Ελλάδα

Χρονικό όριο τριών ωρών στις αγορές φέρνει το υπό εξέταση νέο sms

Είχε τεθεί στο τραπέζι και για την περίοδο των Χριστουγέννων, αλλά δεν προχώρησε η εφαρμογή του.

Parallaxi
χρονικό-όριο-τριών-ωρών-στις-αγορές-φέ-711449
Parallaxi
Φωτογραφίες: Μάριος Δαδούδης

Χρονικό περιορισμό τριών ωρών φέρνει το υπό εξέταση νέο sms με σκοπό τις αγορές σε εμπορικά καταστήματα μετά την άρση του lockdown.

Η ύπαρξη ενός νέου κωδικού 7 θα αφορά μόνο τις αγορές από εμπορικά καταστήματα και όχι καταστήματα τροφίμων, όπως τα σούπερ μάρκετ και η αποστολή γραπτών μηνυμάτων θα γίνεται σε έναν διαφορετικό πενταψήφιο αριθμό και όχι στο 13033. Αυτό είναι πιθανότερο σενάριο, που είναι υπό συζήτηση, χωρίς επί του παρόντος ακόμα να έχει ληφθεί.

Σε κάθε περίπτωση θα υπάρχει χρονική διάρκεια για τις αγορές, η οποία δε θα ξεπερνά 3 ώρες, ενώ εξετάζεται αντίστοιχα μηνύματα να μπορούν να αποστέλλονται μόνο μία φορά κατά τη διάρκεια της ίδιας ημέρας.

Θα πρέπει πάντως να σημειωθεί ότι κάτι τέτοιο δεν μπορεί να διασφαλιστεί με την έντυπη βεβαίωση μετακίνησης, η οποία είναι ισοδύναμη με την αποστολή γραπτού μηνύματος και εξακολουθεί -μέχρι σήμερα- να ισχύει κανονικά.

Στόχος είναι να μειωθεί η κινητικότητα των πολιτών μόλις ανοίξει ξανά το λιανεμπόριο και να αντιμετωπιστεί η κατάχρηση των γραπτών μηνυμάτων μέσω της διαγραφής και της εκ νέου αποστολής μηνυμάτων με τον κωδικό 2, ώστε να μην απαιτηθεί γίνει ξανά η λήψη πρόσθετων περιοριστικών μέτρων.

Προϋπόθεση βέβαια για όλα αυτά είναι να αποφασιστεί το άνοιγμα των εμπορικών καταστημάτων. Η κυβέρνηση επιθυμεί να γίνει αυτό την 1η Μαρτίου, βάσει του αρχικού προγραμματισμού.

Ωστόσο η αγορά γνωρίζει καλά ότι τον τελευταίο λόγο τον έχει επιτροπή των επιδημιολόγων, η οποία δεν πρόκειται να ανάψει το πράσινο φως εάν τα ποσοστά κάλυψης των ΜΕΘ με κρούσματα από κορονοϊό είναι κοντά στο 85%. Σε κάθε περίπτωση, όταν αποφασιστεί η επανεκκίνηση του λιανεμπορίου, αυτή θα γίνει πιθανότατα με κανονική είσοδο στα καταστήματα και όχι με τις μεθόδους του click away ή του click in shop, σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Ανάπτυξης.

Παράλληλα, οι εκπτώσεις αποφασίστηκε να πάρουν παράταση έως τις 31 Μαρτίου προκειμένου να αναπληρωθεί κατά το δυνατόν το διάστημα που χάθηκε με το κλείσιμο των καταστημάτων.

ΠΗΓΗ: ethnos.gr

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα