Όσα είπε ο Χρ. Σπίρτζης για τα διόδια, την Uber, την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και το ηλεκτρονικό εισιτήριο στα ΜΜΜ
Ο κ. Σπίρτζης μιλά για κάποια ενδιαφέροντα ζητήματα που αφορούν το θέμα της συγκοινωνίας.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστος Σπίρτζης, έδωσε συνέντευξη στην εκπομπή «Καλοκαιρινή Ενημέρωση» του τηλεοπτικού σταθμού ΕΡΤ1 και τους δημοσιογράφους Βασίλη Βασιλόπουλο και Μαριλένα Κατσίμη και αναφέρθηκε, εκτός από τον ΟΑΣΘ, και σε κάποια ενδιαφέροντα ζητήματα που αφορούν το θέμα της συγκοινωνίας.
Μίλησε για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το ηλεκτρονικό εισιτήριο στα ΜΜΜ, το ενιαίο ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα διοδίων, καθώς και την Uber. Διαβάστε τα αποσπάσματα της συνέντευξης.
Για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ (Βασίλης Βασιλόπουλος): Να πω δύο, τρία από το χαρτοφυλάκιο του Υπουργού; Να κάνω δύο ερωτησούλες; Στο χαρτοφυλάκιο λοιπόν υπάρχει μια εκκρεμότητα με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Υπάρχει μια εκκρεμότητα στην υπογραφή της σύμβασης. Τι γίνεται; Γιατί καθυστερεί; Ποιος είναι ο υπεύθυνος; Γιατί ακριβώς καθυστερεί;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν νομίζω ότι καθυστερεί. Αυτή την στιγμή η σύμβαση έχει σταλεί στο ελεγκτικό συνέδριο. Υπήρχε στην σύμβαση μεταξύ του υπουργείου Μεταφορών και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ μια αν θέλετε μη διευκρινισμένη περιοχή, δηλαδή υπήρχανε άλλες προβλέψεις σε κάποιες σελίδες. Δεν επιβεβαιωνότανε σε κάποιες άλλες. Ήταν τελείως τυπικό το θέμα. Στάλθηκε αυτή η αλλαγή στο ελεγκτικό συνέδριο. Φαντάζομαι εκ παραδρομής δεν περιλήφθηκε και περιμένουμε την απάντηση, για να ολοκληρωθεί η διαδικασία.
Για το ηλεκτρονικό εισιτήριο στα ΜΜΜ
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ (Μαριλένα Κατσίμη): Να κάνουμε ερωτήσεις που αφορούν την καθημερινότητα μας. Ηλεκτρονικό εισιτήριο: Τι γίνεται με αυτό;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ξεκίνησε το ηλεκτρονικό εισιτήριο. Ξεκίνησε, χθες περάσαμε και μια τροπολογία για τις κάρτες τις ηλεκτρονικές, προκειμένου να μπορεί το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΑΣΑ να κάνει ειδικά προγράμματα εκπτωτικής πολιτικής. Πιστεύουμε ότι…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ (Μαριλένα Κατσίμη): Δηλαδή μπορούμε σήμερα να πάμε να αγοράσουμε ηλεκτρονικό εισιτήριο;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Υπάρχουν σημεία που μπορείτε να πάτε να αγοράσετε ηλεκτρονικό εισιτήριο. Πάντα σημεία. Και πριν σημεία υπήρχαν ξέρετε και ήταν και πολύ λίγα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ (Μαριλένα Κατσίμη): Σε ποια σημεία είναι;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Έχουνε τοποθετηθεί POSαπ’ ότι ξέρω σε όλα τα περίπτερα και τους σταθμούς που προμηθεύανε και πριν εισιτήρια. Όσοι δέχτηκαν τέλος πάντων και έχουμε ένα σχέδιο να τριπλασιαστούν αυτά τα σημεία, με την προμήθεια και νέων μηχανημάτων. Υπήρχε ένα πρόβλημα. Το πρόβλημα ήτανε, φιλοξενούσατε πριν έναν νομικό από την αρχή προσωπικών δεδομένων, η όποια καθυστέρηση που υπήρχε από τις παρατηρήσεις της αρχής προσωπικών δεδομένων είναι από τις ευχάριστες καθυστερήσεις, δηλαδή έθεσε τέτοιους όρους ώστε να μην μπορεί κανείς, ακόμη κι αν δουλεύει σε αυτές τις εφαρμογές μέσα στον ΟΑΣΑ και στις αστικές συγκοινωνίες να βρει ποια είναι η δική σας κάρτα. Ποιος είναι ο αριθμός της και που έχετε μετακινηθεί.
Για το ενιαίο ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα διοδίων
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ (Μαριλένα Κατσίμη): Στα διόδια πότε θα αρχίσουμε να πληρώνουμε ανάλογα με τα χιλιόμετρα;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ο σχεδιασμός είναι μέχρι το τέλος του χρόνου να βγει ο διαγωνισμός για το ενιαίο ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα διοδίων. Εκεί μάλλον δεν θα έχουμε καθυστέρηση. Θα πάμε και νωρίτερα και μέσα στο 2018 να έχουμε ένα ενιαίο ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα διοδίων με πρώτο αυτοκινητόδρομο που θα εφαρμοστεί την Εγνατία οδό. Εκεί είναι πραγματικά μια μεγάλη τομή. Είναι ένα δίκαιο σύστημα και ο στόχος μας είναι όχι μόνο το δικαιότερο σύστημα, αλλά να μπορέσουμε να διαπραγματευτούμε με τους παραχωρησιούχους για να έχουμε και μικρότερη τιμή διοδίων.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ (Βασίλης Βασιλόπουλος): Γιατί έχει παραγίνει αυτό το κακό. Έτσι;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κύριε Βασιλόπουλε τι εννοείτε ότι έχει παραγίνει; Αυτοί που έκαναν τις συμβάσεις για τους αυτοκινητοδρόμους έγραψαν στα παλιά τους παπούτσια τον πολίτη και την κοινωνία. Απλό είναι. Δεν υπάρχει μία πρόβλεψη.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ (Μαριλένα Κατσίμη): Πριν βγείτε είπατε ότι αυτό θα αλλάξει και δεν άλλαξε.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Βεβαίως έτσι είναι, αλλά….
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ (Μαριλένα Κατσίμη): Ίσα – ίσα μπήκαν περισσότερα διόδια.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι δεν μπήκαν περισσότερα διόδια, μπήκαν αυτά που προβλεπότανε στις συμβάσεις.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ (Μαριλένα Κατσίμη): Που προβλεπότανε, αλλά στον πολίτη αυτό μένει ότι ξεκίνησα με ΣΥΡΙΖΑ και έχω περισσότερα διόδια.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αυτός είναι και ο δικός σας ρόλος να ενημερώνετε αξιόπιστα τον πολίτη, αλλά δεν ισχύει ούτε αυτό.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ (Βασίλης Βασιλόπουλος): Τώρα με το ηλεκτρονικό αναλογικό, εν πάση περιπτώσει γιατί αυτό είναι το παραγωγικό κομμάτι της κουβέντας, μειώνεται το κόστος της διαδρομής, διότι πληρώνεις αναλογικά.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Πληρώνεις ανάλογα με το πόσο διάστημα έχεις διανύσει. Με το σύστημα που φροντίζουμε να βάλλουμε δεν έχεις διαφυγή από το παράπλευρο δίκτυο στα βαριά οχήματα, που αυτό σημαίνει ότι θα πέσουν τα διόδια, διότι θα αυξηθεί ο συγκοινωνιακός φόρτος. Δεν είχαμε δυστυχώς ένα ευέλικτο σύστημα που να μπορούσε να έχει ως μεταβλητή τον χρόνο, αλλά είχε ως μεταβλητή μόνο το ύψος των διοδίων. Αυτό προσπαθούμε να κάνουμε τώρα και πιστεύω ότι θα τα καταφέρουμε.
Για την Uber
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ (Μαριλένα Κατσίμη): Εγώ θέλω μια ακόμη ερώτηση για τα Uber. Τι θα γίνει; Θα σταματήσουνε; Θα συνεχίσουν να υπάρχουν με άλλο καθεστώς;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ακούστε έχουμε έτοιμο σχέδιο νόμου, διότι η δράση και της συγκεκριμένης εταιρείας και άλλων εταιρειών παρότι είναι οι εκλεκτοί του κ. Κυρανάκη και των στελεχών της ΝΔ, δεν συνάδει με κανένα νόμο ή πλαίσιο που έχουμε στην χώρα ή στην Ευρώπη.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ (Μαριλένα Κατσίμη): Μα σε όλη την Ευρώπη υπάρχουνε.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι, σε όλη την Ευρώπη τους διώχνουνε, διότι δεν φορολογούνται, δεν έχουν υπεύθυνους, δεν τηρούν το νόμο, δηλαδή έχουν στήσει κενά νόμων, με την συνεργασία των προηγούμενων κυβερνήσεων και άρα αντί να νοικιάζουν αυτοκίνητα με οδηγό, χωρίς καμία προδιαγραφή, επί της ουσίας ασκούν συγκοινωνιακό έργο, όπως τα ταξί, άρα πρέπει αν μη τι άλλο να έχουνε τους ίδιους όρους που έχουνε και οι αυτοκινητιστές οι επαγγελματίες.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ (Μαριλένα Κατσίμη): Άρα θα αλλάξει το πλαίσιο, όχι ότι θα σταματήσουνε να υπάρχουνε.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Να είστε σίγουρη ότι θα σταματήσουν να υπάρχουνε αν έχουν το ίδιο πλαίσιο, γιατί δεν θα είναι ανταγωνιστικοί. Καταρχάς ας φορολογηθούνε πρώτα, ας μάθουμε ποιοι είναι. Εσείς ξέρετε; Όχι. Ξέρει κανείς; Έχουνε γραφεία; Έχουν κάποιο εκπρόσωπο; Ξέρετε ποια αυτοκίνητα είναι αυτά που συνεργάζεται η Uber, αν οι οδηγοί που έχει είναι επαγγελματίες ή όχι. Αν αυτά που κάνει η Uber τα έκαναν οι αυτοκινητιστές, οι ταξιτζήδες θα τους είχαν κρεμάσει τα προηγούμενα χρόνια. Ας μας πει ο κ. Κυρανάκης που τους λατρεύει εκεί…. Θα μας πει….
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ (Μαριλένα Κατσίμη): Άμα ξανάρθει θα τον ρωτήσουμε.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Να τον ρωτήσετε και τον κ. Μητσοτάκη και όλους τους υπόλοιπους.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ (Μαριλένα Κατσίμη): Θα ρωτήσουμε τον κ. Κύρτσο που έρχεται.
Μπορείτε να παρακολουθήσετε την συνέντευξη εδώ: