Παραδόθηκαν τα δυο πολυαναμενόμενα οδικά έργα στα πέριξ της πόλης
Ανοικτό το πολυπόθητο τμήμα του δρόμου Μουδανίων - Ποτίδαιας Χαλκιδικής και ο Κάθετος Άξονας Θεσσαλονίκη-Σέρρες-Προμαχώνας
Στην κυκλοφορία παραδόθηκε τμήμα του δρόμου Μουδανίων – Ποτίδαιας Χαλκιδικής, μήκους τεσσάρων περίπου χιλιομέτρων, το οποίο αναμένεται να διευκολύνει όσους μετακινούνται προς και από τη Χαλκιδική, ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες που το οδικό δίκτυο δέχεται μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο. Σύμφωνα με την “Εγνατία Οδό”, έγιναν προσπάθειες να ολοκληρωθεί το έργο και να δοθεί προς χρήση πριν από το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος ώστε να διευκολυνθούν οι εκδρομείς του τριημέρου του Αγίου Πνεύματος.
“Η οδός διέρχεται σε εκτός σχεδίου περιοχή η οποία χαρακτηρίζεται ως επί το πλείστον τουριστική, καθώς υπάρχουν εκατέρωθεν της οδού εκτάσεις με οικόπεδα, στα οποία έχουν ανεγερθεί παραθεριστικές κατοικίες, τουριστικά ξενοδοχειακά συγκροτήματα, βιοτεχνικές μονάδες και διάφορες εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης, όπως πρατήρια βενζίνης, καταστήματα τροφίμων και ποτών κ.λ.π.” αναφέρει ανακοίνωση της “Εγνατία Οδός Α.Ε.”
Σε ό,τι αφορά το υπόλοιπο κομμάτι των 900 μέτρων, που απομένει μέχρι τη γέφυρα της Ποτίδαιας, τις επόμενες μέρες αναμένεται η κήρυξη της απαλλοτρίωσης από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σπίρτζη.
Εξάλλου, οι υπηρεσίες της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας επισημαίνουν ότι με την παράδοση του τμήματος Μουδανιά – Ποτίδαια, αποκτά τη σημασία του το μεγάλο έργο της Περιφέρειας, που αφορά το τμήμα Ποτίδαια – Κασσανδρεία, μήκους 17 χιλιομέτρων, το κατασκευάστηκε με πόρους του ΕΣΠΑ.
Παραδόθηκε στην κυκλοφορία ο Κάθετος Άξονας «Θεσσαλονίκη-Σέρρες-Προμαχώνας» όπως ανακοινώθηκε από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Με την ολοκλήρωση και του τελευταίου τμήματος που εκτείνεται από τον ανισόπεδο κόμβο Λευκώνα μέχρι τον ανισόπεδο κόμβο Κάτω Χριστού, η Εγνατία Οδός αποκτά έναν ακόμη κάθετο άξονα που, σε συνδυασμό με τους υπόλοιπους έξι, ενώνουν την Εγνατία με τα μεγάλα οικονομικά κέντρα της δυτικής, κεντρικής και βόρειας Ευρώπης αλλά και των βαλκανικών χωρών, ενισχύοντας τις διεθνείς μεταφορές και την ασφάλεια των μετακινήσεων.
«Πρόκειται για ένα έργο το οποίο, όπως και τόσα άλλα μεγάλα έργα στη χώρα, ταλανίστηκε από διαχειριστικές εμπλοκές και καθυστερήσεις. Σήμερα ωστόσο και με την παράδοση του τελευταίου τμήματος, ολοκληρώνεται ένα έργο που θα αποτελέσει καταλύτη για τις επενδύσεις της Βόρειας Ελλάδας στους τομείς των Συνδυασμένων Μεταφορών, του Τουρισμού, του Εμπορίου και της Βιομηχανίας», υπογράμμισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης. «Ο Κάθετος Άξονας Θεσσαλονίκη-Σέρρες-Προμαχώνας θα συμβάλει, μεταξύ άλλων, καθοριστικά και στην ενδυνάμωση της στρατηγικής θέσης της Θεσσαλονίκης, ενώ θα επιφέρει σημαντικά οφέλη και στην τοπική κοινωνία των Σερρών» προσέθεσε ο Υπουργός.
Ο Κάθετος Άξονας «Θεσσαλονίκη-Σέρρες-Προμαχώνας έχει συνολικό μήκος 96 χιλιόμετρα. Αποτελεί το νοτιότερο τμήμα του Πανευρωπαϊκού Διαδρόμου ΙV (Βερολίνο-Πράγα-Βουδαπέστη-Σόφια-Θεσσαλονίκη) και είναι η βασική σύνδεση του οδικού δικτύου της Ελλάδας με τη Βουλγαρία.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ