Δεν θέλω να διδάσκομαι από το GPT: Όταν ο αλγόριθμος δουλεύει υπερωρίες και ο καθηγητής όχι
«Αν παραδώσουμε υλικό που έχει δημιουργηθεί από τεχνητή νοημοσύνη, θα μας αποβάλουν από το πανεπιστήμιο, αλλά επιτρέπεται να μας διδάσκει τεχνητή νοημοσύνη»
Φοιτητές του Πανεπιστημίου του Staffordshire δήλωσαν ότι αισθάνονται «στερημένοι από γνώση» μετά από ένα μάθημα που ήλπιζαν ότι θα τους βοηθούσε να ξεκινήσουν την ψηφιακή τους καριέρα, αλλά τελικά διδάχθηκε σε μεγάλο βαθμό από τεχνητή νοημοσύνη.
Ο James και ο Owen ήταν μεταξύ των 41 φοιτητών που παρακολούθησαν ένα μάθημα προγραμματισμού στο Staffordshire πέρυσι, ελπίζοντας να αλλάξουν καριέρα μέσω ενός προγράμματος μαθητείας που χρηματοδοτείται από την κυβέρνηση και έχει σχεδιαστεί για να τους βοηθήσει να γίνουν ειδικοί στον τομέα της κυβερνοασφάλειας ή μηχανικοί λογισμικού.
Ωστόσο, μετά από ένα εξάμηνο κατά το οποίο οι διαφάνειες που δημιουργήθηκαν από τεχνητή νοημοσύνη διαβάζονταν κατά καιρούς από μια φωνή τεχνητής νοημοσύνης, ο James δήλωσε ότι είχε χάσει την εμπιστοσύνη του στο πρόγραμμα και στους ανθρώπους που το διαχειρίζονταν, ανησυχώντας ότι είχε «χαραμίσει δύο χρόνια της ζωής του σε ένα μάθημα που είχε γίνει με τον φθηνότερο δυνατό τρόπο».

«Αν παραδώσουμε υλικό που έχει δημιουργηθεί από τεχνητή νοημοσύνη, θα μας αποβάλουν από το Πανεπιστήμιο, αλλά μας διδάσκει μια τεχνητή νοημοσύνη», είπε ο James κατά τη διάρκεια μιας αντιπαράθεσης με τον καθηγητή του, η οποία καταγράφηκε ως μέρος του μαθήματος τον Οκτώβριο του 2024.
Φέτος το Πανεπιστήμιο ανέβασε μια δήλωση πολιτικής στον ιστότοπο του μαθήματος η οποία φαίνεται να δικαιολογεί τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης, καθορίζοντας ένα πλαίσιο για τους ακαδημαϊκούς επαγγελματίες που αξιοποιούν την αυτοματοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης στην ακαδημαϊκή εργασία και τη διδασκαλία.
Στον αντίποδα, η πολιτική του πανεπιστημίου περιορίζει τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης από τους φοιτητές, αναφέροντας ότι οι τελευταίοι που αναθέτουν εργασίες σε τεχνητή νοημοσύνη ή παρουσιάζουν εργασίες που έχουν δημιουργηθεί από τεχνητή νοημοσύνη ως δικές τους, παραβιάζουν την πολιτική ακεραιότητας του πανεπιστημίου και ενδέχεται να κατηγορηθούν για ακαδημαϊκή ατασθαλία.
Ένα έγγραφο πολιτικής του Υπουργείου Παιδείας που δημοσιεύθηκε τον Αύγουστο αναφέρθηκε σε αυτήν την εξέλιξη, αναφέροντας ότι η γενετική τεχνητή νοημοσύνη «έχει τη δύναμη να μεταμορφώσει την εκπαίδευση». Μια έρευνα που πραγματοποιήθηκε πέρυσι από την εταιρεία εκπαιδευτικής τεχνολογίας Jisc σε 3.287 μέλη του διδακτικού προσωπικού της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, διαπίστωσε ότι σχεδόν το ένα τέταρτο χρησιμοποιούσε εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης στη διδασκαλία του.
Στις ΗΠΑ οι φοιτητές δημοσιεύουν αρνητικές κριτικές στο διαδίκτυο για τους καθηγητές που χρησιμοποιούν τεχνητή νοημοσύνη.
Στο Ηνωμένο Βασίλειο οι προπτυχιακοί φοιτητές έχουν καταφύγει στο Reddit για να διαμαρτυρηθούν για το γεγονός ότι οι καθηγητές τους αντιγράφουν και επικολλούν σχόλια από το ChatGPT ή χρησιμοποιούν εικόνες που έχουν δημιουργηθεί με τεχνητή νοημοσύνη στα μαθήματά τους.
«Κατανοώ τις πιέσεις που δέχονται οι καθηγητές αυτή τη στιγμή και που μπορεί να τους αναγκάζουν να χρησιμοποιούν τεχνητή νοημοσύνη, αλλά είναι απογοητευτικό», έγραψε ένας φοιτητής.
Ο James και ο Owen είπαν ότι παρατήρησαν τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης στο μάθημά τους στο Staffordshire «σχεδόν αμέσως» όταν κατά τη διάρκεια του πρώτου τους μαθήματος, ο καθηγητής έβαλε μια παρουσίαση PowerPoint που περιλάμβανε ΑΙ που διάβαζε τις διαφάνειες με τη φωνή του.
Λίγο αργότερα όπως είπαν, παρατήρησαν και άλλα σημάδια που υποδείκνυαν ότι ορισμένα υλικά του μαθήματος είχαν δημιουργηθεί με τεχνητή νοημοσύνη. Σε ένα βίντεο μαθήματος που αναρτήθηκε στον ιστότοπο, η φωνή που παρουσιάζει το υλικό μετατρέπεται ξαφνικά σε ισπανική προφορά για περίπου 30 δευτερόλεπτα, πριν επιστρέψει στην βρετανική προφορά.
Σύμφωνα με τον James, νωρίς στο μάθημα εξέφρασε τις ανησυχίες του στον εκπρόσωπο των φοιτητών κατά τη διάρκεια μιας μηνιαίας συνάντησης. Στη συνέχεια, στα τέλη Νοεμβρίου τις εξέφρασε κατά τη διάρκεια μιας διάλεξης η οποία καταγράφηκε ως μέρος του υλικού του μαθήματος. Στην ηχογράφηση ζητά από τον λέκτορα να μην ασχοληθεί με τις διαφάνειες. «Γνωρίζω ότι αυτές οι διαφάνειες έχουν δημιουργηθεί με τεχνητή νοημοσύνη δεν θέλω να διδάσκομαι από το GPT».
Λίγο μετά ο εκπρόσωπος των φοιτητών του μαθήματος παρεμβαίνει λέγοντας: «Έχουμε μεταφέρει αυτό το σχόλιο James και η απάντηση ήταν ότι οι καθηγητές έχουν το δικαίωμα να χρησιμοποιούν διάφορα εργαλεία. Αυτή η απάντηση μας απογοήτευσε αρκετά».
Ένας άλλος φοιτητής λέει: «Υπάρχουν μερικά χρήσιμα πράγματα στην παρουσίαση. Αλλά είναι σαν το 5% να είναι χρήσιμες πληροφορίες και το μεγαλύτερο μέρος να είναι επαναλήψεις. Ο λέκτορας γελάει αμήχανα λέγοντας «Εκτιμώ την ειλικρίνεια των ανθρώπων…» και μετά αλλάζει θέμα και αναφέρεται σε ένα άλλο σεμινάριο που έφτιαξε – χρησιμοποιώντας το ChatGPT. «Για να είμαι ειλικρινής, το έκανα αυτό σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα». Τελικά ο υπεύθυνος του μαθήματος ενημέρωσε τον James ότι δύο ανθρώπινοι καθηγητές θα αναλάμβαναν την ύλη της τελικής ενότητας «ώστε να μην έχεις μια εμπειρία τεχνητής νοημοσύνης».

«Νιώθω σαν να μου έκλεψαν ένα κομμάτι της ζωής μου», είπε ο James.Ο Όουεν, ο οποίος βρίσκεται σε φάση αλλαγής καριέρας, είπε ότι είχε επιλέξει το μάθημα για να αποκτήσει τις βασικές γνώσεις και όχι μόνο το πτυχίο – και θεώρησε ότι ήταν χάσιμο χρόνου. «Είναι πραγματικά απογοητευτικό να κάθεσαι εκεί με αυτό το υλικό μπροστά σου, το οποίο δεν αξίζει τον χρόνο κανενός, ενώ θα μπορούσες να αφιερώσεις αυτόν τον χρόνο σε κάτι που αξίζει πραγματικά», είπε.
*Μετάφραση: The Guardian
