Πότε θα μπουν ξανά τα τρένα στις ράγες

Το πόρισμα της ΕΔΕ για την αναρρωτική στον επιθεωρητή για την τραγωδία στα Τέμπη

Parallaxi
πότε-θα-μπουν-ξανά-τα-τρένα-στις-ράγες-980718
Parallaxi

Ακινητοποιημένα παραμένουν τρένα και προαστιακός, ενώ νέα συλλαλητήρια διαμαρτυρίας για τα τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, έχουν προγραμματιστεί για την Κυριακή 12/3 τόσο στην Αθήνα όσο και σε άλλες πόλεις.

Οι απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων στον σιδηρόδρομο ολοκληρώθηκαν την Παρασκευή. Ωστόσο, ο ΟΣΕ μαζί με το Υπουργείο και την Hellenic Train, βρίσκονται σε συνεχείς συσκέψεις, ώστε να γίνουν όλες οι απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να εκκινήσει με ασφάλεια και πάλι ο σιδηρόδρομος, τόσο στο υπεραστικό όσο και στο προαστιακό δίκτυο, αλλά να επανέλθει και η εμπιστοσύνη των πολιτών απέναντι στο σιδηρόδρομο.

Σωματεία και συνδικάτα καλούν αύριο Κυριακή τους πολίτες σε νέες συγκεντρώσεις. Για αύριο έχουν προγραμματιστεί συλλαλητήρια σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας. Η Εκτελεστική Επιτροπή της ΑΔΕΔΥ απευθύνει κάλεσμα συμμετοχής στο νέο συλλαλητήριο των συνδικάτων, των φοιτητικών συλλόγων και των μαζικών φορέων στις 12:00 το μεσημέρι στην πλατεία Συντάγματος, μαζί με το Πανεργατικό Αγωνιστικό Μέτωπο. Μετά το συλλαλητήριο, το Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Πειραιά καλεί τον κόσμο να συμμετάσχει στη σύσκεψη που θα διοργανώσει η διοίκηση του ΕΚΠ στις 18:00 το απόγευμα.

Συλλαλητήρια έχουν επίσης προγραμματιστεί στη Θεσσαλονίκη στις 11:30, στις 12:00 στην κεντρική πλατεία της Λάρισας. Στο Ηράκλειο Κρήτης έχει προγραμματιστεί στις 11:00 συλλαλητήριο στο κέντρο της πόλης, το οποίο διοργανώνουν εργατικά σωματεία που πρόσκεινται στο Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδος.

Ο οδικός χάρτης για την αποκατάσταση της λειτουργίας των σιδηροδρόμων – Οι άξονες για την επόμενη ημέρα

Υπό όρους μέγιστης δυνατής ασφάλειας δρομολογείται η επανεκκίνηση του σιδηρόδρομου, έως ότου ολοκληρωθεί το σύστημα τεχνολογικής αναβάθμισης του.

Στόχος της κυβέρνησης η επανεκκίνηση των τρένων να πραγματοποιηθεί το συντομότερο δυνατό, ενδεχομένως και έως τέλος Μαρτίου, έχοντας εξασφαλίσει όμως τις αναγκαίες προϋποθέσεις,- «δεν πρόκειται να ξεκινήσει κανένα τρένο αν δεν έχουμε τις πρόσθετες δικλείδες ασφαλείας» όπως είπε χαρακτηριστικά και ο υπουργός Γιώργος Γεραπετρίτης,- κατόπιν συνεννοήσεων με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και τους εργαζόμενους.

Βασική, ωστόσο, προϋπόθεση για να μπουν και πάλι τα τρένα στις ράγες αποτελεί η εύρεση κοινού τόπου κυβέρνησης και εργαζομένων, οι οποίοι ζητούν αυξημένες διασφαλίσεις. Η πρώτη συνάντηση με τον υπουργό Επικρατείας ήταν «εποικοδομητική» ωστόσο θα υπάρξει και νέα συνάντηση αρχές της επόμενης εβδομάδας, προκειμένου να συμφωνηθούν όλες οι λεπτομέρειες για να ξαναβάλουν τα τρένα στις ράγες.

Οι άξονες για την επόμενη μέρα – Άμεσες πρωτοβουλίες

Στο σχέδιο της κυβέρνησης περιλαμβάνεται η δρομολόγηση άμεσων πρωτοβουλιών για τη βελτίωση της προβληματικής κατάστασης στους σιδηροδρόμους, σε επίπεδο και μέσων τεχνολογίας αλλά και διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού.

Υποχρεωτικά δύο σταθμάρχες σε κάθε βάρδια σε όλους τους σταθμούς, με πιθανή μείωση του μεταφορικού έργου (μείωση δρομολογίων, μείωση συρμών ή σταθμών που θα σταματά το τρένο), καθώς μόνο έτσι μπορεί να εξασφαλισθεί ικανός αριθμός σταθμαρχών παντού.

Σε λειτουργικό επίπεδο οι γραμμές στο σημείο του τραγικού δυστυχήματος έχουν καθαριστεί ενώ έως και την ερχόμενη Πέμπτη αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί στο σημείο ορισμένες εργασίες στην ηλεκτροδότηση. Πάντως, ακόμη δεν έχουν καθοριστεί το ποια δρομολόγια και ποια τμήματα του σιδηροδρόμου θα λειτουργήσουν άμεσα, ωστόσο σύμφωνα με πληροφορίες, από την πλευρά των σιδηροδρομικών, πιθανόν στο τέλος της επόμενης εβδομάδας να ξεκινήσουν τα δρομολόγια του προαστιακού της Αθήνας, καθώς λειτουργεί η τηλεδιοίκηση, εφόσον βέβαια ελεγχθεί πλήρως η γραμμή, και ακολούθως η επανεκκίνηση των εμπορευματικών δρομολογίων.

Επιπλέον, θα υπάρξει καλύτερος συντονισμός σε ό,τι αφορά τις δράσεις του ΟΣΕ και της Hellenic Train, στο πλαίσιο των σημερινών τεχνολογικών δυνατοτήτων τους.

Για την επόμενη ημέρα των σιδηροδρόμων οι προσπάθειες θα επικεντρωθούν και στα δύο μεγάλα προβλήματα, των υποδομών και του προσωπικού.

Στο επίκεντρο βρίσκεται η ολοκλήρωση των έργων αναβάθμισης της σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης στο σιδηροδρομικό δίκτυο, και κυρίως του έργου που αφορά την διαβόητη πλέον σύμβαση 717 της ΕΡΓΟΣΕ. Στόχος είναι να λειτουργήσει η σηματοδότηση σε όλο το φάσμα του δικτύου και να υπάρξει καθολική λειτουργία τηλεδιοίκησης. Για την ταχεία ολοκλήρωση του έργου της τηλεδιοίκησης, υπήρξε και επικοινωνία του Πρωθυπουργού με τον διευθύνοντα σύμβουλο του γαλλικού ομίλου Alstom. Επίσης, ζητήθηκε από τον Πρωθυπουργό άμεση παροχή τεχνογνωσίας και βοήθειας από την ΕΕ για την πλήρη αναδιοργάνωση του σιδηροδρόμου (ασφάλεια των τρένων, βελτίωση των διαδικασιών αλλά και των συστημάτων).

Επιπλέον, το κονδύλι του κρατικού προϋπολογισμού για τα έργα αναβάθμισης του ελληνικού σιδηρόδρομου, αυξάνεται από 45 εκατ. ευρώ σε 75 εκατ. ευρώ, ενώ άλλα περίπου 185 εκατ. ευρώ θα διατεθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Το προσεχές διάστημα η κυβέρνηση θα φέρει προς ψήφιση στη Βουλή αυστηρότερο πλαίσιο σε ό,τι αφορά δολιοφθορές, κλοπές και καταστροφές που γίνονται στο σιδηροδρομικό δίκτυο.

Σε ό,τι αφορά τις ελλείψεις στο ανθρώπινο δυναμικό, που αποψιλώθηκε μέσα στην κρίση μέσω μετατάξεων και συνταξιοδοτήσεων, δρομολογούνται άμεσα οι ήδη προγραμματισμένες προσλήψεις του τακτικού προσωπικού ενώ μελετάται και ένα πιο αυστηρό πρόγραμμα εκπαίδευσης.

Οι προτάσεις των εργαζομένων για την επανεκκίνηση στον σιδηρόδρομο

Στις προτάσεις που έχουν τεθεί στο τραπέζι των συζητήσεων από τα Σωματεία σιδηροδρομικών με τον υπουργό Επικρατείας Γ.Γεραπετρίτη, σύμφωνα με τους εργαζόμενους, περιλαμβάνεται η υιοθέτηση μέτρων, όπως:

  • Ψυχολογική υποστήριξη στους εργαζόμενους Έλξης και Κίνησης Αμαξοστοιχιών
  • Σταδιακή επαναλειτουργία των αρτηριακών αμαξοστοιχιών και στελέχωση τους από το Προσωπικό Κίνησης και Ελέγχο Αμαξοστοιχιών με τρεις υπαλλήλους
  • Άμεση επαναλειτουργία των εμπορικών αμαξοστοιχιών στην Βόρεια Ελλάδα και στην συνέχεια της αποκατάστασης της σιδηροδρομικής υποδομής, σταδιακή δρομολόγηση όλων των εμπορικών αμαξοστοιχιών
  • Μειωμένη ταχύτητα σε μη τηλεδιοικούμενα τμήματα καθώς και στις σήραγγες
  • Επικαιροποίηση του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας και πιστή εφαρμογή του
  • Εκπαίδευση του προσωπικού Έλξης και Κίνησης σε όλο το τροχαίο υλικό
  • Άμεση κάλυψη αναγκών των Διευθύνσεων Δικτύου Κυκλοφορίας
  • Μείωση δρομολογίων των επιβατικών κατά 50% περίπου (αρτηριακά τρένα)
  • Σταδιακή αύξηση όλων των δρομολογίων των προαστιακών συρμών
  • Επαναλειτουργία του GSMR
  • Άμεση μονιμοποίηση των συναδέλφων με παροχή υπηρεσιών με αξιολόγηση
  • Σαφής προσδιορισμός ως προς τα καθήκοντα του Προϊστάμενου Αμαξοστοιχίας
  • Σωστή ροή ανταλλακτικών για αύξηση και αξιοπιστία του τροχαίου υλικού

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ, ΕΡΤ

Το πόρισμα της ΕΔΕ για την αναρρωτική στον επιθεωρητή

Εκδόθηκε το πόρισμα της ΕΔΕ σχετικά με την αναρρωτική άδεια που χορηγήθηκε στον επιθεωρητή της Λάρισας, λίγες ώρες μετά το δυστύχημα στα Τέμπη. Ο ίδιος είχε επικαλεστεί προβλήματα με τη μέση του.

Σύμφωνα με το πόρισμα, ο γιατρός που υπέγραψε την αναρρωτική άδεια στον επιθεωρητή, δεν τον εξέτασε, αλλά έδρασε «εξυπηρετώντας» τον προϊστάμενό του και δρώντας κατόπιν εντολής του.

Την ίδια στιγμή, ο διευθυντής της νευροχειρουργικής του Γ.Ν Βόλου, Νικόλαος Χαυτούρας, παραδέχτηκε τη γνωριμία του με τον επιθεωρητή του ΟΣΕ, ωστόσο, όπως κατέθεσε, δεν γνώριζε την ιδιότητά του.

Το πόρισμα

«Από την ένορκη εξέταση του μάρτυρα Α. Μ. προκύπτει ότι δεν εξέτασε καθόλου τον ασθενή και χορήγησε αναρρωτική άδεια, χωρίς τη διενέργεια εργαστηριακών εξετάσεων κατόπιν εντολής του προϊσταμένου του. Από την ένορκη εξέταση του μάρτυρα Νικόλαου Χαυτούρα προκύπτει ότι ο επιθεωρητής του ΟΣΕ ήταν γνωστός του αλλά επικαλείται ότι δεν γνώριζε την ιδιότητά του».

Πηγή: ΕΘΝΟΣ

Χατζηδάκης: “Στον ΟΣΕ υπήρχαν θέματα σκανδάλων – Πρέπει να ελεγχθούμε όλοι”

Στο πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών, αλλά και στην αύξηση του κατώτατου μισθού, αναφέρθηκε το Σάββατο (11/03) ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης.

Μιλώντας σε πρωινή εκπομπή του ΣΚΑΙ, αναφερόμενος στο δυστύχημα στα Τέμπη, ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης τόνισε πως «πρόκειται για μία απίστευτη τραγωδία που πληγώνει τον ελληνικό λαό, όλοι ταυτίζονται με τις οικογένειες των θυμάτων».

Ο κ. Χατζηδάκης τόνισε ότι «πρόκειται για κάτι πάρα πολύ σοβαρό και δεν μπορούμε να το αφήσουμε έτσι. Μετά από κάθε τραγωδία πρέπει να υπάρχει και η αντίστοιχη κάθαρση. Ευθύνη δική μας είναι, χωρίς να κρυφτούμε πίσω από το δάκτυλό μας, να οδηγήσουμε τα πράγματα σε μία κάθαρση. Είναι υποχρέωση απέναντι στη συνείδησή μας. Πρέπει με τις πράξεις μας να δείξουμε ότι οδηγούμε εκεί τα πράγματα».

«Από τότε είχα επισημάνει ότι ο ΟΣΕ είναι δύο – τρεις φορές χειρότερο πρόβλημα από την Ολυμπιακή, και από πλευράς οικονομικής αλλά και από πλευράς άλλων παραμέτρων. Υπήρχαν θέματα σκανδάλων, αδιαφάνειας, θέματα που είχαν να κάνουν με τη διοικητική και εργασιακή κουλτούρα», πρόσθεσε.

Επίσης, υπογράμμισε ότι «τον Σεπτέμβριο του 2008 εγκαινίασα την τηλεδιοίκηση Θεσσαλονίκη – Λάρισα και Λάρισα- Θεσσαλονίκη και μέχρι τον Νοέμβριο της ίδιας χρονιάς επεκτάθηκε μέχρι τον Δομοκό. Όταν γύρισα μετά από 3,5 χρόνια στο υπουργείο, δεν υπήρχε. Υπήρχε σε κάποιο βαθμό βανδαλισμένο δίκτυο από συμμορίες που είχαν αφαιρέσει το χαλκό, έκαναν λαθρεμπόριο».

Ο κ. Χατζηδάκης σημείωσε ότι «τον Σεπτέμβριο 2014 υπογράφηκε η σύμβαση ανάταξης του δικτύου, η οποία έλεγε ότι μέχρι το τέλος του 2016 πρέπει να γίνει το έργο. Το έργο δεν έγινε».

«Ο ΟΣΕ είναι ένας προβληματικός οργανισμός με πανελλήνια δικτύωση. Σε αυτήν την ιστορία υπάρχουν, λιγότερο ή περισσότερο, ευθύνες όλων. Και δικές μας και του ΣΥΡΙΖΑ. Εμείς, ως κόμμα, έχουμε υποχρέωση να αναλάβουμε τις ευθύνες που μας αναλογούν. Εκείνο που με εντυπωσιάζει είναι ότι δύο στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ , ο καθ’ ύλην αρμόδιος υπουργός και η γενική γραμματέας πρωτύτερα και λένε ότι όλα πήγαν στραβά πριν το 2015 και μετά το 2019, εκτός της δικής τους περιόδου. Είναι απαράδεκτο και ελπίζω ότι και οι ίδιοι θα καταλάβουν», προσθέτοντας: «Πρέπει να ελεγχθούμε όλοι, υπάρχει κόσμος πονεμένος. Δεν γίνεται να συζητάμε σαν να μη συμβαίνει τίποτα».

«Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ήταν μία βαθιά προβληματική κατάσταση. Είχε 340 εκ. ευρώ έξοδα και περίπου 80 εκ. ευρώ έσοδα. Κάναμε μία μεγάλη προσπάθεια και το 2014 έγινε κερδοφόρα. Η Ε.Ε. επειδή είχε βρει ότι είχαν γίνει παράνομες κρατικές ενισχύσεις στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ζητούσε να δώσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ 700 εκ. ευρώ πίσω στο δημόσιο», υπογράμμισε ο κ. Χατζηδάκης.

Πηγή: news247
Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα