Ελλάδα

Νωρίτερα για το 2024 οι χειμερινές εκπτώσεις

Πότε και πόσο αναμένεται να διαρκέσουν;

Parallaxi
νωρίτερα-για-το-2024-οι-χειμερινές-εκπτώσ-539579
Parallaxi

Το 2024 βρίσκεται μερικές ημέρες μακριά και οι καταναλωτές μπορεί να έχουν κάνει τα τελευταία ψώνια για φέτος αλλά σκέφτονται και τις επερχόμενες χειμερινές εκπτώσεις. Τα καταστήματα αναμένεται να κάνουν τις χειμερινές εκπτώσεις του νέου έτους από τις 8 Ιανουαρίου έως τις 29 Φεβρουαρίου.

Σημειώνεται πως τα καταστήματα αναμένεται να ανοίξουν ξανά την πρώτη Κυριακή των χειμερινών εκπτώσεων, δηλαδή στις 14 Ιανουαρίου, με το προτεινόμενο ωράριο να είναι από τις 11π.μ. έως τις 18μ.μ. Το νομοσχέδιο του του υπουργείου Ανάπτυξης προβλέπει ότι οι χειμερινές εκπτώσεις αρχίζουν τη δεύτερη Δευτέρα κάθε Ιανουαρίου και ολοκληρώνονται στα τέλη του Φεβρουαρίου. Έτσι, δεδομένου ότι φέτος η πρωτοχρονιά πέφτει ημέρα Δευτέρα, οι εκπτώσεις θα ξεκινήσουν νωρίτερα από τις άλλες χρονιές.

Αναφέρεται πως τα Σούπερ Μάρκετ αποτελούν εξαίρεση καθώς δεν ακολουθούν το λιανεμπόριο, σχετικά με το άνοιγμα των καταστημάτων, όμως σε εορταστικές περιόδους λειτουργούν κανονικά.

Τι πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές

Θέλοντας να διασφαλίσουν ότι οι καταναλωτές δεν θα πέσουν θύματα «προσφορών», η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος έχει δώσει τους 5 κανόνες που θα πρέπει να ακολουθήσουν.

1. Να κάνουν έρευνα αγοράς και να ελέγχουν όχι μόνο την τιμή (αρχική και νέα) αλλά και την ποιότητα των προϊόντων. Επίσης να αναζητούν στο διαδίκτυο την τιμή του προϊόντος που πρόκειται να επιλέξουν βάσει κωδικού ή αριθμού μοντέλου, ώστε να είναι βέβαιοι ότι η τιμή που έχουν εντοπίσει είναι η πιο συμφέρουσα.

2. Να οριοθετήσουν τις ανάγκες τους και να προγραμματίσουν με λίστα τις αγορές που πρόκειται να κάνουν, οι οποίες θα συμβαδίζουν με τον προσωπικό ή οικογενειακό τους προϋπολογισμό αποφεύγοντας αλόγιστες δαπάνες

3. Να ενημερωθούν για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής τους όταν αγοράζουν προϊόντα με δόσεις. Ιδίως για αγορές με πιστωτική κάρτα, να είναι πάντα ενημερωμένοι για τους όρους και τις προϋποθέσεις της συγκεκριμένης αγοράς. Ιδίως να ερευνούν αν και κατά πόσο επιβάλλονται τόκοι στην αγορά αυτή, αφού, στην περίπτωση αυτή, το κόστος αγοράς αυξάνει ραγδαία.

4. Τα προϊόντα πρέπει να φέρουν την αρχική τιμή και την τιμή προσφοράς (όχι το ποσοστό έκπτωσης). Προσοχή! Στις προσφορές συχνά αναγράφεται ότι δεν γίνονται αλλαγές, γι’ αυτό εάν μετανιώσετε, δεν έχετε τη δυνατότητα αλλαγής

5. Να ζητάνε πάντα την απόδειξη για τα προϊόντα που έχουν αγοράσει. Σε περίπτωση που το προϊόν είναι ελαττωματικό και θελήσουν να το επιστρέψουν ή να το αλλάξουν, η επίδειξη της απόδειξης είναι απαραίτητη.

Επίσης, σημειώνει ότι: Καλό θα ήταν να γνωρίζουν όλοι ότι η καταναλωτική φρενίτιδα που με τεχνικές marketing δημιουργούν μεγάλοι παράγοντες του εμπορίου (Βlack Friday, άνοιγμα καταστημάτων τις Κυριακές, λευκές νύκτες κ.λπ.) έχει ως αποτέλεσμα την υποσυνείδητη άσκηση ψυχολογικής πίεσης στον καταναλωτή, ο οποίος αισθάνεται ότι “πρέπει” να εκμεταλλευτεί τις προσφορές σπεύδοντας στα μαγαζιά. Στο σημερινό πλαίσιο της εκρηκτικής ακρίβειας σε αγαθά πρώτης ανάγκης, ο καταναλωτής οφείλει να ενεργεί τις αγορές του με σύνεση και περίσκεψη.

Πηγή: ieidiseis.gr

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα