Πτήσεις: Αυτές είναι οι ευρωπαϊκές οδηγίες — Από το check in μέχρι την πτήση και την αποβίβαση
Οδηγίες για τα ταξίδια με αεροπλάνο εξέδωσε με τη σειρά του και ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Ασφάλειας της Αεροπορίας (EASA). Πριν λίγες μέρες και η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ) είχε ανακοινώσει το δικό της πρωτόκολλο. Αναλυτικά, η έκθεση του EASA συστήνει: Για την άφιξη στο αεροδρόμιο και τα check in – Όποιος έχει συμπτώματα ή έχει […]
Οδηγίες για τα ταξίδια με αεροπλάνο εξέδωσε με τη σειρά του και ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Ασφάλειας της Αεροπορίας (EASA). Πριν λίγες μέρες και η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ) είχε ανακοινώσει το δικό της πρωτόκολλο.
Αναλυτικά, η έκθεση του EASA συστήνει:
Για την άφιξη στο αεροδρόμιο και τα check in
– Όποιος έχει συμπτώματα ή έχει έρθει σε επαφή με ασθενή με Covid-19 δεν θα πρέπει να εμφανίζεται στο αεροδρόμιο
– Στα αεροδρόμια θα μπαίνουν μόνο οι εργαζόμενοι και όσοι πρόκειται να ταξιδέψουν, με ελάχιστες εξαιρέσεις γεγονός που σημαίνει ότι οι αποχαιρετισμοί θα γίνονται εκτός αεροδρομίων
– Όσοι ταξιδεύουν θα πρέπει να πλένουν συχνά τα χέρια τους και να φοράνε μάσκες με την εξαίρεση των παιδιών ηλικίας κάτω των 6 ετών και όσων έχουν ιατρικούς λόγους που δεν τους επιτρέπουν να φοράνε μάσκες
– Όσοι βήχουν ή φταρνίζονται χωρίς να τηρούν τους σωστούς κανόνες προστασίας θα μπορούν να απομακρύνονται από τα αεροδρόμια ή και να τους επιβάλλονται πρόστιμα από τις κατά τόπους αρχές
– Η απόσταση ασφαλείας ορίζεται στο 1,5 μέτρο ενώ θα πρέπει να υπάρχουν σημάδια στο πάτωμα που θα βοηθούν τους ταξιδιώτες
– Στα αεροδρόμια θα πρέπει να υπάρχουν ειδικοί θάλαμοι για τη διαχείριση επιβατών με πυρετό μεγαλύτερο των 38 βαθμών Κελσίου. Ωστόσο στις οδηγίες επισημαίνεται ότι η θερμομέτρηση δεν θεωρείται ιδιαίτερα αποτελεσματικό μέτρο για τον εντοπισμό ασθενών με κορoνοϊό αλλά συστήνεται για να αποθαρρύνει ασθενείς από το να ταξιδεύουν αλλά για να ενισχύει το αίσθημα ασφάλειας των πολιτών
– Οι εργαζόμενοι στα αεροδρόμια θα πρέπει να φορούν μάσκες αλλά και να δίνουν μάσκες σε όσους επιβάτες δεν διαθέτουν
– Το προσωπικό ασφαλείας μπορεί να φορά και ασπίδες προσώπου ενώ οι δίσκοι που χρησιμοποιούνται για τη συλλογή των αντικειμένων κατά τη διάρκεια των ελέγχων θα πρέπει να απολυμαίνονται συχνά
Για την επιβίβαση και την αποβίβαση
– Ο EASA προτείνει περιορισμό στον αριθμό των χειραποσκευών για να γίνεται πιο γρήγορα η επιβίβαση αλλά και για να περιορίζονται οι κίνδυνοι μόλυνσης
– Στην είσοδο των αεροσκαφών συστήνεται να υπάρχει αυτόματος μηχανισμός για αντισηπτικά αλλά και χαλί εμποτισμένο με αντισηπτικό
– Θα πρέπει να υπάρχουν περισσότερα διαθέσιμα λεωφορεία στις περιπτώσεις που είναι απαραίτητη η χρήση τους για την επιβίβαση
Για την πτήση
– Τα αεροσκάφη θα πρέπει να απολυμαίνονται ενδελεχώς μεταξύ των πτήσεων
– Ο EASA ζητά ακόμα καλύτερα φίλτρα αέρα στα αεροπλάνα
– Επιβάτες και πλήρωμα θα φορούν μάσκα τις οποίες, όμως, θα πρέπει να αλλάζουν μετά από τέσσερις ώρες
– Μια τουαλέτα θα πρέπει να χρησιμοποιείται αποκλειστικά από το πλήρωμα ενώ οι επιβάτες δεν θα πρέπει να συνωστίζονται στους διαδρόμους όπου αυτό είναι δυνατό
– Προτείνεται οι υπηρεσίες φαγητού και ποτού να είναι «περιορισμένες» και καμία πώληση προϊόντων duty free
– Σε περίπτωση κρούσματος κατά τη διάρκεια της πτήσης ο EASA προτείνει την εκκένωση δύο σειρών καθισμάτων προς κάθε κατεύθυνση ενώ όσοι κάθονταν σε αυτές θα πρέπει να δίνουν τα στοιχεία τους κατά την αποβίβαση. Ο ασθενής επιβάτης θα πρέπει να έχει τη δική του τουαλέτα και να κάθεται σε κάθισμα στο πίσω δεξιά τμήμα του αεροπλάνου. Ο αεραγωγός από πάνω του θα πρέπει να κλείνει και μόνο όσοι από το πλήρωμα έχουν έρθει ήδη σε επαφή μαζί του θα πρέπει να συνεχίζουν να τον εξυπηρετούν
Για την αποβίβαση και τη συλλογή αποσκευών
– Προτείνεται η απλοποίηση των διαδικασιών ελέγχου αλλά και ο ανασχεδιασμός των χώρων για τους μετανάστες
– Όσοι επιβάτες παίρνουν τις αποσκευές τους θα πρέπει να αποχωρούν το συντομότερο δυνατόν από το αεροδρόμιο.
ΔΕΙΤΕ ΤΟΝ ΟΔΗΓΟ:
EASA-ECDC_COVID-19_Operational guidelines for management of passengers_final