Δημοτικό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης: Παρέμβαση Χαρδαλιά – «Πέρασαν» η ανάπλαση της ΔΕΘ και η αγορά 50 λεωφορείων
Η συνεδρίαση πραγματοποιήθηκε τελικά με τηλεδιάσκεψη
Μια ολιγόλεπτη παρέμβαση στο Δημοτικό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης έκανε ο Υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων Νίκος Χαρδαλιάς.
Ο Υφυπουργός βρισκόταν στα γραφεία της Helexpo στο Μαρούσι της Αθήνας, από όπου και συνδέθηκε στην τηλεδιάσκεψη του Δημοτικού Συμβουλίου ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΘ-Helexpo Κυριάκος Ποζρικίδης.
Ο κ. Χαρδαλιάς, που ζήτησε να απευθυνθεί στον Δήμαρχο Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνο Ζέρβα και στα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου, αναφέρθηκε στο θέμα του κορωνοϊού, εκτιμώντας πως δεν θα υπάρξουν σοβαρά προβλήματα αν ελεγχθούν τα φαινόμενα συγχρωτισμού ιδιαίτερα σε κοινωνικές εκδηλώσεις.
Στην τελευταία αποστροφή του λόγου του, πάντως, πως «αν χρειαστεί, θα τα πούμε από κοντά», ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης του απάντησε πως ελπίζει να τον δούμε στην πόλη για την προγραμματισμένη επίσκεψή του στη ΔΕΘ κι όχι νωρίτερα.
Τι είπε ο Πρόεδρος της ΔΕΘ – Helexpo Τάσος Τζήκας
Τις θερμές ευχαριστίες του για την άμεση ανταπόκριση και την υποστήριξη στην πράξη του εγχειρήματος που αφορά στην ανάπλαση του εκθεσιακού κέντρου της πόλης προς τον Δήμο Θεσσαλονίκης και προσωπικά προς τον Δήμαρχο Κωνσταντίνο Ζέρβα εξέφρασε ο Πρόεδρος της ΔΕΘ-Helexpo Τάσος Τζήκας σε παρέμβασή του στη σημερινή έκτακτη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης, στην οποία συζητείται το θέμα της ανάπλασης.
Ο κ. Τζήκας σημείωσε ότι η έκτακτη σύγκληση του Δημοτικού Συμβουλίου αποτέλεσε αίτημα το οποίο απηύθυνε η Διοίκηση της ΔΕΘ-Helexpo προς τον Δήμαρχο Θεσσαλονίκης, λόγω των ασφυκτικών χρονικών πλαισίων που πρέπει να τηρηθούν, ώστε να προχωρήσουν όλες οι απαραίτητες διαδικασίες που αφορούν στο σχέδιο ανάπλασης.
«Η ανάπλαση όσον αφορά στην προετοιμασία είναι σε εξέλιξη. Είχαμε βάλει ως στόχο τον περασμένο Απρίλιο να προκηρύξουμε τον διεθνή αρχιτεκτονικό διαγωνισμό. Επειδή όμως καθυστερήσαμε λόγω του κορωνοϊού, προσπαθούμε με τη δουλειά μας να κερδίσουμε τον χαμένο χρόνο. Με βάση τις προθεσμίες που μας είχε δώσει το Υπουργείο Ενέργειας και Περιβάλλοντος, ζητήσαμε από τον Δήμαρχο να γίνει μια έκτακτη σύγκληση του Δημοτικού Συμβουλίου, εν όψει της συνεδρίασης του Κεντρικό Συμβουλίου Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων αμέσως μετά τον Δεκαπενταύγουστο», εξήγησε ο κ. Τζήκας.
Ο Πρόεδρος της ΔΕΘ-Helexpo τόνισε ότι «είναι πολύ σημαντικό για όλους – για την πόλη, τον Δήμο Θεσσαλονίκης και για την κοινωνία- να προχωρήσει γρήγορα το πρότζεκτ», θυμίζοντας ότι έγιναν αναλυτικές συζητήσεις για το θέμα δύο φορές στο Δημοτικό Συμβούλιο και μάλιστα κατά τη διάρκειά τους ήταν εμφανής η μεγάλη πλειοψηφία με την οποία υποστηρίζεται το σχέδιο ανάπλασης.
Για την ανάπλαση της ΔΕΘ επικυρώθηκε η γνωμοδότηση των αρμόδιων δημοτικών τεχνικών υπηρεσιών επί ενστάσεων αναφορικά με το Πολεοδομικό Σχέδιο Εφαρμογής, που αποτελεί τον υποκείμενο σχεδιασμό του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου για το νέο εκθεσιακό κέντρο της πόλης. Μετά τον Δεκαπενταύγουστο πρόκειται να συνεδριάσει το Κεντρικό Συμβούλιο Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων για το θέμα του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου, ενώ ακολούθως θα προκηρυχθεί διεθνής διαγωνισμός για την έναρξη του έργου ανάπλασης που θα δώσει σε χρήση επιπλέον 70 στρέμματα κοινόχρηστου χώρου και πρασίνου και 2100 υπόγειες θέσεις στάθμευσης.
Προχωρά η αγορά των 50 λεωφορείων από Γερμανία
Όσο για τα 50 μεταχειρισμένα λεωφορεία από τη Λειψία της Γερμανίας, τα οποία θα αποκτήσει ο δήμος Θεσσαλονίκης έναντι 11.000 ευρώ, επιπλέον ΦΠΑ 24% έκαστο, θα τα παραχωρήσει στον ΟΑΣΘ για την αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών. Στη σύμβαση του χρησιδανείου μεταξύ δήμου και Οργανισμού περιλαμβάνεται -μεταξύ άλλων- ο όρος ότι ο κόστος μεταφοράς και ταξινόμησης των λεωφορείων θα βαρύνει τον ΟΑΣΘ, που επίσης θα αναλάβει τις δαπάνες για τον τεχνικό έλεγχο και τις όποιες ενδεχόμενες προσθήκες απαιτηθούν. Η παραχώρηση των οχημάτων θα διαρκέσει 32 μήνες.
Ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Γιώργος Σκόδρας, μίλησε για εξαιρετικά κρίσιμη και απαραίτητη βοήθεια από τον δήμο Θεσσαλονίκης προς τον Οργανισμό αναφορικά με τις αστικές συγκοινωνίες που «καλύπτει περίπου το 12% του απαιτούμενου στόλου για το πολεοδομικό συγκρότημα». Όπως είπε ο κ. Σκόδρας, τον Σεπτέμβριο αναμένονται επιπλέον 80-0 λεωφορεία να κυκλοφορούν στους δρόμους, εκ των οποίων τα είκοσι θα προέλθουν από την αγορά του δήμου και ο αριθμός του στόλου θα φτάσει τα 300-320.
Ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου Δρόσος Τσαβλής στην εισαγωγική του τοποθέτηση αναφέρθηκε στην απουσία παρατάξεων της αντιπολίτευσης από τη συνεδρίαση.
«Είναι αδιανόητο να κάνουμε διά ζώσης συνεδριάσεις, όταν αυτές τις στιγμές βιώνουμε μια μεγάλη έξαρση των κρουσμάτων του κορωνοϊού στη Θεσσαλονίκη». Αυτό το μήνυμα έστειλε ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης Δρόσος Τσαβλής, δίδοντας με τον τρόπο αυτό και τη δική του απάντηση στις παρατάξεις της αντιπολίτευσης που αρνήθηκαν να συμμετάσχουν στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου που βρίσκεται σε εξέλιξη με τηλεδιάσκεψη.
«Εγώ προσωπικά μέχρι νεωτέρας δεν θα ορίσω συνεδρίαση διά ζώσης. Δεν θα βάλω κανέναν συνάδελφο σε κίνδυνο», τόνισε ο κ. Τσαβλής, επικαλούμενος την ιδιότητά του ως γιατρού αλλά και τις συστάσεις που έχει απευθύνει η Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας για συνεδριάσεις με τηλεδιάσκεψη.
Ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης επεσήμανε ότι, πριν τη σημερινή διαδικασία, είχε προγραμματιστεί χτες συνεδρίαση διά περιφοράς, υπό το σκεπτικό ότι είναι πολιτικά πιο διευρυμένη, αφού απαιτεί αυξημένη συμμετοχή 33 Δημοτικών Συμβούλων. «Σήμερα επαναλαμβάνουμε τη συνεδρίαση με τηλεδιάσκεψη, γιατί έχουμε ημερομηνίες να τηρήσουμε. Δυστυχώς, οι παρατάξεις αυτές που χτες επιμόνως ζητούσαν να γίνει συνεδρίαση με τηλεδιάσκεψη σήμερα είναι και πάλι απούσες», σχολίασε ο κ Τσαβλής.
Την απόφασή της για αποχή από τη διαδικασία ανακοίνωσε και η παράταξη «Λαϊκή Συσπείρωση» με τον επικεφαλής Σωτήρη Ζαριανόπουλο να τονίζει πως πρόκειται για συνεδρίαση «παρωδία» που γίνεται «πάλι χωρίς δημοσιότητα, χωρίς παρουσία φορέων με τεκμηριωμένες ενστάσεις». Απουσίαζε, επίσης, ο Γιώργος Ορφανός από τη «Η Θεσσαλονίκη είναι το Μέλλον», ενώ απείχε σε ένδειξη διαμαρτυρίας και η παράταξη «Μένουμε Θεσσαλονίκη».
Εκ μέρους του συνδυασμού «Θεσσαλονίκη Υπεύθυνα», ο Βασίλης Γάκης, σχολίασε πως η ανάπλαση της ΔΕΘ ξεκίνησε να συζητείται το 1990 με κορύφωση στις αρχές του 21ου αιώνα και δεν πρέπει να εμφανίζεται ως «επίτευγμα της νέας διοίκησης». Ο ίδιος συμφώνησε πως είναι απαραίτητη η ανάπλαση, ο εκσυγχρονισμός και η αναβάθμιση της ΔΕΘ ώστε να προσφερθεί στις επόμενες γενιές ένα νέο εκθεσιακό κέντρο, ενώ για την αγορά των 50 λεωφορείων εξέφρασε τις απορίες του, εάν πληρούν τους όρους και τις προϋποθέσεις για να χρησιμοποιηθούν στους δρόμους της πόλης.
Ομαδικά πυρά από τους αντιδημάρχους για τη στάση της αντιπολίτευσης
Στη συνεδρίαση ομαδικά πυρά εξαπέλυσαν και οι Αντιδήμαρχοι του Δήμου Θεσσαλονίκης, στηλιτεύοντας τη στάση αποχής που τήρησαν παρατάξεις της αντιπολίτευσης αναφορικά με τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, κατά την οποία συζητιούνται τα θέματα της ανάπλασης της ΔΕΘ-Helexpo αλλά και της προμήθειας 50 λεωφορείων από τη Λειψία της Γερμανίας για την ενίσχυση των αστικών συγκοινωνιών.
Διαβάστε ακόμη την κοινή ανακοίνωση 4 παρατάξεων της αντιπολίτευσης για τη μη συμμετοχή τους στο σημερινό δημοτικό συμβούλιο
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ