Τέμπη: Παραίτηση Ζηλιασκόπουλου από την επιτροπή για την τραγωδία

Τα «μαύρα» κουτιά των τρένων και η αλυσίδα των λαθών.

Parallaxi
τέμπη-παραίτηση-ζηλιασκόπουλου-από-τ-979062
Parallaxi

Με δήλωσή του ο καθηγητής Μεταφορών στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Θανάσης Ζηλιασκόπουλος, ανακοίνωσε ότι δεν θα αναλάβει καθήκοντα στην επιτροπή εμπειρογνωμόνων για το δυστύχημα στα Τέμπη, που ανακοινώθηκε χθες από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργο Γεραπετρίτη.

Στη δήλωσή του ο κ. Ζηλιασκόπουλος αναφέρει:

«Μετά την τοποθέτησή μου ως μέλους της επιτροπής διερεύνησης των αιτιών του τραγικού δυστυχήματος στα Τέμπη, υπό την ιδιότητα μου ως καθηγητή μεταφορών στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, ακολούθησε σειρά δηλώσεων και δημοσιευμάτων εκ μέρους πολιτικών προσώπων που με αφορούσαν, σχετικά με την παρελθούσα θητεία μου ως προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ.

Λόγω της ιδιαίτερης βαρύτητας της Επιτροπής, για το σύνολο της ελληνικής κοινωνίας, δεν θα ήθελα η ιδιότητα μου εκείνη να χρησιμοποιηθεί ως άλλοθι για να πληγεί η ακεραιότητα και η αμεροληψία των εργασιών και του πορίσματος της Επιτροπής.

Για τον λόγο αυτό, δεν θα αναλάβω τα καθήκοντα μου στην Επιτροπή και παραμένω στη διάθεση της πολιτείας, στο μέτρο που μπορώ να φανώ χρήσιμος λόγω της ειδικότητάς μου».

Στη θέση του κ. Ζηλιασκόπουλου στην Ειδική Επιτροπή για τη διερεύνηση των αιτιών του δυστυχήματος στα Τέμπη τοποθετείται ο κύριος Χρήστος Πυργίδης, καθηγητής σιδηροδρομικής στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.

Βυθισμένος στο πένθος ο Τύρναβος, στην κηδεία της Βάιας – Η ιστορία πίσω από το μοιραίο ταξίδι

Βυθισμένος στο πένθος είναι ο Τύρναβος που λέει αυτή την ώρα το «τελευταίο αντίο» στην 42χρονη Βάια Μπλέκα – Καρακώστα, στον Ιερό Ναό της Παναγίας Φανερωμένης.

Φίλοι και συγγενείς είναι συντετριμμένοι, ενώ οι συνάδελφοί της στο Γενικό Κρατικό Νοσοκομείο Λάρισας μιλούν για την νοσηλεύτρια με τα καλύτερα λόγια .

Η τραγική ιστορία της Βάιας είναι ότι η οικογένειά της, ο σύζυγός και τα παιδιά της, ζουν στην Αμερική. Εκείνη δούλευε ασταμάτητα, για να καταφέρει να μαζέψει ρεπό και να μπορέσει να τους επισκεφθεί.

Η Βάια πήρε την Τρίτη το βράδυ το τρένο από τη Λάρισα για να πάει στην Θεσσαλονίκη, από όπου θα έπαιρνε το αεροπλάνο για να ταξιδέψει στην Αμερική.

Όμως, δυστυχώς δεν τα κατάφερε…

Ο σύζυγός της και τα παιδιά της ήρθαν από την Αμερική στον Τύρναβο για την κηδεία.

Η Βάια άφησε πίσω τον σύζυγό της, Γεώργιο Καρακώστα και τα παιδιά Αθανασία, Λευτέρη.

Με απόφαση του Εμπορικού Συλλόγου Τυρνάβου και ως ελάχιστη ένδειξη πένθους και συμπαράστασης στις οικογένειες των θυμάτων της τραγωδίας των Τεμπών, προτείνεται στα μέλη του συλλόγου και σε όλους τους επαγγελματίες της πόλης να κλείσουν τα καταστήματά τους στις 12.00 μ.μ., την ώρα που θα τελείται η κηδεία της αδικοχαμένης 42χρονη Βάγιας Μπλέκα – Καρακώστα.

Τα καταστήματα θα παραμείνουν κλειστά μέχρι την ολοκλήρωση της τελετής, ενώ την ίδια ώρα τα καταστήματα εστίασης θα κλείσουν τη μουσική.

Τα «μαύρα» κουτιά των τρένων και η αλυσίδα των λαθών

Ο Χρήστος Γκλαβόπουλος, Μηχανολόγος – ηλεκτρολόγος μηχανικός, δικαστικός πραγματογνώμονας μίλησε σήμερα στην ΕΡΤ και έθεσε δύο κρίσιμα ερωτήματα αναφορικά με το δυστύχημα με τα τρένα στα Τέμπη.

Αναφορικά με το ρόλο του σταθμάρχη στη Λάρισα είπε πως πριν βγουν συμπεράσματα θα πρέπει πρώτα να απαντηθούν δύο κρίσιμα ερωτήματα: «πρώτον αν είχε ενημερωθεί με έγγραφο και δεύτερον, αν η κονσόλα πραγματικά δείχνει αυτό που πρέπει να δείξει».

Χαρακτηριστικά τόνισε «πρώτον, αυτό το οποίο δεν προκύπτει από έγγραφο και το οποίο θα πρέπει να προκύψει είναι κατά πόσον ο σταθμάρχης Λαρίσης γνώριζε την επερχόμενη εμπορική αμαξοστοιχία. Δεν έχει βγει στη δημοσιότητα αν γνώριζε ότι πραγματικά στέλνει την επιβατική αμαξοστοιχία στην ίδια γραμμή, δεν μπορεί να εξηγηθεί με λογική αυτή η ενέργεια. Δεύτερον βλέποντας την κονσόλα του θα μπορούσε να είχε δει τη διαδικασία προσέγγισης των δύο τρένων ότι πάνε για σύγκρουση. Αυτό που θα πρέπει να ερευνήσουν οι τεχνικοί πραγματογνώμονες είναι κατά πόσον και η ίδια η κονσόλα δείχνει στην πραγματικότητα».

Τα «μαύρα» κουτιά και η αλυσίδα των λαθών

Παράλληλα ο κ.Γκλαβόπουλος αναφέρθηκε και σε κρίσιμα δεδομένα τα οποία θα πρέπει να ερευνήσουν οι τεχνικοί πραγματογνώμονες στα μαύρα κουτιά και στην αλυσίδα των ανθρωπίνων λαθών. Όπως εξήγησε «το μαύρο κουτί με τις ενδείξεις ταχογράφου των συνομιλιών είναι ηλεκτρονικό σύστημα το οποίο εύχομαι να μην έχει καταστραφεί από την έκρηξη. Ο ΟΣΕ σε όσα σιδηροδρομικά ατυχήματα έχουμε εμπλακεί υπό κανονικές συνθήκες η ανακριτική αρχή δίνει εντολή στον ΟΣΕ, βγάλε το ταχογράφου και πες μας τι γράφει. Στη συγκεκριμένη περίπτωση θα ήθελα οι πραγματογνώμονες που θα οριστούν να είναι παρόντες με την εξαγωγή του ταχογράφου αν μπορεί να γίνει και επίσης με την έρευνα και τη μελέτη των καταγραφών ταχογράφου που πρέπει να γίνει από ανεξάρτητους πραγματογνώμονες και όχι από τον ίδιο τον ΟΣΕ, ούτως ώστε να διασφαλιστεί η ακεραιότητα της».

«Όσο για το ανθρώπινο λάθος το οποίο συζητάμε, όπως και το είπε και ο πρωθυπουργός και το είπε πολύ σωστά ότι είναι ανθρώπινο λάθος. Το ορθό του κυρίου πρωθυπουργού είναι ότι δεν κατονόμασε ποιος έκανε το ανθρώπινο λάθος και αυτό πρέπει να ερευνηθεί. Όλοι θεωρούν ότι το ανθρώπινο λάθος είναι του σταθμάρχη Λαρίσης. Πράγματι, η τελευταία αλυσίδα ανθρώπινων λαθών εμφανίστηκε με τον χειρισμό του σταθμάρχη. Παρά ταύτα όμως θα πρέπει να διερευνηθούν η αλυσίδα των ανθρώπινων λαθών που οδήγησε στο τελευταίο λάθος αν είναι λάθος και αν υπάρχει η έγγραφη αποστολή τηλεγραφήματος ότι έρχεται εμπορική αμαξοστοιχία. Όταν λυθεί αυτό, θα αρχίσουμε να πάμε σε ένα επόμενο βήμα».

«Όσο για το ανθρώπινο λάθος το οποίο συζητάμε, όπως και το είπε και ο πρωθυπουργός και το είπε πολύ σωστά ότι είναι ανθρώπινο λάθος. Το ορθό του κυρίου πρωθυπουργού είναι ότι δεν κατονόμασε ποιος έκανε το ανθρώπινο λάθος και αυτό πρέπει να ερευνηθεί. Όλοι θεωρούν ότι το ανθρώπινο λάθος είναι του σταθμάρχη Λαρίσης. Πράγματι, η τελευταία αλυσίδα ανθρώπινων λαθών εμφανίστηκε με τον χειρισμό του σταθμάρχη. Παρά ταύτα όμως θα πρέπει να διερευνηθούν η αλυσίδα των ανθρώπινων λαθών που οδήγησε στο τελευταίο λάθος αν είναι λάθος και αν υπάρχει η έγγραφη αποστολή τηλεγραφήματος ότι έρχεται εμπορική αμαξοστοιχία. Όταν λυθεί αυτό, θα αρχίσουμε να πάμε σε ένα επόμενο βήμα».

Πηγές: skai.gr, EΡΤ

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα