Boeing: Πώς «μεταφράζονται» τα επεισοδιακά περιστατικά των τελευταίων ημερών – Ειδικός εξηγεί
Ρόδες και πόρτες φεύγουν, τζάμια ραγίζουν, κινητήρας και πηδάλια χαλάνε - Τι συμβαίνει τελικά;
Ρόδες και πόρτες φεύγουν, τζάμια ραγίζουν, κινητήρας και πηδάλια χαλάνε: Αυτά περιγράφουν τις «κακές στιγμές» για τα αεροσκάφη της Boeing το τελευταίο διάστημα. Είναι πολλές για να είναι στατιστικά ασήμαντες.
O αεροναυπηγός και εκδότης περιοδικού, Φαίδωνας Καραϊωσηφίδης, υπογραμμίζει πως «το πρόβλημα δεν είναι με τα Boeing αλλά με την Boeing» που αντιμετωπίζει πολλά προβλήματα στην παραγωγή, στα οικονομικά της και στον τρόπο με τον οποίο διαχειρίζεται τα καινούργια μοντέλα. Κωνσταντινούπολη, Σενεγάλη, και Αττάλεια της νότιας Τουρκίας, είναι τα τελευταία περιστατικά αλλά, όπως δηλώνει στην ΕΡΤ ο κ. Καραϊωσηφίδης: «Μέσα στις τελευταίες πέντε ημέρες υπήρχαν 17 περιστατικά διαφόρων αλλά κυρίως αφορούσαν αεροπλάνα της Airbus και όχι της Boeing».
Κλασσικό παράδειγμα το ΜΑΧ το οποίο πέρασε από μια διαδικασία περίπου 1,5 χρόνου αναστολής όλων των πτήσεων, υπενθυμίζει ο αεροναυπηγός και προσθέτει: «Αυτό που παρακολουθούμε εδώ και πάρα πολλά χρόνια, από τα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας, είναι ότι πληροφοριοδότες στην Αμερική, καταγγέλλουν ότι η εταιρία Boeing εδώ και πολύ καιρό ακολουθεί ένα πρότυπο το οποίο δεν έχει καμία σχέση με την εταιρία πριν από 20 χρόνια».
Here we go again 🤦🏻 #boeing pic.twitter.com/DL4u3d89c5
— Evan Kirstel #B2B #TechFluencer (@EvanKirstel) April 8, 2024
Η ασφάλεια πτήσεων δεν επαφίεται στην κάθε κατασκευάστρια ή αεροπορική εταιρία ή εταιρία που κάνει συντηρήσεις. «Αυτό ανήκει στους κανονιστικούς φορείς, οι υπηρεσίες Πολιτικής αεροπορίας είτε είναι ο ευρωπαϊκός φορέας είτε είναι ο αμερικανικός ή οπουδήποτε υπάρχει φορέας ο οποίος ελέγχει», τονίζει ο κ. Καραϊωσηφίδης.
Η ίδια η Boeing πήγε στην αμερικανική υπηρεσία ελέγχου Πολιτικής Αεροπορίας (FAA) και «παραδόθηκε κυριολεκτικά, παραδεχόμενη μετά από πολλαπλές καταγγελίες ότι στο εργοστάσιό της που είναι στο Τσάρλεστον της Νότιας Καρολίνας επί σειρά ετών, οι υπάλληλοι που ήταν υπεύθυνοι για την παραγωγή και για τον έλεγχο ποιότητας πλαστογραφούσαν έντυπα», αποκαλύπτει ο κ. Καραϊωσηφίδης, αλλά καταλήγοντας επισημαίνει:
«Εγώ δεν ανησυχώ όσο υπάρχουν οι έρευνες. Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας στην Αμερική έχει πέντε ή έξι έρευνες ανοικτές για την Boeing. Όσο συμβαίνει αυτό, δεν ανησυχούμε για την ασφάλεια των πτήσεων. Από την άλλη πλευρά, ανησυχώ για μία εταιρία η οποία ήταν προφανώς το πρότυπο και σήμερα βρίσκεται σε πολύ μεγάλους μπελάδες».