Επένδυση Disney στην OpenAI ύψους 1 δις. δολαρίων – Κίνηση ματ ή απελπισίας;

Η μετοχή της Disney έχει παραμείνει ουσιαστικά αμετάβλητη τα τελευταία 10 χρόνια

Parallaxi
επένδυση-disney-στην-openai-ύψους-1-δις-δολαρίων-922133
Parallaxi

Τα τελευταία δέκα χρόνια η Disney έχει καταφέρει να κυκλοφορήσει 15 ταινίες που έχουν αποφέρει πάνω από 1 δισ. δολάρια στο παγκόσμιο box office, το λανσάρισμα της πλατφόρμας Disney+, την διεύρυνση του δικτύου της με πάρκα ψυχαγωγίας και την κυκλοφορία της εφαρμογής ESPN.

Η λίστα είναι εντυπωσιακή αλλά λείπει κάτι. Δεν έχει καταφέρει να κινήσει θετικά τη μετοχή της, η οποία έχει παραμείνει ουσιαστικά αμετάβλητη τα τελευταία δέκα χρόνια. Την ώρα μάλιστα που ο S&P 500 έχει «εκτοξευθεί» κατά 236% την τελευταία δεκαετία.

Το τελευταίο ρεκόρ στη μετοχή της Disney καταγράφηκε στις αρχές του 2021. Έκτοτε αντιμετώπισε κάποιες αναποδιές, όπως η μετάβαση στο streaming, το γεγονός ότι έμεινε πίσω στη μάχη για πρωτότυπο περιεχόμενο, λόγω κόπωσης του κοινού για τις κλασικές επιτυχίες της, και η κριτική που έχει δεχθεί τα τελευταία χρόνια για τις τιμές στα πάρκα της.

Το τελευταίο διάστημα ωστόσο η Disney προχώρησε σε μια ανακοίνωση που θα μπορούσε να αποδειχθεί κίνηση ματ. Η Disney ανακοίνωσε την επένδυση 1 δισ. δολαρίων στην OpenAI, σε μια συμμαχία που θα φέρει εμβληματικούς χαρακτήρες στο εργαλείο παραγωγής βίντεο Sora της εταιρείας τεχνητής νοημοσύνης.

Σύντομα, δηλαδή θα μπορεί κανείς να χρησιμοποιεί προϊόντα της OpenAI, όπως το ChatGPT και το Sora, για να δημιουργείτ περιεχόμενο με χαρακτήρες της Disney όπως ο Μίκυ Μάους, η Σταχτοπούτακαι και ο Νταρθ Βέιντερ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Disney είναι η πρώτη μεγάλη μη τεχνολογική εταιρεία που συνεργάζεται με την OpenAI.

Με την πρώτη ματιά, η συμφωνία μοιάζει με κίνηση απελπισίας από μια εταιρεία που δεν έχει αποδώσει για μεγάλο χρονικό διάστημα, σχολιάζει το Business Insider. Αλλά οι αναλυτές της Citi δεν έχουν την ίδια άποψη.

Ο Jason Bazinet της Citi βλέπει μια αμυντική κίνηση από την Disney που αποσκοπεί στην προστασία της αξίας της πνευματικής ιδιοκτησίας της εταιρείας από τον κανιβαλισμό. Θεωρεί ότι βοηθά στη διατήρηση της αξίας της επωνυμίας σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα, ενώ παράλληλα της δίνει ενισχυμένη έκθεση στην Τεχνητή Νοημοσύνη.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Disney, Μπομπ Ίγκερ, έκανε αντίστοιχα σχόλια υπερασπιζόμενος τη συμφωνία, η οποία, όπως είπε, έχει να κάνει με την εδραίωση της θέσης της σε έναν νέο χώρο ψυχαγωγίας και την εμπλοκή του νεότερου κοινού. «Αυτό είναι ένα μεγάλο βήμα για εμάς», είπε. Η συμφωνία, συνέχισε, δίνει στην Disney την ευκαιρία να εισέλθει σε έναν ταχέως αναπτυσσόμενο τομέα της τεχνολογίας.

Ο Ίγκερ δήλωσε επίσης ότι η συμφωνία εκπληρώνει επίσης την επιθυμία της Disney για φιλοξενία στην πλατφόρμα streaming Disney+ περιεχομένου που δημιουργείται από τους χρήστες. Η Disney αρχικά σχεδιάζει να τοποθετήσει στο Disney+ επιλεγμένα βίντεο που δημιουργούνται στο Sora για να αυξήσει την αλληλεπίδραση (engagement) με τους χρήστες, ειδικά τους νεότερους. Τελικά, ο Ίγκερ θέλει να επιτρέψει στους χρήστες του Disney+ να δημιουργούν τέτοια βίντεο εντός της ίδιας της πλατφόρμας.

Κατά το το Business Insider, υπάρχει μια λέξη-κλειδί στις δηλώσεις του Ίγκερ που υποδηλώνει γιατί η Disney μπορεί να στοχεύει υψηλά με αυτή τη συμφωνία: η αλληλεπίδραση.

Ο χρόνος που αφιερώνουν οι χρήστες στην Disney και σε άλλες κορυφαίες υπηρεσίες streaming έχει παραμείνει ουσιαστικά σταθερός τα τελευταία χρόνια, ενώ ο αντίστοιχος για το YouTube και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχει αυξηθεί. Το μερίδιο τηλεθέασης της Disney στις αμερικανικές τηλεοπτικές υπηρεσίες streaming — συμπεριλαμβανομένων των Disney+, Hulu και ESPN+ — έχει κολλήσει περίπου στο 4,8% φέτος, σύμφωνα με τη Nielsen. Το YouTube είναι η κορυφαία πλατφόρμα streaming στις τηλεοράσεις, με μερίδιο σχεδόν 13% τον Οκτώβριο, με το προβάδισμά του να έχει διευρυνθεί.

Δεδομένα από την εταιρεία αναλύσεων Luminate έδειξαν ότι η αλληλεπίδραση με το πρωτότυπο περιεχόμενο του Disney+ μειώθηκε στο 3% του χρόνου προβολής στις ΗΠΑ το τρίτο τρίμηνο του 2025. Πρόκειται για μείωση από 9% που ήταη τρία χρόνια νωρίτερα. Είναι η μεγαλύτερη πτώση μεταξύ των streamers επί πληρωμή.

Πηγή – Η Ναυτεμπορική

#TAGS
Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα