Αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Υπαλλήλων ΤΡΑΙΝΟΣΕ: «Από το 2010 έγιναν όλα μπάχαλο»

Τι θα δείξουν τα μαύρα κουτιά για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη

Parallaxi
αντιπρόεδρος-της-πανελλήνιας-ένωσης-979176
Parallaxi

Για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη που στοίχισε τη ζωή σε 57 ανθρώπους μίλησε στην εκπομπή «MEGA Σαββατοκύριακο», ο Θωμάς Χαχάμης, αντιπρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Υπαλλήλων ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

«Εμείς απορούμε πως ένας άνθρωπος με τόση εμπειρία, είχε 40 χρόνια υπηρεσία, όπως ο μηχανοδηγός, δεν αντιλήφθηκε τι έγινε. Από το σταθμό Παλαιοφάρσαλα έγινε η αλλαγή στην άλλη γραμμή. Υπήρχε ένα πρόβλημα σε μία άλλη αμαξοστοιχία. Έτσι, είπαν να περάσει από τη αρχή ανόδου στην γραμμή καθόδου και όταν έφυγε από την γραμμή ανόδου είχε ξεχαστεί η διαγώνιος γιατί προηγουμένως είχε μπει η 2577 μία προαστιακή αμαξοστοιχία. Υπήρχε σωρεία λαθών για να φτάσει η κατάσταση εδώ που έφτασε. Υπάρχει μία επιτροπή εμπειρογνωμόνων και δεν πρέπει να βγαίνει ο καθένας και να βγάζει συμπεράσματα. Θέλω να κρατήσω σιωπή αυτές τις μέρες σχετικά με τις αιτίες που οδήγησαν στο δυστύχημα».

Από την πλευρά του ο δικηγόρος Γιάννης Μαρακάκης αναφέρθηκε στο γεγονός πως υπήρχε καταγγελτικός λόγος από τους υπαλλήλους για συγκεκριμένα προβλήματα, όπως αυτό που συνέβη.

Ο κ. Κώστας Λακαφώσης μηχανολόγος μηχανικός μίλησε για τις ενδεχόμενες φιάλες υγραερίου που μπορεί να υπήρχαν στο τρένο, λέγοντας πως όπως μπορούμε να δούμε στα βίντεο που έχουν κυκλοφορήσει, υπάρχει κάποιο υγρό καύσιμο το οποίο δημιούργησε την έκρηξη.

Ο κ. Χαχάμης είπε πως όλα αυτά που συνέβησαν είναι μία απόρροια της μαζικής εξόδου υπαλλήλων που δεν αντικαταστάθηκαν άμεσα.

«Για να εργαστείς στους σιδηροδρόμους πρέπει να έχεις πάνω από 10 χρόνια εμπειρία, κατά την γνώμη μου. Εμείς, ήμασταν πάνω στις αμαξοστοιχίες, μαζί με τον κόσμο. Από το 2010, έγιναν όλα μπάχαλο».

Ανακοίνωση της μητρικής της Hellenic Train

Τα υπεραστικά τρένα της Ελλάδας πέρασαν υπό ιδιωτική διαχείριση το 2017, όταν η ιταλική δημόσια εταιρεία Ferrovie Dello Stato Italiane (FS) απέκτησε το δίκτυο, αλλά η κρατική εταιρεία ΟΣΕ κατέχει τις γραμμές, αναφέρει σε άρθρο του το Γαλλικό Πρακτορείο.

Στο άρθρο γίνεται εκτενής αναφορά σε μια σειρά ατυχημάτων που σημειώθηκαν στη χώρα μας τα τελευταία πέντε χρόνια, και φιλοξενείται ανακοίνωση του Ομίλου FS (μητρικής της Hellenic Train) μετά το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη.

Σε ανακοίνωσή της η FS ανέφερε ότι η ελληνική κρατική εταιρεία ΟΣΕ διατηρεί το καθήκον και την ευθύνη για την συντήρηση, τη διαχείριση και τον τεχνολογικό εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου καθώς και την ευθύνη για την κίνηση των τρένων και την κυκλοφορία.

Ο τραγικός απολογισμός

Τραγικός είναι ο απολογισμός του χειρότερου σιδηροδρομικού δυστυχήματος στην ιστορία της χώρας. Πενήντα επτά οι νεκροί, 48 οι τραυματίες που εξακολουθούν να νοσηλεύονται εκ των οποίων οι 7 διασωληνωμένοι σε Μονάδες Εντατικής Θεραπείας. Δεκάδες οικογένειες θρηνούν και κηδεύουν τους δικούς τους ανθρώπους που έφυγαν από τη ζωή τόσο ξαφνικά και άδικα.

Την Παρασκευή έγινε η κηδεία της 34χρονης Αθηνάς από την Κατερίνη. Σήμερα η 23χρονη Ιφιγένεια, η νεαρή φοιτήτρια θα κηδευτεί στα Γιαννιτσά. Σύμφωνα με επίσημη ενημέρωση από την εκπρόσωπο Τύπου της ΕΛΑΣ, ολοκληρώθηκε η εξέταση όλων των δειγμάτων που έχει λάβει μέχρι στιγμής η Διεύθυνση Εγκληματολογικών Ερευνών και έχουν ταυτοποιηθεί 54 νεκροί. Παράλληλα, αναμένεται η αποστολή νέων δειγμάτων, τα οποία ομοίως θα εξετασθούν στα εγκληματολογικά εργαστήρια.

Ο υπουργός υγείας Θάνος Πλεύρης επέρριψε ευθύνες στην εταιρεία καθώς, όπως είπε, δεν υπήρχε κανένας άνθρωπος στα νοσοκομεία για να βοηθήσει στις λίστες. «Δεν είχαμε καμία απολύτως βοήθεια ως Υπουργείο Υγείας από την εταιρεία». Αργά το μεσημέρι της Παρασκευής ολοκληρώθηκε η ανάσυρση του τρίτου βαγονιού της μοιραίας αμαξοστοιχίας. Τα συντρίμμια της αμαξοστοιχίας μεταφέρονται σε ειδικό αποθηκευτικό χώρο του ΟΣΕ, προκειμένου να ερευνηθούν από τους εμπειρογνώμονες.

Αποκάλυψη και για 4η φωνή στη συνομιλία του σταθμάρχη με τον μηχανοδηγό – Τι θα δείξουν τα μαύρα κουτιά

Νέα στοιχεία που αναμένεται να παίξουν σημαντικό ρόλο στη διερεύνηση των αιτιών του τραγικού δυστυχήματος στα Τέμπη, φαίνεται πως έρχονται στο φως και αφορούν τις συνομιλίες που είχε ο σταθμάρχης της Λάρισας με τους μηχανοδηγούς, λίγα λεπτά πριν από την φονική σύγκρουση.

Σύμφωνα με τα όσα αποκάλυψε η ΕΡΤ στο ηχητικό που έχει διαρρεύσει υπάρχει και μία τέταρτη φωνή, που πιθανολογείται πως ανήκει σε δεύτερο μηχανοδηγό.

Μάλιστα, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, η τέταρτη φωνή είναι αυτή που ρωτάει «Βασίλη φεύγω» και παίρνει την απάντηση από τον σταθμάρχη. Είναι ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας από Λάρισα για Βόλο και μιλάει στον μηχανοδηγό που είναι από τον Βόλο.

Η τέταρτη φωνή στο ηχητικό

Σύμφωνα με όσα αποκάλυψε η ΕΡΤ για το ηχητικό με τις συνεννοήσεις λίγα λεπτά πριν από τη μοιραία σύγκρουση, ο υπάλληλος του σιδηροδρομικού σταθμού που ρωτάει «Βασίλη να γυρίσω» και ο σταθμάρχης απαντάει «Όχι, όχι, άστο όπως είναι γιατί ακολουθεί το 1564», πρόκειται για μια συνομιλία που γίνεται με τρένο που περιμένει από τα Παλαιοφάρσαλα να πάει στη Λάρισα και για αυτό του δίνει αυτή την οδηγία να πάει διαγώνια, δηλαδή να πάει στη γραμμή της Λάρισας.

Κάτι τέτοιο ουσιαστικά σημαίνει δύο πράγματα. Το πρώτο έχει να κάνει ότι είναι τέσσερις αυτοί που ακούγονται στο καταγραφικό που έχει έρθει στην επιφάνεια. Πρόκειται για το ηχητικό από το καταγραφικό από το σταθμό της Λάρισας. Το καταγραφικό έχει καταγράψει τις συνομιλίες που έχει ο σταθμάρχης της Λάρισας με μηχανοδηγούς αλλά και με τον υπάλληλο. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι ο μηχανοδηγός του μοιραίου τρένου άκουγε αυτές τις συνομιλίες. Μέχρι στιγμής, απ’ όσα έχουν γίνει γνωστά, ο μηχανοδηγός στο τρένο του θανάτου άκουγε μόνο τον σταθμάρχη.

Το δεύτερο έχει να κάνει με την κίνηση που υπήρχε εκείνη τη στιγμή στις γραμμές του σταθμού της Λάρισας. Από ότι φαίνεται υπήρχε το μοιραίο τρένο, το επιβατικό που έκανε την διαδρομή από το σταθμό της Λάρισας και θα συνέχιζε για τον επόμενο σταθμό που ήταν οι Νέοι Πόροι. Την ίδια στιγμή υπήρχαν άλλα δύο τρένα από Λάρισα για Βόλο.

Αυτό σημαίνει ότι υπήρχε πολύ μεγάλη κίνηση εκείνη την ώρα. Ήταν μια απαιτητική ώρα και σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά ο σταθμάρχης δεν είχε την κατάλληλη εμπειρία ώστε να διαχειριστεί τέτοιο φόρτο.

Τι θα δείξουν τα «μαύρα κουτιά»

Οι πραγματογνώμονες που θα διερευνήσουν τις συνθήκες του δυστυχήματος, περιμένουν να λάβουν σημαντικά στοιχεία από τα μαύρα κουτιά των τρένων. Αν τα συγκεκριμένα συστήματα έχουν δικαιωθεί τότε ίσως να μπορέσουν να δώσουν σημαντικές πληροφορίες για τις συνθήκες πριν από τη σύγκρουση.

«Περιλαμβάνουν τον ταχογράφο και πιθανότατα τις συνομιλίες. Είναι ηλεκτρονικό σύστημα που εύχομαι να μην έχει καταστραφεί. Θα ήθελα όταν ανοιχτούν να είναι παρόντες και οι πραγματογνώμονες, όχι μόνο ο ΟΣΕ» διευκρίνισε ο κ. Γκλαβόπουλος.

Πηγή: in.gr

Καταγγελίες εργαζομένων για ελλιπή ασφάλεια στον Παλαιοφάρσαλο

Στον Σταθμό των Παλαιοφαρσάλων έγινε η πρώτη καθυστέρηση αμαξοστοιχίας, λίγο πριν το μοιραίο σιδηροδρομικό δυστύχημα, στα Τέμπη, για 48 λεπτά, καθώς, λίγες ώρες νωρίτερα, είχαν κοπεί ηλεκτροφόρα καλώδια. Λόγω της μονοδρόμησης, το ακριβώς προηγούμενο τρένο, βρέθηκε για λίγη ώρα στο αντίθετο ρεύμα και στη συνέχεια ξαναγύρισε κανονικά στο ρεύμα ανόδου προς Θεσσαλονίκη, πριν φτάσει στη Λάρισα. Η ΕΡΤ3 κατέγραψε σοβαρότατες καταγγελίες εργαζομένων για την ελλιπή ασφάλεια των δρομολογίων, οι οποίοι, όπως είπαν, πολύ συχνά οι μηχανοδηγοί τους έλεγαν “πάμε στα τυφλά”, ενώ έκαναν λόγο για μία εικόνα εγκατάλειψης στον σταθμό, καθώς, εδώ και χρόνια, δεν έχει γίνει κάτι για να βελτιωθεί η κατάσταση.

Πηγή: ΕΡΤ

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα