Ρεπορτάζ

Κίνδυνος για νέα “Τέμπη” στην Πιερία: Η ΠΑΘΕ, για 40 χλμ, λειτουργεί με μία λωρίδα

Επικίνδυνες συνθήκες ασφαλείας στον αυτοκινητόδρομο, όπου τα έργα εκτελούνται, αλλά περιέργως δεν ολοκληρώνονται

Φίλιππος Δεργιαδές
κίνδυνος-για-νέα-τέμπη-στην-πιερία-983175
Φίλιππος Δεργιαδές

Αντιμέτωποι με την ανεξήγητη σιωπή και αδιαφορία των αρμοδίων αρχών και φορέων, που φέρουν ευθύνη για την ολοκλήρωση των έργων στο τμήμα της ΠΑΘΕ, στην περιοχή της Κατερίνης, βρίσκονται πολίτες και φορείς της Πιερίας. Το έργο εδώ και χρόνια, βρίσκεται στο στάδιο της αποπεράτωσης, αλλά δεν λέει να τελειώσει, με αποτέλεσμα για πολλά χιλιόμετρα, η οδός να λειτουργεί μόνο με μία λωρίδα κυκλοφορίας.

Πρόκειται για το τμήμα της ΠΑΘΕ, που διέρχεται την Πιερία σε μήκος περίπου 40 χιλιομέτρων (Β Πιερία, Μακρύγιαλος, είσοδος και έξοδος Κατερίνης, Ν.Πιερία, Βαρικό), όπου ο δρόμος, παρότι φαίνεται ολοκληρωμένος κατασκευαστικά και έτοιμος και δοθεί στην κυκλοφορία, από τρεις λωρίδες κυκλοφορίας, στενεύει σε μία λωρίδα, με την ειδική σήμανση να δημιουργεί ένα λαβύρινθο, σε πολλά σημεία του, δυσνόητο και δύσχρηστο.

Οι κάτοικοι και οι φορείς της περιοχής μιλούν για καταστάσεις δύσκολες και επικίνδυνες για όλους τους οδηγούς, ιδίως τις νυχτερινές ώρες με τα ατέλειωτα ζιγκ – ζαγκ και τον ελλιπή φωτισμό. Κατά την διάρκεια της ημέρας με τη διέλευση των φορτηγών και των λεωφορείων, η κίνηση των οχημάτων σε μία λωρίδα εγκυμονεί πολλούς κινδύνους, ιδίως όταν συμβαίνουν ατυχήματα ή απρόβλεπτες καταστάσεις, όπως ένα σκασμένο ελαστικό.

Οι συνθήκες είναι ακόμα πιο δύσκολες, όταν λόγω αδειών και διακοπών, η κυκλοφορία αυξάνεται και η στενότητα του δρόμου προκαλεί μποτιλιάρισμα χιλιομέτρων, ιδίως προς τις παραλιακές ζώνες της περιοχής.

Με δεδομένο ότι από το δρόμο διέρχονται και πολλά τουριστικά λεωφορεία και εκδρομικά, οι κίνδυνοι για ένα νέο μεγάλο ατύχημα είναι κάτι παραπάνω από υπαρκτοί.

Πολίτες και εκπρόσωποι φορέων επανειλημμένα έχουν θέσει το ζήτημα προς τον δήμο, την Περιφέρεια Κ. Μακεδονίας, την εταιρία «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.», που διαχειρίζεται το έργο, αλλά και το υπουργείο Μεταφορών, αλλά σαφείς απαντήσεις και χρονοδιαγράμματα δεν υπάρχουν.

Όπως οι ίδιοι οι πολίτες περιγράφουν την κατάσταση, «οι διαγραμμίσεις σε πολλά σημεία είναι προβληματικές, ειδικά τις βραδινές ώρες, ενώ στα σημεία όπου ο αυτοκινητόδρομος είναι πλέον μία λωρίδα (!!!),ουδείς γνωρίζει τι θα συμβεί στο ενδεχόμενο αιφνίδιας ακινητοποίησης ενός οχήματος, ή ένα αιφνίδιο πρόβλημα υγείας κάποιου οδηγού. Επιπροσθέτως, σε κάποια σημεία δεν υπάρχει διαχωριστικό της κυκλοφορίας σταθερό, που διασφαλίζει την ασφάλεια και το μη πέρασμα στο αντίθετο ρεύμα, αλλά πλαστικοί κώνοι. Η δε προσπέλαση – διάβαση της Κατερίνης, είναι πραγματικά κατόρθωμα».

Μ. Καρανίκα: «Καλούμε τον κ. Γεραπετρίτη να δώσει απαντήσεις, κινδυνεύουμε»  

Το θέμα έχει τεθεί και στη Βουλή, αλλά σαφείς απαντήσεις από την προηγούμενη πολιτική ηγεσία του υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών δεν δόθηκαν και μόλις πρόσφατα πολίτες της Πιερίας απευθύνθηκαν με επιστολή τους, στον νέο υπουργό Μεταφορών  Γ. Γεραπετρίτη, καλώντας τον, μετά και το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, να ευαισθητοποιηθεί και να δώσει άμεσα απαντήσεις και λύσεις για ένα θέμα που αφορά πρώτιστα την ασφάλεια των πολιτών.

Η αρχαιολόγος Μαρία Καρανίκα, που υπογράφει την επιστολή εκ μέρος των πολιτών της Πιερίας, τόνισε στην Parallaxi, ότι «ο κίνδυνος στα συγκεκριμένα σημεία του δρόμου όπου στενεύει σε μία λωρίδα είναι μεγάλος, ιδίως όταν έρχονται και «κολλάνε» στα ΙΧ, φορτηγά και λεωφορεία και δημιουργούν πιεστικές καταστάσεις». «Το πρόβλημα υφίσταται σχεδόν δύο χρόνια τώρα, και το έχουμε θέσει παντού, αλλά υπάρχει σιωπή είναι σαν να χτυπάς στον τοίχο. Όπως έγινε και στα Τέμπη αυτή η αδιαφορία μπορεί να οδηγήσει σε τραγικές καταστάσεις και θα βγαίνουν και θα κλαίνε οι αρμόδιοι» σημειώνει και αναφέρει ότι «υπάρχουν πολλά σημεία όπου ο δρόμος είναι επικίνδυνος. Όταν οδηγώ εκεί και έχω τα παιδιά μου μαζί φοβάμαι πολύ, ιδίως όταν βρέχει και δεν υπάρχει καλή ορατότητα με τα ζιγκ ζαγκ και τα φορτηγά, υπάρχει μεγάλο πρόβλημα».

Για τον φωτισμό το βράδυ, τονίζει ότι δεν είναι επαρκής ενώ επισημαίνει ότι τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο δύσκολα τις περιόδους των διακοπών όταν οι εκδρομείς γεμίζουν τους δρόμους.

Η. Τσιτλακίδης: Η κατάσταση είναι εξωφρενική και δεν υπάρχει καμία διαβούλευση με την τοπική κοινωνία         

Ο πρόεδρο της Ένωσης Ξενοδοχείων Πιερίας Ηρακλής Τσιτλακίδης, αναφέρει στην Parallaxi, ότι επανειλημμένα έχουν σταλεί επιστολή στους αρμόδιους φορείς, ζητώντας λύσεις για το πρόβλημα και κυρίως να δοθεί ένα χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση των εργασιών και την απελευθέρωση της ΠΑΘΕ.

«Ουδέποτε μας δόθηκε μία σαφής απάντηση. Αυτή η στάση των αρμοδίων είναι απαράδεκτη» τονίζει και επισημαίνει ότι «όλες οι εργασίες έχουν κάποια χρονοδιαγράμματα  και πως είναι ανεξήγητο γιατί οι εργασίες δεν εκτελούνται». «Δεν κατανοούμε γιατί είναι κλειστή η οδός. Η κατάσταση είναι εξωφρενική και δεν υπάρχει καμία διαβούλευση με την τοπική κοινωνία», τονίζει και αναφέρει πως ιδίως το καλοκαίρι δημιουργούνται απερίγραπτες καταστάσεις με το μποτιλιάρισμα που δημιουργείται.

«Από τον κόμβο του Λιτοχώρου μέχρι το τούνελ της υπογειοποίησης της Κατερίνης, είναι μία διαδρομή 5-10 λεπτών και έχει φτάσει να γίνεται σε 50 λεπτά ή μία ώρα. Η ταλαιπωρία είναι απίστευτη» αναφέρει και ζητά ενημέρωση και διαβούλευση και σημειώνει ότι αυτή η απαράδεκτη κατάσταση λειτουργεί αρνητικά στον τουρισμό της περιοχής, ο οποίος σε ποσοστό 70% είναι οδικός τουρισμός. «Αυτός ο αυτοκινητόδρομος από ευλογία το καλοκαίρι γίνεται κατάρα», τονίζει χαρακτηριστικά καλώντας την κυβέρνηση να δώσει λύση στο πρόβλημα άμεσα πριν την καλοκαιρινή περίοδο, ώστε να μην επαναληφθούν οι περσινές τραγικές καταστάσεις.

Η επιστολή των κατοίκων της Πιερίας προς τις αρμόδιες αρχές και φορείς

 Στην επιστολή τους προς τις αρμόδιες αρχές και φορείς οι κάτοικοι της Πιερίας αφού περιγράφουν την κατάσταση επισημαίνουν και προειδοποιούν ότι «η ασφάλεια η δική μας και των παιδιών μας εξαρτάται από τις ενέργειές σας». Ολόκληρη η επιστολή

Πολίτες της Πιερίας

ΠΡΟΣ: Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου Α.Ε., Υποδομών και Μεταφορών Γ. Γεραπετρίτη, Αντιπεριφερειάρχη Πιερίας. Σ. Μαυρίδου, Δήμαρχο Δήμου Πύδνας- Κολινδρού, Αν. Μανώλα, Δήμαρχο Κατερίνης, Κ. Κουκοδήμο.

Θέμα: Τεχνικά έργα στην Εθνική Οδό Αθηνών/Θεσσαλονίκης-ύψος Κορινού με Μακρύγιαλο Πιερίας

Αξιότιμοι κύριοι και κυρίες,

Απευθυνόμαστε προς εσάς σχετικά με το γεγονός ότι εδώ και πάνω από έναν χρόνο η Εθνική Οδός Αθηνών-Θεσσαλονίκης είναι κλειστή κατά δύο λωρίδες λόγω τεχνικών εργασιών και στις δύο κατευθύνσεις, στο ύψος Κορινού με Μακρύγαλο Πιερίας. Λειτουργεί για κάποια χιλιόμετρα μόνο μία λωρίδα, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται συχνά μποτιλιαρίσματα και καθυστερήσεις. Το χειρότερο είναι η επικινδυνότητα του δρόμου, καθώς οι λωρίδες είναι στενές και έχουν ένα σχήμα ζιγκ-ζαγκ, το οποίο μόνο πολύ έμπειροι οδηγοί μπορούν να χειριστούν με άνεση. Επίσης,  η ορατότητα κατά τις νυχτερινές ώρες είναι ελάχιστη κι έτσι, υπάρχει μεγάλος κίνδυνος για να προκληθεί ατύχημα. Άλλωστε, δεν διαθέτουμε όλοι υπερσύγχρονα αυτοκίνητα, τα οποία να μπορούν να ανταπεξέλθουν σε καταστάσεις αυξημένης πίεσης.

Ζητάμε να αποδοθεί άμεσα στο κοινό όλος ο δρόμος και να οδηγάμε από και προς τις περιοχές αυτές με την αυτονόητη ασφάλεια, μέσα σε σαφή και νόμιμη τριπλή λωρίδα. Μετά από την τραγωδία των τρένων στα Τέμπη, θέλουμε να σας επιστήσουμε ιδιαίτερα την προσοχή, καθώς κάτι που ίσως φαίνεται ασήμαντο, μπορεί να αποβεί μοιραίο και μη αναστρέψιμο. Αναλογιστείτε λοιπόν πέρα από το τεχνοκρατικό κομμάτι και το ανθρώπινο και σε περίπτωση κάποιου ατυχήματος στο σημείο αυτό, να θυμάστε ότι η ευθύνη βαραίνει την ολιγωρία στην ολοκλήρωση των εκτελούμενων έργων. Η ασφάλεια η δική μας και των παιδιών μας εξαρτάται από τις ενέργειές σας. Περιμένουμε τα δέοντα πολύ σύντομα από μέρους σας, πριν ξεκινήσει η τουριστική περίοδος του Πάσχα.

Σας ευχαριστούμε για το χρόνο σας

Με εκτίμηση,  Πολίτες της Πιερίας

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα