Boήθεια από τη χώρα για να ανοίξει η Διώρυγα-16 ελληνικά πλοία στην αναμονή

Tι είπε ο Β. Κορκίδης για τις σχετικές οικονομικές απώλειες.

Parallaxi
boήθεια-από-τη-χώρα-για-να-ανοίξει-η-διώρ-740643
Parallaxi

Βοήθεια στην Αίγυπτο προσέφερε η Ελλάδα και συγκεκριμένα το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής σε συνεργασία με το υπουργείο Εξωτερικών και την Ένωση Πλοιοκτητών Ρυμουλκών προκειμένου να αποκολληθεί το πλοίο Ever Given από τη Διώρυγα του Σουέζ.

Αυτό δήλωσε ο υπουργός Γιάννης Πλακιωτάκης αναφερόμενος στη μεγάλη προσπάθεια που γίνεται εδώ και ημέρες, ενώ όπως σημείωσε:

«Θέλαμε να τονίσουμε με αυτό τον τρόπο ότι είμαστε διαθέσιμοι και έτοιμοι να προσφέρουμε βοήθεια και σε επίπεδο ρυμούλκησης αλλά και βυθοκόρησης». Ο ίδιος έκανε λόγο για «τεράστιο πρόβλημα». «Πάνω από 10% του παγκόσμιου εμπορίου διακινείται μέσω της διώρυγας του Σουέζ. Η Ελλάδα είναι έτοιμη και με μέσα και προσωπικό να προσφέρει τη βοήθειά της, ενώ δυστυχώς έχουμε 16 ελληνικά πλοία που περιμένουν να διέλθουν της διώρυγας. Πιστεύουμε σύντομα να καταστεί δυνατή η ασφαλή διέλευση από τη διώρυγα» τόνισε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Για το μεταφορικό ισοδύναμο ο κ. Πλακιωτάκης είπε ότι υπεγράφη η ΚΥΑ για την εφαρμογή του για τις επιχειρήσεις της Κρήτης για το 2021, μετά την πιλοτική εφαρμογή του μέτρου και την αξιολόγηση της δράσης του και σε συνεργασία με τα τέσσερα επιμελητήρια και την Περιφέρεια Κρήτης. Όπως διευκρίνισε ο αριθμός των ωφελούμενων επιχειρήσεων διευρύνεται και από 2.144 ανέρχεται σε 5.544 επιχειρήσεις, ενώ μέσα σε αυτές εντάσσεται και ο αγροτικός τομέας, καθώς δικαιούχοι του μεταφορικού ισοδυνάμου των επιχειρήσεων, είναι, όπως τόνισε ο κ. Πλακιωτάκης και όσοι είναι εγγεγραμμένοι στο Αγροτικό Μητρώο και στο Μητρώο Αγροτικών Εκμεταλλεύσεων. «Η εφαρμογή του μεταφορικού ισοδυνάμου για την Κρήτη και τις επιχειρήσεις, ενισχύει την ανταγωνιστικότητα τους» συμπλήρωσε ο κ. Πλακιωτάκης ο οποίος αναφέρθηκε και στην ενίσχυση του κονδυλίου για τις άγονες γραμμές.

«Έχουμε ενισχύσει το κονδύλιο των άγονων γραμμών από 90 εκατ. που ήταν το 2019 στα 138 εκατ. για φέτος. Ενισχύουμε με 24 νέες ακτοπλοϊκές γραμμές τη νησιωτική Ελλάδα και τους νησιώτες μας, ενώ με το νέο νομοσχέδιο που ψηφίσαμε πριν από ενάμιση μήνα, δρομολογούμε τις πολυετείς συμβάσεις για τις άγονες γραμμές. μιλάμε για συμβάσεις 10-12 ετών, προκειμένου να είναι βιώσιμες οι άγονες γραμμές και αυτό να συνδεθεί με την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου» είπε ο κ. Πλακιωτάκης.

Σε ό,τι αφορά την αξιοποίηση των λιμανιών της χώρας, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής είπε ότι για τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης, της Καβάλας και της Ηγουμενίτσας «βρισκόμαστε ήδη στο πρώτο στάδιο ολοκλήρωσης των διαγωνισμών όπου υπάρχει τεράστιο επενδυτικό ενδιαφέρον από εγχώριους και μη επενδυτές», συμπληρώνοντας ότι παράλληλα σε εξέλιξη βρίσκεται και ο διαγωνισμός για το Εθνικό Σύστημα Ολοκληρωμένης Θαλάσσιας επιτήρησης», μέσω του οποίου θα υπάρχει εικόνα σε πραγματικό χρόνο επί 24ωρου βάσης, του Αιγαίου, της Κρήτης και του Ιονίου.

Σε ό,τι αφορά τα υγειονομικά πρωτόκολλα ενόψει της εκκίνησης της τουριστικής σεζόν, ο κ. Πλακιωτάκης είπε ότι το υπουργείο βρίσκεται σε στενή συνεργασία με το υπουργείο Υγείας, την Επιτροπή Λοιμωξιολόγων και τον ΕΟΔΥ ώστε να αναθεωρηθούν τα υγειονομικά πρωτόκολλά με τρόπο στοχευμένο.

«Εκτός από την εμπειρία που έχουμε από το 2020, είναι σε εξέλιξη και το πρόγραμμα εμβολιασμού, οπότε οι παρεμβάσεις μας θα είναι απόλυτα στοχευμένες. Μάλιστα προωθούμε την ηλεκτρονική αίτηση του εντύπου πληροφορίων, πριν εισέλθει ο επιβάτης στο πλοίο» ανέφερε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ο οποίος πρόσθεσε ότι τόσο η κρουαζιέρα όσο κυρίως ο θαλάσσιος τουρισμός (yachting) εμφανίζει τεράστιο ενδιαφέρον.

«Για τον θαλάσσιο τουρισμό του yachting ήδη επεξεργαζόμαστε αλλαγή του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας για να δώσουμε περισσότερα κίνητρα και να έρθουν σκάφη αναψυχής στη χώρα μας. Σύνθημά μας είναι «Ανοιχτές θάλασσες για όλους, με βάση τους όρους του Ευρωπαϊκού και Διεθνή ανταγωνισμού» όπως συμπλήρωσε ο κ. Πλακιωτάκης.

Tι είπε ο Β. Κορκίδης για τις οικονομικές απώλειες από το κλείσιμο της Διώρυγας

«Εφόσον η επιχείρηση αποκόλλησης του γιγαντιαίου container ship στη Διώρυγα του Σουέζ δεν ολοκληρωθεί σύντομα, οι οικονομικές ζημιές σε παγκόσμια κλίματα μπορεί να ανέρχονται εβδομαδιαίως, σύμφωνα με τους ειδικούς, πάνω από 6 δισ. δολάρια». Αυτό αναφέρει ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, Βασίλης Κορκίδης σχετικά με το ναυτικό συμβάν στη Διώρυγα του Σουέζ .

Όπως αναφέρει αναλυτικά ο κ. Κορκίδης: «Η προσάραξη του γιγαντιαίου container ship μήκους 400 μέτρων με φορτίο 20.000 TEU, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις δημιουργεί καθυστέρηση 2 εβδομάδων στις αφίξεις στον Πειραιά και άλλα λιμάνια της Μεσογείου, καθώς και 3-4 εβδομάδες επιπλέον χρόνο στις τελικές παραδόσεις εμπορευμάτων. Ήδη βρίσκονται σε αναμονή 321 πλοία με φορτία συνολικής αξίας περίπου 10 δισ. δολαρίων, ενώ το κόστος του κλεισίματος του Σουέζ εκτιμάται ότι θα κοστίσει παγκοσμίως αρκετά δισ. δολάρια. Ευνοούνται βεβαίως τα ναύλα στη ναυτιλία λόγω αλλαγής πλεύσης πολλών πλοίων στη μακρά ρότα 15.000 μιλίων γύρω από την Αφρική, ενώ δημιουργείται μεγαλύτερη ζήτηση πλοίων λόγω του “congestion” στο Σουέζ. Ηδη, οι ναύλοι για τα πετρελαιοφόρα έχουν σχεδόν διπλασιαστεί, η τιμή του πετρελαίου αυξάνεται και εφόσον η επιχείρηση αποκόλλησης δεν ολοκληρωθεί σύντομα, οι οικονομικές ζημιές σε παγκόσμια κλίματα μπορεί να ανέρχονται εβδομαδιαίως, σύμφωνα με τους ειδικούς, πάνω από 6 δισ. δολάρια. Τον μεγαλύτερο αντίκτυπο από το κλείσιμο της διώρυγας δέχεται η ενεργειακή αγορά. Μεταξύ των πλοίων που βρίσκονται σε αναμονή, από τη πλευρά της Μεσογείου είναι πολλά πετρελαιοφόρα που μεταφέρουν φορτία από Καζακστάν, Ρωσία, Λιβύη, Αζερμπαϊτζάν, με προορισμό την Ασία. Οι εταιρίες shipping logistics θα επιβαρυνθούν με επιπλέον κόστος για κάθε εβδομάδα καθυστέρησης. Να σημειωθεί ότι η Διώρυγα του Σουέζ μήκους 120 μιλίων αποτελεί την ταχύτερη διαδρομή ναυσιπλοΐας που συνδέει την Ευρώπη και την Ασία, ενώ αποτελεί την κύρια πηγή συναλλάγματος και ένα ζωτικό φορέα για την αιγυπτιακή οικονομία. Τα μηνιαία έσοδά που καταγράφει η Αρχή της Διώρυγας του Σουέζ ξεπερνούν τα 500 εκατ. δολάρια με μηνιαία διέλευση καθαρού φορτίου άνω των 100 εκατ. τόνων και το 12% των εμπορευματοκιβωτίων. Θα περιμένουμε τις εξελίξεις στον τρόπο και χρόνο αποκόλλησης του πλοίου, ώστε να είμαστε σε θέση να υπολογίσουμε με μεγαλύτερη ακρίβεια τις οικονομικές επιπτώσεις μέχρι να είναι και πάλι διαθέσιμη στη παγκόσμια ναυσιπλοΐα η μεγαλύτερη Διώρυγα του κόσμου».

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα