ΟΠΕΚΕΠΕ: Προσωρινός πρόεδρος το δεξί χέρι Πιτσιλή – Καταγγελία Βελόπουλου για ακαταδίωκτο

Τα θεσμικά τεχνάσματα Πιτσιλή για χάρη του Καββαδά

Parallaxi
οπεκεπε-προσωρινός-πρόεδρος-το-δεξί-χ-540809
Parallaxi

Τον στενό συνεργάτη του διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιάννη Καββαδά, διορίζει -μέσω τροπολογίας- η κυβέρνηση στη θέση του προσωρινού προέδρου του ΟΠΕΚΕΠΕ, επαναφέροντας στην επιφάνεια τις θεσμικές ακροβασίες που είχε επιστρατεύσει ο Γιώργος Πιτσιλής προκειμένου να διατηρήσει τον κ. Καββαδά στο συγκεκριμένο υψηλόβαθμο status εντός της ανεξάρτητης Αρχής. Αίσθηση προκάλεσε δε η καταγγελία του προέδρου της Ελληνικής Λύσης, ο οποίος από το βήμα της Βουλής κατηγορήσει την πλειοψηφία πως «προικίζει» τον προσωρινό πρόεδρο του σκανδαλώδους οργανισμού με ακαταδίωκτο.

«Η τροπολογία είναι κουρελόχαρτο που κουρελιάζει τη δημοκρατία» είπε ο Κυριάκος Βελόπουλος κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου του υπουργείου Εσωτερικών για την «αναμόρφωση του πειθαρχικού δικαίου των υπαλλήλων του δημόσιου τομέα» και συνέχισε εξηγώντας: «Και αναφέρομαι στη μεταφορά της ιστορίας του ΟΠΕΚΕΠΕ, του εγκλήματος αυτού, στην ΑΑΔΕ με ένα παραθυράκι: Το ακαταδίωκτο. Δείξτε μου μία χώρα στον κόσμο που υπάρχει ακαταδίωκτο για υπηρεσιακούς παράγοντες, πολιτικούς, τραπεζίτες, επιτροπή covid, ανεξάρτητες αρχές. {….} Αυτό κύριοι της ΝΔ δεν είναι δημοκρατία, είναι τυραννία και φαυλοκρατία. Έχετε το ακαταδίωκτο και το αλάθητο του Πάπα; Ούτε Πάπας είστε, είστε δυστυχώς πολιτικοί παπατζήδες. Ντρέπομαι…».

Τι προβλέπει η ρύθμιση

Το άρθρο 5 της τροπολογίας που συνυπογράφουν οι Κυριάκος Πιερρακάκης και Θεόδωρος Λιβάνιος, έχει τίτλο: «Προσωρινή άσκηση καθηκόντων Προέδρου Διοικητικού Συμβουλίου Οργανισμού Πληρωμών και Ελέγχου Κοινοτικών Ενισχύσεων Προσανατολισμού και Εγγυήσεων (ΟΠΕΚΕΠΕ) και προσωρινή απαγόρευση μετάταξης και απόσπασης υπαλλήλων ΟΠΕΚΕΠΕ – Προσθήκη άρθρου 24Α στον ν. 2637/1998».

Πέραν της τοποθέτηση του Γενικού Διευθυντή Οικονομικών και Τεχνικών Υπηρεσιών της ΑΑΔΕ στη θέση του προσωρινού προέδρου του ΟΠΕΚΕΠΕ, προβλέπεται στη ρύθμιση τόσο το μισθολογικό σκέλος όσο και η πιστή τήρηση του ευνοϊκού πειθαρχικού, ποινικού και αστικού πλαισίου που υπάρχει για τα στελέχη της ΑΑΔΕ. Ειδικότερα, σημειώνεται: «Κατά την εφαρμογή της παρούσας, για την πειθαρχική, ποινική και αστική ευθύνη του Γενικού Διευθυντή Οικονομικών και Τεχνικών Υπηρεσιών της ΑΑΔΕ έναντι του Δημοσίου εξακολουθεί να εφαρμόζεται αποκλειστικά το πλαίσιο του άρθρου 33 του ν. 4389/2016».

Τι προβλέπει το επίμαχο άρθρο από τον ιδρυτικό νόμο της ΑΑΔΕ; Μετά τις τροποποιήσεις που συντελέστηκαν το 2019, τα υψηλά ιστάμενα στελέχη της ανεξάρτητης Αρχής απέκτησαν ασπίδα προστασίας σε σχέση με το ενδεχόμενο ποινικής διερεύνησής τους για τις περιπτώσεις «της αιτιολογημένης γνώμης ή εισήγησης ή πρότασης που διατύπωσαν ή απόφαση που εξέδωσαν ή παράλειψή τους κατά την άσκηση των καθηκόντων τους», ενώ «δεν υπέχουν ποινική ευθύνη για την παραγραφή των υποθέσεων που τους ανατίθενται ή τους έχουν ανατεθεί προς έλεγχο, πλην αυτών που προτεραιοποιούνται».

Παράλληλα, με μία πρόβλεψη που μοιάζει «φωτογραφική» για συγκεκριμένες υποθέσεις, ορίζεται: «Τα όργανα της Α.Α.Δ.Ε. που είναι αρμόδια για τη στόχευση και επιλογή υποθέσεων προς έλεγχο, καθώς και για την επιλογή των υποθέσεων που προτεραιοποιούνται προς έλεγχο, σύμφωνα με το άρθρο 31 του Κ.Φ.Δ., δεν υπέχουν ποινική ευθύνη κατά την άσκηση των καθηκόντων τους για την παραγραφή των λοιπών υποθέσεων που δεν επιλέγονται και δεν προτεραιοποιούνται προς έλεγχο». Εξαίρεση στα προαναφερθέντα αποτελεί η περίπτωση που διαπιστωθεί ότι τα μεγαλοστελέχη ή τα αρμόδια όργανα της ΑΑΔΕ «έπραξαν με δόλο ή με σκοπό να προσπορίσουν στον εαυτό τους ή σε άλλον παράνομο περιουσιακό όφελος ή να βλάψουν το Δημόσιο ή άλλον κατά τα οριζόμενα στις εκάστοτε εφαρμοστέες ποινικές διατάξεις ή σε περίπτωση παραβίασης του απορρήτου των πληροφοριών και στοιχείων που περιήλθαν σε γνώση τους κατά την άσκηση των καθηκόντων τους».

Αξίζει να σημειωθεί ότι η πειθαρχική δίωξη του διοικητή, του προέδρου του Δ.Σ., των μελών του Συμβουλίου Διοίκησης και του Εμπειρογνώμονα ασκείται μετά από σχετική απόφαση του εκάστοτε υπουργού Οικονομικών.

Τα θεσμικά τεχνάσματα Πιτσιλή για χάρη του Καββαδά

Τον Νοέμβριο του 2024, το Documento είχε αποκαλύψει τους θεσμικούς ελιγμούς που μηχανεύτηκε ο Γ. Πιτσιλής προκειμένου να παρακάμψει την κείμενη νομοθεσία και να διατηρήσει σε νευραλγικό πόστο τον Γ. Καββαδά, ο οποίος δεν μπορούσε να παραμείνει στη θέση του γενικού διευθυντή της ΑΑΔΕ επειδή είχε εξαντλήσει τα όρια ανανέωσης της θητείας του. Και επειδή ακριβώς ο κ. Καββαδάς δεν μπορούσε να είναι ξανά υποψήφιος στη ΓΔΟΥ, ο διοικητής της ΑΑΔΕ τον Μάιο του 2024 κατήργησε τη ΓΔΟΥ και συγκρότησε τη ΓΔΟΤΥ, η οποία ουσιαστικά είναι η ίδια με την προηγούμενη διεύθυνση με την προσθήκη της Διεύθυνσης Διαχείρισης Δημόσιου Υλικού (ΔΙΔΔΥ). Μάλιστα, η αλλαγή αυτή προκάλεσε τότε πληθώρα υπηρεσιακών προβλημάτων.

Οπως σημείωναν τότε καλά ενημερωμένες πηγές, όλοι γνώριζαν μήνες πριν στο εσωτερικό της ανεξάρτητης Αρχής πως σκοπιμότητα της δημιουργίας της ΓΔΟΤΥ δεν ήταν άλλη από το να μπει επικεφαλής ο Ι. Καββαδάς, αποδεικνύοντας έτσι ότι ο Γ. Πιτσιλής έχει δημιουργήσει έναν προσωπικό χώρο αυθαίρετης και ανέλεγκτης εξουσίας, προχωρώντας σε πονηρές τροποποιήσεις που του δίνουν τη δυνατότητα να παρακάμπτει τις προβλέψεις της νομοθεσίας για να πετύχει τον σκοπό του.

Πηγή: documento.gr

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα