Προκλητική ατάκα Καραμανλή για το εξώδικο της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης
«Το εξώδικο δεν έλεγε ότι ο σιδηρόδρομος δεν ήταν ασφαλής, αλλά ότι υπάρχουν ζητήματα… ασφάλειας»
Το λιγότερο ως προκλητική μπορεί να χαρακτηριστεί η δήλωση του εξαφανισμένου μέχρι σήμερα, Κώστα Καραμανλή, στην κατάθεσή του ενώπιον της Εξεταστικής Επιτροπής που διερευνά το σιδηροδρομικό έγκλημα των Τεμπών. Ο πρώην υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επισήμανε – και μάλιστα με ύφος – ότι το εξώδικο που είχε στείλει η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης, με το οποίο προειδοποιούσε για την τραγική κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου, δεν έλεγε ότι ο σιδηρόδρομος δεν ήταν ασφαλής, αλλά ότι υπάρχουν ζητήματα… ασφάλειας.
«Αυτό που στην ουσία έλεγε το εξώδικο δεν ήταν ότι ο σιδηρόδρομος δεν είναι ασφαλής. Το εξώδικο έλεγε ”προχωρήστε γιατί έχουμε ζητήματα ασφάλειας και ολοκληρώστε την 717». Αυτό έλεγε το εξώδικο», τόνισε με δηκτικό τρόπο ο Κώστας Καραμανλής, προκαλώντας τη νοημοσύνη των μελών της Επιτροπής και φυσικά τη δική μας.
Για την ιστορία, το εξώδικο της ΠΕΠΕ με αποδέκτες τον ΟΣΕ, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΕ) και την Hellenic Train, το οποίο εστάλη τον Νοέμβριο του 2022 γινόταν αναφορά στις επανειλημμένες οχλήσεις του σωματείου για την κακή κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου, την έλλειψη συντήρησης, τη μη λειτουργία των φωτοσημάτων, της τηλεδιοίκησης και του συστήματος ETCS – αν και είχε γίνει η εγκατάστασή του – το οποίο προστατεύει τα τρένα από ανθρώπινο λάθος.
«Το εξώδικο δεν έλεγε ότι ο σιδηρόδρομος δεν ήταν ασφαλής, αλλά ότι υπάρχουν ζητήματα… ασφάλειας»https://t.co/b4rwd9nZ47 pic.twitter.com/lp8V49WBWL
— iEidiseis.gr (@iEidiseisGR) February 13, 2024
Επιπλέον, έκανε αναφορά στη μη λειτουργία της τηλεματικής που έχει ως συνέπεια την ταλαιπωρία των επιβατών και στην εκδήλωση επιθέσεων προς μηχανοδηγούς, το κλείσιμο των σταθμών σε περιφερειακές πόλεις λόγω έλλειψης σταθμαρχών, την ελλειπή περίφραξη των σιδηροδρομικών γραμμών με αποτέλεσμα τις συχνές ανθρώπινες απώλειες, τον μη καθαρισμό της πυκνής βλάστησης με αποτέλεσμα τη μείωση της ορατότητας για τους μηχανοδηγούς και τη μη λειτουργία συστημάτων ασφαλείας εντός σηράγγων του Προαστιακού στα Μέγαρα εδώ και 15 χρόνια.
Η ΠΕΠΕ σημείωνε πως το αποτέλεσμα όλων αυτών είναι να έχουν συμβεί τρεις εκτροχιασμοί (1 Αυγούστου στην Τιθορέα, 10 Οκτωβρίου στο Λιανοκλάδι και 21 Οκτωβρίου στην Τιθορέα) και ζητούσε την άμεση αποκατάσταση των προβλημάτων που έχουν ως αποτέλεσμα την απαξίωση του σιδηρόδρομου και την γραπτή απάντηση εντός 15 ημερών για τα μέτρα τα οποία πρόκειται να ληφθούν.
Πηγή: ieidiseis.gr