Ολλανδία- Κοροναϊός: Υπό απειλή ο μεγαλύτερος στόλος ιστορικών ιστιοφόρων στον κόσμο
Έχουν "δέσει" στα λιμάνια της χώρας επ' αόριστον.
Sinking Dutchman: world’s largest historical sailing fleet threatened by Covid-19 https://t.co/hMecmapkBp
— Erik Muller (@Contentemens) July 16, 2020
Υπό μεγάλη απειλή λόγω κοροναϊού βρίσκονται τα ιστορικά ολλανδικά ιστιοφόρα, τα οποία έχουν “δέσει” στα λιμάνια της χώρας, χωρίς άλλη επιλογή.
Τα δεδομένα επηρεάζουν άμεσα τον Sven Timmann που θα βρισκόταν σε κάποιο ταξίδι μαζί με ομάδες μαθητών, οικογένειες και επιχειρηματίες. Ωστόσο το σκάφος του, ένα κλίπερ 112 ετών με τρία κατάρτια και έξι πανιά από τον Οκτώβριο βρίσκεται στο λιμάνι και ουδείς γνωρίζει αν θα ταξιδέψει ξανά.
Ο ίδιος, προερχόμενος από τη Γερμανία, απέκτησε, όπως μεταδίδει η Guardian, το AMBIENCE, μήκους 39 μέτρων, μετά την εγκατάστασή του στην Ολλανδία.
Από το 2007 ο Timmann ζει στο σκάφος, με τις αναμνήσεις χιλιάδων ωρών πλοήγησης.
«Το σκάφος πέρασε μέσα από πολέμους και καταιγίδες», αναφέρει ο Sven. «Πώς γίνεται ένας μικροσκοπικός ιός να απειλεί έναν ολόκληρο στόλο;»
Η είδηση είναι αξιοσημείωτη μιας και τα εν λόγω σκάφη έχουν μακρά ιστορία και στο παρελθόν μετέφεραν εμπορεύματα. Αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι ενός τρόπου ζωής.
Δεν είναι όμως μόνο το σκάφος του Sven που απειλείται, μιας και η πλειονότητα του ιστορικού αυτού στόλου που αγγίζει τα 400 σκάφη. Τα μέτρα για την αποφυγή διασποράς του ιού καθιστούν το ταξίδι αδύνατο για όλα τα σκάφη.
Αναφορικά με την απώλεια εσόδων για τον Timmann, αξίζει να λεχθεί ότι αυτός χρεώνει έως 300 ευρώ ανά άτομο την ημέρα – αλλά πολύ λιγότερα για τους μαθητές.
Όσο για τα έξοδα, τα πιστοποιητικά ιστορικών σκαφών θα πρέπει να ανανεώνονται κάθε πέντε χρόνια με κόστος χιλιάδων ευρώ.
Ο στόλος των συγκεκριμένων σκαφών χρειάζεται 20 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο για να συνεχίσει να ταξιδεύει, ενώ η επισκευή ενός πανιού κυμαίνεται στα 5.000 με 8.000 ευρώ και το βάψιμο στα 3.000 ευρώ ανά σεζόν.
Ο Timmann ανησυχεί ότι οι πιστωτές δεν αποκλείεται στο τέλος να κατασχέσουν το σκάφος του,
«Είναι κρίμα να βλέπουμε αυτούς τους επιχειρηματίες να χάνουν τις δουλείες τους, αλλά πρέπει επίσης να θυμόμαστε ότι η οικονομική βοήθεια προέρχεται από τον φορολογούμενο και πρέπει να είμαστε προσεκτικοί στην κατανομή της», δήλωσε από μέρους της η Mona Keijzer, γραμματέας οικονομικών υποθέσεων της Ολλανδίας.
Σύμφωνα με τον Paul van Ommen, ένα σκάφος έχει ήδη χρεοκοπήσει, ενώ πολλοί πλοιοκτήτες δεν έχουν πάνω από 2.000 ευρώ στους λογαριασμούς τους.
Με πληροφορίες από Guardian