«Ανέκδοτο το τρένο στη δυτική Μακεδονία»

Αντιδράσεις της Πρωτοβουλίας Πολιτών Πτολεμαΐδας - Εορδαίας μετά τις εξαγγελίες Σταϊκούρα

Parallaxi
ανέκδοτο-το-τρένο-στη-δυτική-μακεδον-981893
Parallaxi

Αντιδράσεις σε κατοίκους της Πτολεμαΐδας προκάλεσαν οι νέες εξαγγελίες του Υπουργού Μεταφορών κ. Σταϊκούρα που «εξαφανίζουν» από όλο τον σχεδιασμό του σιδηρόδρομου την Δυτική Μακεδονία.

Αναλυτικά στην ανακοίνωσή τους σημειώνουν:

«Η Πολιτεία έχει ξεκάθαρη θέση για το σιδηρόδρομο, για μας είναι βασική προτεραιότητα και, ειδικά φέτος, που είναι έτος σιδηροδρόμου, να σας πω, ότι η Δυτική Μακεδονία μπαίνει στο χάρτη των σιδηροδρομικών διασυνδέσεων», ανέφερε ο υφυπουργός Μεταφορών, ενώ εξήγησε, ότι «η συγκεκριμένη διαδρομή ήταν ενταγμένη στον Στρατηγικό Σχεδιασμό των Διευρωπαικών Σιδηροδρομικών Δικτύων της Ελλάδας». Δήλωση του υφυπουργού Γιάννη Κεφαλογιάννη στην Κοζάνη 17-04-2021.

Την ίδια ημέρα ο κύριος υφυπουργός αναφερόμενος στο θέμα της σιδηροδρομικής διασύνδεσης Ελλάδας – Αλβανίας μέσω Φλώρινας – Κρυσταλλοπηγής – Πόγραδετς, τόνισε ότι «υπάρχει μόνο μια μελέτη βιωσιμότητας και ότι πρόθεση του υπουργείου αλλά και του ΟΣΕ είναι να εξετάσουν την βέλτιστη δυνατή οικονομοτεχνική λύση». Υπογράμμισε ότι η διαδρομή προς Πόγραδετς μέσω Φλώρινας Κρυσταλλοπηγής είναι «η πιο χρονοβόρα και η πιο κοστοβόρα από τις άλλες δύο προτάσεις που έχουν τεθεί στο τραπέζι*. Θέλουμε ένα έργο που θα τελειώσει σε πάνω από 10 χρόνια η ένα έργο που θα γίνει αρκετά νωρίτερα» αναρωτήθηκε ο κ. Κεφαλογιάννης επισημαίνοντας παράλληλα ότι αυτήν την στιγμή δεν υπάρχει κάτι οριστικό σε ότι αφορά την διαδρομή. «Ξεκινάμε από μηδενική βάση και ότι η μελέτη που περιλαμβάνει και ζητήματα κόστους θα μας δείξει την βέλτιστη διαδρομή, την οποία στην συνέχεια θα παρουσιάσουμε με τον ΟΣΕ και την περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας στους πολίτες».

Τα χρόνια περνούν αλλάζουν Υπουργοί και υφυπουργοί, όμως η κυβέρνηση παραμένει η ίδια, και εκεί που εναγωνίως η Δυτική Μακεδονία – η Εορδαία, η Πτολεμαΐδα, περιμένουν την έναρξη των εργασιών της συγκεκριμένης ΝΕΑΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ (ΙΕΡΟΠΗΓΗΣ – ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ), έρχονται οι νέες εξαγγελίες του νέου Υπουργού Μεταφορών κύριου Σταϊκούρα που εξαφανίζει από όλο τον σχεδιασμό του σιδηρόδρομου την Δυτική Μακεδονία !!!

ΤΙ ΑΛΛΑΞΕ ΑΠΟ ΤΟΤΕ (2021) ΚΑΙ ΞΑΦΝΙΚΑ Ο Κος ΣΤΑΪΚΟΥΡΑΣ ΆΛΛΑΞΕ ΤΗΝ ΑΤΖΕΝΤΑ;;;; Η ΠΕΡΙΟΧΗ ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΝΑ ΚΤΥΠΙΕΤΑΙ ΒΑΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΕΡΓΙΑ ΚΑΙ ΌΤΙ ΣΥΜΠΑΡΕΣΥΡΕ Η ΒΙΑΙΗ ΑΠΟΛΙΓΝΙΤΟΠΟΙΗΣΗ.

Το καλοκαίρι η επίσκεψη του Κινέζου πρέσβη έδωσε ελπίδες για επενδύσεις ειδικά πράσινης ενέργειας, αλλά το πρωταρχικό και κύριο που ζήτησε είναι μια σύγχρονη σιδηροδρομική γραμμή με σύνδεση σε λιμάνι.

Εμείς κατ’ επανάληψη «κτυπήσαμε τον κώδωνα του κινδύνου», όμως κανείς θεσμικός παράγοντας της περιοχής μας δεν αντέδρασε, δεν έστειλε έστω μια επιστολή διαμαρτυρίας προς το Υπουργείο αλλά και τον ίδιο τον πρωθυπουργό, κυρίως δεν αντέδρασε ο Δήμαρχος Εορδαίας που υπάρχει και υπογραφή του στην απόφαση το 2021 του Δημοτικού Συμβουλίου Εορδαίας για την διέλευση της ΝΕΑΣ ΑΥΤΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑ.

Η αλήθεια βέβαια είναι ο Βουλευτής κύριος Κουκουλόπουλος έστειλε ερώτημα στον κύριο Υπουργό και περιμένει απάντηση για το θέμα.

Όμως ο κύριος Κουκουλόπουλος αναφέρει την σύνδεση για τα λιμάνια Πειραιά και Ηγουμενίτσας, και μάλλον εκ παραδρομής (θέλουμε να πιστεύουμε), «ξέχασε» να αναφέρει και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης το οποίο και πιο κοντά στην Δυτική Μακεδονία είναι αλλά και περισσότερο πρακτικά αυτό το λιμάνι μας εξυπηρετεί.

Εδώ θεωρούμε ότι πρέπει να ΞΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΟΥΜΕ τις τρεις μελέτες που έχει παραλάβει ο ΟΣΕ από την εταιρεία ΔΡΟΜΟΣ και που αφορούν τις *τρείς προτάσεις που ανέθεσε στην ΔΡΟΜΟΣ ο ΟΣΕ.

ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΠΡΟΤΑΣΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΤΑΙΡΕΙΑ «ΔΡΟΜΟΣ» (Ανάθεση μελέτης από τον ΟΣΕ ΤΟ 2020)

ΣΥΝΟΛΟ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ     340.589.436€

Προστίθεται ΓΕ και ΟΕ 18%       61.306.099€

Άθροισμα      401.895.535€

Απρόβλεπτα 9%     36.170.598€

Σύνολο        438.066.133€

ΦΠΑ 24%    105.135.872€

ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ    543.202.005€

ΣΥΝΟΛΙΚΟΣ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ

ΚΟΖΑΝΗ – ΜΕΘΟΡΙΑΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ ΙΕΡΟΠΗΓΗΣ 543.202. 000€

 

ΣΥΝΟΛΟ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ      309.624.457€

Προστίθεται ΓΕ και ΟΕ 18%       55.732.402€

Άθροισμα      365.356.859€

Απρόβλεπτα 9%       32.883.117€

Σύνολο        398.238.976€

ΦΠΑ 24%      95.577.354€

ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ    493.816.331€

ΣΥΝΟΛΙΚΟΣ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ

ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑ – ΜΕΘΟΡΙΑΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ ΙΕΡΟΠΗΓΗΣ 493.817.000€

ΣΥΝΟΛΟ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ      554.575.584€

Προστίθεται ΓΕ και ΟΕ 18%       99.823.605€

Άθροισμα      654.399.190€

Απρόβλεπτα 9%       58.895.927€

Σύνολο        713.295.117€

ΦΠΑ 24%   171.190.828€

ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ    884.485.945€

ΣΥΝΟΛΙΚΟΣ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ

ΦΛΩΡΙΝΑ – ΜΕΘΟΡΙΑΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ ΙΕΡΟΠΗΓΗΣ 884.486.000€

Δεν χρειάζεται φυσικά να πούμε πια διαδρομή είναι η οικονομικότερη και η πιο σύντομη, που είναι η ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑ – ΜΕΘΟΡΙΑΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ ΙΕΡΟΠΗΓΗΣ 493.817.000€

Κάπου εκεί μάλλον «χάθηκε» και το κονδύλι που ανέφερε ο κύριος Σταϊκούρας των 2δις€!!!! Δυτική Μακεδονία: Αναβάθμιση Δικτύου με 2 δισ. ευρώ – Υπό διερεύνηση

Τελικά αυτά τα 2 δις. Για ποιο έργο είναι εκταμιευμένα;;;

Γιατί εκτός του παραπάνω ερωτήματος έχουμε άλλο ένα,

Υπάρχει σιδηροδρομική γραμμή Πλατύ-Φλώρινας;; Χωρίς την διέλευση από Έδεσσα και Βέροια;;;; Και τι θα αναβαθμιστεί με 50εκ. € ;;;

Κλείνοντας αναφέρουμε μια δήλωση που είχε κάνει ο κ. Βίνης Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ στις 02-02-2022 Για την εκτέλεση της σύμβασης αντλείται χρηματοδότηση κατά 85% από την Ευρωπαϊκή Ένωση και 15% από εθνικούς πόρους (Π.Δ.Ε.) των χωρών που συμμετέχουν στο «Πρόγραμμα διασυνοριακής συνεργασίας Interreg IPA ‘Ελλάδα – Αλβανία’ 2014 – 2020». Σημειώνεται δε, ότι σύμφωνα με τους όρους της σύμβασης, οι μελέτες θα έχουν ολοκληρωθεί εντός πέντε μηνών, συμπεριλαμβανομένων των διαδικασιών ελέγχων, εγκρίσεων και παραλαβής της σύμβασης.

Κατά συνέπεια κάθε καθυστέρηση ενέχει τον κίνδυνο να χαθούν οι πόροι και κάθε δικαιολογία από την μεριά του κυρίου Σταϊκούρα ότι δεν έχουν πόρους δεν ευσταθεί αφού η Ε.Ε. χρηματοδοτεί το 85% του έργου, και μόνο 15% η χρηματοδότηση είναι από εθνικούς πόρους.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα