Έρχονται καινούρια αρθρωτά λεωφορεία σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα
H Iveco, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας "Η Καθημερινή", θα προμηθεύσει το υπουργείο με 100 αρθρωτά αστικά λεωφορεία.
Ένα πρώτο βήμα για το νέο στόλο λεωφορείων του ΟΑΣΑ έχει γίνει και μάλιστα έχει ολοκληρωθεί.
Σε σημερινό δημοσίευμα ο Ηλίας Μπέλλος και το kathimerini.gr αναφέρουν ότι, “το υπουργείο Μεταφορών προχώρησε στην ανακήρυξη ως προσωρινού αναδόχου της Iveco για το τμήμα ευρύτερου διαγωνισμού που αφορά την προμήθεια νέων λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη”.
Κατά το ίδιο ρεπορτάζ, η Iveco, που στη χώρα μας εκπροσωπείται από τον όμιλο Κοντέλλη, θα προμηθεύσει το υπουργείο με αρθρωτά αστικά λεωφορεία 18 μέτρων- 100 σε αριθμό- που χρησιμοποιούν ως καύσιμο συμπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG).
Παρακάτω αναλυτικά όσα ακόμα αναφέρει στο κείμενό του ο Ηλίας Μπέλλος:
“Αυτού του μήκους τα λεωφορεία, όταν πρωτοήρθαν πριν από δεκαετίες στους ελληνικούς δρόμους, απέκτησαν –και διατηρούν ακόμη μεταξύ των μεγαλύτερων σε ηλικία– τον χαρακτηρισμό «δεινόσαυροι».
H ιταλογαλλική εταιρεία ανακηρύχθηκε προσωρινός ανάδοχος με προσφερόμενη τιμή 385.000 ευρώ πλέον ΦΠΑ για το κάθε λεωφορείο, που μεταφράζεται σε συνολική επένδυση 38,5 εκατ. ευρώ πλέον ΦΠΑ.
Ωστόσο, σε εκκρεμότητα παραμένουν τρεις ακόμη διαγωνισμοί για την προμήθεια συνολικά άλλων 550 λεωφορείων. Μάλιστα επειδή στις 17 Ιανουαρίου έληξε η ισχύς των προσφορών και των εγγυητικών επιστολών που είχαν κατατεθεί πέρυσι στον σχετικό διαγωνισμό του υπουργείου, ζητήθηκε από τους υποψηφίους η ανανέωση τόσο των προσφορών όσο και των εγγυητικών για άλλους 10 μήνες. Επί του παρόντος, πάντως, παραμένει αδιευκρίνιστο ποιοι από τους υποψηφίους θα συμμορφωθούν και θα συνεχίσουν στον διαγωνισμό ή αν θα δοθούν ακριβότερες προσφορές, καθώς έχουν διατυπωθεί επιφυλάξεις εξαιτίας της αύξησης του κόστους των πρώτων υλών που έχει επέλθει στο μεσοδιάστημα.
Επιπλέον, εκκρεμεί η εξέλιξη γύρω από την ένσταση υποψηφίου που υπέβαλε προσφορά, αλλά αποκλείστηκε στους δύο από τους τρεις εναπομείναντες διαγωνισμούς, η οποία μάλιστα φέρεται να έχει συζητηθεί και να διατηρεί εκτός διαγωνισμού την εν λόγω εταιρεία. Υπάρχει δικαίωμα προσφυγής στο Συμβούλιο της Επικρατείας, αλλά πηγές του υπουργείου Μεταφορών αναφέρουν πως ο Ελληνας εκπρόσωπος του αποκλεισθέντα υποψηφίου έχει δεσμευθεί ότι δεν θα προχωρήσει σε μια τέτοια κλιμάκωση που θα προκαλούσε περαιτέρω καθυστερήσεις στην προμήθεια των λεωφορείων για την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Από τους διαγωνισμούς που βρίσκονται σε εξέλιξη, ο ένας αφορά 200 λεωφορεία 12 μέτρων με κινητήρες καύσης συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG). Σε αυτόν προσφορές υπέβαλαν η ιταλογαλλική Iveco (που έχει ήδη ανακηρυχθεί, όπως προαναφέρθηκε, ανάδοχος για τα 200 αρθρωτά) και η τουρκοϊταλική ΙΙΑ.
Ενας δεύτερος διαγωνισμός σε εξέλιξη αφορά 250 ηλεκτροκίνητα λεωφορεία με ελάχιστη αυτονομία 180 χιλιόμετρων, στην τελική φάση έχουν προκριθεί η ισπανική Irizar που εκπροσωπείται από τον όμιλο Σαρακάκη και η κινεζική Yutong Bus που εκπροσωπείται από τον όμιλο Κοπελούζου, ενώ αποκλείστηκε, όπως προαναφέρθηκε, η κινεζική BYD, που εκπροσωπείται από τον όμιλο Πετρόπουλου, επειδή ο φάκελος της προσφοράς της κρίθηκε ανεπαρκής. Η BYD υπέβαλε ένσταση στην Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ), η οποία, σύμφωνα με πληροφορίες, φέρεται να έχει απορρίψει την ένσταση αφήνοντάς τη εκτός διαγωνισμού. Η BYD συμμετέχει και στον τρίτο από τους εκκρεμείς διαγωνισμούς για 100 αμιγώς ηλεκτροκίνητα αυτονομίας 135 χιλιομέτρων στον οποίο έχουν επίσης υποβάλει προσφορές η Irizar, η βελγική Van Hool που εκπροσωπείται από τον όμιλο Σφακιανάκη και η Iveco. Αρχικά είχε προκηρυχθεί μαζί με τους παραπάνω και διαγωνισμός για την προμήθεια υβριδικών λεωφορείων, ωστόσο σε αυτόν δεν κατέβηκε κανείς και ως εκ τούτου παραμένει άγονος”.
Πηγή: Ηλίας Μπέλλος/ Η Καθημερινή