«Αλλόκοτοι συνειρμοί» – Άγρια κόντρα Σιμόπουλου, Ταχιάου, Βούγια για τραμ, μετρό, θαλάσσια συγκοινωνία

Για άλλη μια φορά η πόλη της Θεσσαλονίκης έρμαιο των συγκρούσεων τοπαρχών και της ανικανότητας να προχωρήσουν τα έργα.

Parallaxi
αλλόκοτοι-συνειρμοί-άγρια-κόντρα-1297907
Parallaxi

Επειδή στη Θεσσαλονίκη δεν πλήττει ποτέ κανείς, πάνω που υποτίθεται ότι δρομολογούνται θέματα, όπως για παράδειγμα το Τραμ και η Θαλάσσια Συγκοινωνία, δυο ζητήματα που η πόλη παλεύει δεκαετίες, θα σκάσουν μύτη νέες εσωτερικές κόντρες, ιδίον της πόλης που θα μπλοκάρουν τις εξελίξεις και θα οδηγήσουν τα πράγματα σε αδιέξοδο. Αυτή τη φορά η υπόθεση ξεκίνησε από μια ερώτηση στη βουλή. 

Τα θέματα της θαλάσσιας συγκοινωνίας στη Θεσσαλονίκη, αλλά και της αξιοποίησης του ακινήτου στη στοά του Αγίου Μηνά έθεσε με ερώτηση στη Βουλή ο βουλευτής της ΝΔ, Στράτος Σιμόπουλος, απευθυνόμενος στον Υπουργό Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστο Δήμα.

Η ερώτηση άνοιξε μια νέα συζήτηση στη Βουλή και προκάλεσε μάλιστα και την σφοδρή αντίδραση από τον Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης, Σπύρου Βούγια, που προέβη σε ανάρτηση.

Αρχικά, 0 Στράτος Σιμόπουλος έθεσε την εξής ερώτηση προς τον υπουργό μεταφορών  

Α) Αν προτίθεται η κυβέρνηση να αναζητήσει πόρους για το τραμ πριν την εξεύρεση πόρων για την επέκταση του μετρό δυτικά που αποτελεί επιτακτική ανάγκη για όλο το πολεοδομικό συγκρότημα.

Β) Αν για τη θαλάσσια συγκοινωνία, χωρίς να έχει γίνει πρόβλεψη για την τιμή του εισιτηρίου, προτίθεται η πολιτεία να δαπανήσει πόρους, οι οποίοι επίσης θα μπορούσαν να κατευθυνθούν στην επέκταση του μετρό δυτικά. Γ) Αε τι φάση βρίσκεται η διαδικασία αξιοποίησης του ακινήτου της στοάς του Αγίου Μηνά που αποτελεί ένα διαχρονικό «καρκίνωμα» στο κέντρο της πόλης.

Ο Σπύρος Βούγιας με αφορμή την εν λόγω ερώτηση προχώρησε σε απαντητική ανάρτηση στο Facebook.

ΑΛΛΟΚΟΤΟΙ ΣΥΝΕΙΡΜΟΙ, ΚΑΚΟΠΑΙΓΜΕΝΟ ΕΡΓΟ

(Ή ΠΩΣ ΤΑ ΚΑΡΑΒΑΚΙΑ ΚΑΘΥΣΤΕΡΟΥΝ ΤΗΝ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΜΗΝΑ!)

Η είδηση μοιάζει να ανήκει στη σφαίρα του παραλόγου: ο κατά τεκμήριο σοβαρός κυβερνητικός βουλευτής Στράτος Σιμόπουλος κατέθεσε ερώτηση-«πάσα» προς τον αρμόδιο υφυπουργό υποδομών, πολύ ανήσυχος για τις πρόσφατες πρωτοβουλίες του Δήμου Θεσσαλονίκης που έχουν στόχο την αναβάθμιση του επιπέδου βιώσιμης κινητικότητας στην πόλη.

Αλήθεια, πώς είναι δυνατόν οι προσπάθειες αυτές του Δήμου για εξεύρεση νέων πηγών χρηματοδότησης για το τραμ ή τη θαλάσσια συγκοινωνία να σχετίζονται με οποιονδήποτε τρόπο με την επέκταση του μετρό στις Δυτικές συνοικίες αλλά και με τη χρόνια καθυστέρηση (όπως αναφέρει στην ερώτησή του) της ανάπλασης της στοάς του Αγίου Μηνά;

Θεωρώ απίθανο να μην έμαθε πως ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης επισκέφθηκε πρόσφατα τον Έλληνα Επίτροπο Μεταφορών αναζητώντας πρόσθετους Ευρωπαϊκούς πόρους, για να μην επιβαρύνει τις δημόσιες επενδύσεις ή τις άλλες υπάρχουσες πηγές χρηματοδότησης που προορίζονται για τις «ιεραρχημένες προτεραιότητες της κυβέρνησης”.

Ούτε να μη κατάλαβε πως το προβλεπόμενο κόστος των 50-60 εκ. ευρώ για την αγορά ηλεκτρικών σκαφών αναζητείται από ειδικά περιβαλλοντικά προγράμματα που σε καμμία περίπτωση δεν θα μπορούσαν να κατευθυνθούν στο μετρό, αλλά και είναι ασήμαντα μπροστά στα δις που απαιτούνται για την αναγκαία επέκταση. Αποκλείεται, τέλος, να μην ξέρει πως το κόμιστρο για τη θαλάσσια συγκοινωνία δεν υπάρχει περίπτωση να επιδοτηθεί. Αξίζει να σημειωθεί οτι ο ίδιος συντόνισε πριν 12 χρόνια περίπου, ως ΓΓ του Υπουργείου Υποδομών, την ολοκλήρωση των μελετών εφαρμογής και αδειοδότησης για την κατασκευή των στάσεων της θαλάσσιας συγκοινωνίας.

Η δεύτερη πράξη αυτής της κακοπαιγμένης παράστασης θα ακολουθήσει σε λίγες μέρες με την απάντηση του συντοπίτη μας υφυπουργού, που κι αυτός με τη σειρά του θα βρει την ευκαιρία να «κατακεραυνώσει» για άλλη μια φορά τη δημοτική αρχή και τους αδιόρθωτους “αιθεροβάμονες” που με την επιμονή τους καθυστερούν αδικαιολόγητα τη (μονοδιάστατη) ανάπτυξη. Αυτούς, που απλώς επιμένουν οτι μπορούν σε μια σύγχρονη πόλη σαν τη Θεσσαλονική να συνυπάρξουν όμορφα, μαζί με το μετρό, και άλλα συμπληρωματικά μέσα συλλογικής μεταφοράς.

Από μια άλλη σκοπιά πάντως, αυτό το οπισθοδρομικό θέατρο του πολιτικού παραλόγου σχετίζεται ίσως και με μια πρώιμη ανησυχία κάποιων για την έντονη δραστηριότητα και τις σημαντικές παρεμβάσεις της νέας δημοτικής αρχής και του δημάρχου, που ταράζουν τα βαλτωμένα νερά της πόλης και, όπως φαίνεται και τον ύπνο κάποιων από τους μεγαλόσχημους πολιτικούς της».

Η συνέχεια πάντως δόθηκε σήμερα στη Βουλή, με το Νίκο Ταχιάο να απαντά στο Σιμόπουλο.

Ο Υφυπουργός σημείωσε μάλιστα ότι αυτό το διάστημα γίνονται οι μελέτες της Ελληνικό Μετρό για τους σταθμούς και επειδή «αυτές αφορούν πολύ σημαντικούς δήμους της βορειοδυτικής Θεσσαλονίκης, θα τύχουν διαβούλευσης μαζί τους. Αυτό θα γίνει στο αμέσως προσεχές διάστημα γιατί πρέπει και οι δήμαρχοι να ξέρουν σε ποια ακριβώς σημεία της πόλης τους, του Δήμου τους, θα χωροθετούνται οι σταθμοί και ποιες εκτάσεις αυτοί καταλαμβάνουν».

Για τα άλλα συγκοινωνιακά μέσα, ο κ. Ταχιάος είπε ότι «εγώ δεν τα αποκλείω, ούτε τα ευνοώ» επισημαίνοντας ότι οι αναγκαίοι πόροι «δεν είναι ατελείωτοι». «Πρέπει να υπάρχει μία στρατηγική για την πόλη. Το υπουργείο θα έρθει και θα αποφασίσει πόσο εφικτό είναι, σε μία πόλη όπως η Θεσσαλονίκη να υπάρχουν τέσσερα διαφορετικά συγκοινωνιακά μέσα, και πώς αυτά συνδυάζονται μεταξύ τους, εάν το τραμ είναι ανταγωνιστικό προς το μετρό και εάν πρέπει να είναι ανταγωνιστικό προς το μετρό. Αυτά θα συζητηθούν. Είναι θέματα τα οποία θέλουν το χρόνο τους. Οι πόροι, δεν είναι ατελείωτοι και αυτό πρέπει να το πούμε», υπογράμμισε ο κ. Ταχιάος και πρόσθεσε: «Ιδέες μπορεί να υπάρχουν πολλές. Οι πόροι όμως είναι συγκεκριμένοι. Και οι πόροι, σε πρώτη φάση, θα κατευθυνθούν όλοι προς τη βορειοδυτική Θεσσαλονίκη».

Η δυτική Θεσσαλονίκη περιμένει το μετρό γρήγορα, τόνισε στην τοποθέτησή του ο ερωτών βουλευτής, σημειώνοντας και αυτός ότι «οι πόροι δεν είναι άπειροι. Δεν μπορούμε να μιλάμε για θαλάσσια συγκοινωνία στην πόλη, και κυρίως για τραμ ανταγωνιστικό του μετρό» είπε ο βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης της ΝΔ, Στράτος Σιμόπουλος. Τέλος, στην αναφορά του κ. Σιμόπουλου προς τον κ. Ταχιάο πως «ακούμε ότι μπορεί να είσαστε και υποψήφιος περιφερειάρχης στις επόμενες εκλογές για την κεντρική Μακεδονία», ο υφυπουργός απάντησε ότι «Δεν έχω καμία πρόθεση να είμαι υποψήφιος περιφερειάρχης. Δεν ξέρω καν πως γεννήθηκε αυτή η πληροφορία την οποία και εγώ σήμερα διάβασα σε μία εφημερίδα. Δεν υπάρχει καμία τέτοια πρόθεση».

Το θέμα φυσικά έχει μέλλον και πολύ ζουμί καθώς εμπλέκονται δήμαρχοι, βουλευτές και παράγοντες της κυβέρνησης που εισπράτουν τη μεγάλη δυσαρέσκεια των πολιτών για τις καθυστερήσεις και τις διαρκείς ματαιώσεις των έργων που εξαγγέλονται και όσο η δημοτικότητα της κυβέρνησης πέφτει τόσο θα υπάρχουν εσωκομματικές αντιπαλότητες και θα οξύνεται η κόντρα μέσα στην κυβέρνηση με την ελπίδα κάποιος να σωθεί…

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα