Οργή αμερικανών δημοσιογράφων για άρθρα ΑΙ με ψεύτικες υπογραφές
Εξοργισμένοι δημοσιογράφοι κατηγορούν τον εργοδότη τους ότι δημοσίευσε άρθρα γραμμένα από εργαλείο τεχνητής νοημοσύνης
Εξοργισμένοι δημοσιογράφοι δικτυακού τόπου στις ΗΠΑ κατηγορούν τον εργοδότη τους ότι δημοσίευσε άρθρα γραμμένα από εργαλείο τεχνητής νοημοσύνης με τις υπογραφές ανύπαρκτων συντακτών.
Συντάκτες του Reviewed, δικτυακού τόπου που ανήκει στην εφημερίδα USA Today και ειδικεύεται στην κριτική προϊόντων, έμειναν να ξύνουν το κεφάλι τους όταν είδαν να αναρτώνται κριτικές με τις υπογραφές άγνωστων συναδέλφων τους. Παραξενεύτηκαν επίσης από την ομοιότητα των κειμένων και την γενικόλογη αοριστία τους.
Ακόμα χειρότερα, δεν κατάφεραν να εντοπίσουν στο Διαδίκτυο πληροφορίες για τους υποτιθέμενους συντάκτες, οι οποίοι εμφανίζονταν με ονόματα όπως «Μπριάνα Μίλερ» και «Έιβερι Ουίλιαμσον».
Η Washington Post, η οποία μίλησε σε έναν από τους δημοσιογράφους, προσπάθησε κι αυτή να εντοπίσει τους υποτιθέμενους συντάκτες, η αναζήτηση όμως ήταν και πάλι άκαρπη.
Το τοπικό σωματείο των δημοσιογράφων, NewsGuild of New York, κατηγορεί τώρα τον εκδοτικό οίκο Gannet που εκδίδει την USA Today ότι χρησιμοποίησε άρθρα γραμμένα από μηχανές για να υπονομεύσει τους εργαζομένους της, μόλις επτά εβδομάδες μετά την στάση εργασίας που πραγματοποίησαν για να διαπραγματευτούν νέο συμβόλαιο.
BREAKING: @Gannett made another attempt to use AI this week, posting a series of AI-generated reviews on its consumer review site @Reviewed.
After an outcry from unionized staff, the posts seem to have come down.
Here’s a sample. 2 different products, nearly identical reviews. pic.twitter.com/30MHJBM76M
— NewsGuild of New York (@nyguild) October 24, 2023
Πολλά από τα επίμαχα άρθρα εξαφανίστηκαν μυστηριωδώς από το Reviewed μετά τη διαμαρτυρία του σωματείου, όμως η Gannett επιμένει ότι δεν γράφτηκαν από ΑΙ.
Εκπρόσωπος της εταιρείας υποστήριξε ότι τα κείμενα προήλθαν από συνεργασία της με εταιρεία μάρκετινγκ προκειμένου να ενισχυθεί η προβολή της ιστοσελίδας στις μηχανές αναζήτησης.
«Αναμένουμε από όλους τους συνεργάτες μας να συμμορφώνονται με τα ηθικά στάνταρτ μας και λάβαμε τη διαβεβαίωση από τοπ πρακτορείο μάρκετινγκ ότι το περιεχόμενο ΔΕΝ παρήχθη από ΑΙ» δήλωσε ο εκπρόσωπος σε email προς την Washington Post.
To πρακτορείο, AdVon Commerce, αρνήθηκε να απαντήσει σε ερωτήσεις παραπέμποντάς τες στη Gannett. Στο προφίλ του στο LinkedIn όμως το πρακτορείο γράφει ότι ειδικεύεται στην «τελειοποίηση κειμένων γενετικής τεχνητής νοημοσύνης».
Περιέργως, κριτικές προϊόντων με την υπογραφή της «Μπριάνα Μίλερ», συνοδευόμενα από το ίδιο βιογραφικό σημείωμα, βρέθηκαν και σε εφημερίδες των εκδόσεων McClatchy. H διεύθυνση email που εμφανιζόταν στα άρθρα ήταν όμως ανύπαρκτη.
Η McClatchy δεν διευκρίνισε αν συνεργάζεται κι αυτή με το πρακτορείο AdVon, δήλωσε όμως ότι ερευνά την υπόθεση.
Η Gannett, η ιδιοκτήτρια εταιρεία της USA Today, είχε πειραματιστεί και στο παρελθόν με εργαλεία ΑΙ. Τον Αύγουστο, προσπάθησε να αυτοματοποιήσει τα άρθρα για τις αθλητικές οργανώσεις λυκείων, αναγκάστηκε όμως να τερματίσει το πείραμα όταν διαπιστώθηκε ότι τα κείμενα ήταν γεμάτα ανακρίβειες.