Πράσινο φως για τη μακρύτερη γέφυρα στον κόσμο – Η Ιταλία ενώνει τη Σικελία με την ηπειρωτική χώρα
Το έργο έχει προκαλέσει αντιδράσεις στην γειτονική χώρα, κυρίως λόγω των σεισμικών κινδύνων στην περιοχή αλλά και άλλων παραγόντων
Η ιταλική κυβέρνηση έδωσε την τελική έγκριση για την κατασκευή της μεγαλύτερης γέφυρας στον κόσμο, η οποία θα συνδέει τη Σικελία με την ηπειρωτική Ιταλία. Η έγκριση δόθηκε από τη Διυπουργική Επιτροπή Οικονομικού Σχεδιασμού και Βιώσιμης Ανάπτυξης (CIPESS), παρουσία του αναπληρωτή πρωθυπουργού και υπουργού Μεταφορών Ματέο Σαλβίνι.
Έργο δεκαετιών με υψηλό κόστος Η ιδέα της γέφυρας μήκους 3,7 χιλιομέτρων συζητείται από τα τέλη της δεκαετίας του 1960 ως μοχλός ανάπτυξης για τη φτωχότερη νότια Ιταλία. Η κυβέρνηση της Τζιόρτζια Μελόνι έχει δεσμεύσει 13,5 δισεκατομμύρια ευρώ για την κατασκευή της και των συνοδευτικών υποδομών, με ολοκλήρωση που αναμένεται το 2032.
Αντιδράσεις και ανησυχίες Το έργο έχει προκαλέσει σοβαρές αντιδράσεις, κυρίως λόγω των σεισμικών κινδύνων στην περιοχή, του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και των φόβων για υπέρβαση κόστους. Επιπλέον, υπάρχουν έντονες ανησυχίες για πιθανή εμπλοκή της μαφίας στη διαδικασία των κατασκευών.
Περιβαλλοντικές οργανώσεις έχουν ήδη καταθέσει καταγγελία στην Ευρωπαϊκή Ένωση, επισημαίνοντας τους σοβαρούς κινδύνους για το τοπικό οικοσύστημα.
🇪🇺 Sicily finally joining the European mainland. The Messina Strait bridge is happening! The longest single-span bridge in the world. The Roman ancestors already dreamed of this pic.twitter.com/ptho6YGhyN
— Mariska den Eelden 🇪🇺🇳🇱 (@eeldenden) August 6, 2025
Παρά τις αντιδράσεις, η γέφυρα έχει επίσης ισχυρή υποστήριξη από πολιτικούς και πολίτες που βλέπουν σε αυτή μια ευκαιρία για οικονομική αναζωογόνηση. Η άμεση σύνδεση μέσω οδικών και σιδηροδρομικών δικτύων θεωρείται σημαντική για την ανάπτυξη της Σικελίας και της νότιας Ιταλίας.
Ποιοι κατασκευάζουν τη γέφυρα
Η κατασκευή ανατέθηκε στην κοινοπραξία Eurolink, με επικεφαλής την Webuild, τη μεγαλύτερη κατασκευαστική εταιρεία της Ιταλίας. Συμμετέχουν επίσης ο ισπανικός όμιλος Sacyr και ο ιαπωνικός IHI. Οι τρεις εταιρείες διαθέτουν διεθνή εμπειρία σε μεγάλα έργα υποδομής, όπως η διώρυγα του Παναμά και γέφυρες σε Ιαπωνία και Τουρκία.
Η έγκριση της Τετάρτης ανοίγει τον δρόμο για τις προκαταρκτικές εργασίες, όπως γεωλογικές και αρχαιολογικές έρευνες, καθώς και για απαλλοτριώσεις γης. Παρ’ όλα αυτά, απαιτείται ακόμη η επικύρωση από το Ελεγκτικό Συνέδριο για να τεθεί σε ισχύ η απόφαση του CIPESS, κάτι που μπορεί να χρειαστεί μερικές εβδομάδες.
Η Webuild υπολογίζει ότι η κατασκευή της γέφυρας μπορεί να δημιουργήσει πάνω από 100.000 θέσεις εργασίας, ενισχύοντας την τοπική και εθνική οικονομία.
Πηγή – In