Η ζήτηση για ταξίδια αψηφά τις υψηλές τιμές και τον καύσωνα

Κέρδη - ρεκόρ για τις αεροπορικές εταιρίες.

Parallaxi
η-ζήτηση-για-ταξίδια-αψηφά-τις-υψηλές-τ-591809
Parallaxi

Η κατακόρυφη αύξηση των αεροπορικών εισιτηρίων και οι πρωτοφανείς καύσωνες δεν πτοούν τους Ευρωπαίους και τους Αμερικανούς που εμφανίζουν οικονομικές αντοχές και βάζουν τις διακοπές και τα ταξίδια ψηλά στις προτεραιότητές τους.

Μεγάλες αεροπορικές εταιρείες, όπως η British Airways και η Air France – KLM, ανακοίνωσαν κέρδη – ρεκόρ, με την ιδιοκτήτρια της πρώτης, IAG, να δηλώνει ότι τα διατλαντικά ταξίδια σε προορισμούς αναψυχής είναι ιδιαίτερα δημοφιλή «καθώς οι πελάτες δίνουν προτεραιότητα στις διακοπές, ενώ η δεύτερη τόνισε την πληρότητα που υπάρχει στις θέσεις business.

Η εκτίναξη των ναύλων δεν αποθαρρύνει τους ταξιδιώτες

Ο ισχυρός ρυθμός κρατήσεων, παρά τις θερμοκρασίες – ρεκόρ και την προειδοποίηση του γ.γ. του ΟΗΕ για «παγκόσμια υπερθέρμανση», δείχνει ότι ο κόσμος αγνοεί τις αυξήσεις των εισιτηρίων στην Ευρώπη κατά 30% φέτος.

Στις ΗΠΑ, η United ανακοίνωσε αύξηση εσόδων 42% από τις πτήσεις προς την Ευρώπη το τελευταίο τρίμηνο σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, ενώ η Delta είδε τις πωλήσεις διατλαντικών πτήσεων να εκτινάσσονται 65%.

Ανθεκτική η κατανάλωση

«Η καταναλωτική δαπάνη παρέμεινε ανθεκτική με εστίαση σττα ταξίδια», ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της Mastercard, Michael Miebach, αυτή την εβδομάδα, με την εταιρεία του να ανακοινώνει ότι οι διασυνοριακές δαπάνες έφτασαν το δεύτερο τρίμηνο στο 154% των επιπέδων το 2019.

Η Royal Caribbean, μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες κρουαζιέρας στον κόσμο, ανέφερε ότι προχωρά με όλες τις μηχανές της σε κίνηση λόγω της εξαιρετικά ισχυρής ζήτησης για κρουαζιέρες.

Οι ΗΠΑ μπορεί να αποφύγουν την ύφεση

Η διάθεση των καταναλωτών για δαπάνες, παρά τις υψηλές τιμές και τα αυξανόμενα επιτόκια, αυξάνει τις ελπίδες ότι οι αμερικανική οικονομία θα αποφύγει την ύφεση. Η ανάπτυξή της επιταχύνθηκε και έτρεχε με ετήσιο ρυθμό 2,4% στο δεύτερο τρίμηνο ενώ και η αύξηση της καταναλωτικής δαπάνης κατά 1,6% ξεπέρασε τις προσδοκίες.

Αν και πολλά νοικοκυριά περνάνε πολύ δύσκολα και έχουν μειώσει τις δαπάνες, με τα πιο φτωχά να έχουν υποστεί το ισχυρότερο πλήγμα από τις αυξήσεις στις τιμές των τροφίμων και της ενέργειας, η κατανάλωση κρατήθηκε σε καλύτερα επίπεδα απ’ ό,τι αναμενόταν στις ΗΠΑ, τη Βρετανία και την Ευρωζώνη.

«Σε πολλές οικονομίες, οι καταναλωτές δεν έχουν ξοδέψει όλες τις επιπλέον αποταμιεύσεις που σώρευσαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας και αυτό θα μπορούσε να συντηρήσει περαιτέρω την ισχύ της κατανάλωσης», ανέφερε το ΔΝΤ αυτή την εβδομάδα, όταν αναθεώρησε ανοδικά την πρόβλεψή του για την παγκόσμια ανάπτυξη.

 Υψηλές τιμές και ακραίες θερμοκρασίες

Η καταπιεσμένη ζήτηση για ταξίδια στην διάρκεια της πανδημίας δημιούργησε μία ιδιαίτερη συνθήκη στον τουριστικό κλάδο, μια τρομερή επιθυμία για ταξιδιωτικές εμπειρίες, από την οποία εξακολουθούν να επωφελούνται μέχρι σήμερα οι αεροπορικές εταιρίες. Παρά την εκτίναξη των τιμών των αεροπορικών εισιτηρίων και παρά τις ακραίες θερμοκρασίες.

«Οι καταναλωτικές δαπάνες παραμένουν ανθεκτικές με τις δαπάνες για εμπειρίες και ταξίδια να παραμένουν στο επίκεντρο», ανέφερε αυτή την εβδομάδα ο διευθύνων σύμβουλος της Mastercard, Michael Miebach. Την ίδια ώρα η Mastercard ανακοίνωνε ότι οι διασυνοριακές δαπάνες από τους χρήστες καρτών της έχουν φθάσει στο 154% των επιπέδων του 2019 στο δεύτερο τρίμηνο του έτους.

Αντίστοιχα, η Royal Caribbean, μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες κρουαζιέρας στον κόσμο, δήλωσε την Πέμπτη ότι η δραστηριότητά της είναι στο φουλ λόγω της «εξαιρετικά ισχυρής» ζήτησης για κρουαζιέρες και της «σταδιακής αλλαγής» στις κρατήσεις και τις τιμές.

«Σε πολλές οικονομίες, οι καταναλωτές δεν έχουν ακόμη εξαντλήσει τις αποταμιεύσεις που μάζεψαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Αυτό θα μπορούσε να διατηρήσει περαιτέρω την πρόσφατη ισχύ στην κατανάλωση», όπως το έθεσε το ΔΝΤ αυτή την εβδομάδα, αναβαθμίζοντας τις προοπτικές του για την παγκόσμια ανάπτυξη.

Από την άλλη υπάρχουν φωνές που προειδοποιούν για αλλαγή του κλίματος. Η Blerina Uruci, επικεφαλής οικονομολόγος των ΗΠΑ στην T Rowe Price, προειδοποίησε ότι οι καταναλωτικές δαπάνες θα μπορούσαν να επιβραδυνθούν στο δεύτερο εξάμηνο, επειδή οι Αμερικανοί έχουν ξοδέψει το μεγαλύτερο μέρος των αποταμιεύσεων που συσσώρευσαν νωρίς στην πανδημία, η ανάπτυξη της απασχόλησης επιβραδύνεται και οι δανειολήπτες με φοιτητικά δάνεια πρέπει να συνεχίσουν τις αποπληρωμές στο τέταρτο τρίμηνο.

Στο μεταξύ, καθώς οι αγορές εργασίας έχουν «ψυχράνει» και οι αυξήσεις των μισθών έχουν επιβραδυνθεί, ορισμένοι καταναλωτές περιορίζουν ήδη ορισμένες από τις δαπάνες που κρίνουν περιττές, από έπιπλα μέχρι υδρομασάζ και πολυτελή προϊόντα.

Μέσα σε αυτό το κλίμα ορισμένοι από τον ταξιδιωτικό κλάδο προειδοποιούν ότι η άνθηση του κλάδου αναπόφευκτα θα τελειώσει. Όπως το έθεσε, ο επικεφαλής του Χίθροου, Τζον Χόλαντ-Κέι: «η ανησυχία μας είναι ότι η ζήτηση δεν μπορεί να αψηφά τη βαρύτητα για πάντα».

*Με πληροφορίες από Financial Times, naftemporiki, imerisia

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα