα, πλατείες και ένας περιμετρικός δημόσιος χώρος 360 μοιρών δημιουργούν έναν χώρο ανοιχτό στην πόλη και την κοινωνία.
Κεντρικό ρόλο κατέχει η Πλατεία ΠΑΟΚ, που θα φιλοξενεί το μουσείο του συλλόγου, επίσημο κατάστημα, καφέ και μπαρ, λειτουργώντας ως είσοδος προς το στάδιο και κόμβος καθημερινής δραστηριότητας. Παράλληλα, προβλέπεται η σταδιακή εμπορική ανάπτυξη της περιοχής.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Αρχιτεκτονική έμπνευση από το έμβλημα του ΠΑΟΚ
Το γήπεδο σχεδιάζεται ως μια φυσική και συναισθηματική «αγκαλιά» – μια ανοιχτή χειρονομία που τιμά τον συμβολισμό του αετού του συλλόγου. Ο σχεδιασμός προσδοκά να αποτυπώσει τη δύναμη, την ιστορία, αλλά και τη βαθιά συγκίνηση που φέρει η Τούμπα για χιλιάδες φιλάθλους.
«Στόχος μας ήταν να δημιουργήσουμε ένα αστικό ορόσημο που ενισχύει τον δεσμό μεταξύ κοινότητας, πολιτισμού και αθλητισμού», ανέφερε η Βαρβάρα Βασιλάτου, αναπληρώτρια διευθύντρια της Populous.
Η νέα εμπειρία αγώνα – καινοτομία με σεβασμό στην παράδοση
Στο εσωτερικό, ο σχεδιασμός στοχεύει στην ενίσχυση της θρυλικής ατμόσφαιρας της Τούμπας. Η χωροθέτηση των καθισμάτων δημιουργεί έναν συνεχόμενο «τοίχο οπαδών», φέρνοντας τους θεατές πιο κοντά στο γήπεδο και μεγιστοποιώντας την ένταση και την ακουστική.
Η Δυτική Κερκίδα θα φιλοξενεί VIP και χώρους φιλοξενίας, ενώ οι πιο παθιασμένοι οπαδοί θα βρουν τη θέση τους στη Βόρεια Κερκίδα – τη νέα Θύρα 4, ως φόρο τιμής στην ιστορική της παρουσία.
Ένα νέο σημείο αναφοράς για την Ελλάδα
«Το έργο δεν αφορά μόνο την αρχιτεκτονική – αφορά την ταυτότητα, την υπερηφάνεια και τον τόπο», τόνισε ο παγκόσμιος διευθυντής της Populous, Ντέκλαν Σάρκι, υπογραμμίζοντας ότι η Νέα Τούμπα φιλοδοξεί να αποτελέσει σημείο αναφοράς για την εμπειρία φιλάθλων στην Ελλάδα και πέρα από αυτήν.