Astronomer: Πώς έκανε τη viral αγκαλιά στους Coldplay να λειτουργήσει υπέρ της

Από επικοινωνιακός εφιάλτης σε διαφημιστική κίνηση-ματ

Parallaxi
astronomer-πώς-έκανε-τη-viral-αγκαλιά-στους-coldplay-να-λει-1350338
Parallaxi

Η Astronomer μέχρι πρότινος δεν ήταν ιδιαίτερα γνωστή εταιρεία. Τουλάχιστον όχι σε παγκόσμιο επίπεδο. Όλα άλλαξαν όμως μία την απιστία του CEO της Άντι Μπάιρον, τον οποίο έπιασε η kiss cam σε συναυλία των Coldplay στη Βοστώνη, αγκαλιά με τη διευθύντρια προσωπικού της εταιρείας, Κριστίν Κάμποτ.

Τα υπόλοιπα είναι γνωστά πια σε όλους καθώς το βίντεο έγινε viral. Σήμερα κανένας από τους δύο δεν παραμένει στην εταιρεία, έχοντας υποβάλει την παραίτησή τους από τις θέσεις τους. Πρώτος αποχώρησε ο Μπάιρον και ακολούθησε μερικές μέρες μετά η Κάμποτ.

Παρά την αποχώρησή τους, η σχέση των δύο κορυφαίων στελεχών της Astronomer και η έκταση που πήρε το θέμα δημιούργησε ένα αρνητικό κλίμα για την εταιρεία, η οποία μάλλον σκέφτηκε πως κακή διαφήμιση ίσον με διαφήμιση και αποφάσισε να ανατρέψει την κατάσταση σε ευκαιρία για το μάρκετινγκ.

Για να το κάνει αυτό στράφηκε στο… Χόλιγουντ, επιστρατεύοντας την Γκουίνεθ Πάλτροου, για να συμμετάσχει σε διαφημιστικό σποτ, και τον Ράιαν Ρέινολντς, του οποίου η διαφημιστική εταιρεία δημιούργησε το σποτ.

Ο Ράιαν Ρέινολντς ίδρυσε το 2018 την διαφημιστική εταιρεία Maximum Effort, η οποία είναι γνωστή για τις ευρηματικές της καμπάνιες. Αυτό ακριβώς κλήθηκε να κάνει και με την Astronomer, μια ευρηματική καμπάνια. Το αποτέλεσμα; Ένα έξυπνο και αστείο διαφημιστικό σποτ στο οποίο βλέπουμε την Γκουίνεθ Πάλτροου να σχολιάζει έμμεσα το σκάνδαλο- χωρίς να κάνει άμεση αναφορά- και να αναδεικνύει το έργο και τις υπηρεσίες της εταιρείας.

Στο βίντεο, η Πάλτροου παρουσιάζεται ως «προσωρινή εκπρόσωπος» της εταιρείας αναφέροντας ότι η εταιρεία «έχει λάβει πολλές ερωτήσεις τις τελευταίες ημέρες» και θα ήθελε να απαντήσει στις «πιο συχνές». Αλλά αντί να σταθεί στο αμαρτωλό φιλί, η Πάλτροου προώθησε τα προϊόντα της Astronomer.

«Εγχειρίδιο στρατηγικής»

Σχολιάζοντας στο Βusiness Ιnsider την κίνηση της Astronomer, ειδικοί από τον χώρο των δημοσίων σχέσεων σημειώνουν ότι η συνεργασία της εταιρείας με την Maximum Effort πέτυχε να αντιστρέψει το κλίμα υπέρ της και να αξιοποιήσει την φήμη που προέκυψε με αυτό τον ατυχή τρόπο.

«Δημιούργησαν ένα βίντεο αρκετά έξυπνο, με μόλις τόση δόση αμφισημίας, ώστε να διαδοθεί στο διαδίκτυο, να τραβήξει την προσοχή των μέσων ενημέρωσης και να αποφέρει εκατομμύρια δολάρια σε θετική δημοσιότητα», όπως το έθεσε η Κρίστι Πιλ, ιδρύτρια και διευθύνουσα σύμβουλος της Media Minefield.

Το σενάριο που δόθηκε στην Πάλτροου ήταν «εντάξει όσον αφορά το μήνυμα» και, το σημαντικότερο, επικεντρώθηκε σε αυτό που κάνει η Astronomer, όχι σε αυτό που έκαναν τα πρώην στελέχη της, πρόσθεσε. «Το βίντεο άλλαξε το αφήγημα, επιτρέποντας στην Astronomer να έχει τον τελευταίο λόγο».

«Αν θέλετε να μιλήσετε για επικοινωνία σε καταστάσεις κρίσης, αυτό είναι ένα εγχειρίδιο στρατηγικής για την εποχή του 2025 σχετικά με το πώς να το κάνετε αυτό με τον σωστό τρόπο από εταιρική άποψη», δήλωσε από την πλευρά ο Σαμ Άμστερνταμ, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Amsterdam Group Public Relations. «Επέλεξαν να μην το μετατρέψουν σε κρίση. Ήταν μια σκόπιμη απόπειρα ανακατασκευής του brand», είπε.

Αντίστοιχα, ο Ράιαν ΜακΚόρμικ, συνιδρυτής της Goldman McCormick PR, δήλωσε ότι το κοινό έχει συνηθίσει τις «άστοχες» εταιρικές αντιδράσεις σε κρίσεις. Αλλά αυτό δεν συνέβη αυτή τη φορά. «Η Astronomer το πέτυχε. Και η δημόσια προσοχή γύρω τους μάλλον θα αυξηθεί στο εξής», εκτίμησε.

Πηγή – Ναυτερμπορική

#TAGS
Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα