Εξαγορά «μαμούθ» για την Tiffany από την LVMH
Ο γαλλικός όμιλος ειδών πολυτελείας LVMH εξαγόρασε την αμερικανική κοσμηματοποιία Tiffany.
Η LVMH, ιδιοκτήτρια της Louis Vuitton, συμφώνησε να εξαγοράσει την Tiffany έναντι 16,2 δισ. δολαρίων – τη μεγαλύτερη εξαγορά που έχει κάνει έως τώρα – καθώς η γαλλική εταιρεία πολυτελών ειδών ποντάρει στο ότι θα αποκαταστήσει τη λάμψη της εμβληματικής αμερικανικής εταιρείας πώλησης κοσμημάτων.
Η συμφωνία, που προβλέπει τιμή 135 δολαρίων ανά μετοχή σε μετρητά, θα ενισχύσει τη μικρότερη δραστηριότητα της LVMH – την εταιρεία κοσμημάτων και ρολογιών – και θα τη βοηθήσει να επεκταθεί σε έναν από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους τομείς του κλάδου. Οι φίρμες της μόδας και των αξεσουάρ, μεταξύ των οποίων αυτή του Christian Dior, παράγουν τον κύριο όγκο των κερδών της LVMH, την οποία διοικεί ο πλουσιότερος Γάλλος, ο Μπερνάρ Αρνό, αν και ο κλάδος των κοσμημάτων τα πήγε πολύ καλά τα τελευταία χρόνια. «Η εξαγορά της Tiffany θα ενισχύσει τη θέση της LVMH στα κοσμήματα και θα αυξήσει περαιτέρω την παρουσία της στις ΗΠΑ», ανέφεραν η LVMH και η Tiffany σε κοινή ανακοίνωσή τους.
Η μετοχή της LVMH άνοιξε με κέρδη περίπου 1,8% σήμερα και ο διευθύνων σύμβουλος της Fra Tiffany, Αλεσάντρο Μπολιόλο, δήλωσε ότι η συναλλαγή θα «προσφέρει περαιτέρω στήριξη, πόρους και δυναμική». Οι εταιρείες ανέφεραν ότι αναμένουν να ολοκληρώσουν τη συμφωνία στα μέσα του 2020. Η Tiffany σημείωσε στην ανακοίνωσή της ότι το συμβούλιο των διευθυντών της συνιστά στους μετόχους της την έγκριση της συναλλαγής με τη LVMH.
Το τίμημα των 135 δολαρίων ανά μετοχή αντιστοιχεί σε μία προσαύξηση 7,5% της τιμής που έκλεισε η μετοχή της Tiffany την Παρασκευή και είναι πάνω από 50% υψηλότερο από το επίπεδό της πριν από την εκδήλωση ενδιαφέροντος από τη LVMH.
H Tiffany, που ιδρύθηκε το 1837 στη Νέα Υόρκη, είναι από τα γνωστότερα ονόματα της βιομηχανίας κοσμημάτων. Το επίσημο φλερτάρισμα της Tiffany από την LVMH διήρκεσε περίπου πέντε εβδομάδες, καθώς έκανε την πρώτη προσέγγισή της στα μέσα Οκτωβρίου με μία προσφορά 120 δολαρίων, αλλά η LVMH είχε το βλέμμα της στην αμερικανική εταιρεία επί χρόνια, σύμφωνα με πηγές που γνωρίζουν το θέμα. Η αμερικανική εταιρεία, που έχει περισσότερα από 300 καταστήματα σε όλο τον κόσμο και είχε σχεδόν τα μισά κέρδη της από πωλήσεις στο εσωτερικό πέρυσι, πάσχιζε να κερδίσει νεότερους καταστηματάρχες τα τελευταία χρόνια και να ανταγωνισθεί με φθηνότερους ανταγωνιστές, όπως τη δανική Pandora A/S και τη Signet Jewelers.
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ ΜΠΕ