Επανεκκίνηση του IC Αθήνα-Θεσσαλονίκη με εκκρεμότητες και ιδιαίτερα χαμηλή ζήτηση

Έως αργά το βράδυ της Κυριακής, από τις διαθέσιμες 320 θέσεις, οι 250 παρέμεναν ελεύθερες

Parallaxi
επανεκκίνηση-του-ic-αθήνα-θεσσαλονίκη-μ-973252
Parallaxi

Στις ράγες ξαναμπαίνουν από τη Δευτέρα (3/4) τα τρένα πραγματοποιώντας το πρώτο δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη, έναν και πλέον μήνα μετά την τραγωδία των Τεμπών που στοίχισε τη ζωή σε 57 άτομα.

Το πρώτο δρομολόγιο είναι προγραμματισμένο να ξεκινήσει στις 08:28 το πρωί από το σταθμό Λαρίσης στην Αθήνα με προορισμό την Καλαμπάκα και το δεύτερο δρομολόγιο αναμένεται να ξεκινήσει στις 10:28 και να πραγματοποιήσει την διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη, διασχίζοντας τα Τέμπη. Παράλληλα, το πρωί της Δευτέρας στις 10:08 θα ξεκινήσει και το πρώτο δρομολόγιο από Θεσσαλονίκη με προορισμό την Αθήνα.

Στην πρώτη αμαξοστοιχία της Hellenic Train 882 για Καλαμπάκα επιβιβάζεται σήμερα ο υπουργός Επικρατείας αρμόδιος για υποδομές και μεταφορές, Γιώργος Γεραπετρίτης.

Στις δηλώσεις του ο κ. Γεραπετρίτης ανέφερε πως: «Σήμερα έχουμε την επανεκκίνηση της επιβατικής αμαξοστοιχίας για τη Βόρεια Ελλάδα με μια μικρή χρονική καθυστέρηση. Είμαστε μέσα στο πρόγραμμά μας σε ό,τι αφορά το σύνολο των αμαξοστοιχιών. Απομένει μετά τη σημερινή επανεκκίνηση και ο προαστιακός για το Κιάτο που θα εκκινήσει στο τέλος της επόμενης εβδομάδας».

Στη συνέχεια ο κ. Γεραπετρίτης ευχαρίστησε «τους εργαζομένους στον ΟΣΕ, στην ΕΡΓΟΣΕ και τη Hellenic Train που υπερέβαλαν εαυτόν για να μπορέσουμε σε μια δύσκολη συνθήκη να αναβαθμίσουμε το επίπεδο ασφάλειας».

«Η πολιτεία μετά το τραγικό δυστύχημα ανέδειξε τρία ζητήματα: το πρώτο ζήτημα να ριχθεί φως στο ζήτημα του δυστυχήματος για να αναδειχθούν οι ευθύνες. Το δεύτερο να υπάρχει επανεκκίνηση με ασφάλεια. Και πράγματι σύμφωνα με τον προγραμματισμό μας 22 Μαρτίου εκκίνησαν οι πρώτες περιφερειακές αμαξοστοιχίες. Το τρίτο είναι η ανάταξη της ασφάλειας των σιδηροδρόμων σε ένα πιο μόνιμο επίπεδο».

Επιφυλακτικοί εμφανίζονται οι επιβάτες παρά τις χαμηλότερες ταχύτητες με τις οποίες θα κινούνται τα τρένα, την παρουσία δύο μηχανοδηγών και ενός συνοδού καθώς επίσης και με την παρουσία ενός μόνο τρένου στα τούνελ. Άλλωστε, τα δρομολόγια έχουν παρουσιάσει σημαντική χρονοκαθυστέρηση σε σχέση με τις εξαγγελίες που είχαν πραγματοποιηθεί.

Έως αργά το βράδυ της Κυριακής, από τις διαθέσιμες 320 θέσεις, οι 250 παρέμεναν ελεύθερες στα 4 πίσω βαγόνια, μαζί με 2 στο πρώτο βαγόνι, δίπλα στους επισήμους.

Υπενθυμίζεται, επιπλέον, ότι το ταξίδι με το τρένο ύστερα από το δυστύχημα στα Τέμπη διεξάγεται υπό διαφορετικούς όρους. Συγκεκριμένα, αντί του ενός, όπως ίσχυε πριν, στο εξής σε κάθε αμαξοστοιχία Intercity θα βρίσκονται 2 μηχανοδηγοί και ένας συνοδός. Ενώ το όριο ταχύτητας από τα 160 χλμ/ώρα, περιορίζεται στα 100 χλμ/ώρα, κάτι που, προφανώς αυξάνει τη διάρκεια του δρομολογίου, από τις 4 ώρες/4 και 15 λεπτά, στις 5 ώρες και 28 λεπτά. Ως εκ τούτου, το τρένο εξομοιώνεται απολύτως με τα υπεραστικά λεωφορεία της ίδιας γραμμής.

Σε ό,τι αφορά γενικότερα τη διαδικασία επανεκκίνησης των σιδηροδρόμων, σύμφωνα με την τελευταία ανακοίνωση της Hellenic Train, από σήμερα 3 Απριλίου 2023 προστίθενται οι εξής συρμοί:

Στη διαδρομή Αθήνα – Καλαμπάκα – Αθήνα:

– Από Αθήνα η αμαξοστοιχία 882, με ώρα αναχώρησης 08:28 – Από Καλαμπάκα η αμαξοστοιχία 887, με ώρα αναχώρησης 16:45

Υπενθυμίζεται ότι, παραμένουν σε κυκλοφορία οι λεωφορειακές γραμμές σε επιλεγμένες διαδρομές, έως την πλήρη αποκατάσταση της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας. Η Hellenic Train με νεότερες ανακοινώσεις θα ενημερώνει για τα δρομολόγια που θα προστίθενται σταδιακά στο πρόγραμμα κυκλοφορίας. Πιο αναλυτικές πληροφορίες σχετικά με τα δρομολόγια των ελληνικών σιδηροδρόμων βρίσκονται εδώ.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα